پیام فارس

آخرين مطالب

نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان/ گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف در خدمات‌رسانی به ایثارگران ارائه می‌شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 2 خرداد ماه در ادامه سفر استانی به لرستان در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این استان آخرین وضعیت مسائل ایثارگران و راهکارهای حل مشکلات این عزیزان را تشریح کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بار دیگر افتخار یافته به خدمت مردم غیور و دلاور استان لرستان برسد، گفت: اینجا سرزمین مردمی است که جهاد و شهادت در خون آنان آمیخته شده و قوم لر ایستادگی، پایمردی و دلاوری را در خود دارند، تاریخ هم گواه بر این است که مردم این استان در ایام پیروزی انقلاب و دفاع مقدس هم سرآمد دلاورمردان جبهه و جنگ بودند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز هم در عرصه‌های مختلف شاهد دلاوری‌های اهالی استان لرستان هستیم، تأکید کرد: امروز هم در بین مرزبانان و شهدای امنیت کشور نقش جوانان استان لرستان پررنگ است و این فرهنگ دینی و ایرانی جای قدردانی دارد که فرزندان خود را این‌گونه پرورش داده و به ملت ایران هدیه کرده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات استاندار لرستان که بیشترین توجه را به فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: همراهی شما ستودنی است، البته شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور توسط ریاست محترم جمهور اداره می‌شود و گزارش عملکرد استانداران خدمت ایشان ارائه می‌شود که یکی از ممتازترین استان‌ها در این زمینه لرستان است که علی‌رغم مشکلاتی که در این استان انباشته شده، عملکرد خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه موضوع مسکن و اشتغال در این استان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در دوره دوم سفرهای استانی که بخش مهم آن پیگیری مصوبات سفر قبلی است، مسائل را بررسی می‌کنیم و خوشبختانه استان لرستان از استان‌های پیشتاز هم در تعداد جلسات و هم تعداد مصوبات است که البته تکرار مصوبات نتیجه‌ای ندارد بلکه باید پیگیری‌ها در راستای انجام آن باشد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه از بُعد فعالیت‌های فرهنگی ترویجی نیز اقدامات خوبی در استان لرستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز ایثار و شهادت که متشکل از نخبگان و دانشگاهیان ایثارگر است و با کمک دانشگاه‌های استان در بنیاد تشکیل شده، کار بسیار ارزشمندی است و همچنین تعداد کنگره‌هایی که توسط بنیاد یا مردم در این استان برگزار شده نیز قابل توجه است و استان لرستان در این رابطه پیشتاز بوده و در حوزه ترویجی اقدامات ارزنده و خوبی شروع شده است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در ارزیابی‌هایی که متناسب با فعالیت در راستای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری صورت گرفته، 10 دستگاه در این استان احساس وظیفه کرده و همکاری خوبی داشتند، اما بقیه دستگاه‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند و طبق ماده 74 قانون جامع ایثارگران موظف هستیم سالانه گزارش جامعی به مقام معظم رهبری و سه قوه از عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قوانین مختص ایثارگران ارائه دهیم که امسال این گزارش با جزئیات ارائه می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از دستگاه‌ها خواست یک رصدخانه در خصوص اقدامات دستگاه‌ها برای ایثارگران منصوب کنند و تأکید کرد: در این راستا جایگاه مشاوران ایثارگران در دستگاه‌ها نیز ارتقا یافته و یکی از اقدامات آنان همین مسئولیت است که شورای ترویج هر استان نیز باید گزارش عملکرد 6 ماهه‌ای به دبیرخانه مرکز ارسال کنند.
وی با اشاره به گزارش آماری از وضعیت ایثارگران استان لرستان گفت: تعداد ایثارگران متقاضی شغل در لرستان نه تنها کاهش نیافته بلکه 7 درصد افزایش داشته است که امیدواریم با همت جدی این رقم کاهش یابد و در حوزه استخدام‌ها نیز افزایش کمتر از 2 درصد را داشتیم که توقع داریم سهمیه 30 درصدی که مختص ایثارگران عزیز است رعایت شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: از رقم 4 هزار و 199 مجوز صادر شده در این استان 2 هزار و 204 نفر تبدیل وضعیت شدند و بقیه باقی مانده که باید این حق قانونی به‌موقع به ذیحق داده شود.
وی در خصوص تسهیلات خوداشتغالی نیز تصریح کرد: از سال گذشته این موضوع جزئی از اعتبارات استانی شد و بر اساس بخشنامه دولت 10 درصد از این اعتبارات متعلق به ایثارگران عزیز است که اعتبار مصوب 171 میلیارد تومان بوده و در استان لرستان عملکرد قابل قبولی نداشته و در حوزه خوداشتغالی نیز اقدام جدی صورت نگرفته که خواهشمندیم هرچه زودتر صورت گیرد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه مسکن در استان لرستان 1455 خانوار فاقد مسکن و در اولویت اول هستند و در اولویت دوم یعنی کسانی که یک دوره وام دریافت کرده اما هنوز فاقد خانه هستند حدود 5 هزار و 800 خانوار قرار دارند و در حوزه زمین بر اساس تفاهم‌نامه‌ و طرح جهش ملی مسکن اقداماتی صورت گرفته است. سیاست بنیاد در کل کشور این است که به سمت تجمیع حرکت کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن منعقد شده تا 70 هزار مسکن در کل کشور برای ایثارگران ساخته شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: در استان لرستان 569 گلزار مطهر شهدا شامل 6 هزار و 433 مزار قرار دارد و از این تعداد 468 گلزار ساماندهی شده و ساماندهی سایر گلزارها نیز باید با استفاده از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور انجام شود.
معاون رئیس جمهور در پایان بر ضرورت همکاری بیشتر مرکز درمانی استان و همچنین تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله مجتمع فرهنگی، ورزشی، اقامتی و توانبخشی ایثار برای خدمات‌رسانی به ایثارگران تأکید کرد.
استاندار لرستان نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در این ایام که قرار داریم مصادف است با سالگرد شهادت حدود 300 شهید حاج عمران که مایه افتخار لرستانی‎های عزیز است و برای نسل ما این‌گونه تداعی شده که حاج عمران بخشی از خاک لرستان است، در حالی که این استان مساحت زیادی ندارد، اما به شهادت رسیدن این تعداد از همشهریان ما هیچگاه از خاطرمان بیرون نخواهد رفت.
فرهاد زیویار با اشاره به اینکه نسل قبلی کار خودش را به خوبی انجام داد و ما هم که هم‌نسل‌های آنان بودیم باید با عمل به هدف‌گذاری‌های آن عزیزان که جانشان را برای این کشور فدا کردند، از شهدا الگو گرفته و متوجه این مأموریت باشیم و کارنامه خوبی ارائه کنیم، تصریح کرد: باید ببینیم نسل فعلی و نسل‌های آینده چه تکلیفی در این راستا دارند که در سازوکارهایی همچون شورای ترویج و کنگره شهدا مشخص می‌شود، به این جهت که باید ادای دین و حقی که بر گردن ما دارند را ادا کنیم، زیرا در مقطعی حساس که ارزش‌های کشور تهدید شد این مردان مقاوم به پا خاستند.
استاندار لرستان تأکید کرد: افتخار داریم در کنگره شهدای استان لرستان در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم و در این راستا ملاقاتی نیز با رهبر معظم انقلاب ترتیب داده‌ایم، در این رابطه وضعیت استان لرستان خوب است اما باید دل و روح و جانمان را هم با آن همراه کنیم و کارمان را صرفاً به صورت اداری انجام ندهیم تا شرمنده بزرگوارانی که این روز مصادف با شهادتشان است و همچنین 6 هزار و 550 شهید استان نشویم.
حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این نشست، گفت: 90 درصد از اقدامات لازم برای برگزاری کنگره 6551 شهید لرستان انجام شده است و تاکنون پنج پیش اجلاسیه این کنگره برگزار شده است و امیدواریم این کنگره شهریور یا مهر ماه سال جاری برگزار شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/717032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است

آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!

بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین

یک نفر در استان فارس بر اثر سیل درگذشت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

امداد رسانی به عشایر در آباده

دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

بازداشت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

30 فروردین، بازدید از اماکن تاریخی فارس رایگان است

مراسم رژه روز ارتش، شیراز

رفع تصرف 2 هزار و 700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید

آدم‌ربایی در محور ارسنجان-مرودشت نافرجام ماند

بارش شدید باران در کازرون

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

قدردانی صداوسیمای فارس از فرمانده سپاه فجر فارس

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

اعزام 11 تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد