پیام فارس

آخرين مطالب

داستان معلمی که خانم گل لیگ برتر فوتسال بانوان ایران شد ورزشي

داستان معلمی که خانم گل لیگ برتر فوتسال بانوان ایران شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- با وجود محدودیت ها در سال های گذشته بازیکنان زیادی از استان فارس در لیگ های فوتبال و فوتسال بانوان درخشیدند و به تیم ملی هم راه یافتند اما چند صباحی است که فوتبال فارس بیمار است و برای همین هم بسیاری از بازیکنان نخبه فارس به رغم میل باطنی راهی تیم های خارج از استان می شوند.

نبودن منابع مالی پایدار

نبودن حامی مالی پایدار که بتوانند تیم های فارس را در امر حرفه ای کمک کند و عدم تعهد در قبال قرارداد بازیکنان از جمله مشکلات بازیکنان استان فارس است که آنها را ناگزیر به کوچ کردن می کند و بارها به آن اشاره شده اما همچنان در به روی یک پاشنه می چرخد.

الهام پاکدل که متولد 1372 شیراز است، دارای مدرک ارشد فیزیولوژی ورزشی و به عنوان معلم تربیت بدنی مدرسه امید فردا مشغول بکار است روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا، اعلام کرد: از هشت سالگی برای نخستین بار در مدرسه فوتبالی در شیراز ثبت نام کردم و ازهمان جا دنیای قشنگ ورزشیم و علاقه به فوتبال رقم خورد هر چند از حمایت های خوب خانواده ام در راه موفقیت هم برخوردار بودم.

وی گفت: از همان سال به عضویت تیم های آموزش و پرورش درآمدم و درمسابقات دانش آموزی استانی و کشوری چندین مدال رنگارنگ به دست آوردم.

در شیراز به تیم های فوتسال بانوان اهمیت نمی دهند، فقط وعده

پاکدل با اظهار اینکه در شیراز به تیم های فوتسال بانوان اهمیت نمی دهند، افزود: شیراز و استان فارس از بازیکنان مطرح و با استعدادی برخوردار است که به آنها اهمیت داده نمی‌شود و برای همین است که به استان های دیگر می روند.

این معلم شیرازی تاکید کرد: متاسفانه در شیراز وعده و وعید می دهند اما به آن عمل نمی کنند، برای همین عدم حمایت ها و قرار دادهای مالی پایین بازیکنان مطرح حاضر نیستند در شهرشان بازی کنند و ناگزیرند روانه دیگر تیم های کشور شوند.

خانم گل لیگ برتر اشاره کرد: فصل گذشته لیگ برتر چندین پیشنهاد از تیم های خوب لیگ داشتم اما به دلیل شرایط شغلی نتوانستیم در استان دیگری بازی کنم.

وی گفت: علاوه بر شغل معلمی مدرسه فوتبالی را راه اندازی کرده ام تا بتوانم تجربیاتم را در اختیار علاقه مندان قرار دهم.

پاکدل در پاسخ به این پرسش که چرا شغل معلمی را انتخاب کرده است، بیان کرد: از آن جا که خواهرهای بزرگترم هر 2 فرهنگی هستند، منهم شغل معلمی را انتخاب کردم و دوست داشتم مانند آنها شوم که اینگونه شد و هفت سال هست که معلم ورزش مدارس هستم.

چرا پاکدل به تیم ملی دعوت نشد؟

خانم گل مسابقات لیگ برتر با اظهار اینکه هر چند انتخاب بازیکن توسط سرمربی تیم ملی کاملا سلیقه ای است و به آن احترام می گذارم، افزود: فکر نمی کردم بعد از این همه تلاش، سختی هایی که پشت سر گذاشتم، تمرینات فشرده، مصدومیت و در اکثر بازی ها 40 دقیقه بازی کردن که در نهایت منجر به خانم گلی مسابقات شد، به تیم ملی دعوت نشوم.

پاکدل که سابقه هفت سال بازی در لیگ برتر دارد و چندین بار به تیم ملی دعوت شده است، ادامه داد: لیگ برتر در سال 1401 جذابترین لیگ در این چندسال اخیر بود و تیم ها رقابتی نزدیک با هم داشتند و مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود.

نکات منفی مسابقات لیگ برتر

این معلم شیرازی به نکات منفی مسابقات که در پایان پنهان ماند و به آن پرداخته نشد، اشاره کرد و گفت: بحث اعلام نام خانم گل رقابت ها که تا قبل از هفته پایانی مسابقات اسامی گلزنان را اعلام می کردند پس از پایان مسابقات به یکباره محو شد و از سوی فدارسیون اسم خانم گل لیگ برتر در فصل 1401 هنوز اعلام نشده است که جای تعجب دارد.

2 ماه از پایان لیگ گذشته هنوز قراردادمان پرداخت نشده

پاکدل تاکید کرد: با وجود اینکه قرار بود درپایان مسابقات لیگ مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شود اما حدود 2 ماه گذشته هنوز پرداخت ها محقق نشده است و امیدوارم تسویه حساب بازیکنان سریع صورت گیرد، آن وقت می گویند چرا بازیکنان شیرازی این شهر را ترک می کنند و کسی هم به فریادمان نمی رسد.

انتظار از مسئولان استان و ورزش، تبعیض نباشد

پاکدل از مسئولان استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان خواست حمایت بیشتری از بانوان علاقه مند به ورزش به ویژه از نظر مالی انجام دهند و میان بانوان و آقایان تبعیض وجود نداشته باشد تا ماهم بتوانیم با انگیزه بیشتر ورزش کنیم.

خاطرات خوش خانم گل

وی به خاطرات دوران بازیش اشاره کرد و افزود: برای هر بازیکنی خاطرات خوب و بد وجود دارد، مقابل تیم مهرعظام تهران که به سوپر لیگ صعود کرد درتهران بازی داشتیم، نیمه نخست با نتیجه 6 بر 2 شکست خوردیم اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد.

پاکدل اضافه کرد: بین 2 نیمه با صحبت ستاره زارع مربی تیم قول دادیم نتیجه بازی را تغییر دهیم و دراین بازی توانستم چهار گل از روی ضربات آزاد به ثمر برسانم و در نهایت هم بازی را به تساوی کشاندیم که خاطره خوش دوران بازیم بود.

زیبا ترین گلی که زدم، فریاد تماشاگران،الهام گله

این بازیکن که گل های زیادی تاکنون به ثمررسانده است در مورد زیباترین گلش هم گفت: در بازی با تیم آریا پاک البرز که در سالن پهلوانان نصیری شیراز برگزارشد، در حالی که تنها هفت ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود از روی یک ضربه ایستگاهی که حاضران در ورزشگاه یک صدا فریاد می زدند الهام این توپ گل است، گلی زیبا به ثمررساندم که منجر به برد تیم شد برای همین هم آن را فراموش نمی کنم چرا که شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین گل را به ثمر رساندم.

پیام به علاقه مندان به ورزش

این خانم معلم و خانم گل شیرازی که با شماره هفت بازی میکند ضمن تشکراز مربیش ستاره زارع که همیشه پشتیبان بازیکنان است، افزود: پیامی دارم برای بانوان علاقه مند به ورزش و از آنها می خواهم هدفمند برنامه های خود را دنبال کنند و هیچ چیز نباید مانع پیشرفت شود تا به هدف و آن چیزی که می خواهند برسند.

افتخارات خانم گل

پاکدل که از هشت سالگی فوتبال را شروع کرده است تاکنون نایب قهرمان مسابقات جوانان کشور و خانم گل شدن در این مسابقات در سال 86، دعوت به اردوی تیم ملی زیر 16 سال طی سه مرحله، مقام سوم مسابقات فوتبال جوانان کشور در سال 87 ، مقام دوم مسابقات دسته یک فوتسال جوانان کشور در سال 88، مقام دوم مسابقات دسته دوم فوتسال کشور در سال 89 ، مقام اول مسابقات دسته سه فوتسال کشور در سال 93، مقام دوم مسابقات دانشجویان کشور در سال های 92 و 93، مقام نخست مسابقات دانشجویان در سال 94 و کسب عنوان خانم گلی و سابقه هفت سال بازی در لیگ برتر به همراه تیم های اشکنان لامرد فارس، کارآ، قشقایی، پویندگان صنعت فجر و پارس آرا شیراز را در کارنامه دارد.

سازمان لیگ فدراسیون جواب ما را نمی دهد

همچنین سرمربی تیم فوتسال بانوان پارس آرا شیراز هم  اعلام کرد: ذکر این نکته خالی از لطف نیست علاوه بر اینکه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، هنوز عنوان خانم گلی را اعلام نکردند، جام خانم گلی را به الهام پاکدل نداده اند و حتی جواب تلفن و پیامک های ما را نمی دهند، دیگر باید چکار کنیم تا حق این بازیکن که به تیم ملی هم دعوت نشده است، بگیریم ؟

ستاره زارع تاکید کرد: سازمان لیگ یک سال جام خانم گلی داد و یک سال دیگر جایزه نقدی دادند،اما بحثم این است که با وجود اینکه 2 ماه از پایان مسابقات گذشته است چرا خانم گل لیگ برتر فوتسال بانوان را اعلام نمی کنند ؟

  مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان در فصل 1401 با حضور 10 تیم برگزار شد و در پایان هم تیم های آمل و سایپا تهران قهرمان و نایب قهرمان شدند و جواز صعود به سوپر لیگ را کسب کردند و تیم پارس آرا شیراز هم با 20 امتیاز در رده هفتم ایستاد.

صنعت فجر شیراز دیگر نماینده استان فارس در سوپر لیگ فوتسال بانوان در انتهای جدول قرار گرفت تا حال فوتسال و فوتبال بانوان فارس همچنان ناخوش باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/579152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال 1402 پرداخت کرد

توزیع نان کامل در 25 نانوایی شیراز

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد