پیام فارس

آخرين مطالب

گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از فارس با اجرای 110 پروژه بر زمین مانده و زیربنایی سياسي

گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از فارس با اجرای 110 پروژه بر زمین مانده و زیربنایی
  بزرگنمايي:

پیام فارس- استان پهناور و تاریخی فارس مقصد هفتمین سفر سیزدهمین رییس‌جمهور بود که حدود 18 ماه پیش انجام شد و در این سفر 114 پروژه مهم عمرانی و زیرساختی و یا تکمیل طرح های نیمه تمام مصوب شد که به گفته مسئولان امر تاکنون 110 مورد آن اجرایی و نیمی از این پروژه‌ها نیز به بهره برداری رسیده است.

آیت الله رییسی پنجشنبه 22 مهرماه 1400 در راس هیاتی متشکل از بعضی از اعضای کابینه و مسئولان ارشد در هفتمین سفر استانی به فارس سفر کرد؛ آیت‌الله رییسی در این سفر استانی ضمن بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی این استان در شهرستان‌های فارس پای درد دل مردم نشست.

رییس دفتر رییس‌جمهور، معاون اجرایی رییس‌جمهور، معاون امور مجلس رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و وزیران کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهادکشاورزی، آیت‌الله رییسی را در سفر به استان فارس همراهی کردند و برخی از آنان به نمایندگی از رییس‌جمهور برای بررسی مسایل و مشکلات مردم به شهرستان‌های این استان سفر کردند.

رهاورد سفر استانی دولت سیزدهم برای فارس 114 مصوبه با بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف گره‌گشایی از مسایل و مشکلات این استان و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام فارس بود.

114 پروژه در سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به استان فارس مصوب شده که از جمله شاخص ترین این طرح ها می توان به اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان جهت تکمیل موزه دفاع مقدس،تامین مالی و تکمیل بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان و تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری فارس اشاره کرد.

توسعه غربی خط یک و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز،تقویت ناوگان اتوبوسرانی شیراز، تسریع در تکمیل کمربندی شمال شرق این کلانشهر، مشارکت جهت بازآفرینی بافت قدیم اطراف حرم حضرت احمد بن موسی (ع ) و تکمیل تالار مرکزی شیراز از جمله طرح‌های مصوب شده این سفر در حوزه مدیریت شهری شیراز است.

تکمیل سد نرگسی و کوار، تکمیل خط دوم آبرسانی شیراز، تکمیل فاضلاب 6 شهر استان فارس شامل داراب، فیروزآباد، نی ریز، فسا، سپیدان، آباده، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کازرون، آبرسانی به شهرهای ارسنجان، زرین دشت ، رودبال ، جنت شهر، سرچهان، قیر، جهرم، شرق مرودشت ، استهبان و نی ریز ازجمله طرح های شاخص بخش آبرسانی و توسعه فاضلاب در سفر استانی رییس کابینه سیزدهم به فارس است.

تکمیل راه آهن شیراز - بوشهر – عسلویه، تکمیل بزرگراه دشت ارژن - قائمیه (تنگ ابوالحیات به طول 21 کیلومتر)، تکمیل 50 کیلومتر از محور جهرم – لار، احداث باند دوم محور کوار – فیروزآباد-جم، تأمین زمین مورد نیاز و پرداخت تسهیلات احداث 10 هزار واحد مسکن شهری و 12 هزار واحد مسکن روستایی و رفع نقاط حادثه خیز استان فارس از جمله طرح های عمرانی و راه و شهرسازی مصوب این سفر است.

گازرسانی به 100 روستا ، 6 شهر و 440 واحد صنعتی استان ،اختصاص مبلغ 250میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای کمک به اجرا و تکمیل 249 پروژه در زمینه پروژه های آموزشی، ورزشی، بهداشتی، راه، آبرسانی و طرح های هادی روستایی و خدماتی به نحوی که 20 میلیارد تومان آن برای طرح های مورد نظر با هماهنگی استاندار فارس و همچنین اختصاص مبلغ 57 میلیارد تومان برای کمک به تکمیل بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت از دیگر طرح های مصوب در بخش نفت و گاز فارس است.

از توسعه گرشگری فارس تا محرومیت زدایی

در مصوبات این سفر ایجاد بازارچه خوداشتغالی صنایع دستی،کمک به برندسازی گردشگری استان در ذیل برنامه های اقدام ملی گردشگری، کمک به معرفی ، تبلیغ و بازاریابی در کشورها و مبادی هدف گردشگری مبتنی بر مطالعه و شناخت بازارهای هدف گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کاخ جهانی سروستان پیش بینی شده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اختصاص مبلغ 2 هزار و 113 میلیارد تومان برای اجرای 12 طرح تولیدی، توسعه مسکن محرومان در شهرستان های فارس و ارائه تسهیلات قرض الحسنه معیشتی و اشتغال از دیگر طرح های حمایتی است که در قالب این سفر برای آن برنامه ریزی شده است.

در حوزه ورزشی نیز شاهد تصویب طرح های مهمی از جمله تکمیل ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز و سایر ورزشگاه‌های نیمه تمام استان فارس و تجهیز پارک های ورزشی بانوان در سطح استان هستیم.

پرداخت وام های قرض الحسنه متقاضیان در سفر رییس جمهور نیز در مصوبات این سفر پیش بینی شده و همچنین برای احداث بیمارستان هزار و 216 تختخوابی جایگزین بیمارستان نمازی، تکمیل بیمارستان جنرال 313 تختخوابی خاتم الانبیا(ص) شهر جدید صدرا، تکمیل بیمارستان 289 تختخوابی اعصاب و روان شهر جدید صدرا، تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و تامین تجهیزات آن، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های شهرستان های فارس از جمله مرودشت، رستم، خرم بید، فسا ،جهرم، ارسنجان برنامه ریزی کاملی انجام شده است.

احداث 10 مرکز بهداشت سیار عشایری با معرفی استان ،خرید 30 دستگاه خودرو آبرسانی برای عشایر فارس، تبدیل تمامی مدارس کانکسی استان فارس به ساختمان آموزشی بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش ، اجرا و تکمیل 589 پروژه عمرانی شامل 43 مدرسه ، 14 مسجد ، 85 پروژه عمرانی ازجمله طرح های مصوب این سفر در حوزه‌های عشایری، آموزشی و فرهنگی است.

در بخش کشاورزی و کمک رسانی به مددجویان استان نیز اختصاص یارانه برای تسهیلات برنامه اصلاح الگوی کشت باغات، مرکبات، انار، انجیر، خرما، باغات معتدل و سردسیری استان از محل کمک های فنی و اعتباری، تأمین اعتبار احداث چهار هزار و 120 واحد مسکن برای نیازمندان دارای زمین و احداث هزار و 625 واحد مسکن برای نیازمندان فاقد زمین مسکونی ،تأمین کمک هزینه ازدواج به تعداد سه هزار و 521 مورد، اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال برای کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان فارس پیش بینی شده است.

احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فارس از دیگر طرح های مصوب سفر رییس جمهور به این استان است.

جذب هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در پی سفر رییس جمهور به فارس

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس در گفت و گویی تفصیلی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به فارس 114 مصوبه داشته است که 110 مصوبه این سفر اجرایی شده است.

امیرحسین جمشیدی افزود: تاکنون حدود هزار و 700 میلیارد تومان اعتبارات مورد نیاز اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان فارس جذب شده است.

تکمیل تمام مصوبات سفر تا 1404

وی در ادامه توضیح داد: برای اجرای تمام مصوبات سفر کابینه سیزدهم به این استان زمان‌بندی مشخص تعیین شده است که حداکثر تا پایان کار دولت سیزدهم باید همه این مصوبات اجرایی شده باشد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس عنوان کرد: در حال حاضر 110 پروژه مصوب سفر رییس جمهور به استان فارس طبق برنامه زمان بندی مشخص در حال اجرا است و حتی اجرای بعضی مصوبات نیز به دلیل جذب اعتبارات کافی و حتی بیشتر از برنامه زمانبندی جلو زده است.

جمشیدی با بیان اینکه تاکنون هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار طبق برنامه زمانبندی اجرای مصوبات سفر آیت الله رئیسی به فارس جذب شده است،گفت: مجموع اعتبار مصوب اجرای 114 مصوبه سفر کابینه سیزدهم به استان فارس چهار هزار و 600 میلیارد تومان است.

وی اظهارکرد: برای بعضی مصوبات سفر رییس جمهور به این استان اعتباری مشخص نشده است که یکی از این مصوبات تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان است که رقم خاصی برای آن مشخص نشده اما تاکنون مبلغ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح از محل مصوبات سفر استانی آیت الله رئیسی به فارس اختصاص داده و جذب شده است.

12 هزار و 600 میلیارد تومان برای آبادنی فارس

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس افزود: اعتبار ریالی درنظر گرفته شده برای اجرای مصوبات مشخص شده سفر استانی رییس جمهور به فارس براساس برنامه زمانبندی چهار هزار و 600 میلیارد تومان و اعتبار سایر طرح ها نیز حدود هشت هزار میلیارد تومان است.

وی دراین باره بیشتر توضیح داد و گفت: در مصوبات این سفر اعتبار مورد نیاز بعضی طرح ها مشخص شده که چهار هزار و 600 میلیارد تومان مجموع اعتبار مورد نیاز است و بعضی دیگر طرح ها نیز مبلغ ریالی آن ذکر نشده و تنها اتمام پروژه ملاک عمل است که رقم پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها نیز حدود هشت هزار میلیارد تومان است.

جمشیدی در ادامه بیان کرد: تمام اعتبارات مورد نیاز اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به فارس تا سال 1403 باید جذب شود.

علت اجرا نشدن چهار مصوبه باقی مانده چیست؟

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل عدم اجرای چهار مصوبه باقی مانده سفر رییس جمهور به فارس گفت: چهار مصوبه سفر رییس جمهور به این استان هنوز اجرایی نشده که یکی از این پروژه ها افتتاح فروشگاه اتکا در شیراز بوده که در حال انجام روال اداری است و تقریبا سه طرح باقی مانده دیگر نیز در این مرحله قرار دارد و بعد از اتمام روال اداری اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس در ادامه بیان کرد: تکمیل راه آهن شیراز –عسلویه-بوشهر یکی از مصوبات مهم سفرهای استانی آیت الله رئیسی به استان‌های فارس و بوشهر بوده که طی 14 سال گذشته تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملا تعطیل شده بود.

وی افزود: این پروژه بعد از تعطیلی چندین ساله در سال 1400 به مناقصه گذاشته شده که 2 قطعه از سمت شیراز و 2 قطعه از استان بوشهر در حال احداث است و پیمانکاران مابقی قطعه‌ها نیز در پایان سال 1401 با تامین منابع اعتباری مشخص شد که به زودی عملیات اجرایی این قطعات نیز آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که پروژه راه آهن شیراز-عسلویه-بوشهر ظرف چهار سال آینده به بهره برداری برسد اما به نظر اگر کار با همین جدیت دنبال و اعتبارات به موقع تزریق شود امکان بهره برداری از این طرح مهم در سال 1404 نیز وجود دارد.

نیمی از مصوبات اجرا شده فارس به بهره برداری رسیده است

جمشیدی در پاسخ به سوالی درخصوص پیشرفت فیزیکی 110 پروژه اجرایی مصوب سفر رییس جمهور به استان فارس،گفت: 55 پروژه مصوب این سفر بطور کامل اجرا و به بهره برداری رسیده است که ازجمله این طرح ها می توان به پروژه عمرانی تنگ ابوالحیات، جاده نی ریز و برج فناوری این استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: 55 پروژه دیگر نیز اکنون در حال اجرا است و در موعد مشخص شده طی زمانبندی و یا زودتر از آن به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس خبرداد: پیش بینی می شود که در خردادماه 1402 سفر دوم آیت الله رییسی رییس جمهور ایران اسلامی به استان فارس انجام شود که نشست‌های لازم در این خصوص به دستور استاندار فارس از سه ماه پیش آغاز شده تا این سفر با برنامه ریزی و آمادگی کامل صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای پیش بینی و تدوین مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان فارس در حال انجام است تا این سفر نیز به آبادنی و توسعه بیشتر فارس منجر شود.

از توسعه ریلی فارس به سمت غرب تا بهسازی محور زندیه در سفر دوم

جمشیدی عنوان کرد: طرح هایی ازجمله احداث راه آهن شیراز-اهواز ،بیمارستان نفت، بهسازی میراث فرهنگی مجموعه زندیه در شیراز،جاده جهرم –لار و داراب-فسا در دستور کار قرار دارد تا بتوان در دور دوم سفر کابینه سیزدهم به این استان مصوبه تامین اعتبار مورد نیاز و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها اخذ شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/555359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس