پیام فارس

آخرين مطالب

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند مقالات

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند
  بزرگنمايي:

پیام فارس -  یکی‌شان به پیرزن‌ها و پیرمردهای کم‌توان و سالخورده رسیدگی می‌کرد، خریدهایشان را انجام می‌داد و به وضعیت جسمی‌شان می‌رسید.
یکی به بیمارستان رفته بود و کمک حال پرستارانی شده بود که شب و روز نداشتند و فوج فوج بیمار کرونایی به بیمارستان‌شان روانه می‌شد.
دیگری جان در طبق اخلاص گذاشته بود و با این دیدگاه که پیکر انسان حرمت دارد، داوطلبانه برای غسل و کفن و خاکسپاری اموات کرونایی راهی غسالخانه و قبرستان شده بود، اقدامی که کمتر کسی حاضر می‌شود حتی در برابر گرفتن حقوق خوب انجام دهد!
گروهی دیگر به مناطق محروم سرکشی می‌کردند و برای محرومان خانه می‌ساختند، اقدامی کخ با فروکش کردن کرونا هم تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.
 
جوانان و نوجوانان ایرانی را می‌گویم، همان‌هایی که در کسوت بسیجی دست به اقدام خیری می‌زنند و در لبیک به فرمان رهبرشان از هیچ کاری ابا ندارند.
همان‌هایی که داوطلبانه در همه صحنه‌ها حاضر می‌شوند و بدون توقع و چشم‌داشت در پی دست‌گیری از مردم برمی‌آیند.
همان جوانانی که در دوران دو ساله و چند ماهه کرونا سنگ تمام گذاشتند و حالا هم در ناآرامی‌های دشمن دست از کار نکشیده‌اند و تا کنون چندین شهید تقدیم کرده‌اند حتی اگر از سوی دشمنِ بی‌انصاف، داعشی لقب بگیرند!
آری این پاداش زحمات و تلاش‌های نوجوانان و جوانان پا در رکابی است که از ابتدای انقلاب تا کنون در هیچ صحنه‌ای مردم‌شان را رها نکرده‌اند و همواره در پشتیبانی از رهبر و نظام، چشم بسته و بی چون و چرا به مردم خدمت کرده‌اند.
از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، بسیج با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در کنار مدافعان سلامت و مردم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در میدان حضور داشته و دارد.
پس از گذشت چند ماه از همه‌گیری کرونا متخصصین بسیجی با همکاری وزارت بهداشت، طرح شهید سلیمانی را ارائه کردند که با اجرای آن شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا و ارائه خدمات رایگان به مردم بودیم.
در طول اجرای این طرح همکاری و هم‌افزایی بی‌سابقه‌ای بین آحاد مردم، بسیجیان مساجد و محلات، بسیجیان جامعه پزشکی و همه جهادگران سلامت به‌وجود آمد که به تمام معنا فرصتی در دل تهدید کرونا بود و ثابت شد که با همفکری، همدلی، وحدت و کار جهادی می‌شود مشکلات را راحت‌تر پشت سر گذاشت.
بسیجیان، پیروز میدان مبارزه با کرونا
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در این باره به خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز گفت: در این طرح بسیجیان به خوبی خود را به‌عنوان خدمتگذار ملت ایران نشان دادند و در عرصه‌های مختلف از جمله ضدعفونی کردن معابر، نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، کمک های مومنانه، تغسیل اموات کرونایی، بیماریابی فعال و اجرای واکسیناسیون نقش‌آفرینی کردند.
سرهنگ حسین صمصام افزود: اساس این طرح، مردم پایه بودن آن است و حضور مردم و بسیجیان در صحنه باعث شد همه پیش‌بینی‌های کشورهای غربی در خصوص گسترش این بیماری در کشورمان محقق نشود.
وی تاکید کرد: در ایام کرونا یک دفاع مقدس جدید به وجود آمد که بسیجیان با سربلندی پیروز میدان شدند.
مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در استان فارس ادامه داد: در حال حاضر که شدت بیماری کرونا فروکش کرده، بسیج جامعه پزشکی فارس در ادامه طرح شهید سلیمانی اقدام به برپایی درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و همچنین بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ها نموده و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی رایگان به مردم، باعث ایجاد امید، نشاط و احیای اعتماد عمومی شده است.
صمصام اظهار کرد: در هفته بسیج امسال با اجرای رزمایش فاطمیون 2 از تاریخ 1401/8/26 تا 1401/9/11 جهادگران سلامت در 50 نقطه از استان فارس خدمات رایگان سلامت محور را به حدود 10 هزار نفر از مردم عزیز استان فارس ارائه می‌نمایند.
وی گفت: بنا به فرمایش حضرت آقا، امروز بزرگترین مبارزه با آمریکا، خدمت به مردم است و لذا جهادگران سلامت اعلام می‌نمایند که همواره در همه شرایط از بحران‌ها تا فعالیت‌های جهادی، خدمت‌گذار مخلص ملت ایران هستند و پای کارشان خواهند ماند.
او در ادامه ضمن تبریک هفته پرخیر و برکت بسیج اظهار داشت: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس در قالب تیم های اضطراری در خطوط مقدم نبرد در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی زمینه‌ای شد تا پس از جنگ این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج به منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و ثبت و انتقال تجارب گرانبهای دفاع مقدس گرد هم آیند که تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بهداشت و درمان و فرهنگ داشته باشند.
وی تاکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی با جذب و سازماندهی جهادگران سلامت فعالیت‌های تخصصی و عمومی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و فرهنگی را به مردم به‌خصوص نیازمندان ارائه می‌دهد.
صمصام گفت: جهادگران سلامت علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان در عرصه خدمتگذاری به مردم یکی از اقشار پیشرو هستند و با توجه به نعمت مهم سلامتی در واقع یکی از اقشار اثربخش جامعه محسوب می‌شوند.
وی افزود: امروز با انجام کارهای متنوع فرهنگی و پربرکت شهدای سلامت، جهادگران سلامت نقش کاتالیزور را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا نمودند و برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان خود ثبت کردند.
وی با اشاره به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند: "بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کند" اذعان داشت: امسال شعار سلحشوری هفته بسیج ( بسیج خدمتگذار مردم است.) لذا سعی کرده‌ایم همه جامعه هدف را در بزرگداشت هفته بسیج دخالت دهیم.
وی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدمات‌رسانی هفته بسیج در کل استان توسط بسیجیان جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: حضور در گلزار شهدا، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و تجدید میثاق با شهیدان و برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورز با موضوع جهاد تبیین، برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، اجرای پویش نذر خون و ... از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.
وی گفت: همچنین چهار برنامه شاخص هم داریم که عبارتند است از: افتتاح مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) که این مرکز در راستای طرح "ایران جوان بمان" جهت انجام برنامه‌های فرهنگی آموزشی، شبکه سازی و حمایتی برای برطرف کردن چالش سقط عمدی جنین راه‌اندازی شده است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی یادبود شهدای حرم و امنیت با هدف ایجاد نشاط و امیدآفرینی در مراکز درمانی شامل مسابقات ورزشی ویژه خواهران و برادران، مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی و عکاسی و قرآنی ویژه فرزندان کادر درمان که تا 15 آذرماه ادامه خواهد داشت، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.
صمصام ادامه داد: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی 2 که در آن، 50 تیم جهادی سلامت‌محور در مناطق کم‌برخوردار استان خدمات بهداشتی، درمانی و اموزشی را به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌نمایند، از دیگر برنامه‌هاست.
وی افزود: همچنین اجرای بیمارستان صحرایی از تاریخ 9 تا 11 آذر ماه در روستای کتک در منطقه شورآباد ارسنجان و ارائه خدمات عمومی و تخصصی با حضور 20 متخصص بر پایه اتاق عمل صحرایی، کلینیک بیمار، دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه و غیره را خواهیم داشت.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/282570/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین