پیام فارس

آخرين مطالب

شهروندان شیراز در خصوص سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) مطالبه‌گر باشند اجتماعي

شهروندان شیراز در خصوص سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) مطالبه‌گر باشند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهروندان شیراز موضوعات سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) را تا زمان اجرایی شدن آن از مسئولان و مدیران فارس مطالبه‌گر باشند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سیدابراهیم حسینی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در نشست خبری خود با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه 1403 و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: آن چه که تحت عنوان برنامه و بودجه ارائه می‌شود حاصل عملکرد همه بخش‌ها در شهرداری و در شورا حاصل عملکرد همه کمیسیون‌های تخصصی است و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون مادر که محور این موضوع است باید آن چه که منویات اعضای شورا است را در برنامه تنظیم و چشم‌انداز یک ساله را با عدد و ارقام و درصد پیشرفت کار در بودجه قید کند تا تعیین تکلیف کار اجرایی برای همه مشخص شود.
وی افزود: در سال اول شورای ششم برای انجام امورات تعریف یک چشم‌انداز، 72 رویکرد و به دنبال آن برنامه پنج ساله شورای پنجم با تغییرات ایجاد شده به برنامه شیراز 1404 صورت گرفت و رونمایی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از انجام کار زیر ساختی برای 20 سال آینده کلان شهر شیراز در حوزه برنامه اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب تدوین سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در اردیبهشت ماه گذشته رونمایی شد که این وظیفه شورا را در ارتباط با شهر است.
حسینی ادامه داد: شورا و شهرداری، سایر دستگاه‌های اجرایی را برای این موضوع پای کار بیاورند تا این سند را به عنوان محور بپذیرند و ظرف دو ماه آینده باید برنامه عملیاتی خود را به استانداری فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: این سند 20 سال آینده کلان شهر شیراز را در قالب چارچوب، الزامات، اقتضائات فراهم می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سند راهبردی سومین حرم اهل بیت مورد تأیید نماینده عالی دولت در استان فارس دکتر ایمانیه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضرت آیت الله دژکام و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) دکتر کلانتری است، اظهار کرد: این سند به تصویب شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان رسیده است و این سند یک سند زیر ساختی اساسی است و هم اکنون در دستور کار شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه است که حداکثر ظرف دو ماه آینده برنامه بیست ساله شورا و شهرداری را بازنگری کند و بر اساس چارچوب‌های مد نظر تدوین شده بازنگری و به تصویب نهایی برسد.
حسینی افزود: این یکی از اقدامات اساسی است که در سال جاری در شورا و شهرداری در دستور کار است و تمام کمیسیون‌ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: با تدوین برنامه عملیاتی 20 ساله همان‌گونه که شورای پنجم برنامه پنج ساله داشت شورای ششم نیز بلافاصله پس از این برنامه، شهرداری شیراز برنامه 5 ساله خود را از 1404 تا 1409 تدوین خواهد کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بر اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در خصوص این سند تاکید کرد و اضافه کرد: شهروندان شیراز از مسئولان استان مطالبه‌گری موضوعات این سند را تا زمان اجرایی شدن درخواست کنند.
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه بودجه اشاره و اظهار کرد: امروز بودجه شهرداری شیراز به لحاظ شاکله و نگاه برنامه‌ای و دقت در درآمد و هزینه، توزیع درآمد بخش‌های مختلف به صورت متوازن قابل مقایسه با بودجه سال 1400 نیست.
وی ادامه داد: در حوزه درآمد به لحاظ درصدی آن چه که به سمت آن رفتیم دو حوزه درآمدهای پایدار و درآمدهایی بوده که جنبه سرمایه گذاری داشته است و در این راستا از شهرداری این انتظار را داشتیم که در زمینه تأمین درآمدهای جدید از طریق فروش املاک اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: در سال 1402 شهرداری شیراز مکلف بوده است 800 میلیارد تومان زمین خریداری کند تا بر مبنای آن درآمدهای جدید برای شهر ایجاد شود تا علاوه بر فروش زمین‌های که داشته است سرمایه‌های جدید برای شهر ایجاد کند.
حسینی اضافه کرد: در دو حوزه درآمدهای پایدار و واگذاری املاک درصدها افزایش یافته است. همچنین ورود املاک به سرمایه شهرداری‌ها صورت گرفت تا این توازن بر هم نخورد.
وی در خصوص بدهی‌های شهرداری، تصریح کرد: در این حوزه در بودجه سال‌های گذشته بدهی شهرداری در جداول تدوین شده برای بودجه تعریف نمی‌شد. اما امروز یکی از جداول الزامی پیوست بودجه مربوط به بدهی‌های شهرداری است.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ در بودجه سالانه عدد و ارقامی به عنوان تکلیف شهرداری در حوزه سرمایه گذاری مشخص می‌شد که این میزان در سال 1401 به رقم 15 هزار میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته این رقم 20 هزار میلیارد تومان و در سال 1403 به مبلغ 26 هزار میلیارد تومان است.
حسینی با اشاره به اینکه درآمدهای خاص صرف هزینه‌های خاص می‌شود، ادامه داد: در بودجه 1403 در هیچ یک از سال‌ها درآمدهای مازاد نداشته‌ایم و صفر قید می‌شد اما در سال جاری این ردیف دارای عدد است.
وی تصریح کرد: برای دو حوزه محرومیت‌زدایی و محله محوری نیز به صورت جداگانه ردیف بودجه تعریف شده است و چارچوب بودجه نویسی و کنترل و نظارت شورا بر عملکرد بودجه شهرداری در سه ساله متوالی متحول شده است و به صورت شفاف و دقیق می‌توانیم ارقام مربوطه به هر حوزه را اعلام کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود به حوزه توزیع متوازن اشاره و اظهار کرد: در سال 1400 تاکنون در حوزه‌های مختلف اعداد و ارقام تعریف شده و مجموعه اقدامات انجام شده نشان دهنده آن است که در چند حوزه که شورا بر آنها تاکید بیشتری داشت عمل کرده است که این حوزه‌ها شامل فرهنگ، خدمات شهری و مدیریت بحران است.
حسینی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز مکلف شده است تا 800 میلیارد تومان نسبت به خرید زمین اقدام کند تا بر این مبنا در آینده بتواند درآمدزایی کند.
شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی دچار مشکل جدی کمبود نیروی انسانی متخصص است در ادامه این نشست همچنین مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این کمیسیون 15 پروژه شاخص و مورد تاکید شهردار شیراز تعیین شد تا اجرای آنها صورت گیرد. همچنین پنج پروژه در حوزه سرمایه انسانی در این کمیته تدوین شده است.
وی افزود: این کمیته پنج عضو دارد که در موضوع ساماندهی نیروی انسانی بررسی تخصصی موضوعات انجام شده است تا یک نظارت جدی صورت گیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری کلان شهر شیراز تعداد 3500 نیروی رسمی، 3 هزار و 50 نیروی شرکتی و یک هزار و 300 نیروی راننده استیجاری دارد و 5200 نیروی حجمی است که با عناوین مختلف در مجموعه مدیریت شهری حضور دارند.
زارعی همچنین از انجام یک کار ضربتی در هشت حوزه خبر داد و اضافه کرد: شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی دچار مشکل جدی در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص است که این موضوع در اولویت کمیته به جهت بررسی قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: کمبود نیروی تخصصی در حوزه‌هایی همچون فرهنگی، سامانه 137، دبیرخانه و بایگانی و خدمات است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حوزه تشکیلات نیز تا پایان سال در مجموعه شهرداری شیراز به‌روز رسانی متناسب با برنامه‌های مد نظر ایجاد خواهد شد.
رفع مشکلات بخش مسکن، پایش نیروها، در نظر گرفتن مکان‌هایی برای کارکنان همچون مجتمع خدمات رفاهی در پارک دراک، حوزه آموزش، بانک جامع اطلاعات و اسناد کارکنان به صورت الکترونیکی و نرم افزار جامع منابع انسانی، از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر ضرورت ایجاد آنها در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در قالب اجرا و تعریف پنج پروژه اشاره کرد.
کد خبر 762235

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/821025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدای سشوار درمان کولیک

صادرات رب گوجه 75 درصد افزایش یافت

معاملات امروز بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود

گام‌های فارس در مسیر محرومیت‌زدایی

پیش بینی هواشناسی هرمزگان 6 مرداد

مناسبت روز، شنبه 6 مرداد

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

عوامل موثر در بروز بیماری کولیت روده

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

شهادت 256 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

احتضار در انتظار جوامع بدور از فریضه امر به معروف و نهی از منکر

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد + تصاویر

پلاکارد اخراج افغان‌ها از روستای «دهنو» فارس

طبق اعلام آبفای شیراز مشکل قطعی آب صدرا به زودی مرتفع می‌شود

ظلم و ستم زمینه ساز سقوط جوامع بشری است

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد

تغییر ساعت فعالیت نانوایی‌های شیراز به دلیل گرمای هوا

افزایش دمای هوا تمام مسابقات فوتبال و فوتسال فارس را تعطیل کرد

گزارش خبرنگار مهر از حال و هوای مراسم افتتاحیه المپیک

وضعیت ادارات استان فارس در هفته آینده مشخص شد

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

یک راهکار درمانی برای لطیف کردن کیسه صفرا

ظریف: شما مردم بزرگ در این انتخابات، ایران را پس گرفتید

اوقات شرعی شنبه ششم مرداد

گزارش خبرنگار مهر از محل برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک

صدور مجوز صنایع تبدیلی نیازمند وحدت رویه است

غار شگفت‌انگیز «زکریا» در خطر نابودی!

رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون‌های مالیاتی بدون اطاله انجام شود

ساعت فعالیت نانوایی های شیراز به دلیل گرمای هوا تغییر کرد

گرما تمام مسابقات فوتبال و فوتسال فارس را تعطیل کرد

ساعت فعالیت نانوایی‌های شیراز به مدت 2 روز تغییر کرد

آب زیاد می خورم اما عطشم رفع نمیشه!

اموزش تصویری ماساژ کتف و گردن

کالای بنجل چینی و طرح شی برای انقلاب اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار 6 مرداد 1403

آب درمانی در منزل

بانک مرکزی جزئیات فروش ارز اربعین 1403 را اعلام شد