پیام فارس

آخرين مطالب

حکم اعدام، پایان کار تروریستی که برای نابودی ایران می‌جنگید سياسي

حکم اعدام، پایان کار تروریستی که برای نابودی ایران می‌جنگید
  بزرگنمايي:

پیام فارس - جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شد. این حکم توسط دادگستری کل استان تهران اعلام شد و همین خبر با واکنش‌های بسیاری مواجه شد.
یکی از این واکنش‌ها توسط آلمانی‌ها بود که مطرح شد جایی که مسئولان این کشور مدعی حقوق بشر، به حمایت از این تروریست و اقدامات او پرداختند.
  اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، زندانی سیاسی دوتابعیتی ایرانی-آلمانی، را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو این حکم شد.
پیش‌تر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، اعلام کرد که برلین در واکنش به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی، دو کارمند سفارت ایران را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده و از آن‌ها خواسته است آلمان را ترک کنند. وزیر امور خارجه آلمان همچنین روز چهارشنبه سوم اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور کاردار جمهوری اسلامی را در این خصوص احضار کرده و به او اطلاع داده است که دولت آلمان نقض گسترده حقوق یک شهروند آلمانی را نمی‌پذیرد.
وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد شهروند ایرانی- آلمانی را توجیه‌ناپذیر و غیر قابل‌پذیرش خواند و با خانواده شارمهد و مقامات آلمانی اعلام همبستگی کرد.
از سوی دیگر بی‌بی‌سی فارسی هم در مطلبی که در این‌باره منتشر کرد شارمهد را نه به عنوان رهبر انجمن پادشاهی، بلکه به عنوان «رئیس رادیو تندر» معرفی کرد و با ذکر نام روح‌الله زم به عنوان مدیر آمدنیوز، تلاش کرد این فرد را هم در دسته‌ی «فعالان رسانه‌ای مخالف حکومت ایران» جا بزند و از اقدامات تروریستی و خرابکاری‌هایی که شارمهد آشکارا مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفته بود، حرفی نزد.
وبسایت گروه تندر، ارگان رسانه‌ای «انجمن پادشاهی ایران» نیز در بیانیه‌ای او را «اسطوره‌ای خردمند که گیتی کمتر به خود دیده است» توصیف کرد و نوشت: «انجمن پادشاهی ایران - تندر، حتی با نبود فرمانده هم به مبارزه ادامه خواهد داد»!
اما جمشید شارمهد که بود و به چه شکل در طور اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی کشورمان قرار گرفت؟
جمشید شارمهد متولد 1334 تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است. او از اعضای انجمن پادشاهی و سرکرده گروهک تروریستی "تندر" بود که از آمریکا مجموعه عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد.
او اوایل دهه‌ی 60 به آلمان مهاجرت کرد و تحصیلاتش را آنجا به اتمام رساند. وی در سال 2003 راهی آمریکا شد و در لس‌آنجلس با عده‌ای از مخالفان جمهوری اسلامی یعنی «انجمن پادشاهی ایران» آشنا شد و به این گروه پیوست.
شارمهد ابتدا همکاری خود را با تلویزیون ماهواره‌ای این گروه با نام «YourTV (تلویزیون شما)» آغاز کرد و یک سال بعد نیز وبسایت این گروه را راه انداخت. پس از ناپدیدشدن فولادوند، شارمهد سرکردگی «انجمن پادشاهی ایران» را بر عهده گرفت و بلافاصله رادیویی به نام «رادیوتندر» را راه‌اندازی کرد که مانند دیگر رسانه‌های این گروه به آموزش خرابکاری یا به قول خودشان «آموزش‌های مبارزاتی» می‌پرداخت.
جمشید شارمهد و گروهش «حدوداً 27 اقدام تروریستی» مرتکب شده‌اند، اما نام این گروه بیش از هر چیز یادآور ماجرای انفجار حسینیه‌ای در شیراز است. بمب‌گذاری در حسینیه‌ی شهدای شیراز وابسته به کانون رهپویان وصال، حین برگزاری مراسم در ساعت 21:15 شامگاه 24 فروردین 1387، 14 شهید و 215 مجروح بر جای گذاشت.
از سوی دیگر اقدامات دیگری نظیر انفجار پایگاه بسیج در شهر شیراز، انفجار مقابل منزل امام جمعه نهاوند، ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای، طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شورای اسلامی، اقدام به خرابکاری در کنسولگری روسیه در رشت، بمب‌گذاری در مشهد، قصد منفجرکردن سد سیوند شیراز، قصد انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و قصد بمب‌گذاری در حرم امام خمینی (ره) و مداخله در حوادث پس از انتخابات سال 88 نیز به این گروه منتسب است. گرچه این گروه مسئولیت دخالت در حوادث پس از انتخابات را نپذیرفته، اما اذعان کرده که اعضای این گروه که برخی از آن‌ها «ارتباط تنگاتنگی با جمشید شارمهد داشته‌اند»، در ارتباط با آن حوادث دستگیر و محاکمه شده‌اند.
این گروه مدعی انجام اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری در ایران است که در وبسایتش با عنوان «رزمایش‌ها» فهرست شده است. حمله به تجمع روحانیون در شیراز، انفجار حوزه‌ی علمیه‌ی خاتم‌الانبیا در شیراز، انفجار محوطه‌ی صداوسیما در شیراز، خرابکاری در متروی تهران - کرج و آتش‌سوزی در پالایشگاهی در شاهرود، از جمله حوادثی است که این گروه مسئولیت آن‌ها را پذیرفته است.
حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر پیشین اطلاعات در تشریح جزئیات دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهگ تروریستی تندر گفت: این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آن‌ها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی‌شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد.
علوی اضافه کرد: در بین جریان‌های سلطنت طلب که اغلب آن‌ها با بیانیه و شعار‌ها خودشان را اثبات می‌کنند جریان سلطنت‌طلب جمشید شارمهد تنها جریانی بود که بسیار خشن بوده و به دنبال این بود که با عملیات تروریستی خودش را اثبات کند، کما اینکه در حسینیه سیدالشهدای شیراز آن جنایت ددمنشانه را مرتکب شدند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد‌: او به دنبال این بود که با عملیات گوناگون خودش را اثبات کند و حدوداً 27 اقدام تروریستی جمشید و مجموعه‌اش داشته است که با هوشمندی و اشراف سربازان گمنام امام زمان همه آن‌ها خنثی شدند.
علوی گفت: جمشید شارمهد انقدر به پوشش خود در آمریکا مطمئن بود که می‌گفت جای من در طبقه ششم FBI آمریکاست و هرگز کسی نمی‌تواند به او نزدیک شود، یک گوشه از ارزش دستگیری آن این است که او جایگاه خودش را در طبقه ششم اف‌بی‌آی می‌دانست، اما حالا امروز در خود را در چنگال سربازان‌گمنام جمهوری اسلامی ایران می‌بیند.
علوی افزود: با توجه به جنایت که این آدم در شیراز مرتکب شده بود، از طریق اینترپل شکایت کردیم، اما او با اسم واقعی به همه کشور‌ها سفر می‌کرد و جالب است که بدانید مانع سفرش نمی‌شدند و این نشان‌دهنده پوچی شعار مبارزه با تروریست آمریکایی‌ها و همپیمانان اروپایی‌اش است که می‌دانستند او تروریست است، اما مطلقا مانع سفر‌های او نمی‌شدند.
پس از دستگیری متهم و صدور کیفرخواست، رسیدگی به این پرونده در هفت جلسه با حضور متهم و وکیل وی و شکات و خانواده شهدای ترور به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
متهم در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، مسئولیت تمام اقدامات تروریستی گروهک تروریستی تندر را برعهده گرفته و برتاثیرگذاری خود بر مجریان و عوامل اقدامات تروریستی که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان ایران منجر شده اذعان داشته است.
پس از بررسی کامل پرونده، مستندات و قرائن موجود و اخذ دفاعیات متهم و وکیل وی، براساس رای دادگاه اقدامات جمشید شارمهد به طور گسترده موجب اخلال شدید در نظم عمومی و از مصادیق افساد فی‌الارض بوده و بزهکاری متهم محرز و مسلم تشخیص داده و در نهایت به اعدام محکوم شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/359306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید