پیام فارس

آخرين مطالب

سایه روشن های ورزش فارس در سال 1401 ، از سقوط فجر تا طلای گرگ ایرانی ورزشي

سایه روشن های ورزش فارس در سال 1401 ، از سقوط فجر تا طلای گرگ ایرانی
  بزرگنمايي:

پیام فارس- دراین سال بازهم فرنگی کاران فارس در صدر مدال آوران مسابقات برون مرزی قرار گرفتند و این رشته همچنان حرف اول در فارس می زند که این امر هم تهدید است و هم فرصت چرا که نباید تنها به افتخارات این رشته بسنده کرد و سایر رشته ها تحت الشعاع قرار داد.

بها دادن به سایر رشته ها

کارشناسان ورزش بر این باور هستند در صورتی که به سایر رشته ها بها داده شود آنها هم می توانند در میدان آسیایی، جهانی و حتی المپیک مدال کسب کنند و نباید ورزش فارس را تحت الشعاع تنها چند رشته خاص قرار گیرد و با برنامه ریزی می توان استعداد های بالقوه ورزش فارس را کشف و سامان دهی کرد.

تخصصی کردن هیات های ورزشی

تخصصی کردن هیات های ورزشی که زیر بنای پرورش استعدادها هستند از جمله مشکلاتی است زیرا برخی از رشته ها هنوز به صورت تخصصی اداره نمی شوند.

آمارمدال های برون مرزی

براساس جدول اعلام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس ، دراین سال ورزشکاران فارس 16 طلا ، 15 نقره و 11 برنز که بیشترین سهمیه مربوط به کُشتی بود برای فارس از مسابقات برون مرزی به ارمغان آوردند.

رشته های مدال آور

کشتی فرنگی، کشتی آلیش، تکواندو، هندبال ساحلی، وزنه برداری، هندبال بانوان و آقایان، پاراتنیس، جودو، وزنه برداری جانبازان و معلولان، دوچرخه سواری، کاراته، بسکتبال با ویلچر، والیبال، پارا تیراندازی، تیراندازی ، پاراکلایمینگ (سنگ نوردی ) پاورلیفتینگ و دو و میدانی رشته هایی بودند که در مسابقات مختلف برون مرزی مدال های رنگارنگی برای فارس به ارمغان آوردند.

مدال طلای تاریخ ساز گرگ ایرانی که دیده نشد

27 آذرماه 1401 هادی چوپان با کسب مدال طلای مسابقات پرورش اندام مستر المپیا درآمریکا تاریخ ساز این رشته شد.

کشتی گیران در صدر مدال آوران فارس

در سال 1401 بازهم کشتی فرنگی فارس با کسب چندین مدال رنگارنگ در رقابت های آسیایی، جهانی و بین المللی در صدر مدال آوران فارس قرار گرفتند و پیشتار شدند.

کسب 9مدال طلا در رده بزرگسالان، جوانان ، نونهالان به ترتیب توسط محمد رضا مختاری، محمد رضا رستمی ( 2 طلا) ، سید آرش نگهداری ، محد حسین آزرم دخت و محمد مهدی درخشان ، محمد علی گرایی، میثم دلخانی و محمد درخشانی در مسابقات آسیایی بین المللی و رده بندنی( رنکینگ) جهانی، کشتی فارس را در صدر قرار داده است .

همچنین کسب چهارنقره توسط محمد رضا گرایی، امیررضا ده بزرگی ، محمد کمالی و محمد رضا غلامی به ترتیب در مسابقات جهانی و بین المللی دیگر دستاورد کشتی گیران فارس در این سال بود ضمن اینکه شادمان عظیمی هم در رشته کشتی آلیش مدال نقره آسیا کسب کرد.

تغییری که فجر را نجات نداد، زانوی غم

فجریها که پس از حدود هشت سال به لیگ برتر صعود کرده و موجی از شادی در دل هواداران بی شمار فوتبال در فارس ایجاد کرده بودند، پس از اینکه بنا به دلایل های مختلف در خطرسقوط قرار گرفتند، ششم فروردین ماه 1401 بود که مجتبی سر آسیایی به عنوان ناجی تیم فجر سر مربی این تیم شد.

اما مشکلات فجر جای دیگری بود برای همین هم تغییر در راس کادر فنی جواب نداد و فجرها با لیگ دوره 21 خیلی زود وداع کردند تا هواداران فوتبال در فارس دوباره زانوی غم برای نداشتن تیمی در لیگ برتر، بغل گیرند.

برق شیراز76 ساله که روشن شد و دوباره سوسو زد

23 فروردین ماه 1401 بود که معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازدید از دفترخبرگزاری ایرنا مرکز فارس با بیان اینکه تیم برق شیراز به مالک جدید واگذارشد، اعلام کرد: سرمایه‌گذار جدید این تیم مشخص و تیم برق به مدیریت جدید تحویل داده شده است و با این خبر موجی از شادی در دل هواداران این تیم که هنوز هم محبوب است، به وجود آورد.

توپی که به گردش آمد اما گل نشد

سرانجام پنجم خرداد ماه 1401 بود که توپ تیم فوتبال 76ساله برق شیراز توسط پیشکسوتان این باشگاه در ز مین اختصاصی خود به گردش درآمد تا چراغ این تیم قدیمی که افتخارات و محبوبیت های زیادی درفوتبال کشورمان دارد دوباره روشن شود و مالک جدید این باشگاه اعلام کرد: که به دنبال گرفتن امتیاز در دسته یک و یا دسته 2 کشور است که این اتفاق هر گز رخ نداد و برق شیراز دوباره سوسو زد و توپش تبدیل به گل نشد.

مدال طلای دیگری که در فهرست گم شد

24 فروردین ماه 1401 بود که محسن کریمی سرپرست معاونت توسعه ورزش و جوانان فارس درمصاحبه با ایرنا اعلام کرد: محمد علی پُردل بیلیارد باز اهل شهرستان کازرون از توابع استان فارس در مسابقات آزاد ایت بال چینی که در کشورامارات برگزار شد، به مقام قهرمانی دست یافت و ورزشکارانی از فیلیپین و امارات هم دوم و سوم شوند اما این مدال طلا هم در فهرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گم شد.

بانوی کوهنورد میمندی فاتح قله کالاپاتار نپال شد

رقیه پور قربان کوهنورد 60 ساله بخش میمند شهرستان فیروز آباد استان فارس قله 5هزار 545 متری کالاپاتار کوه هیمالیا در کشور نپال را فتح کرد.

تیم پارکور فارس قهرمان کشور شد

تیم پاکوراستان فارس در بین 200 ورزشکار از 20 استان که در بلوار چمران شیراز و در چهار رده سنی برگزار شد در مجموع تیم فارس بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم های تیم کرمان و قم هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

بانوی کشتی گیرمرودشتی نقره آسیا گرفت و مدالش فراموش شد

سوم خرداد ماه 1401 بود که مریم احمدی بانوی کشتی گیر اهل مرودشت استان فارس در مسابقات کشتی آلیش بانوان آسیا که در قرقیزستان برگزار شد به مدال نقره وزن 75 کیلو گرم دست یافت.

فریبا خالدی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس در مصاحبه با خبرنگارایرنا گفت: احمدی در رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف کشتی گیرانی از کشورهای مغولستان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان رفت، در حالی که شایستگی کسب نشان طلا را داشت اما با بدشانسی به نشان نقره بسنده کرد.

ایست قلبی جان فوتبالیست شیرازی را گرفت، توصیه استاد دانشگاه

رسول احمدی 27 خردادماه 1401 به هنگام بازی با تیم پیشکسوتان در مجموعه ورزشی محله ابیوردی شیراز در سن 50 سالگی به دلیل ایست قلبی جان باخت تا شمار فوتبالیست قربانی شده در فارس افزایش یابد.

ایست قلبی از جمله موارد مهمی است که جان ورزشکاران به ویژه پیشکسوتان بالای 35 سال را با خطر مواجه کرده است و این مشکل، بار دیگر جان یک فوتبالیست 50 ساله را در شیراز گرفتٰ تا توصیه یک استاد دانشگاه به ورزشکاران را به دنبال داشته باشد.

زنده یادان قاسم هژبر، داریوش بزرگ، حسن خاوری، شعبان فلامزری و رسول احمدی از جمله بازیکنان استان فارس بودند که بعد از خداحافظی از دنیای حرفه ای فوتبال باز هم در جمع پیشکسوتان بازی کردند و جان خود را به دلیل حمله قلبی از دست دادند.

2 بانوی کوهنورد استان فارس قله آرارات ترکیه را فتح کردند

رقیه پور قربان و جیلا بهی پور 2 بانوی کوهنورد استان فارس، قله آرارات در کشور ترکیه را با ارتفاع پنج هزار و 137 متر فتح کردند.

شناگر شیرازی با 12 مدال طلا ستاره مسابقات شنا کشور شد

سوفیا عزیزی شناگر شیرازی با کسب 12 مدال طلا به عنوان ستاره مسابقات شنای دختران رده سنی 11 تا 12 سال منطقه جنوب کشور معرفی شد.

مجمعی که جنجال ساز شد و فایل صوتی که افشا شد

فوتبال فارس با وجود چالش هایی که به هنگام برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس هیات رخ داد و افشای فایل صوتی بعد از انتخابات هیات، پای دادستان شیراز را به این ماجرا کشید.

داستان فایل صوتی از آنجا آغاز شد که یکی از نامزدهای ریاست هیات با وجود تاییدهایی که صورت گرفته بود اجازه نیافت تا دوم اسفندماه 1401 در انتخابات هیات فوتبال فارس شرکت کند و این امر نیز با افشای یک فایل صوتی وارد فاز تازه ای از یک اتفاق تلخ و فساد مالی شد.

400 پروژه ورزشی نیمه تمام در فارس وجود دارد

همچنین در این سال مدیر کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد : ساختار اداره کل ورزش و جوانان در سطح کشور به نحوی نیست که نیروهای فنی و متخصص در این حوزه تعریف شده باشد.

دکتر حیدر صفر پور اضافه کرد : از طرف دیگر حجم این پروژه ها و تعداد آنها امروز زیاد شده طوری که در استان فارس 400 پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد و این پروژه ها هم از نظر زمان بندی و هم از بابت اعتباری، اعداد کلانی برای تکمیل شدن نیاز دارند.

موفقیت ورزشکاران فارس در مسابقات پارابدمینتون امارات

فاطمه بلورکش و اقدس زالی پور ورزشکاران فارس که در رقابت‌های بین المللی فزاع امارات و انتخابی بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین و پارالمپیک موفق به کسب مدال برنز شدند با استقبال مردم و مسئولان وارد شیراز شدند ، این روزی با شکوه برای ورزش فارس به حساب می آید.

بانوی پرتاب گر شیرازی 2 نشان نقره گرفت

زهرا امیدوار بانوی پرتاب گر شیرازی در پیکارهای دو ومیدانی بین المللی جام امام رضا ( ع ) مشهد، 2 نشان نقره را بر گردن آویخت.این ورزشکار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، افزود: در این رقابت ها در پرتاب وزنه با رکورد 13 متر و یک سانتی متر پس از ورزشکاری از استان مازندران صاحب نشان نقره شدم و در پرتاب دیسک هم رکورد 42 متر و 42 سانتی متر به دست آوردم و پس از ورزشکار استان اردبیل نایب قهرمان شدم.

کشور های ایران، ارمنستان، عراق، عمان، کویت، ترکیه، افغانستان، پاکستان و بنگلادش در این رقابت ها حضور داشتند.

59هزار متر مربع به فضاهای ورزشی فارس در دهه فجر اضافه شد

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در سالی که گذشت اخباری امید بخش مبنی بر افزایش سرانه ورزشی در این استان داشت ، 41 پروژه ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان به بهره برداری رسید، ، با افتتاح این پروژه ها 59 هزار مترمربع به فضای رو باز و سرپوشیده ورزشی فارس اضافه شد.

حیدر صفر پور در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها شامل 36 زمین چمن مصنوعی روستایی، یک زمین چمن طبیعی، سه سالن ورزشی و یک مجموعه ورزشی با اعتبار حدود 9 میلیارد ریال که با تلاش مجموعه اداره کل ورزش و جوانان و نمایندگان فارس در مجلس به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی فارس در سال 1400 حدود 50 سانتی مترمربع بود اما با افتتاح 141 پروژه در سال 1401هم اینک سرانه فضای ورزشی به 54 سانتی متر مربع رسیده است که تمام پروژه ها به صورت کامل ساخته شده است و از بهره برداری پروژه های ناقص خودداری کرده ایم.

دونده استان فارس نایب قهرمان آسیا شد، توجه بیشتر

امیر حسین شاهسونی دونده اهل استان فارس در رقابت های دو صحرانوردی جوانان آسیا که در نپال برگزاری شد با کسب نشان نقره نایب قهرمان آسیا شد. مربی تیم دو صحرانوردی استان فارس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌ امیر حسین شاهسونی موفق شد به همراه تیم ملی جوانان به این مقام ارزشمند در آسیا دست یابد.

محمد جواد صیادی افزود: این سومین مدال ورزشکاران استان فارس در آسیاست و به نظر می رسد به این رشته در فارس باید توجه بیشتری شود.

نوید تکمیل و بهره‌برداری از 2 ورزشگاه شیراز، خبر خوش برای اهالی ورزش

با توجه به تخصیص بودجه برای تکمیل ورزشگاه 50 هزار نفری پارس و سالن 6 هزار نفره شهید سلیمانی شیراز، نوید بهره‌برداری از این 2 ورزشگاه در سال 1402 خبر خوشی برای اهالی ورزش فارس در روزهای پایانی سال 1401 بود که سالهاست منتظر تکمیل این 2 پروژه بزرگ هستند.

استاندار فارس بهمن‌ماه 1401اعلام کرد: برای تکمیل، تجهیز و بهره برداری از ورزشگاه 50 هزار نفری پارس و سالن 6 هزار نفره شهید سلیمانی شیراز نیاز به اعتبار نسبتا قابل توجهی داشت.
محمد هادی ایمانیه با اظهار اینکه اوایل خوشبین تر بودیم و تصور می کردیم که این دو ورزشگاه کار کمتری برای تکمیل و تجهیز دارد، گفت : اما هرچه پیشتر رفتیم، متاسفانه دیدیم که نواقص بسیاری که در ظاهر هم خودش را نشان نمی داد، وجود دارد که به راحتی قابل حل نبود.

وی ادامه داد: اما با همفکری و همکاری وزیر ورزش و جوانان، کمک خوب شهردار شیراز، شورای اسلامی شهر و سازمان همیاری شهرداری ها به این نتیجه رسیدیم که بخش های باقیمانده توسط سازمان همیاری شهرداری ها تکمیل و تجهیز خواهد شد.

بهره داری از سالن 6 هزار نفره شیراز، سه تا چهار ماه آینده
ایمانیه اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در مدت محدود تا سه یا چهارماه آینده سالن 6 هزار نفره شهید سلیمانی به بهره برداری برسد و خواسته جوانان این استان برآورده شود.

بهره برداری از ورزشگاه پارس، هفته دولت یا دهه فجر 1402
استاندار فارس افزود: همچنین می کوشیم که در هفته دولت شهریور 1402 یا حداکثر دهه مبارک فجرهمین سال از ورزشگاه پارس هم بهره برداری کنیم.
ایمانیه با اشاره به بازدید عسکریان سرپرست شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان از این 2 ورزشگاه گفت: این مقام ملی در بازدید از این طرح‌ها گفت که لذت بردم از همکاری و همفکری که در استان فارس وجود دارد تا هر 2 پروژه به اتمام برسد.

اعتبار تکمیل این 2 ورزشگاه تامین شده است
حیدر صفر پور مدیرکل ورزش و جوانان فارس سوم اسفند ماه 1401در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از اعتبار تخصیص شده برای این دو ورزشگاه خبر داد و افزود: با توجه به جدیدیت تیم مدیریتی استان، تکمیل و بهره داری از 2 پروژه بزرگ شیراز همچون سالن شهید سلیمانی و ورزشگاه 50 هزار نفری پارس در دستور قرار گرفت.

ورزشگاه پارس پنج ایراد اساسی دارد
وی در مورد ورزشگاه 50 هزار نفری پارس هم گفت: این ورزشگاه، پنج ایراد اساسی از جمله درهای وردی، سیستم دوربین مدار بسته، سیستم صوت، پیست تارتان و چمن دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/623458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید