چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴
اجتماعی

پیشرفت ‌پروژه اتصال خط یک به ۴ متروی شیراز

پیشرفت ‌پروژه اتصال خط یک به ۴ متروی شیراز
پیام فارس - ایسنا / شهردار شیراز با تشریح جزئیات اجرای پروژه اتصال خط یک به ۴ مترو، این طرح را گامی راهبردی در توسعه حمل‌ونقل عمومی و تحقق عدالت شهری عنوان کرد و گفت: این ...
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا / شهردار شیراز با تشریح جزئیات اجرای پروژه اتصال خط یک به 4 مترو، این طرح را گامی راهبردی در توسعه حمل‌ونقل عمومی و تحقق عدالت شهری عنوان کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت همزمان در سه جبهه، زمینه دسترسی آسان‌تر به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظیه، سعدیه و دیگر اماکن تاریخی و زیارتی را فراهم می‌کند.
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از خطوط در دست احداث مترو شیراز، پروژه اتصال خط یک به 4 مترو را فصل تازه‌ای از تعالی شهری و نماد پیوند میراث تاریخی این شهر با زندگی مدرن شهروندان توصیف و اظهار کرد: اجرای این پروژه جلوه‌ای از عزم مدیریت شهری برای توسعه حمل‌ونقل و تحقق عدالت در زیرساخت‌های شهری است.
وی با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان پایتخت فرهنگ و ادب و محور گردشگری، بیان کرد: سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و با بهره‌برداری از این خط، مسیر دسترسی به اماکن مهمی چون حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظیه و سعدیه کوتاه‌تر و آسان‌تر خواهد شد.
به گفته اسدی، طول این خط 2850 متر و شامل 6 ایستگاه مسافری است. عرض حفاری تونل 12 متر و در ایستگاه‌ها 16 متر خواهد بود. مسیر پروژه از چهارراه زند در خط یک آغاز می‌شود و پس از عبور از خیابان‌های توحید، چهارراه مشیر و سه‌راه نمازی، مقابل حرم مطهر شاهچراغ(ع) به میدان شاهزاده قاسم در خط چهار رسیده و نهایتاً به پایانه احمدی ختم می‌شود.
شهردار شیراز با اشاره به روند اجرای پروژه در سه جبهه، تصریح کرد: در کارگاه زند، حفاری تونل دسترسی پایان یافته و 220 متر از تونل اصلی حفاری شده است. در کارگاه شاهچراغ(ع)، رمپ و تونل دسترسی 120 متری تکمیل و شرایط برای آغاز حفاری تونل اصلی فراهم شده است. همچنین در کارگاه احمدی، دال رمپ 120 متری اجرا و خاک‌برداری و حفاری تونل دسترسی در جریان است.
اسدی با تأکید بر این‌که هیچ‌یک از مناطق شیراز از خدمات شهری محروم نیست، بیان کرد: مدیریت شهری به صورت متوازن پروژه‌های زیرزمینی همچون مترو و طرح‌های گردشگری و رفاهی از جمله پارک آبی، آکواریوم و تله‌کابین را دنبال می‌کند تا سطح خدمات در همه مناطق ارتقا یابد.
وی ضمن قدردانی از کارگران و مهندسان فعال در پروژه گفت: اجرای مترو دشوار و پرهزینه است و شاید شهروندان ندانند که در عمق 20 متری زمین، نیروهای اجرایی در شرایط سخت و بدون دسترسی به موج تلفن، شبانه‌روز مشغول خدمت‌رسانی هستند.
بازار


نظرات شما