پیام فارس

آخرين مطالب

تدارک تأمین اجتماعی فارس برای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت اجتماعي

تدارک تأمین اجتماعی فارس برای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت
  بزرگنمايي:

پیام فارس - صادق جلیلی از تمرکز بر اجرایی‌سازی سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های جوانی جمعیت در دستور کار ویژه مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس قرار گرفت که در بخش‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم به ارایه خدمت می‌پردازیم.
او با بیان اینکه دهه کرامت فرصت گرانبهایی برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و خدمت‌رسانی به اهالی ولایت‌مدار استان فارس است، گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در بخش مدیریت درمان در راستای کمک به فرزندآوری برای بیمه شدگان استوار شده است.
 
جلیلی با تشریح بخشی از خدماتی که در حوزه درمان مستقیم و پشتیانی ارائه می‌شود، گفت: در سطح استان پهناور فارس تعداد 23 مرکز مامایی در سطح درمانگاه‌ها و بیمارستان شهید بهشتی شیراز فعالیت دارند.
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس با ارائه آمار و ارقامی از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: در سال 1401 بیش از 102 هزار نفر از بانوان به مراکز مامایی مراجعه کرده و 5274 نفر از مادران پرخطر تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.
او گفت: در سال گذشته تعداد بانوان بارداری که تحت مراقبت قرار گرفته‌اند بالغ بر 29 هزار نفر بود و نزدیک به 5 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای پیش از بارداری استفاده کردند.
جلیلی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات مراقبتی به 86950 نفر از مراجعه‌کنندگان ارائه شد، گفت: در بیمارستان شهید بهشتی شیراز علاوه بر مراقبت‌های بارداری، خدمات زایمان و درمان بیماری‌های زنان و زایمان ارایه می‌شود و در سال گذشته تعداد 22 هزار نفر از بانوان از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند.
او با تأکید بر اهمیت ترویج زایمان طبیعی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی گفت: در سال 1401 تعداد سزارین‌ها از 56 درصد به 49 درصد کاهش یافت که شاخص مثبتی ارزیابی می‌شود.
جلیلی در بخش دیگری به تسهیلاتی که برای بانوان شاغل در سازمان تأمین اجتماعی استان فارس مهیا شده است، اشاره کرد و گفت: کاهش 8 ساعت کار در هفته برای بانوان همکار که فرزند زیر 6 سال دارند، مرخصی 9 ماهه برای زایمان، کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد از جمله تدابیر حمایتی است که برای کارکنان این سازمان در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: در ضابطه‌های رفاهی به مواردی نظیر تاهل و تعداد فرزندان توجه ویژه‌ای شده و پاداش 10 میلیون تومانی به مادران شاغل درسازمان تامین اجتماعی به عنوان هدیه تولد فرزند تعلق می‌گیرد.
بسته حمایتی تأمین اجتماعی خدمات درمان ناباروری
بهرام کریم آقایی، معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در این نشست از گسترش پوشش‌های حمایتی در راستای جوانی جمعیت خبر داد و گفت: ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری منجر به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد و در راستای اجرایی‌سازی این قانون بسته حمایتی خدمات ناباروری از سوی مدیریت ارشد سازمان در سال 1400 ابلاغ شد.
او با ارائه پیشینه‌ای از اجرای این طرح حمایتی افزود: با تصویب این قانون سازمان‌های بیمه‌گر پایه پذیرفتند هزینه‌های درمان ناباروری که در مراکز درمانی انجام می‌ود را برعهده گیرند. در آغاز کار اکثر مراکز درمان ناباروری طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نبودند و ترتیبی اتخاذ شد تا هزینه‌های بیمه‌شدگان از طریق واحد خسارت متفرقه پرداخت شود.
کریم آقایی گفت: طی این مدت تلاش‌های زیادی برای گسترش مراکز طرف قرارداد صورت گرفت و امروزه تمامی مراکز درمان ناباروری در سطح استان با مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی قرارداد همکاری دارند.
معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی افزود: در سال 1401 گام‌های موفقی در حوزه شناسایی و درمان زوج‌های نابارور برداشته شد. در همین راستا تعداد 1791 سند درمان ناباروری در مراکز غیرطرف قرارداد از طرف واحد خسارت‌های متفرقه مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس مورد رسیدگی قرار گرفت و مبلغی بالغ بر 60 میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شد.
او گفت: در حوزه مراکز طرف قرارداد تعداد2450 سند پرداخت هزینه‌های درمانی از زوج‌های نابارور دریافت شد که بابت این اسناد مبلغی بیش از 30 میلیارد ریال پرداخت شد.
کریم آقایی گفت: در بخش دولتی 90 درصد تعرفه دولتی پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی و خیریه مبلغی معادل 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.
او با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های جمعیتی نیاز جدی و ضروری کشور است، گفت: با توجه به این موضوع که خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی، خصوصی و خیریه در زمره پوشش‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند، صف انتظار چندانی برای ارایه خدمات به متقاضیان وجود ندارد.
معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس در بخش پایانی گفت: در سال 1402 تمامی مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمان ناباروری دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان در سطح استان پهناور فارس با سازمان تامین دارای قرارداد همکاری هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/716798/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر