پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق ادامه می‌یابد سياسي

استاندار فارس: راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق ادامه می‌یابد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق ادامه می‌یابد. - اخبار استانها -
  محمدهادی ایمانیه در سفر یک‌روزه خود به شهرستان فسا، اظهار داشت: در این سفر پروژه‌هایی که با تاخیر مواجه شدند را بازدید کردیم؛ برای حل مشکلات آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد و تلاش می‌کنیم به نفع مردم و در راستای افزایش امید خصوصا برای جوانان گام برداریم.
  استاندار فارس یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر که از فسا می‌گذرد، به طرف اهواز و مرز عراق ادامه یابد.
وی گفت: مقرر شد هفته‌ی آینده جلسه‌ای در این خصوص داشته باشیم. به فرماندار شهرستان ماموریت دادم صنایع، معادن، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هایی که در این مسیر قرار دارند را احصاء و اعلام کنند تا بتوانیم آنان را در این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرا می‌شود، شریک کنیم.
ایمانیه با اشاره به بازدید از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان فسا و لزوم رفع نقاط حادثه خیز، گفت: در خصوص محور فسا ـ داراب 50 کیلومتر آماده شده و 50 کیلومتر دیگر باقی مانده است، که به اعتبار فوق العاده‌ای نیازمند است؛ لذا تلاش می‌کنیم با همکاری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، قسمتی از اعتبار را در بودجه 1402 لحاظ کنیم و قسمت دیگر را از اعتبارات ماده 56 تامین خواهیم کرد.
وی گفت: محور فسا ـ جهرم به طول 70 کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد، که قسمتی از آن انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است؛ با پیمانکار پروژه به تفاهم رسیدیم که نقاط حادثه خیز به سرعت برطرف شود.
نماینده عالی دولت در فارس در رابطه با برخی از مناطق فسا که با خشکسالی مواجه شده است، گفت: بهترین راه حل برای ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت صنایع دستی، محصولات خانگی و گردشگری است. مقرر شد هفته آینده تیمی مرکب از معاونت گردشگری و هماهنگی امور زائرین استانداری، مدیر کل میراث و صنایع دستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی در شهرستان حاضر شوند، و ضمن بازدید از منطقه زمینه افزایش اشتغال از سه مسیر پیش بینی شده را مهیا کنند.
وی با اشاره به کاهش ذخایر آب منطقه و مشکلات فسا در حوزه آب شرب، گفت: سد رودبال که در نزدیکی این شهرستان قرار دارد، به سبب کاهش نزولات آسمانی دچار مشکل است و متاسفانه سطح آب آن به شدت کاهش یافته، لذا پیگیر هستیم تا از طریق سد سلمان مسئله آب فسا را حل کنیم.
استاندار فارس فرماندار فسا را مامور کرد با همکاری آبفای استان برنامه‌ای تدوین کند تا از تصفیه خانه شهر فسا و پساب آن برای صنعت، فضای سبز و گلخانه استفاده شود؛ تا ضمن صرفه جویی در آب شرب، مشکلات این حوزه‌ها نیز مرتفع شود.
عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان جدید الاحداث این شهرستان به نام امام حسین (علیه السلام) در مرحله‌ی تجهیز قرار دارد. با قول ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی فسا، امیدواریم تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری از فاز اول این بیمارستان باشیم.
ایمانیه با اشاره به اینکه بالغ بر 10 سال از شروع به ساخت سد تنگ خمار سپری می‌شود، از پیشرفت 92 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: برای تکمیل این سد با آبفای کشور هماهنگی‌هایی صورت پذیرفت، تا ان شاءالله بتوانیم هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنیم.
استاندار فارس با اشاره به نیاز استان بر ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی، بر لزوم ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی و زراعی استان تاکید کرد و گفت: اولین پایانه صادراتی فارس بزودی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. لازم است در چند شهرستان دیگر هم این مُهِم محقق شود.
نماینده عالی دولت اشتعال زایی را یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در این سفر با ارائه تسهیلات، تدابیری اتخاذ شد تا پروژه‌های لبنی شهرستان توسعه یابند و علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در منطقه از خام فروشی نیز جلوگیری شود.
وی با اشاره به گسترده شدن شهر فسا و لزوم تامین امنیت شهر، گفت: طی روز‌های آینده جلسه‌ای خواهیم داشت تا مسئله دانشگاه فسا، مسجد دانشگاه و کلانتری شماره 3 شهر را بصورت همزمان حل کنیم؛ در کنار این موارد از ظرفیت زمین‌های موجود برای منازل اساتید، پزشکان، پرستاران و نخبگان استفاده خواهد شد.
ایمانیه بیکاری را یکی از معضلات اصلی جوانان برشمرد و گفت: از جوانان در ایجاد شرکت در قالب زمین و ارائه تسهیلات حمایت خواهیم کرد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/286356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز