پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز عملیات اجرایی مرکز شماره‌گذاری پلاک شماره 2 شیراز گفتگو

آغاز عملیات اجرایی مرکز شماره‌گذاری پلاک شماره 2 شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان مرکز تعویض پلاک شماره 2، گفت: در محدوده اراضی میوه و تره بار در سنوات گذشته مرکز تعویض پلاک شماره 2 فعالیت خود را آغاز کرده بود و در قالب خدمات رسانی نقل و انتقالات، تعویض پلاک به تمامی شهرستان‌های استان در قالب خودرو‌های سنگین، نیمه سنگین و موتور سیکلت و خودرو‌های عمومی خدمات رسانی می‌کرد.
 
پژمان شفیعی گفت: باتوجه به مطالبات مردم، شورای شهر و تأکیدات شهردار شیراز مقرر شد تا مرکز تعویض پلاک شماره 2 احداث شود و این مرکز توسعه یابد و در قالب یک قرارداد پیمانکاری به مبلغ 39 میلیارد ریال انجام شود.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری گفت: این ساختمان در قالب 5 غرفه خدمات رسان، یک انبار پلاک است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا 300 دستگاه خودرو به صورت روزانه پلاک گذاری می‌شود.
محمد تقی تذروی ناظر شورا در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز عنوان کرد: موضوع مد نظر شورا این است که مردم چه می‌خواهند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باتوجه به تعداد بسیار زیاد مراجعه کنندگان به مرکز تعویض پلاک شماره یک که منجر به ایجاد صف‌های طولانی شده بود با تعامل و همکاری نیروی انتظامی و مجموعه راهور مرکز شماره 2 به جهت ارائه خدمات رسانی مطلوبتر راه‌اندازی شد.
او گفت: این مرکز به جهت رفع نیاز‌های مردم ایجاد می‌شود و امید است طی چند ماه آینده با بهره برداری از این مرکز از ایجاد صفوف طولانی در شماره گذاری جلوگیری شود.
آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار شیراز با تشکر از شورای اسلامی شهر شیراز، حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور جهت احداث مرکز تعویض پلاک شماره دو، گفت: این پروژه کمتر از مدت زمان قرارداد با تلاش مضاعف به بهره برداری برسد تا گره‌ای از مشکلات شهروندان در این حوزه را رفع کند.
رونمایی از 24 دستگاه اتوبوس در مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت 800 دستگاه اتوبوس در کلانشهر شیراز، گفت: با توجه به درنظر گرفتن عمر مفید 10 سال برای این ناوگان نزدیک به 50 درصد آن به سن فرسودگی رسیده اند.
هادی شه‌دوست شیرازی در آیین رونمایی از 24 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ناوگان اتوبوس درون شهری شیراز به سامانه بی ام اس گفت: اگرچه سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز جز جوان‌ترین ناوگان است، اما وضعیت تا نقطه مطلوب فاصله دارد و نشان از عدم توجه به حمل و نقل عمومی در گذشته است.
شه‌دوست شیرازی گفت: از بخش توزیع شده ناوگان حمل و نقل عمومی سهم شهرداری شیراز از انتهای پارسال 147 دستگاه بوده است که به مرور درحال تحویل است.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه درحال حاضر 24 دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این تعداد ناوگان اتوبوس از امروز وارد چرخه سیستم حمل و نقل عمومی شهر شیراز می‌شود.
شه‌دوست گفت: مدل واگذاری این اتوبوس‌ها به صورت خرید خدمت است که شهرداری شیراز به عنوان پیشنهاد دهنده این مدل بوده و به عنوان دستورالعمل در سطح کشور تبدیل شده است.
او با اشاره به اینکه توجه به بخش تاکسی رانی ضروری است و دولت باید فکر اساسی برای این ناوگان داشته باشد گفت: به دنبال خرید 75 دستگاه میدل باس به صورت اتومات و دو درب هستیم که مراحل ابتدایی و مذاکره آن با خودروساز طی شده است.
به گفته شه‌دوست، همچنین 45 دستگاه ون نیز خریداری شده است که تا پایان امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی جز اولویت‌های شورا و شهردار کلانشهر شیراز است، گفت: 500 دستگاه اتوبوس را پیش بینی کردیم که تا سال 1403 به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز اضافه شود.
شه‌دوست با اشاره به تجهیز ناوگان اتوبوس و مینی بوس رانی به سامانه مدیریت هوشمند (بی ام اس) گفت: این اتفاق دستاورد بزرگی است که محقق شده است و به عنوان دستاورد هوشمندسازی کلانشهر شیراز در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود.
او گفت: اگر معتقد به جهان‌شهر شیراز هستیم باید اداره آن به صورت هوشمند باشند چراکه ساماندهی شهر شیراز در بحث حمل و نقل به صورت سنتی غیرممکن شده است.
شه‌دوست گفت: سخت افزار این سامانه در 735 دستگاه نصب شده است و برای اولین بار در کشور نیز اپلیکیشن مسافر نیز با اسکن بارکد نصب شده در اتوبوس‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا فاصله و زمان رسیدن اتوبوس قابل رصد باشد.
او گفت: با نصب دوربین‌ها تا پایان سال رفتار راننده و مسافران نیز قابل کنترل خواهد بود.
شه‌دوست با اشاره به اینکه پلیس راهور تلاش‌های سازنده و همکاری ارزشمندی با شهرداری شیراز داشته اند، یادآور شد: 5 دستگاه خودرو به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده است تا ساماندهی و نظم و انضباط را در شهر شیراز شاهد باشیم.
شه‌دوست گفت: پیش بینی می‌شود تا سال آینده هر منطقه شهرداری یک دستگاه از این خودرو‌ها را داشته باشد که به صورت هوشمند سامان دهی و نظم شهر داشته باشیم.
او در رابطه با کیف پول و پرداخت الکترونیک به تاکسی‌ها گفت: با مذاکراتی که انجام شد بخشی از کیف پول اقدام و QR کد‌هایی تعریف و در برخی از تاکسی‌ها نصب شد و امید است پایه و اساسی شود تا کیف پول شهرداری به زودی کار خود را آغاز کند.
معاون شهردار شیراز با اشاره به هوشمندسازی پارکینگ‌ها نیز عنوان کرد: این موضوع به جد پیگیری شد و در 3 پارکینگ طبقاتی هوشمند سازی و نظارت تصویری آغاز شده است.
مصطفی کیانی رحیمی نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در آیین رونمایی از 24دستگاه اتوبوس در مجموعه ناوگان حمل‌و نقل عمومی گفت: این اقدام در راستایی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.
به گفته او، افزودن 24 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف افزایش کارایی و خدمات دهی به شهروندان صورت گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین همچنین ضمن تبریک هفته حمل و نقل و ترافیک به متولیان امر و رانندگان ناوگان اتوبوس و تاکسی، گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی سفیران فرهنگی هستند.
کیانی رحیمی با اشاره به افزودن 24 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل و با ارزش خواندن این خدمت توسط شهرداری، گفت: مجموعه این اقدامات باعث افزایش سرانه رضایتمندی مردم از خدمات شورا و شهرداری می‌شود.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: اقدامات شورا و شهرداری نباید نقطه پایان مسیر خدمت‌رسانی باشد چرا که الزام به توسعه پایدار شهری از مسیر توجه به توسعه حمل و نقل عبور می‌کند.
کیانی رحیمی با تقدیر از پروژه‌های هوشمند سازی که در این آیین در بستر خدمات شهری حوزه حمل و نقل افتتاح شد، گفت: خدمات ارائه شده توسط مجموعه شورا و مدیریت شهری باعث افزایش کیفیت زندگی شهروندی می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/284255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

امداد رسانی به عشایر در آباده

دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

بازداشت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

30 فروردین، بازدید از اماکن تاریخی فارس رایگان است

مراسم رژه روز ارتش، شیراز

رفع تصرف 2 هزار و 700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید

آدم‌ربایی در محور ارسنجان-مرودشت نافرجام ماند

بارش شدید باران در کازرون

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

قدردانی صداوسیمای فارس از فرمانده سپاه فجر فارس

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

اعزام 11 تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی