پیام فارس

آخرين مطالب

جشنواره «شهریاران» در شیراز برگزار شد فرهنگي

جشنواره «شهریاران» در شیراز برگزار شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس نخستین جشنواره تجلیل از شهروندان مشارکت‌جو در مدیریت شهری با عنوان «شهریاران» با بیشترین میزان ثبت و پیگیری درخواست در سامانه مردمی 137 شهرداری شیراز به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این جشنواره گفت: 15 پروژه شاخص و کلان را در کمیسیون متبوع احصا کردیم که یک مورد آن موضوع اعتماد مردمی است.
مسعود زارعی با بیان اینکه نفس توجه به اعتماد مردم با تقویت سامانه ارتباطات مردمی 137 در ابعاد مختلف شکل می‌گیرد، افزود: با برگزاری این جشنواره، کار ارزشمندی شکل گرفته است و نشان از این دارد که شهرداری به منتقدین خود توجه می‌کند، از طرفی هم اینکه عده‌ای خود را مسئولیت‌پذیر می‌دانند و با سامانه در ارتباط هستند، نشان از انسان‌های دغدغه‌مند دارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه سال گذشته نزدیک به 180 هزار تماس مردمی داشتیم که نشان از اعتماد مردم دارد، گفت: نزدیک به 80 درصد تماس‌ها مربوط به حوزه خدمات شهری بود.
وی همچنین به موقعیت مکانی مرکز 137 شهرداری اشاره و خواستار پیش‌بینی یک ساختمان بزرگتر شد و افزود: این مرکز با فعالیت خاص خود باید در محیط بزرگتری استقرار یابد.
زارعی تأکید کرد: باید کارگروهی با حضور افراد منتخب در جشنواره ایجاد شود تا از نظرات آن‌ها استفاده و از این جمع مجموعه مطالبه‌گری شکل گیرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره شهردار فقید منطقه 5 شیراز، بیان کرد: با فراهم شدن بستر ارتباطات مردمی شهرداری شیراز تحت عنوان سامانه 137، شاهد اعتماد شهروندان شیرازی به مجموعه شهرداری هستیم.
حمیدرضا اسماعیلی با تصریح اینکه مرکز ارتباطات مردمی 137، یک سامانه تصمیم‌ساز در مجموعه شهرداری شیراز محسوب می‌شود، گفت: با بررسی مجموع تماس‌های برقرار شده با این سامانه، مشکلات احصا و براساس برنامه تعریف و به شورا پیشنهاد داده می‌شود و نهایتا پس از تصویب، شهرداری با اختصاص ردیف اعتباری به آن به عنوان یک هدف نگاه می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز سامانه 137 در حال سیر مسیر تکاملی به سمت سیسمتی پویا، چابک و هدفمند است، افزود: برنامه‌ریزی‌های جامع تدوین شده نیز بر پویایی، هدفمندی و چابکی بیشتر این سامانه در آینده دلالت دارد.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه آمار صعودی سالانه تماس با این سامانه نشان از اعتماد مردم به 137 است، افزود: حتی تماس‌هایی که مربوط به شهرداری نیست و در گزارش شهروندان اعلام می‌شود، دسته‌بندی و مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز یادآور شد: این جشنواره برای نخستین بار در شیراز اجرایی شده و مقرر شده که هر ساله برگزار شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز در این جشنواره اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز (سامانه 137) در سال 1381 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون طبق هدفگذاری انجام شده به سمت سامانه‌ای هدفمند، چابک و مدرن پیش رفته است.
رضا جاویدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 180 هزار تماس با مرکز 137 برقرار شد، افزود: در مجموع بیش از 80 درصد از تماس‌های برقرار شده مربوط به خدمات شهری بوده است.
وی بیان کرد: ارتقای این سامانه در سال گذشته با حمایت‌های رئیس کمیسیون سلامت. محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و پشتیبانی‌های معاونت مالی و اقتصادی شهرداری این کلان‌شهر، موجب تسریع در امر پاسخگویی، پاسخگویی هوشمند، شفافیت در پاسخگویی، تسریع در پاسخگویی و ایجاد ظرفیت بهره‌گیری از این سامانه برای تصمیم‌سازی‌های کلان در شهرداری شیراز شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز در این مرکز رویکردهایی همچون ارتباط بی واسطه با مردم، سلامت اداری، استیفای حقوق شهر و شهروند، تعمیق فرهنگ مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، تحقق مردم سالاری و حرکت بر مدار هوشمند سازی دنبال می‌شود.
جاویدی همچنین به ماموریت‌های مرکز 137 نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد پل ارتباطی و یکپارچه بین شهروندان و مجموعه شهرداری، تحلیل کلان داده‌های ثبت شده، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق و اجرا و بازرسی هوشمند، پاسخگویی شبانه‌روزی، پایش عملکرد، شناسایی نقاط ضعف و… از مهم‌ترین این ماموریت‌هاست.
به گزارش ایسنا، در این جشنواره که سید ابراهیم حسینی رئیس و سیده مریم حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور داشتند، از 18 شهروند برگزیده که بیشترین تعامل و پیگیری امور شهری را با مرکز ارتباطات مردمی 137 داشتند، تجلیل شد.
همچنین براساس ارزیابی‌های بعمل آمده از تماس‌ها و پیگیری‌های انجام شده در سامانه 137 به ترتیب سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه 10 و شهرداری منطقه یک شیراز مقام اول تا سوم سازمانی را کسب کردند.
در این جشنواره همچنین تعدادی از دانش‌آموزان سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز نیز به‌عنوان شهریار و سفیران سامانه 137 انتخاب و نشان شهریار به آنان اهدا شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/814123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار «مدیرمسئول کیهان» به پزشکیان: مقصد خراسان است نه میدان خراسان!

صدای سشوار درمان کولیک نوزاد

هوا آفتابی است؛ چتر بردارید/ افزایش خطر سرطان پوست

کشت سبزی و صیفی در 56 هزار هکتار مزارع فارس

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ شنبه 6 مرداد

تغییر ساعت کار نانوایی‌های شیراز

موافقت اصولی برای 13 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در گردشگری فارس

نهضت پاسخگویی اعضای شورای شهر شیراز از طریق سامانه ارتباطات مردمی 137

گفتگو با مدیران شهری شیراز از طریق سامانه 137

پیشخوان روزنامه‌های فارس؛ شنبه 6 مردادماه 1403

وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن خلیج فارس، 6 مرداد

انتشار عکس دختر جوان، منجر به قتل 2 جوان شد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز، شنبه 6 مرداد+ اکران «ساعت 6 صبح» و قیمت بلیت

گزارش مهر از نیمکت 16 تیم لیگ بیست و چهارم/خبری از بهبود نیست

گفتگو با مدیران شهری شیراز در سامانه 137

مهار آتش سوزی در گردنه جونگان شهر خومه زار ممسنی

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی درهرمزگان

دمای هوای شیراز به 42 درجه سانتیگراد می‌رسد

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز

بحران آبی 400 روستای فارس حل شد

صدای سشوار درمان کولیک

صادرات رب گوجه 75 درصد افزایش یافت

معاملات امروز بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود

گام‌های فارس در مسیر محرومیت‌زدایی

پیش بینی هواشناسی هرمزگان 6 مرداد

مناسبت روز، شنبه 6 مرداد

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

عوامل موثر در بروز بیماری کولیت روده

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

شهادت 256 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

احتضار در انتظار جوامع بدور از فریضه امر به معروف و نهی از منکر

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد + تصاویر

پلاکارد اخراج افغان‌ها از روستای «دهنو» فارس

طبق اعلام آبفای شیراز مشکل قطعی آب صدرا به زودی مرتفع می‌شود

ظلم و ستم زمینه ساز سقوط جوامع بشری است

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد

تغییر ساعت فعالیت نانوایی‌های شیراز به دلیل گرمای هوا