مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد فارس:
روابط عمومی باید پل باشند نه دیوار
علمي
بزرگنمايي:
پیام فارس - ایسنا/فارس مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز گفت: روابط عمومی باید صدای مردم و اربابرجوع باشد، به خصوص در سازمانهای دولتی و شرکت هایی که مردم محور است و خدمات عمومی به مردم ارائه میدهند.
حمید کریمی در گفت و گو با ایسنا، ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: فعالان حوزه روابط عمومی باید به دنبال ارتباطات و روابط مثبت باشند و برای داشتن عملکردی مطلوبتر و بهبود وضعیت سازمانی، روابط عمومی باید پل باشد نه دیوار.
وی افزود: روابط عمومی در درون سازمان باید شادابی پرسنل را دنبال کرده و بیرون از سازمان، در راستای معرفی بهتر، ارتقاء کارآمدی، انتقال دقیق اطلاعات و عملکردها و جمع آوری دیدگاهها و بازخوردهای مخاطب به سازمان باشد و برای حصول این نتیجه داشتن نیروی متخصص، الزامیست بنابراین مسئول و کارشناس روابط عمومی که متخصص نیست، مطالعه ندارد، آموزش ندیده و به دنبال آموزش نیست، قادر به تحقق اهداف مد نظر هم نیست.
کریمی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری بدون نیروی متخصص و حرفهای پیشرفت نکرده است، در استراتژی کلان، روابط عمومی ها باید تبلیغ و بلندگوها را دور انداخت و بیشتر گوش شنوا را تقویت و بر این باور حرکت کرد که 2 گوش و یک زبان داشت؛ این فرمولی است که خداوند برایمان تبیین کرده است.
او با بیان اینکه امروز اغلب روابطعمومیها و سازمانها صد زبان دارند و یک گوش هم ندارند، افزود: به همین دلیل اکثر سازمانها، ادارات و ارگانها تبلیغ محور و رسانه محورند و در نهایت، مردممحور و مردمدار محسوب نمیشوند.
کریمی به همه فعالان روابط عمومی توصیه کرد که از هم اکنون در مسیر مردم محوری و مردم مداری تلاش کرده و برای تحقق یک روابط عمومی خوب، پل ایجاد کنند و دیوارها را بردارند.
انتهای پیام
-
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱:۳۸
-
۶۸ بازديد
-
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/209249/