پیام فارس

آخرين مطالب

علمای اهل‌تسنن خراسان‌شمالی در خصوص امام(ره) و نهضت ایشان چه می‌گویند؟ اجتماعي

علمای اهل‌تسنن خراسان‌شمالی در خصوص امام(ره) و نهضت ایشان چه می‌گویند؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سال 41 سال همه‌گیرشدن مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی بود و نهضت امام (ره) از سال 42 با قیام 15 خرداد به‌صورت رسمی و علنی شروع و تا سال 57 ادامه داشت و در همین سال تلاش‌ها، زحمات و خون‌هایی که برای این جریان ریخته شده بود به ثمر نشست و انقلاب اسلامی شکل گرفت.
اما انقلاب امام برای طیف، جریان و مذهب خاصی نبود و همین موضوع باعث شد بسیاری از جریان‌های سیاسی و مذهبی این انقلاب را انقلاب خود بدانند و برای اعتلای آن تلاش کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم
در سایه گفتمان فراگیر و مترقی، امام خمینی از خاستگاه و مقام دینی موفق به ایجاد یک اراده جمعی در حوزه وحدت علیه ظلم شد.
راهبردهای امام در این حوزه به‌تدریج ظرفیت‌ها و اشتراکات مسلمین را فعال کرد. آن حضرت پس از آسیب‌شناسی، استراتژی خود را برای ایجاد وحدت و رفع تفرقه میان ملت قرارداد؛ استراتژی که منجر به شکل‌گیری وحدت ملی میان اقشار مردم کشور شد.
یکی از حیله‌های دشمنان مسلمین علیه ملت ایران طرح اختلافات مذهبی میان اهل‌تشیع و تسنن بوده و هم اکنون نیز در سطح گسترده‌ای در میان کشورهای اسلامی است.
امام خمینی به‌عنوان زعیم بزرگ اهل‌تشیع با درک این ترفند طرح وحدت شیعه و سنی را مطرح کرد و تمام توان خود را در جهت اعتلای آن بکار بست و در سخنانی می‌فرماید: «ما با مسلمین اهل‌تسنن یکی هستیم واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم. اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما و مسلمان‌ها بشود بدانید که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند».

پیام فارس

اهل‌تسنن نیز به‌عنوان یکی از مذاهب با وحدتی که ثمره اندیشه امام (ره) بود در کنار سایر مذاهب، همیشه در کنار انقلاب بوده و در تمام رویدادهایی ملی و مذهبی نقش‌آفرینی کرده است.
جمعی از علمای اهل‌تسنن خراسان شمالی به مناسبت سالروز رحلت امام (ره) به تشریح جایگاه بنیان‌گذار انقلاب پرداختند و در این باب سخن گفتند.
اسلام‌خواهی دلیل اصلی قیام امام خمینی (ره) بود
غفور آخوند یزدانی، امام‌جمعه اهل‌سنت دهستان باغلق راز و جرگلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای آغاز مبارزات خود با رژیم پهلوی بدون هیچ ترسی در هر موقعیتی که اقتضا می‌کرد، پیامی را صادر می‌کردند و مردم را نسبت به اقدامات این رژیم طاغوتی که در راستای تضعیف اسلام بود، آگاه می‌کرد.
وی گفت: ایشان همه کارها را با توکل به خداوند انجام می‌دادند و همیشه دلسوز واقعی مردم و دین اسلام بودند.

پیام فارس

امام‌جمعه اهل‌سنت دهستان باغلق راز و جرگلان افزود: دلیل اصلی این قیام، اسلام‌خواهی امام خمینی (ره) بود به‌گونه‌ای که ایشان در آن زمان هوشیارانه با سخنرانی علیه اقدامات اسلام‌ستیزانه رژیم پهلوی، وحدت و یکدلی را در بین مردم ایجاد کرد تا این قیام شکل بگیرد.
آخوند یزدانی تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته باید به طور ویژه یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب را گرامی بداریم؛ زیرا که وی موجب زنده شدن ارزش‌هایی در اسلام شد که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود و برای پاسداشت این ارزش‌ها در برابر رژیم پهلوی ایستاد.
وی گفت: تا زمانی که به فرامین امام و رهبری گوش دهیم و اتحاد داشته باشیم، پیروز خواهیم بود، هرچند دشمن با حیله، توطئه، تحریم و تهدید نظامی و شایعه‌پراکنی بخواهد اتحاد مردم را بر هم بزند؛ ولی نام می‌ماند.
امام خمینی (ره) به بسیاری از ملت‌های آزاده هویت داد
خالمحمد آخوند سرفراز، مدیر مدرسه علمیه هدایتی کلاته ابریشم رازوجرگلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با عرض تسلیت فرارسیدن خونین 15 خرداد و سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب سالروز اظهار کرد: امام خمینی (ره) رهبری بی‌نظیری بود که باتکیه‌بر آموزه‌ای دینی اسلام، مردم، ایستادگی مقابل زورگویان و حمایت از مستضعفان توانست به رهبر منحصر فردی تبدیل شود و به‌عنوان یک انسان جاودانه در افکار عمومی ماندگار شود.

پیام فارس

وی گفت: امام با رهبری حکیمانه خود و با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی نه‌تنها به ملت ایران و بلکه به بسیاری از ملت‌های آزاده هویت داد و آن‌ها را از حقارت خارج کرد و به‌گونه‌ای که کشور اقتدار و ابهت کسب کرد و دست هر بیگانه‌ای از کشور دور شد.
مدیر مدرسه علمیه هدایتی کلاته ابریشم رازوجرگلان افزود: امام خمینی ویژگی‌ها و خصیصه‌های متعالی داشت، ولی ساده‌زیستی ایشان علی‌رغم اینکه موجب پیروزی انقلاب بسیاری شده بود، زبانزد عام و خاص است به‌گونه‌ای که تصویر ذهنی بسیاری از دوستداران ایشان مملو از ساده‌زیستی این امام بود.
وی ادامه داد: درواقع امام راحل از معدود شخصیت‌هایی بود همواره مردم را به وحدت برادری، انسجام و حفظ هوشیاری در برابر دشمنان فرامی‌خواند تا مبادا زمینه سوءاستفاده دشمن از چنددستگی مردم حاصل شود.
آخوند سرفراز تصریح کرد: اگرچه دشمنان اسلام و انقلاب سعی دارند به دنبال تحریف شخصیت امام هستند؛ ولی ملت ولایت‌مدار ایران با حضور پرشور خود در صحنه و با پیروی از رهنمودهای ایشان توطئه‌های دشمنان را خنثی نمودند.
وحدت، دلیل اصلی پیروزی نهضت امام (ره) بود
محمد آخوند پروانه، امام‌جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: دلیل اصلی پیروزی نهضت امام (ره) و ماندگاری آن تا به امروز، وحدت و همراهی تمام اقشار مختلف ملت است.
وی گفت: خوشبختانه از ابتدای انقلاب به لطف رهبری فرزانه امام خمینی (ره) و پس از ایشان با رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب این وحدت خوب بوده تا توانسته یک کشور متحد و منسجم بسازد.

پیام فارس

امام‌جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان افزود: پیوند و همبستگی میان امام (ره) و مردم در طول انقلاب و پس از آن رابطه‌ای دوسویه داشت و بر پایه اعتماد متقابل استوار بود.
وی ادامه داد: ایشان بر این اعتقاد بودند که اگر ندای حق و حقیقت به گوش جان مردم برسد و طاغوت‌ها و شیاطین نتوانند مانع‌تراشی کنند، مردم باتوجه‌به فطرت پاکی و زلالی که دارند راه حق و صواب را برمی‌گزینند.
آخوند پروانه تصریح کرد: درحالی‌که ارزش‌های دینی به فراموشی سپرده می‌شد امام حافظ ارزش‌های اسلامی شد تا جامعه مسیر تاریکی را طی نکند.
وی بیان داشت: بسیاری از افراد دین اسلام را محدود به زمان و مکان خاصی می‌دانستند، ولی امام دین اسلام را دین زندگی و دارای برنامه برای تمام ابعاد وجودی انسان می‌دانست.
آخوند پروانه در پایان گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب همانند امام راحل شخصیتی دلسوز و مردمی است، اما شیطنت‌های دشمنان و منافقین از زمان انقلاب بسیار بیشتر است و اینجا باید هم مسئولین هوشیار باشند و هم مردم‌فریب این‌گونه یاوه‌گویی را نخورند.
پایان پیام/ن

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/718746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت