شیراز، یک گام به شهر هوشمند نزدیک تر شد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از تلاش برای توسعه خدمات الکترونیک توسط شهرداری این کلانشهر خبر داد و گفت: با هدف حفظ کرامت شهروندان شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، تلاش و برنامه ریزی برای تحقق عنوان شیراز شهر هوشمند در حال انجام است؛ چراکه تجمیع درگاه های متعدد شهرداری، زمینه ایجاد پنجره واحد خدمت را فراهم می کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مصطفی کیانی رحیمی با تاکید براینکه کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورا و مجموعه مدیریت شهری شیراز با هدف افزایش بهره وری و همچنین حفظ زمان و منابع شهروندان همواره بر طرح ها و لوایحی اهتمام داشته که مسیر تحقق شیراز شهر هوشمند را کوتاه کند؛ تصریح کرد: اصل حاکم براین اهتمام و تلاش مجموعه شورا و شهرداری براین نکته استوار است که در همه فرایندها موضوع شهروندمحوری مورد توجه قرار گیرد و البته محقق شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه های متعدد خدمات رسانی به شهروندان شهر شیراز ابرازداشت: همواره تلاش شده تا با توسعه فناوری های نوین و ایجاد چارچوب ها و زیرساخت های مناسب و البته ارائه خدماتی پویا، رضایت شهروندان از تعامل با مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد.
عضو شورای شهر در ادامه به طراحی و اجرای سامانه یکپارچه سرویسهای واحد رایانهای (سرو) به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از این شهروندان شیراز به منظور دریافت خدمات مورد نیاز خود میبایست به ساختمانهای متعدد و ده ها درگاه الکترونیکی شهرداری مراجعه می کردند، اما با تولید سامانه سرو، متقاضی می تواند بدون صرف هزینه ریالی و زمانی و بدون خروج از منزل یا محل کار خود، بخش اعظمی از امور مرتبط با شهرداری را پیگیری و عملیاتی کند.
به گفته کیانی، این امر به مدیریت زمان شهروندان و کاهش تردد و ترافیک کمک و با تجمیع درگاه های متعدد شهرداری، زمینه ایجاد پنجره واحد خدمت را فراهم می کند. علاوه براینها بستر لازم برای الکترونیکی شدن تمامی خدمات شهرداری و داشتن شهر همراه، توسط شهروندان فراهم می شود.
-
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۳:۵۸
-
۱۴ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/945829/