پیام فارس

آخرين مطالب

احیای یک مصوبه بر زمین مانده به همت شهرداری و شورای شیراز ورزشي

احیای یک مصوبه بر زمین مانده به همت شهرداری و شورای شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس- در راستای توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و همچنین ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، به همت شهردار محترم و شورای شهر شیراز و با پیگیری‌های تشکل مردمی، جهادی و مطالبه گری نجات پس از 6 سال یک مصوبه بر زمین مانده احیاء و زمینه واگذاری اذن انتفاع یک قطعه زمین 500 متری برای ساخت زورخانه علمدار بنی هاشم در شب میلاد امام زمان(عج) به هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای شیراز واگذار شد. 

در همین ارتباط حجت‌الله بهمنی، دبیر تشکل مردمی و مطالبه‌گری نجات در مراسم اهداء اذن انتفاع این زمین، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر در مراسم از جمله شهردار و اعضای شورای شهر شیراز اظهار کرد: مالکیت این زمین تحت پلاک 1792.1335 و کد نوسازی 44-8-35-5 با شهرداری شیراز است، که قرار است به صورت خیِّرساز احداث و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

او با بیان اینکه این زمین با موافقت شهردار شیراز به این طرح فاخر فرهنگی، ورزشی و مذهبی اختصاص یافته است، گفت: توجه و اهتمام به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، و واگذاری زمین و امکانات به امر ورزش و حوزه فرهنگ عمومی یک اقدام معمول و البته پسندیده است که به اعتقاد بنده نوعی جهاد فرهنگی محسوب می‌شود.

دبیرکل تشکل مردمی مطالبه‌گری نجات با تاکید بر اینکه مخالفت و مقاومت در برابر ساخت زورخانه و مراکز فرهنگی، ورزشی و مذهبی در شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) و کشور اسلامی ما پدیده‌ای مذموم است، عنوان کرد: انفعال مسئولان در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

بهمنی ضمن قدردانی از شهردار شیراز و شورای شهر شیراز، مدیر منطقه 5 شهرداری شیراز و معاونین وی، افسانه خواست خدایی، عضو ناظر شورا بر منطقه 5 شهرداری شیراز، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر و رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس، و رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و شورای هیئات مذهبی استان فارس که در مسیر تحقق این مهم همکاری داشتند، عنوان کرد: کار جهادی صرفاً به ساخت منازل مسکونی در روستاها و نقاط محروم شهرها که البته در جای خود قابل ستایش هستند، محدود نمی‌شود، همین‌که مدیران بتوانند با تدبیر به موقع، جوانان جامعه را به سمت اعتلای مذهبی، فرهنگی و ورزشی هدایت کنند اجر بسیار بالایی در پیشگاه خداوند متعال دارد.

او با بیان اینکه ما در تشکل ملی، مردمی، جهادی و مطالبه گری نجات به خود می‌بالیم که گره‌های سخت را از پروژه‌ها و کارهایی که سال‌ها بر زمین مانده است بگشایم، خاطرنشان کرد: پس از حل مشکلات و چالش‌ها با همکاری مسئولان، لبخند رضایت مردم بزرگترین توفیق و دستاورد ما محسوب می‌شود. 

دبیر تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران این موضوع گفت: جا دارد که از تلاش و همکاری مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری و مدیرکل حقوقی شهرداری نیز در این مسیر قدردانی کنیم.

بهمنی همچنین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران نیز اظهار کرد: خوشبختانه با حضور مسئولان ارشد شهرداری و شورا، عملیات اجرایی احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی علمدار بنی‌هاشم واقع در خیابان شهید کارده از محدوده بولوار عدالت امکان‌پذیر شد.

او بیان اینکه در مردادماه سال 1396 تفاهم‌نامه واگذاری زمین این مجموعه میان شهرداری وقت شیراز و هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای فارس منعقد شده است، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه اذن انتفاع 500 متر از یک قطعه زمین واقع در  محدوده بلوار عدالت و مجاورت بوستان حجاب به هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای واگذار شده است.

دبیرکل تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات با اشاره به اینکه در مهرماه امسال ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم به این تشکل مردمی مراجعه و درخواست پیگیری تحقق این تفاهم‌نامه را داشتند، بیان کرد: پس از مشاهده مستندات آنها نسبت به پیگیری موضوع اقدام کردیم و با مساعدت رئیس شورای شهر در آبان ماه امسال، این مصوبه در شورا احیاء و با موافقت شهردار محترم زمینه اجرایی شدن طرح فراهم شد.

به گفته بهمنی؛ بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این زمینه یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی فاخر ساخته می‌شود که در طبقه زیرین زورخانه، و در طبقه همکف و فوقانی مجموعه فرهنگی و مذهبی بنا می‌شود و در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در این مجموعه زیرساخت‌ ورزش‌های غیر توپی فراهم می‌شود، افزود: علاوه بر این‌ها امور مربوط به آموزش و اشتغال بانوان نیز در این مجموعه پیگیری خواهد شد.

دبیر تشکل مردمی و مطالبه‌گری نجات در پایان سخنان خود گفت: این تشکل در دو سال فعالیت میدانی و عملیاتی خود کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده که از آن جمله می‌توان به کمک به واگذاری 30 انشعاب کنتور آب پس از 40 سال به اهالی و صنعتگران کوچه ریخته‌گران در مجاورت مجموعه تاریخی برم‌دلک محله کمتر برخوردار نصرآباد شیراز، و بهسازی آسفالت و کانیوا گذاری کوچه 19/1 بلوار اندیشه در منطقه فرهنگشهر که 15 سال معطل مانده بود اشاره کرد.

در ادامه این مراسم شهردار شیراز نیز از ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی، بانیان برنامه و اعضای شورای شهر قدردانی و اظهار کرد: مایه سعادت است که در شب میلاد امام زمان(عج) شاهد یک اتفاق خوب در  راستای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هستیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در خدمت آحاد شهروندان شهر شیراز است و در زمینه تامین زیرساخت‌های ورزشی از جمله احداث سالن برای آنها اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: تامین زمین با کاربری‌های ورزشی از دیگر اقداماتی است که شهرداری در زمینه توسعه ورزش‌های عمومی انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری و کمیسیون‌ها و کمیته‌های شورای شهر به مقوله ورزش اهتمام جدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری و شورای ششم شیراز، بیش از پیش خدمتگزار شهروندان شیراز و منطقه 5 شهرداری باشیم و زمینه جابجایی زندان عادل‌آباد را فراهم کنیم.

به گفته شهردار شیراز، اقدامات اولیه برای این جابجایی انجام و زمین مورد نظر نیز جانمایی شده است.

اسدی در همین ارتباط افزود: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری اهتمام جدی برای جابجایی زندان به خارج از شهر دارند و امیدواریم با همکاری مسئولان در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان زندان‌ها مبادله کنیم و زمینه جابجایی زندان فراهم شود. 

او در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری در مسیر خدمت‌رسانی به آحاد مردم جامعه، از تلاش و پیگیری‌های مصرّانه حجت‌اله بهمنی و تیم همراه او در تشکل مردمی نجات قدردانی کرد. 

در بخش دیگری از این مراسم رئیس اداره ورزش و جوانان شهر شیراز نیز با بیان اینکه اهتمام شهرداری و شورای شهر به افزایش سرانه فضای ورزشی این کلانشهر جای سپاسگزاری دارد، اظهار کرد: افزایش سرانه ورزشی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای جوانان و نوجوانان این کلانشهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گفته او، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حضور جوانان در این گونه عرصه‌ها زمینه حفظ و افزایش امنیت اجتماعی، سلامت، غنی‌سازی اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

سید حسین حسینی، رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس نیز با اشاره به اینکه یکی از شهروندان حیاط خانه خود را به مدت قریب به 20 سال برای فعالیت ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم اختصاص داده است، گفت: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش ملی مذهبی است و آقای جوریزی به عنوان یک شهروند شیرازی، سال‌هاست حیاط خانه خود را به عنوان حسینیه و زورخانه در اختیار شهروندان و ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم قرار داده تا سنت‌های ارزشمند این ورزش اصیل تداوم داشته ‌باشد.

او همچنین از دبیر تشکل مردمی نجات و تیم فعال و پرتلاش وی بصورت ویژه قدردانی کرد و خطاب به شهردار شیراز و دیگر مهمانان اظهار کرد که این پروژه یک کار بر زمین مانده و معطل بود که الحمدلله با همت جهادی آقای بهمنی و همراهی خوب شهرداری و شورای شهر به ثمر نشست.

در پایان این مراسم، علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز و عضو هیأت مدیره هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز طی سخنانی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ شده مکتب ورزش پهلوانی است، اظهار کرد: هرجا که سخن از مرام و معرفت به میان می‌آید، یاد و نامی از شهید سلیمانی هم هست.

او، مرام و محبت را دو گمشده بشر عصر حاضر توصیف کرد و گفت: این دو گم‌شده ارزشمند را می‌توان در ورزش پهلوانی پیدا کرد، چرا از هر زاویه‌ای که به این ورزش نگاه کنیم مرام و محبت در آن پیدا می‌شود. 

مصلی‌نژاد با بیان اینکه معنویت در همه‌جای این ورزش موج می‌زند، اظهارکرد: تا زمانی که این ورزش وجود دارد کسی نمی‌تواند چشم بد به این آب و خاک و مردم آن داشته‌ باشد.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی ضمن قدردانی از زحمات سید حسین حسینی، رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان فارس، گفت: تحصیل، تذهیب و ورزش سه امر ضروری است که در این هیأت نسبت به تحقق آن اهتمام وجود دارد

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/436420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب