پیام فارس

آخرين مطالب

حذف بروکراسی اداری در فارس، پیش‌ نیاز تحقق شعار سال سياسي

حذف بروکراسی اداری در فارس، پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  بزرگنمايي:

  پیام فارس- رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال و در ادامه سنوات گذشته، مساله اصلی و محوری کشور در سال جاری را نیز بحث اقتصاد بیان کردند بیانگر اهمیت و نقش اقتصاد در توسعه سایر بخش ها و کمک به عبور کشور از چالش های مختلف است.

تحقق این شعار نیازمند همکاری، همدلی و مشارکت تمام مسئولان و کارگزاران نظام، فعالان اقتصادی و مردم است که قطعا در این میان بیشترین مسئولیت متوجه مسئولان و متولیان امر است تا زمینه و شرایط را به گونه ای فراهم کنند که بخش خصوصی و مردم هم بتوانند وارد عرصه شده و ظرفیت خود را به میدان آورند.

البته آنچه در این میان دارای اهمیت بسیار است اینکه شعار سال باید در عمل محقق شود و با برگزاری سمینار یا همایش و درج شعار سال بر سربرگ مکاتبات و نامه‌های اداری هیچ مشکلی حل نمی‌شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: “همه باید همت خود را بر این دو موضوع قرار دهند تا در درجه اول تورم مهار شود و کاهش یابد و در درجه بعد زمینه افزایش تولید فراهم گردد”.

حرکت در مسیر حذف بروکراسی اداری، پیش نیازی برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید و مهار تورم است که مدیران ارشد فارس این مساله را در اولویت خود قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، مهار تورم و رشد تولید را فرمان رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل شیطان که فقر را می‌خواهد توسعه دهد بایستیم باید در جهت سامان یافتن این دو موضوع مهم و محوری شعار سال حرکت کنیم.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: در مسیر تحقق این دو اولویت مهم نباید تفرقه و دو دستگی ایجاد شود، همه باید یکصدا باشند و کمک کنند که مهار تورم و رشد تولید در عمل محقق شود.

وی ادامه داد: اولویت را رهبری تعیین کرده‌اند و همه وظیفه داریم که عمل کنیم، اولویت آن چیزی است که رهبر انقلاب مشخص می کنند.

تحقق شعار سال، اولویت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس

استاندار فارس نیز در این زمینه گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام مهار تورم و رشد تولید، تلاش برای تحقق این شعار باید در اولویت تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

درگیر بودن بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران با بروکراسی اداری

دکتر محمد هادی ایمانیه، با اشاره به تاثیر تغییر نگاه و رویکرد سازمان ها در رشد تولید در استان افزود: بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اکنون درگیر بروکراسی و مشکل تراشی برخی ادارات هستند در حالی که حمایت از این قشر امری ضروری و نیاز امروز کشور و گامی در جهت تحقق رشد تولید است.

وی ادامه داد: از آنجا که برگزاری نشست های مشترک با حضور تولیدکنندگان می تواند به تحقق شعار سال کمک کند، در سال جدید شخصا جلسات بیشتری را با تولید کنندگان خواهم داشت و به موانع ورود می کنم تا مشکلات آنها در دستگاه های استانی برطرف شود.

ظرفیت‌های کم نظیر فارس برای مهار تورم و رشد تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان در حوزه های مختلف می توان مهار تورم و رشد تولید را رقم زد و برای پیشبرد اهداف شعار سال گام های عملی برداشت.

محسن ربانی زاده افزود: رهبر معظم انقلاب افزون بر یک دهه است که در بحث اشتغال و تولید دغدغه دارند و دائما هم در شعارهای سال به این مساله تاکید می کنند که حتما باید اقتصاد ما یک اقتصاد بومی باشد که در قالب اقتصاد مقاومتی بتواند در مقابل تحولات و تکانه های بیرونی مقاوم باشد.

وی ادامه داد: اگر روند این سال ها را دنبال کنیم می بینیم که نامگذاری سال ها در اغلب موارد مربوط به حوزه اقتصادی بوده چرا که این بحث اقتصاد همواره یکی از مشکلات و چالش های پیش روی کشور بوده است.

وی اظهارکرد: اگر بخواهیم 24 بند اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در 10 سال قبل تبیین کرده اند را اجرایی کنیم می توانیم اقتصادی توانمند داشته باشیم اما در این راه برخی موانع داخلی و خارجی هم وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بحث اقتصاد خارجی را می توان از طریق دیپلماسی دنبال کرد که مجموعه وزارت خارجه بخش قابل توجهی از فعالیت خود را بر روی دیپلماسی اقتصادی گذاشته و در بحث اقتصاد داخلی نیز می توان با تدبیر و ایجاد هم‌افزایی در بخش های مختلف اقتصادی به تحقق آن کمک کرد.

شعار سال، انتخابی به موقع و هوشمندانه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: نامگذاری سال 1402 به نام ‘مهار تورم، رشد تولید’ از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایط امروز کشور اقدامی هوشمندانه و به موقع بود.

جمال رازقی افزود: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعارهای سال به طور مستقیم یا غیر مستقیم موضوع اقتصاد را مبنا و ملاک قرار داده‌اند که این بیانگر اهمیت این بخش است که باید بر روی آن تمرکز شود.

وی ادامه داد: اما مشکلی که طی سال ها درگیر آن بوده ایم این بوده که توجه به شعار سال در برخی مواقع در حد شعار باقی مانده و در جهت عملیاتی و محقق کردن آن اقدام جدی صورت نگرفته است و به اصلاح به درج در سربرگ مکاتبات اداری یا نصب بنر و پوستر اکتفا شده است.

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: وقتی در دهه 90 تقریبا تمام شعارهای سال موضوع اقتصادی داشته نباید رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر باشد، این نشان می دهد یک جای کار دچار اشکال است و اتفاقا برخی از کسانی که در جهت تحقق شعار سال دست اندارکار و مسئول هستند یا نمی خواهند یا نمی توانند در این جهت کاری کنند.

رازقی بیان کرد: نامگذاری شعار سال یک چراغ راه است اما اگر به نامگذاری سال فقط در حد یک شعار توجه شود و در عمل کاری صورت نگیرد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه با تولید می توان تورم را مهار کرد افزود: بنابراین اگر به دنبال مهار تورم و رشد تولید هستیم باید در حوزه سیاست خارجی، نظام بانکی، سیاستگذاری ارزی کشور و انضباط مالی دولت تحولاتی روی دهد.

او گفت: لازمه رشد و توسعه اقتصادی ابزار و لوازم آن است که یک بخش از این ابزار انسان های فرهیخته ای هستند که توان طراحی مسیر حرکت را دارند و همچنین انسان های فرهیخته دیگری که باید آن برنامه ها را اجرا و عملیاتی کنند.

حذف بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر از ملزومات تحقق شعار سال

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس، تحقق شعار سال 1402 را نیازمند حذف بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر در حوزه اقتصاد دانست و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب شعاری را مطرح می کنند مخاطب آن شعار تنها بخش خصوصی نیست و بخش اعظم آن متوجه مجلس و دولت است.

سهراب شرفی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید زمینه را برای مهار و کاهش تورم و رشد تولید فراهم کنند، افزود: مجلس و دولت و به ویژه مجلس شورای اسلامی مخاطبان اصلی شعار سال هستند.
وی ادامه داد: بیش از یک دهه است که موضوع شعارهای سال اقتصاد و مباحث مرتبط با آن است اما به نظر می رسد که مسئولان و متولیان امر اقتصاد آنگونه که باید توجهی به این مسائل نداشته اند و عملکردها در حد شعار باقی مانده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اگر بنا است که منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه محقق شود باید تحول اساسی در حوزه مدیریت اقتصادی کشور صورت گیرد.

شرفی افزود: دولت باید از مجلس مطالبه گری کند، اگر بنا است کشور به رشد هشت درصدی برسد باید زمینه قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد: گرانی و تورم که فقط بخش مواد غذایی را شامل نمی شود، در همین حوزه مسکن امروز افزایش چندین برابری عوارض شهرداری‌ها با منویات رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد، در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که اگر فردی بخواهد خانه و سرپناهی بسازد از او عوارض گرفته شود و در کشور ما در حالی که مطابق قانون اساسی باید بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و مسکن رایگان باشد اما می‌بینیم که حتی هزینه های سنگین هم به مردم تحمیل می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/567239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار