در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:
شأن نظام تعلیم و تربیت ارتقای همزمان دانش و دانایی است
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - استاندار فارس گفت: برنامهریزی برای نظام تعلیم و تربیت بایستی با لحاظ اقتضائات استانی و منطقهای و به شکل خلاقانه و ابتکاری صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل استانداری فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار فارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و دیگر مدیران و مسئولان حوزه تعلیم و تربیت استان برگزار شد، حسینعلی امیری از یک سو فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش و از سوی دیگر خلاقیت و توجه به توسعه عدالت آموزشی را دو رکن مهم تعلیم و تربیت در استان دانست.
استاندار فارس در ابتدای جلسه با تسلیت حادثه دلخراش اسکله شهید رجایی در بندرعباس، از پشتیبانی و حمایت استان فارس نسبت به استان هرمزگان و تماسها و پیگیریها برای کمک هموطنان آسیبدیده از سوی مدیریت ارشد استان خبر داد.
امیری در ادامه با تبریک هفته معلم و تجلیل از شاغلان فداکار نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح علمی و افزایش مهارتهای جانبی را از وظایف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.
استاندار فارس گفت: یکی از ابعاد نظام تعلیم و تربیت که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به آن پرداخته میشود، همکاری سایر بخشهای استان با اداره کل آموزش و پرورش در جهت تأمین زیرساختهای آموزش و فراهم آوردن امکانات برای تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: بُعد دیگر نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح آموزش و افزایش دانایی است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: وظیفه نظام تعلیم و تربیت این است که با بهرهگیری از روشهای خلاقانه و ابتکاری و توجه به عدالت آموزشی، افزون بر دانش، دانایی افراد را نیز افزایش دهد.
وی اضافه کرد: آموزش مهارتهای متفاوت و تربیت انسانهای چند بعدی بایستی از اهم اهداف و برنامههای مدیران آموزش و پرورش استان باشد.
امیری با تأکید بر حضور فعال و مشارکتجویانه همه اعضای شورای آموزش و پرورش استان، ضرورت برنامهریزی کمیتپذیر و ارائه پیشنهادات خلاقانه را در جهت بالابردن سطح دانش و عمق دانایی دانشآموزان یادآور شد.
ضرورت برنامهریزی با توجه به اقتضائات استانی و منطقهای
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: نباید برای برنامهریزی و تدوین نقشه راهبردی به انتظار تعیین تکلیف از سوی مرکز نشست.
وی تصریح کرد: اختیاراتی که شورای آموزش و پرورش استان دارد، سابق بر این مختص هیئت وزیران بود که با توجه به اهمیت اقتضائات منطقهای و استانی در تصمیمگیریها، این اختیارات به شورای استانی تفویض شده است.
بهرهگیری از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه عدالت آموزشی
استاندار فارس به نهضت توسعه عدالت آموزشی برای ساخت و بهسازی مدارس اشاره و تصریح کرد: عدم توزیع یکسان امکانات در سراسر استان و وجود مدارس کانکسی و سنگی از جمله مسائلیست که در نهضت توسعه عدالت آموزشی مد نظر قرار میگیرد.
وی ادامه داد: در شرایطی که اعتبارات دولتی برای به ثمر رسیدن این طرح کافی نیست، بایستی با همکاری سایر دستگاهها و نهادهایی که در زمینه کارهای خیرخواهانه فعالیت میکنند، نسبت به تأمین بودجه اقدام شود.
امیری همچنین به چالش دانشآموزان بازمانده از تحصیل اشاره و با شرح نتایج زیانبار ترک تحصیل دانشآموزان بر ضرورت برنامهریزی برای حمایت از بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آنان به نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.
وی اظهار داشت: در این زمینه میتوان از کمک بنیادهای خیریه نیز استفاده کرد.
در این جلسه مباحثی مربوط به همکاریهای انجمن اولیا و مربیان و تخصیص بودجه برای تجهیز و توسعه مدارس و همچنین تجلیل از معلمان به مناسبت هفته معلم مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار فارس با اشاره به پاسداشت روز معلم که مقارن با شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری است، بر اهمیت تبیین اندیشههای شهید مطهری به عنوان الگویی شایسته توجه تأکید کرد.
امیری شهید مطهری را واجد دیدگاههای نو در حوزه تعلیم و تربیت دانست که شرح و تعلیم آنها میتواند زمینهساز تربیت معلمانی شایسته در حوزه آموزش و پرورش باشد.
-
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۹:۴۰
-
۴ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/949923/