پیام فارس

آخرين مطالب

مسیر موفقیت و تحول فروش خودروهای تجاری با تایید رضایتمندی مشتریان اجتماعي

مسیر موفقیت و تحول فروش خودروهای تجاری با تایید رضایتمندی مشتریان
  بزرگنمايي:

پیام فارس - گروه بهمن، یکی از بزرگترین و معتبرترین گروه‌های خودروسازی کشور است که در طول سال‌های فعالیت خود، همواره با چشم‌اندازی نوآورانه و استراتژی‌های مشتری محور در صدد بوده است تا نقشی تعیین‌کننده در توسعه صنعت خودروهای تجاری و تولیدات ملی ایفا کند. این گروه با تکیه بر تجربه‌های ارزنده، تخصص فنی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، توانسته است در رقابت‌های داخلی جایگاه ویژه‌ای را برای خود ایجاد کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
حضور موفق در بازار خودروهای تجاری و تولید محصولاتی با کیفیت بالا همچون انواع کشنده، کامیون، کامیونت و وانت، بخشی از دستاوردهای برجسته گروه بهمن در چند سال اخیر است. علاوه بر این، خدمات فروش مطلوب، توجه ویژه به نیازهای مشتریان و به‌کارگیری فرآیندهای بهینه‌سازی در خطوط تولید، از دیگر عواملی هستند که موجب تمایز این برند در بازار رقابتی خودروهای تجاری شده‌اند. از همین رو با عباس مارکلایی، مدیر فروش خودروهای تجاری گروه بهمن در خصوص دستاوردهای این گروه در سال پیش و توسعه فروش محصولات در سال جدید به گفت و گو پرداختیم که بخشی از آن را در ادامه از نظر خواهید گذراند؛
گروه بهمن طی چند سال اخیر در حوزه فروش خودروهای کار و تجاری رتبه اول را مطابق ارزیابی های انجام شده ازآن خود کرده است، دلیل استمرار موفقیت مجموعه شما در کسب رتبه نخست فروش چیست؟
ابتدا باید اشاره کنم که گروه بهمن (بهمن دیزل و سیباموتور) در «ارزیابی خدمات فروش» موفق به کسب جایگاه نخست برای ششمین سال متوالی در بین 19 شرکت خودروساز تجاری شد. این ارزیابی هر ساله توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در حوزه های فرایندهای مرتبط با خدمات فروش، میزان رضایت مندی مشتریان، عملکرد شبکه عاملیت‌ها، رعایت الزامات آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و... از کلیه خودروسازان صورت می گیرد.
با نگاه واقع بینانه به این موضوع، ممکن است کسب جایگاه برتر در یک یا دو سال به صورت اتفاقی حادث شود اما بدون شک حفظ این جایگاه طی شش سال متوالی و یا به عبارت ساده تر کسب جایگاه برتر در تمامی ادوار ارزیابی، مستلزم اقدامات بنیادی و مستمر است. قرار گرفتن در جایگاه برتر ممکن است در یک سال ساده به نظر برسد اما حفظ آن در طول سالیان متمادی نیازمند تلاش مستمر، شناسایی نیازهای مشتریان در حوزه فروش، به روز رسانی زیر ساخت های مربوطه و آموزش مستمر نیروی انسانی در سطح ستاد و شبکه عاملیت ها خواهد بود. این مهم در شرایطی محقق شده است که سایر رقبا نیز اقدامات موثری در جهت دستیابی به این جایگاه داشته اند. قطعا این موفقیت مرهون وجود یک تفکر سیستماتیک و کار گروهی در گروه بهمن است. به نظر بنده نخستین عامل کسب این موفقیت، نگاه «مشتری‌محور» حاکم بر گروه بهمن است.
بخش عمده‌ای از امتیازات گروه بهمن در ارزیابی مذکور ناشی از رضایت مشتریان است. در واقع بهترین «داور» جهت سنجش عملکرد این مجموعه، خود «مشتریان» هستند. مشتریان گروه بهمن با رضایت خود، این افتخار را به ما بخشیده‌اند که در شش سال متوالی در «صدر جدول خدمات فروش خودروهای تجاری کشور» قرار داشته باشیم.
به امتیاز دهی مشتریان محصولات کاروتجاری گروه بهمن اشاره کردید، آیا تجربه و دانش خریداران خودروهای کاروتجاری به اندازه مشتریان خودروهای سواری است؟
مشتریان خودروهای تجاری از قشر خاصی هستند که به راحتی امتیاز مثبت نمی‌دهند؛ چرا که این افراد متخصص بوده و شناخت دقیقی از خودرو و خدمات دارند. این موفقیت نشان‌دهنده یک رویکرد نهادینه در تمام سطوح سازمان، از مدیران ارشد تا کارشناسان فروش است؛ نگاهی مبتنی بر این باور است که: «مشتری رئیس ماست». با چنین استراتژی و نگاهی که در ساختار گروه بهمن نهادینه شده است، بهترین خدمات به مشتریان ارائه می گردد. .
شما به این مورد اشاره کردید که خریداران خودروهای کاروتجاری به راحتی امتیاز مثبت نمی دهند، چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهید که رضایتمندی آن ها را جلب می کنید؟
ارائه بسیاری از خدمات به مشتریان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش وظیفه خودروساز بوده که عمل به آن چیزی جز احقاق حقوق اولیه مشتری نخواهد بود. گروه بهمن، ارائه این خدمات را امتیاز ویژه تلقی نکرده و آن را «حق مشتری» می‌داند. مواردی همچون تحویل به موقع خودرو به مشتری، ارائه خدمات گارانتی و وارانتی مناسب، تامین قطعات یدکی، سهولت دسترسی به شبکه عاملیت ها و... وظیفه ذاتی خودروساز است.
گروه بهمن در سالیان متمادی تلاش کرده است علاوه بر رعایت موارد فوق گام به فراسوی انتظارات مشتری گذاشته و با قیمت‌گذاری مناسب محصولات، خدمات وِیژه‌ای چون سرویس‌های دوره‌ای رایگان، افزایش مدت زمان گارانتی از دو سال به سه سال، ارسال خودروهای تجاری به شهر محل سکونت مشتریان، حذف شرط کیلومتر در مدت زمان گارانتی برای کشنده بایک X9 و امداد جاده‌ای و خدمات رسانی سیار ارائه کرده است.
مجموعه این اقدامات، تعریف تازه‌ای از مشتری‌مداری در حوزه خودروهای تجاری کشور ارائه کرده که این نگرش به عنوان یک فرهنگ سازمانی در گروه بهمن نهادینه شده است. نگرشی که نتیجه آن اعتماد و خشنودی مشتریان را به دنبال داشته است.
درباره خودروی F38 که با هدف کسب سهم فروش بالا به بازار عرضه شده است، چه برنامه‌ای برای موفقیت آن در بازار سال جاری پیش‌بینی کرده‌اید؟
در حال حاضر با توجه به خلا موجود در بازار ایران در حوزه خودروهای تجاری سبک (وانت/ کامیونت شهری) باعث شده که بسیاری از فعالین این حوزه از خودروهای با طراحی قدیمی، سطح آلایندگی بسیار بالا، مصرف سوخت زیاد و کمترین امکانات رفاهی برای رانندگان و... استفاده کنند. جای تعجب دارد که در سال 2025 میلادی خودروی تجاری و کاری به بازار عرضه می شود که از ابتدایی ترین امکانات محروم است تا جایی که حتی امکان تنظیم صندلی برای راننده نیز مهیا نیست.
ما در گروه بهمن با شناسایی این خلا و با هدف پاسخگویی به این نیاز بازار، کامیونت شهری فورس F38 را تولید و به بازار عرضه کردیم. این خودرو بر مبنای یک پلتفرم جدید و با بهره‌گیری از تکنولوژی روز طراحی شده و با تجهیزاتی به مراتب بالاتر از محصولات متداول موجود وارد بازار شده است.
از جمله ویژگی‌های برجسته F38 می‌توان به موتور بهینه و کم‌مصرف‌تر با استاندارد آلایندگی یورو 5، مصرف سوخت و آلایندگی کم، کروز کنترل، سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، قابلیت تنظیم صندلی در شش جهت، سیستم مولتی مدیا، بدنه مقاوم‌ در برابر تصادف و ساختار شاسی بهبود یافته اشاره کرد. در خصوص برنامه فروش در مدت کوتاهی که این خودرو عرضه شده با استقبال مشتریان مواجه شده است. در سال 1404، واحد فروش تجاری گروه بهمن برنامه‌ای جامعی جهت عرضه این محصول طراحی کرده است. هدف ما این است که با ارائه شرایط فروش متنوع، بخش عمده‌ای از سهم بازار وانت‌های سبک کشور را از آن خود کنیم. همچنین شبکه گسترده خدمات پس از فروش، تأمین قطعات یدکی مطمئن و قیمت رقابتی، سه بازوی اصلی موفقیت این محصول و این طرح فروش در بازار خواهند بود. ما برای اطمینان خاطر مشتریان، تسهیلات مالی متنوع، فروش اقساطی و شرایط گارانتی ویژه نیز در نظر گرفته‌ایم که در زمان مشخص اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در سال 1404 چه اهداف کلی برای بازار خودروهای تجاری در نظر دارید؟ آیا افزایش سهم بازار در این حوزه هم در برنامه‌های گروه بهمن قرار دارد؟
اگر بخواهیم استراتژی کلانی در حوزه خودروهای تجاری داشته باشیم، بدون توجه به شرایط اقتصادی کشور و صنعت حمل و نقل به بیراهه رفته ایم. خودروهای تجاری وابستگی شدیدی به شرایط اقتصادی، واردات و صادرات، نوسازی ناوگان فرسوده دارد. ما در سال 1404 با رصد شرایط حاکم بر فضای اقتصادی و سیاسی کشور همانند سال‌های گذشته تلاش خواهیم کرد ضمن بهره مندی از ظرفیت بورس کالا جهت فروش محصول به مشتری نهایی، با عرضه محصولات باکیفیت و ارائه خدمات فروش نوین و طرح های متنوع فروش، نسبت به افزایش سهم بازار اقدام کنیم و با ارائه محصولات بروز و خدماتی متمایز، رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/952030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رسمی؛ قرارداد اخباری با چادرملو تمدید شد

تمدید 2 ساله قرارداد سعید اخباری در چادرملو

شرط بن سلمان برای سفر ترامپ به ریاض

قدرت نادیده گرفته شده روسیه

فوری: سرمربی جوان 2 سال دیگر تمدید کرد (عکس)

ناشی‌ها

مذاکره در سایه هیاهو

آینده احزاب اپوزیسیون کُرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق

وجود ویروس HPV تنها با بروز زگیل اثبات نمی‌شود

بحران مسکن در ایران با واگذاری صحیح زمین حل خواهد شد

چطور قسطی صاحب‌خانه شویم؟؛ متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند

سرعت تغییر قیمت خودرو تند شد

توضیح فرزین درباره ناترازی نظام بانکی؛ بانک‌ها ورشکسته نیستند

«کازرون» نقطه آغاز ماراتن 13 ساله یک متخلف؛ شکار شکارچی فراری در سرخه

راهکاری برای کاهش التهاب در بدن

کارگران فاقد مسکن کی صاحبخانه می‌شوند؟

سایپا هم در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت

واردات پارچه به 824 میلیون دلار رسید

پیش‌ بینی بورس دوشنبه 15 اردیبهشت 1404

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره‌ تا پایان سال

هوش مصنوعی می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل جدید کمک کند

نیاز 4 میلیارد دلاری "کشتیرانی" برای نوسازی ناوگان

دولت نسخه خودروهای وارداتی را پیچید

پیش‌بینی بازار طلا در روزهای آینده

سقوط تاریخی بورس؛ هجوم سرمایه‌ها به بازار طلا و ارز

گذری بر درگذشت بهمن‌ صالح‌نیا و جای پرنشدنی او؛ فوتبالی که دیگر بزرگ‌تر تربیت نمی‎‌کند

فلورن با مهر تایید نهایی کارتال برای پرسپولیس

لاریجانی در تاریکی

مذاکرات هسته‌ای؛ این بار مخالف‌‏خوانی دموکرات‌‏ها؟

ارزیابی یک کارشناس از «تعویق موقت مذاکرات»

حل مشکلات ساختاری وابسته به جناح‌ها نیست

5 راهکار که به کم کردن کلسترول کمک می‌کند

3 نیاز اساسی مغز

بی‌ثباتی کاری در ایران در جهان رکورد زد

مپنا سود سهام عدالت را نداد

کشاورزها دیگر گندم نسیه نمی‌فروشند

خبر خوش افزایش یارانه معیشتی دهک 1 تا 3

200 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان ایرانی پرداخت شد

بارش‌های کشور 35 درصد کمتر از نرمال؛ لزوم اصلاح مصرف آب

رفع ابهام درخصوص مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به فروشندگان کالا و خدمات

300 هزار فقره وام ضروری 50 میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت می‌شود

5 ماما از فارس نمونه کشوری شدند

مستند اردکان به کارگردانی جواد قارایی ساخته می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس موفق به دریافت تندیس سومین دوره مسوولیت اجتماعی برند برتر شد

تجلیل و تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از دختران شهدای سوادکوه

اعلام برنامه‌های هفته شیراز تا پاسخ فرماندار این شهر به حواشی اخیر

بررسی احیاء تالاب بختگان، محصورسازی پارک ملی بهرام‌گور و تخصیص حق آلایندگی

ائتلاف غافلگیرکننده ایران در راه است

عزای ماندگار بندر

حق غنی‌سازی