پیام فارس

آخرين مطالب

مشترک مورد نظر در شیراز در دسترس نیست مقالات

مشترک مورد نظر در شیراز در دسترس نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس- اختلال در شبکه تلفن همراه در مسیرهای بین شهری شاید مشکل چندان غریبی نباشد اما وجود مشکل و اختلال در شبکه تلفن همراه در مرکز استان و کلانشهر شیراز نمی‌تواند عادی باشد و حساسیت شهروندان را برانگیخته نکند.
آنتن ندادن و یا اختلال در مکالمات تلفن همراه شهروندان شیرازی مشکلی است که هر از گاهی انتقادهایی را برمی‌انگیزد و به گفته شهروندان این اختلالات اکنون به سطحی بیش از گذشته افزایش یافته است.
عصر ارتباطات و دنیای دیجیتال امکاناتی را فراهم کرده تا انسان از آن برای امورات مختلف بهرمند شود و اختلالاتی هرچند ناچیز در ارتباطات می‌تواند در زندگی روزمره شهروندان مشکلاتی را به وجود آورد.

تعدادی از شهروندان شیرازی از عدم آنتن دهی تلفن همراه در سطح شهر شیراز گلایه دارند و تشدید این وضعیت در ماه های اخیر موجب بروز نارضایتی ها در این زمینه شده است.

یکی از شهروندان شیرازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در چند ماه گذشته اغلب مکالمات تلفن همراهم در محل کار و منزل با مشکل مواجه بوده است.
میلاد بهروزی افزود: مکالماتم در ساعات اداری در محل کارم واقع در خیابان سمیه شیراز بعد از حدود 20 ثانیه قطع می شود.
وی ادامه داد: این مشکل به وفور طی چند ماه گذشته رخ داده به نحوی که به معضلی در شیراز تبدیل شده و روی اعصاب است.
وی اضافه کرد: این مشکل در خانه‌ام که در شهر زرقان در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد نیز وجود دارد.

اختلال در بیش از نیمی از مکالمات روزانه طبیعی نیست
یکی دیگر از شهروندان شیرازی ساکن بلوار نصر هم به خبرنگار ایرنا گفت: آنتن دهی همراه اول در شیراز مشکلات زیادی دارد به نحویکه بیش از نیمی از مکالمات روزانه با مشکل مواجه می شود و اختلال دارد.
میلاد مردانی افزود: اغلب کار روزانه ام در مناطق مرکزی شیراز است ولی با وجود این بخش زیادی از مکالمات با اختلال مواجه است و این وضعیت نمی تواند طبیعی باشد.
در حال حاضر اختلال زیادی در مکالمات تلفن همراه اپراتورهای خدمات رسان در سطح شیراز و شهرهای اطراف این کلانشهر ازجمله زرقان،صدرا،لپویی و... وجود دارد.

رتبه 140 دنیا در حوزه سرمایه‌گذاری ارتباطات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حوزه سرمایه گذاری در حوزه تلفن ثابت در جایگاه 140 دنیا قرار داریم در حالی که در دنیا اغلب مقوله دیتا بر روی تلفن ثابت مطرح است.
حمید سلیمان پور افزود: در بعضی مناطق شیراز هنوز زیرساخت تلفن ثابت با استفاده از روش کاغذی است که در دنیا منسوخ شده و حتی به آلیاژ مسی نیز تبدیل نشده است.
وی با بیان اینکه اکنون پروژه فیبر نوری برای کیفیت بخشی به ارتباطات تلفنی در سطح استان فارس در دستور کار قرار دارد،گفت: در دولت سیزدهم پروژه اف.تی.تی.ایکس برای توسعه خدمات ارتباطات به منازل و کسب و کارها و... به جد در حال پیگیری است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس توسعه فیبرنوری را یکی از مهمترین راهکارهای دستیابی به شهرهای هوشمند دانست و افزود: دیتا و تلفن ثابت مورد استفاده در شهرها می تواند با استفاده از فیبرنوری به بستری پایدار منتقل شود.
وی ادامه داد: با توسعه فیبر نوری و بهرمندی از آن ،ظرفیت و پهنای باند ارتقاء چشم گیری خواهد یافت.

کمبودها در حوزه تلفن ثابت و افزایش تقاضا برای خدمات همراه
او در ادامه عنوان کرد: توسعه ساخت و سازها و مهاجرپذیری شیراز و رشد زیاد جمعیت شهری یکی از عوامل کندی خدمات دهی تلفن ثابت در سطح این کلانشهر است و به همین دلیل مردم و شهروندان برای بهره از ارتباطات به سوی استفاده از خطوط تلفن همراه و دیتای مورد نیاز از این بستر سوق داده می شوند.
سلیمان پور تاکید کرد: عدم توسعه تلفن ثابت و عدم وجود فیبرنوری باعث کمبود ظرفیت‌های پاسخ دهی به نیاز مردم شده و به همین دلیل تقاضا برای استفاده از تلفن همراه و دیتای مورد نیاز از این طریق افزایش یافته است.

تجهیزات غیرمجاز مخابراتی،عامل قطعی‌های یکباره
وی در ادامه استفاده های غیرمجاز از تجهیزات ارتباطی را یکی دیگر از دلایل عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه عنوان کرد و گفت: استفاده از تجهیزاتی مانند تکرارکننده‌ها برای تقویت تلفن ها در بعضی سازه های شهری،اداری،بیمارستان‌ها، مجتمع های مسکونی باعث بروز تداخل و قطعی در مکالمات تلفن همراه خواهد شد.
وی توضیح داد: در بعضی موارد مکالمه شهروندان در حال عبور از یک محله و یا مجاورت یک مرکز درمانی یا اداری و ... قطع می شود که این به دلیل استفاده از تجهیزات غیرمجاز است.

تغییر مبلمان شهری و عدم آنتن دهی تلفن همراه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تغییر مبلمان شهری و سازه‌های بلند مرتبه را یکی دیگر از عوامل موثر در قعطی تلفن همراه عنوان کرد و گفت: افزایش ارتفاع سازه های شهری در دهه های اخیر با دکل های مخابراتی نصب شده در سطح شهر همخوانی ندارد و به یکباره گرداگرد یک دکل پر می شود از سازه هایی که ارتفاع آنها از دکل بیشتر است و به همین دلیل آنتن دهی در محلات با مشکل مواجه می شود.

زیان مودم خانگی از دکل مخابراتی بیشتر است
وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: حساسیت های مردم و ممانعت آنها از نصب دکل ها موجب بروز بعضی مشکلات و سختی کار اپراتورها شده است.
سلیمان پور ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه به دلیل تغییر مبلمان شهری و افزایش ارتفاع سازه ها و توسعه شهر مجبور به افزایش ارتفاع و یا تغییر محل سایت و دکل‌های مخابراتی و توسعه این بخش هستند که باورهای غلط بعضی شهروندان در خصوص تاثیر امواج رادیویی بر انسان سد اصلی پیش روی توسعه این بخش است که این باورها نیز جایگاه علمی ندارد.
وی تاکید کرد: براساس نظر کارشناسان علمی به صراحت اعلام می شود که دکل های مخابراتی ضرری که مردم تصور می کنند را ندارد و حتی زیان گوشی تلفن همراه و یا مودم های خانگی از دکل های مخابراتی بیشتر است.

دکل‌های مخابراتی ضرری برای سلامت مردم و مجاوران ندارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس توضیح داد: تجهیزات مخابراتی روی نوک دکل ها نصب و امواج نیز بصورت مورب رو به بالا پخش می شود و حتی برای منازل مستقر در زیر دکل هم آسیبی در پی ندارد.
وی ادامه داد: دریافت مجوزات لازم از دستگاه های مختلف ازجمله وزارت بهداشت و سازمان انرژی هسته ای برای نصب دکل های مخابراتی الزامی است.

امواج رادیویی شیراز و تهران روزانه رصد می‌شود
او با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در شیراز نمایندگی دارد،گفت: این سازمان بر کار اپراتورها نظارت آنلاین دارند و هرگونه خطرات احتمالی مشخص و از زیان به سلامت مردم جلوگیری می کنند.
سلیمان پور خبرداد: در کل کشور در 2 کلانشهر شیراز و تهران یکسری دستگاه های برای پایش اشعه‌های مخابراتی نصب است که در 18 نقطه شیراز این تجهیزات نصب شده تا امواج رادیویی اندازه گیری و بصورت روزانه خروجی این تجهیزات رصد و پیگیری می‌شود.

تعهد آنتن دهی اپراتورها فقط برای فضای محیط بیرونی است
وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص دلیل قطعی‌های یکباره و مستمر مکالمات تلفن همراه در بعضی نقاط شیراز،گفت: تعهد آنتن دهی اپراتورها برای محیط داخلی ساختمان ها نیست و براساس پروانه ای که برای اپراتورها صادر می شود این مراکز تعهدی برای آنتن دهی تلفن همراه در داخل منازل و محیط های بسته ندارند و اگر شکایتی هم در این زمینه وجود داشته باشد فضای بیرونی هر منطقه ملاک عمل است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس شیوع کرونا را یکی از دلایل مهم برای توسعه استفاده از دیتا تلفن همراه عنوان کرد و گفت: پهنای باند موجود جوابگوی حجم تقاضای فعلی نیست و توسعه زیرساخت فیبر نوری و سوق دادن خدمات اینترنت و دیتا به سمت تلفن ثابت راهکار اصلی رفع مشکلات کنونی در حوزه مخابرات و ارتباطات است.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص پیش بینی زمانی اجرای کامل پروژه فیبر نوری و سوق دادن ارتباطات دیتا به این سمت،گفت: برنامه ریزی ها برای این کار و ایجاد زیرساخت فیبرنوری منازل و کسب و کارها انجام شده و هفته گذشته با حضور استاندار فارس دیداری در این زمینه با وزیر ارتباطات انجام شد و همکاری همه جانبه ای از سوی دستگاه های اجرایی استان و خصوصا شهرداری ها لازم است.
سلیمان پور اظهار داشت: شرکت ها برای ایجاد این زیرساخت پای کار هستند و شهرداری ها باید مجوزات حفاری ها را سریعا صادر کنند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.
وی در پایان گفت: با سیستم نوین دیتا به سمت تلفن همراه سوق داده خواهد شد زیرا سرعت در سیستم جدید بیش از 60 برابر خواهد بود و مشتری دیگر به سمت استفاده از دیتای تلفن همراه نخواهد رفت و به همین دلیل مکالمه خطوط تلفن همراه نیز تقویت و اختلالات کمتر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/283823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز