پیام فارس

آخرين مطالب

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه شهرداری شیراز با اعتبار 813 میلیارد اجتماعي

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه شهرداری شیراز با اعتبار 813 میلیارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز در بیست‌وپنجمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه شهرداری شیراز با اعتبار 813 میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی، امروز_ دوشنبه هفتم خرداد_ در بیست‌وپنجمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز در آئین کلنگ‌زنی تقاطع غیرهم‌سطح میثم_ کمربندی و آغاز عملیات اجرایی دور برگردان غیر همسطح زیر گذر میلاد اظهار کرد: شورای ششم در یک کار بی‌سابقه باوجود اینکه موضوع ساماندهی کمربندی در چند دوره مختلف شورا مطرح بود از سال گذشته در ردیف بودجه‌های مختلف این پیش‌بینی صورت گرفت تا یک مسیر 18 کیلومتری از کمربندی به جهت ایمن‌سازی و بهسازی تحویل شهرداری شود که این مسیر از پل امام حسن مجتبی (ع) تا سلطان‌آباد است.
وی افزود: اقدامات در خصوص اجرای پروژه‌های این محور در حیطه وظیفه وزارت راه و شهرسازی است اما به دلیل مشکلات دولت و تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور، اگر بخواهیم صرفاً به امید دولت بمانیم کار مردم بر زمین می‌ماند و جان مردم بیشتر در خطر می‌افتد، از این رو شهرداری این مسئولیت را پذیرفت و در این خصوص ایمن‌سازی کمربندی را از سال گذشته آغاز کرد.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در مسیر کمربندی اتفاقات بسیاری صورت گرفت و اقدامات طی چند ماه آینده به اتمام می‌رسد، ابراز امیدواری کرد: در اجرای دو پروژه دوربرگردان میثم و میلاد در بازه زمانی تعیین شده بتوان پروژه‌ها را به اتمام رساند.
اسدی همچنین در این آئین نوید داد؛ طی هفته‌های آتی بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبدالهیان به طول چهار کیلومتر از حسینی الهاشمی تا بلوار آفرینش افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که این اقدام به عنوان یک اتفاق بسیار شاخص در حوزه افتتاح بزرگراه در کلان‌شهر شیراز خواهد بود.
وی در خطاب به پیمانکار اجرایی این پروژه اظهار امیدواری کرد: با توجه به مطالبات شورا و شهرداری طی یک سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.
سالن مطالعه و فرهنگسرای مرحوم مسعودی افتتاح شد در ادامه این آئین با حضور شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و تعدادی از اعضا شورای اسلامی شهر شیراز فرهنگسرا و سالن مطالعه مرحوم مسعودی شهردار منطقه پنج شیراز افتتاح شد و شهردار شیراز در این مراسم اظهار کرد: مرحوم مسعودی یک جوان شایسته، با تجربه و زحمتکش بود که از پایین‌ترین پله شهرداری کار خود را آغاز کرد و به مدیریت ارشد شهرداری در جایگاه شهرداری‌های مناطق 7 و 5 و سازمان‌های خدمات موتوری، سازمان آرامستان‌ها سپری کرد و همه عمر خود را در خدمت به مردم گذراند.
اسدی با اشاره به اینکه مرحوم مسعودی کوله‌باری از تلاش و خدمت را با خود برد، افزود: افتتاحیه سرای مطالعه مرحوم مسعودی با حضور خانواده مرحوم صورت گرفت و وی خدمات بسیاری را در این منطقه انجام داد که یکی از این خدمات عملیات احداث سرای مطالعه و چندین پروژه بزرگ شامل اجرای تقاطع قائم_ رحمت کمربندی، تقاطع احمدبن‌موسی و پروژه پارک مادر و بهسازی بوستان شهدا در این منطقه بود.
وی ادامه داد: وظیفه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهرداری منطقه پنج است تا هر چه سریع‌تر نسبت به تجهیز و راه‌اندازی فرهنگسرا و سالن مطالعه مرحوم مسعودی اقدام کنند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
شهردار شیراز همچنین با حضور در بوستان شهدا و بهره‌برداری از این پروژه تصریح کرد: پارک شهدا بهسازی و مرمت آن صورت گرفت و فضای بسیار خوبی در این منطقه ایجاد شده است.
اسدی خاطرنشان کرد: با اهتمام که شورای اسلامی شهر شیراز دارد و کار شبانه‌روزی شهرداری شیراز، جای جای این شهر به گواه آمار و مستندات کار و تلاش و فعالیت‌های عمرانی در حال اجراست و این موضوع به جهت توجه و اهمیت مسئولان استان همچون نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و خدمات‌رسان و شهروندان همراه شهر شیراز است.
وی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که شهرداری شیراز انجام می‌دهد مشکلات و سخت‌هایی به دنبال دارد، این در حالی است که در اجرای پروژه‌هایی همچون تقاطع قائم _رحمت، تقاطع اردیبشهت در بلوار چمران که عملیات عمرانی در حال اجراست مسائل و مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما مردم با مشاهده کار انجام شده، دعاگوی خدمت‌گزاران هستند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: کلید شهری که به دست شهرداری سپرده شده است یک امانت است و مرحوم مسعودی به خوبی امانت‌دار بود و در کار عمرانی، خدماتی و حتی در بر خورد با تمام تخلفات به ویژه ساخت و سازهای غیر مجاز بسیار پای کار بود.
اسدی در پایان اضافه کرد: با بهره‌برداری و افتتاح از پروژه‌های منطقه پنج بتوان نام و یاد شهردار این منطقه مرحوم مهندس مسعودی در اذهان باقی بماند.
عملیات اجرایی دو دوربرگردان غیر همسطح زیرگذر میلاد و بلوار میثم آغاز شد در ادامه همچنین محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آئین کلنگ‌زنی دور برگردان غیر همسطح میثم در محل تلاقی بلوار میثم و بزرگراه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در این مکان دو دور برگردان غیر همسطح با هدف تسهیل در تردد شمالی و جنوبی و بالعکس و امکان ایجاد دور زدن خودروها در بزرگراه امام خمینی (ره) احداث می‌شود و حذف دوربرگردان‌های غیرایمن که در مسیر قرار دارد، صورت می‌گیرد.
وی افزود: در این پروژه اجرایی مسیری برای عبور عابر پیاده و دو پل هوایی تعریف شده است تا افزایش ایمنی در مسیر بزرگراه امام خمینی (ره) و کمربندی که یکی از معضلات این محور وقوع تصادفات و نبود ایمنی است، انجام شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح مشخصات این پروژه تصریح کرد: طول عرشه پل این دوربرگردان 1100 متر و روش اجرا با تکیه بر سازه دروازه‌ای است تا در زمان اجرا، کمترین مزاحمت را برای ترافیک کمربندی و عبور و تردد خودرو داشته باشد.
امین خاطر نشان کرد: هزینه اجرای پروژه 650 میلیارد تومان است که شامل هزینه تملک، اجرا و رفع معارض است و پیش بینی شده طی مدت 18 ماه اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با کلنگ‌زنی این پروژه، عملیات اجرایی دور برگردان میلاد در بلوار صنایع آغاز می‌شود، اضافه کرد: تصمیم بر آن شد تا تقاطعاتی که در گذشته احداث شده بود اما ناقص بود، تکمیل شود که در این راستا تقاطع شهید فرصتیان تکمیل شد و به زودی بهره‌برداری می‌رسد و امروز هم‌زمان با کلنگ‌زنی این پروژه عملیات عمرانی دور برگردان میلاد در صنایع آغاز می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه رفع معارض، تملک و نواقص موجب می‌شود تا تقاطعات ناقص اجرا شود، خاطر نشان کرد: اولویت ما بر این است تا تقاطعاتی که در محور کمربندی است در رینگ پیرامونی شهر شیراز تکمیل شود.
امین در پایان اضافه کرد: هزینه اجرایی دوربرگردان میلاد با هزینه تملک و رفع معارض 120 میلیارد تومان است.
معضلات ترافیکی کمربندی با احداث تقاطع غیر همسطح در محل تلاقی بلوار میثم و بزرگراه امام خمینی (ره) در این آئین همچنین رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: بهسازی کمربندی جز وظایف ذاتی شهرداری شیراز نبوده است و اداره راه و شهرسازی باید اقدامات را انجام بدهد اما به علت حفظ ایمنی جان شهروندان و ترافیک این محور به علت تعدد بسیار شهرک‌های ضلع جنوبی این محور که به طول 20 کیلومتر است، اقدامات بسیار زیادی از سال گذشته توسط شهرداری شیراز همچون بهسازی و احداث تقاطع نواب صفوی صورت گرفت و این اقدامات ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: شرکت پیمانکار پارس گستر با همکاری شهرداری منطقه 4 برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا پروژه دور برگردان ظرف یک سال اجرا شود.
عضو و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: اجرای این پروژه اقدام مثبتی در جهت رفع معضلات ترافیکی کمربندی و رفع خطرهایی که موجب بروز حوادث می‌شود، به دنبال خواهد داشت.

پیام فارس

120 پروژه در منطقه پنج شیراز در حال اجراست در ادامه این مراسم افسانه خواست خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه پنج در افتتاح و بهره‌برداری از سالن مطالعه مرحوم مسعودی و بوستان شهدا اظهار کرد: این فرهنگسرا در ابتدا به صورت یک زمین خالی بود و حتی طرح اولیه آن توسط مرحوم مسعودی صورت گرفت.
وی افزود: مرحوم مسعودی یک مدیر تراز انقلابی بود و اقدامات وی در اذهان باقی ماند و به جهت تخصص، تجربه و تعهدی که داشت بسیار توانمند بود و جز پنج مدیر برتر شهرداری بودند و نام ایشان همواره در اذهان باقی خواهد ماند.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه پنج تصریح کرد: در سطح این منطقه به همت مرحوم مسعودی اجرای 120 پروژه آغاز شد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از 60 درصد است.
خواست خدایی ادامه داد: با درایت شهردار شیراز، شهردار آینده منطقه پنج و پرسنل این منطقه، شهرداری منطقه پنج به سوی یک پیشرفت عمرانی گام بر می‌دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های مرحوم مهندس مسعودی مبارزه با فساد بود، در محله کوشک میدان این منطقه که یکی از مناطق پر خطر بود که در سال‌های گذشته روند تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در آن بسیار زیاد بود و به دنبال آن مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده بود با همراهی مرحوم مسعودی و همیاری معاونین خود توانست از گسترش تخلفات جلوگیری کند و اتفاقات بسیار خوبی را در محله کوشک میدان رقم زد.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: عملیات افتتاح و بهره برداری از پروژه‌هایی که به همت مرحوم مهندس مسعودی صورت گرفت امروز با حضور شهردار شیراز و خانواده این مرحوم افتتاح شد.
وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری شیراز در یک ریل و یک هدف گذاری رو به رشد و مطلوب در حال پیشرفت است و اتفاقات بسیار خوبی در کلان شهر شیراز رقم بخورد.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با بررسی و اقداماتی که در سطح منطقه پنج صورت گرفت این منطقه یکی از مناطقی بود که در سال‌های گذشته در حوزه عدالت خدمات شهری عمرانی، کم لطفی‌های بسیاری به آن شد اما طی سه سال گذشته با سیاست گذاری شهرداری و شورای ششم ارزش افزوده املاک این منطقه افزوده شد و از منطقه کم برخوردار خارج شد.
به گزارش ایمنا، در بیست و پنجمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، تقاطع غیرهمسطح میثم _ کمربندی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی دوربرگردان غیر همسطح زیرگذر میلاد از پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی آغاز و فرهنگسرا و سرای مطالعه مرحوم رضا مسعودی، بازسازی و بهسازی بوستان شهدا و بازسازی میدان 12 فروردین از پروژه‌های شهرداری منطقه 5 نیز مجموعاً با اعتبار 813 میلیارد تومان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.
کد خبر 757601

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/817550/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارن پالیسی: چرا طرح آتش بس بایدن در غزه شکست خواهد خورد؟

زنگ خطر سلامت قلب به صدا در آمد

نارضایتی خاندوزی از سیاست‌های ارزی

بازی تلگرامی جایگزین معامله دلاری!

مناظره‌ها، کلید گشودن قفل مشارکت

15 تیر آخرین مهلت دریافت پایان‌کار مسکن مهر منطقه پردیسان

آخرین مهلت دریافت پایان‌کار مسکن مهر پردیسان تا 15 تیر

بازدید رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور از روند اجرای نهضت ملی مسکن در کازرون

مشارکت" تنها راه توسعه جزیره کیش است

آیا «تغییر رنگ» نشانه فساد گوشت یا مرغ است؟

قیمت انواع میوه و سبزی امروز 28 خرداد 1403

توزیع قربانی های عید بندگی بین نیازمندان

بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس بر پا می شود

از توقیف لندکروز 70 میلیارد ریالی تا پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش در فارس

برنده جایزه اول فستیوال های جهانی، سفیر طبیعت و محیط زیست کیش شد.

تاثیر آب سرد و ترشی در کاهش قوای جنسی

حفظ ارزش پول و راهکارهای کارآمد برای محافظت از سرمایه

پدر سرداران شهید «جوانمردی» در شیراز به فرزندان شهیدش پیوست

همایش تبیین انتخابات با حضور علمای اهل سنت

شهرستان ارسنجان آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محدودیت در ارتباطات جهانی، مهم‌ترین چالش امروز ایران است

گیاهان دارویی موثر در باروری و چندقلوزایی

قیمت روز تخم‌مرغ 28 خرداد 1403

ضرورت تمرکز بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شیراز

آیین کتابت قرآن کریم در شهر نی‌ریز

60 برنامه فرهنگی طی دهه امامت و ولایت در سروستان برگزار می‌شود

پروژه های سرمایه گذاری زمینه ساز توسعه پایدار شهری است

30 پاسخ «عصر ایران» به 30 دلیل مخالفان شرکت در انتخابات

روند کاهشی نرخ اخزا ادامه دارد

اسارت 640 کودک فلسطینی در کرانه باختری/ بازداشت کودک هفت ساله

اسارت 640 کودک فلسطینی از هفتم اکتبر/ بازداشت کودک هفت ساله

عید قربان امسال مردم غزه خود را قربانی قبله اول مسلمین کردند

اسارت 640 کودک فلسطینی در کرانه باختری

اسارت 640 کودک فلسطینی از هفتم اکتبر

انتخابات فرصتی فراهم کرده تا دوباره جامعه قدرت خود را نشان دهد

انتصاب استاندار فارس به عنوان رئیس ستاد عالی بازی‌های هندبال نوجوانان آسیا

معجزه پنیرمایه در درمان ناباروری

رجب‌زاده: فجر باید جایگزین مس رفسنجان شود

پارکینگ یا بیمارستانی دیگر در دل باغات قصردشت

شعله‌های سرکش آتش در دل جنگل‌های رستم فارس فروکش کرد

استاندار فارس رئیس ستاد عالی بازی‌های هندبال نوجوانان آسیا شد

اهمیت خواب کافی در ناباروری

کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد

برنامه‌های دهه ولایت و امامت فارس اعلام شد

ضرورت تمرکز بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شیراز/ دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هستیم

برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادگران فارس در قادرآباد

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

عبدالکریمی: هر کاندیدایی بگوید با آمدن من مسائل کشور حل می‌شود شارلاتان سیاسی است

خرید برق صرفه‌جویی شده کشاورزان به 4 برابر قیمت