پیام فارس

آخرين مطالب

شاید دردمندی به دستان شما دخیل بسته باشد علمي

شاید دردمندی به دستان شما دخیل بسته باشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- نهم آذرماه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام گرفته است و خبرنگار به همین مناسبت سراغ آمنه رحیمی،پرستار نمونه کشوری بیمارستان شهید بهشتی شیراز رفته است.

هرسال تعدادی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی و بخش درمان تامین اجتماعی در مرحله استانی در فارس و براساس شاخص ها انتخاب می‌شوند که از بین آنها 2 الی 3 نفر هرساله به مرحله کشوری معرفی و در آیین رسمی با حضور مسئولان ارشد کشور از این قشر پرتلاش تقدیر می‌شود.

آمنه رحیمی ،پرستار نمونه کشوری استان فارس 48 سال سن دارد و 24 سال است که در شغل پرستاری مشغول خدمت به جامعه است.

من یک پرستارم...

این پرستار نمونه کشوری استان فارس در گفت و گوی اختصاصی گفت: من‌یک پرستارم و وظیفه ام مراقبت از همه بیماران است و فرقی نمی‌کند که نوزاد یک روزه و یا پیری سالخورده باشد.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا توجه مردم و جامعه به سمت تلاش های کادر درمان و پرستاران بیشتر جلب شد و این قشر بیشتر دیده شدند در صورتی که پرستاران همیشه و در طول شبانه روز در حال پرستاری از بیماران از هر نوع بدحال و ویروسی و ... هستند.

رحیمی با بیان اینکه فشار کاری در ایام اوج همه گیری بیماری کرونا به کادر درمان و خصوصا پرستاران زیاد شده بود،گفت: این انتظار وجود دارد که بلوغ فکری جامعه به حدی ارتقاء یابد که اقشاری که همواره برای سلامت جامعه تلاش می کنند همیشه مورد توجه معیشتی و معنوی قرار گیرند.
او در ادامه به مشکلات معیشی پرستاران نیز اشاره کرد اما به دلیل مناعت طبع حاضر به توضیح بیشتر در این باره نشد.
به گفته این پرستار بیمارستان شهید بهشتی شیراز در این مرکز درمانی حدود 450 پرستار مشغول فعالیت هستند که بسیاری از آنها با مشکلات معیشتی مواجه هستند.
وی از برخورد بعضی شهروندان در مواجهه با پرستاران نیز گلایه کرد و گفت: برخی مراجعین به مراکز درمانی برخورد مناسبی با کادر درمان و پرستاران ندارند.
رحیمی پرستاران را یکی از پرتلاش ترین اقشار جامعه دانست که شبانه روز خود را برای پرستاری از بیماران گذاشته و در این مسیر هیچ کوتاهی نخواهند کرد و گفت: در بعضی موارد برخورد مناسب شهروندان و همراهان بیماران با کادر پرستاری می‌تواند خستگی ساعت‌ها کار پر زحمت را از تن آنها بیرون ببرد و بالعکس برخورد نامناسب برخی نیز می‌تواند خستگی مضاعفی به آنها تحمیل کند.

هم قدم با تلخی و شیرینی

رحیمی در پاسخ به سوالی درخصوص بیان خاطره تلخ و شیرین از دوران کاری گفت: هر روز شغل پرستاری پر از خاطرات تلخ و شیرین است و هر بیماری که سلامتی خود را به دست آورده و راهی خانه می شود و یا مادر بارداری که تنها بستری و به همراه مخلوق تازه متولد شده‌ای از بیمارستان مرخص می‌شود خاطره شیرین پرستاران است و در مقابل اگر کسی به علت بیماری جان خود را از دست دهد تلخ ترین لحظه کاری یک پرستار است.
این پرستار شیرازی افزود: پرستاران هر روز با شادترین و غم انگیزترین خاطرات مردم جامعه زندگی می‌کنند و بیشتر از درگیری های زندگی شخصی با مشکلات مردم مواجه‌اند.

دلسوزتر از خانواده

او توضیح داد: در ایام شیوع کرونا بارها با این صحنه مواجه شدم که فرزندانی پدر و مادر خود را به بیمارستان سپرده و عملا آنها را رها کردند و حتی حاضر نبودند که یک دقیقه کنار آنها باشند اما پرستاران هر لحظه بالای سر این بیماران حضور داشته و از آنها مراقبت می کردند در حالی که در همان ایام پرستاران بسیاری بودند که دهها روز از خانواده،فرزند،همسر و پدر و مادر خود بی خبر و شبانه روز سرکار حاضر بودند و از پدر ،مادر و عزیزان سایر شهروندان مراقبت می کردند.
این پرستار نمونه کشوری در پایان به شهدای سلامت اشاره کرد و گفت: یاد همکاران پرستاری که بیماری کرونا آنها را از ما گرفت همیشه در قلب و ذهن مردم ایران جاودانه خواهد ماند.

به وقت زندگی بخشی

او در ادامه با بیان یک خاطره شیرین از دوران کاری خود گفت: 13 سال قبل که پرستار بخش سی سی یو بودم جوانی 19 ساله به این بخش آورده شد که در یک حادثه به قلبش چاقو خورده و بسیار بد حال بود و آن زمان بخش جراحی قلب در بیمارستان شهید بهشتی وجود نداشت.
رحیمی ادامه داد: حال این جوان بسیار وخیم بود و اورژانسی مجبور بودیم هر اقدامی که امکان آن بود برای این جوان انجام دهیم که همان روز این جوان تحت عمل جراحی قرار گرفت که موفقیت آمیز بود.
وی اضافه کرد: این جوان حدود 2 هفته در بخش سی سی یو بستری بود و به یاد دارم زمانی که به هوش آمد وضعیت روحی مناسبی نداشت و حال روحی او نیز بسیار بد بود که من مداوم با این جوان صحبت می‌کردم و حتی به او کتاب هدیه دادم تا وضعیت سلامت و روحیه این جوان بهبود پیدا کرد.
این پرستار شیرازی گفت: دیدن این جوان که تقریبا بدون علائم حیاتی وارد بیمارستان شده بود و با پای خودش مرخص شد یکی از هزاران خاطره خوشی است که طی 24 سال گذشته داشتم.
او همچنین افزود: سال گذشته و تقریبا در ایام اوج گیری کرونا همین فرد که اکنون تحصیل کرده ‌و مهندس است بعد از 13 سال با یک دسته گل آمد بیمارستان و از من تشکر کرد که این مساله خیلی برای من مهم و لذت بخش بود، زمانی که می‌بینی توانستی برای بازگشت فردی به زندگی موثر باشی و به یک نفر حس خوب انتقال دهی به نحوی که بعد این همه سال هنوز به یاد داشته باشد، حسی زیبا است که قابل وصف نیست.
رحیمی افزود: پرستاران هر روز با این نوع خاطرات شیرین و بعضا تلخ زندگی می‌کنند.

پرستاری ، شغل دلسوزانه و ایثارگرانه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، مجموعه پرستاری را از یک جامعیت علمی و عملی برخوردار دانست که دلسوزانه و ایثارگونه به بیماران خدمات ارایه می دهند.

دکتر «سید وحید حسینی»رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و هفته پرستار، از پرستاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس تلاش شبانه روزی در خدمت به بیماران قدردانی کرد.

او با بیان اینکه نیروهای خدوم پرستاری بیشتر زمان زندگی خود را در مراکز درمانی سپری می کنند، اظهار کرد: روحیه پرستاران در بهبودی بیمار و مراقبت پرستاران در درمان بیماران تاثیرگذار است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس گفت: دانشکده پرستاری شیراز جزو نخستین دانشکده های پرستاری در کشور بوده است که با حضور اساتید مجرب و با تجربه، وضعیت آموزشی مطلوبی نیز دارد.

دکتر حسینی با اشاره به توانمندی بالای پرستاران ایران که مورد توجه دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته است، بر تسریع در رفع دغدغه های این نیروهای ارزشمند در نظام سلامت از سوی مسوولان کشوری تاکید کرد.

او با قدردانی از ارایه خدمات پرستاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس، مراقبت های درمانی آنان از بیماران مبتلا به کووید19 را یکی از مهمترین شاخصه های مدیریت و کنترل این بیماری در استان فارس عنوان کرد.

استمرار در همکاری ها و همدلی های کارکنان دانشگاه برای حفظ و ارتقای جایگاه این مرکز علمی در کشور و منطقه، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/282908/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید