پیام فارس

آخرين مطالب

بخشی از توسعه استان فارس، سلامت‌محور است سياسي

بخشی از توسعه استان فارس، سلامت‌محور است
  بزرگنمايي:

پیام فارس- محسن‌ربانی‌زاده در آئین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی "تجهیزات پزشکی بیمارستانی و صنایع دارویی، تجهیزات آزمایشگاهی و توانبخشی" و "نخستین نمایشگاه بین‌المللی با عنوان "خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت" اظهار کرد: ایران دیار زکریا و ابن سینا است و استان فارس هم در زمینه پزشکی شهره عام و خاص است؛ در این استان پزشکان ارزشمندی مانند دکتر خدا دوست، دکتر ملک حسینی و دکتر ایمانیه داشتیم و داریم که جا دارد از خدمات ارزشمندی که ارائه دادند تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: بخش پزشکی باید در سراسر کشور و استان فارس به صورت خاص منشا توسعه باشد همچنان هم که دربرنامه ششم هم به این موضوع تاکید بسیاری شده است.
ربانی‌زاده اضافه کرد: اغلب پزشکان به قسمی که در ابتدای خدمت خوردند تعهد دارند و در استان فارس قدرشناس پزشکان خدومی هستیم که عاشقانه خدمت می‌کنند.

وی بیان داشت: در این‌ نمایشگاه اهداف خوب و ارزشمندی دنبال می‌شود و به اعتقاد من اینجا یک فن بازار است که محفلی برای دانش، سازنده و کسانی که در عرصه پزشکی مشغول فعالیت هستند ایجاد شده است.
ربانی‌زاده با بیان اینکه بیش از 200 شرکت‌دانش‌بنیان در استان فارس مشغول به فعالیت هستند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس در حوزه پزشکی حرف‌های خوب و ارزشمندی برای گفتن دارند.
وی اضافه کرد: استان فارس زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده است و 900 هکتار در بهترین منطقه استان در مسیر سپیدان را برای شهر سلامت درنظر گرفته و این مکان آماده سرمایه‌گذاری در حوزه پزشکی اعم از تجهیزات، گردشگری‌ و هتل است.
ربانی‌زاده عنوان کرد: با تاکید استاندار فارس راه اندازی شهرک صنعتی دارویی هم در استان فارس استارت خورده که حوزه پزشکی، تجهیزات و صنعت آرایشی آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.
وی گفت: این نمایشگاه‌ها فرصتی برای تعامل حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری است؛ این در حالیست که گردشگری سلامت در استان فارس بسیار مورد توجه است و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی شده است؛ به عنوان مثال بیمارستان‌هایی به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.
او با بیان اینکه شیراز به تنهایی 39 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دارد، گفت: در استان فارس از 13 هزار تخت بیمارستانی، 500 آزمایشگاه طبی و تخصصی و 700 مرکز توانبخشی بهره می‌بریم که این آمارها در سطح کشور هم در خور توجه است.
معاون استاندار فارس اظهار داشت: بخش قابل توجهی از محور توسعه استان فارس را در حوزه پزشکی قرار دادیم که انشالله این گردهمایی فرصتی برای توسعه نه فقط استان فارس بلکه کل کشور باشد.


بیش از 170 شرکت تولیدی حوزه سلامت و پزشکی در سایت نمایشگاهی فارس حضور دارند
علی فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت با حضور بیش از 170 شرکت تولیدی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شده است.
فرهادی افزود: دستاوردهای علمی به خصوص در حوزه درمان و سلامت، فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی متعلق به همه انسان ها و جهانیان است.
او ادامه داد: بنابراین همه دولت ها و ملت ها باید علاوه بر پیشگیری از هدر رفت منابع و سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جاری مشابه، در امر تولید کالا و خدمات پزشکی برای ساختن جهانی یکپارچه جهت تامین و نهادینه کردن سلامت نوع بشر دست به دست هم داده و تلاش کنند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دنداپزشکی شیراز در راستای اجرایی شدن همین موضوعات مهم تا روز شنبه پنجم آذر ماه برپا شده است.
فرهادی به اهمیت گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از راه و روش های موثر جهت تبادل اطلاعات و شناخت ظرفیت ها در حوزه های مختلف، گردشگری است.
او ادامه داد: گردشگری سلامت نیز در دهه های اخیر جایگاه خود را در صنعت گردشگری به دست آورده و علاوه بر تسهیل گری در امر معرفی و دستیابی متقاضیان به خدمات درمان و سلامت، به حرفه ای پول ساز برای فعالان این عرصه و یکی از منابع تامین ارز کشور تبدیل شده داست.
فرهادی بیان کرد: موفقیت گردشگری سلامت در گرو آوازه پزشکی هر کشور به لحاظ بیمارستان و زیر ساخت های لازم، متخصصین صاحب نام،تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، تنوع ارائه خدمات درمانی و درنهایت قیمت تمام شده برای گردشگران این حوزه می باشد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: از آنجا که شهر شیراز و استان فارس قطب پزشکی و همچنین گردشگری کشور است، با رایزنی های انجام شده موفق شدیم نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت را برپا کنیم تا شاهد اتفاقات منسجم و بهتر برای توسعه شهر شیراز و استان فارس در اینده باشیم.
فرهادی ادامه داد: این دو عنوان نمایشگاه در سالن های حافظ،ملاصدرا،سرو،نرگس و بهار و در مساحت 15 هزار متری دایر است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه ها حضور پر رنگی دارند، اضافه کرد: در طول برگزاری این دو عنوان نمایشگاه، هیأت‌های تجاری از کشورهای افغانستان، پاکستان،عراق، سوریه و تاجیکستان حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/282573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی