پیام فارس

آخرين مطالب

لطیفی: اگر آن مسائل نبود سپاهان قهرمان لیگ می‌شد اجتماعي

لطیفی: اگر آن مسائل نبود سپاهان قهرمان لیگ می‌شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر مقابل نساجی متوقف شد و با توجه به برد پرسپولیس صدر جدول را به این تیم واگذار کرد. شاگردان نکونام حالا در دو هفته مانده به پایان مسابقات چشم انتظار لغزش رقیب دیرینه هستند تا شاید بتوانند در پایان‌ به عنوان قهرمانی برسند.
اما توقف برابر نساجی سر و صدای زیادی ایجاد کرد و حواشی باز هم بر لیگ سایه انداخت! به همین بهانه، اعتماد با علی لطیفی یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال گفتگویی داشته که در زیر می خوانیم:
از ابتدای فصل یکی از معضلات استقلال همین بازی نتیجه‌گرا بوده که جواد آن را بلد است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
البته این هنر بزرگی است، اما ضعف استقلال ارائه ندادن فوتبال مالکانه است. تیم‌های پرسپولیس و استقلال مصداق تیم‌های بزرگ جهان هستند که هواداران زیادی دارند. همین مساله باعث شده و بارها دیده‌ایم اگر در صدر هم بوده‌اند به دلیل شکل بازی سرمربی‌شان اخراج شده، چون خواسته آنها بازی زیباست. نکونام از ابتدا نظرش این بوده که نفر ندارد هرچند در فاز هجومی حق با او بود، اما در نیم‌فصل با اضافه شدن دوتا بازیکن بسیار توانمند تیم کامل شد. در بازی با نساجی هم درست که استقلال تیم برتر بود و موقعیت‌های بیشتری هم داشت، اما آن فوتبالی که مدنظر هواداران است برای درصد بالای رسیدن به پیروزی را شاهد نبودیم.

پیام فارس

این بازی را این طور تصور ندارم، اما باورم این است که استقلال در فصل جاری بیشترین آسیب‌ها را از اشتباهات سهوی داورها دیده. برای همه تیم‌ها هم اشتباه به سود و هم اشتباه به ضرر آنها گرفتند، اما درباره استقلال عمده اشتباهات به ضرر این تیم بود. اگر سود و زیان داوری‌ها را در تمام بازی‌ها و برای تمام تیم‌ها جمع‌بندی کنیم، استقلال می‌توانست با اختلاف صدرنشین باشد. اما در این بازی نه من این اعتقاد را ندارم.‌
* پس از نظر شما اشتباهات داوری در این فصل سهوی بود؟
قطعا سهوی بوده، اما عمده داوران ما یا استقلالی هستند یا پرسپولیسی عمده اعضای فدراسیون و دست اندرکاران ورزش هم همین‌طور. در دولت گذشته اکثریت مطلق مسوولان ورزش پرسپولیسی بودند و کتمان هم نمی‌کردند در نتیجه وقتی هنوز این تیم‌ها خصولتی نبودند خواه یا ناخواه نفرات توانمند آن طرف می‌رفتند! مثلا وقتی استراماچونی محبوب شد و می‌توانست مسیر برانکو را برود و حتی از او هم نتایج بهتری بگیرد دشمنان استقلال در این تیم بودند و با فراری دادن او استقلال را نابود کردند! امسال در اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شاید این بحث‌ها نباشد، اما اعتقاد دارم‌ عمده داوران و مسوولان پرسپولیسی هستند و می‌تواند تاثیر بگذارد. وقتی من داور باشم و بدانم مسئول من پرسپولیسی است، در صحنه‌های پنجاه - پنجاه به سمتی سوت می‌زنم که مسوول من به آن تیم علاقه‌مند است! حالا نه که مسوول بگوید بیا این کار را انجام بده، باید در نظر گرفت اکثریت داورهای ما پاک هستند، اما در بین داورها افراد فاسد وجود دارد در بین مدیران و مربیان ما هم به همین شکل است.

پیام فارس

صد درصد این طور است؛ اما گفتم در مقایسه با هم وگرنه یک بخشی داورهای ما هم استقلالی هستند، اما مثلا 20 درصد استقلالی و 80 درصد پرسپولیسی!
* خب چه کاری باید انجام داد؟
خب به خاطر همین این هم اشکالات وجود دارد. به‌رغم اینکه همه می‌دانیم باور داریم که داورهای ما سالم هستند اما بر اساس همان موضوع که عرض کردم ناخواسته این موضوع پیش می‌آید که صحنه‌های پنجاه - پنجاه را ناخواسته به آن طرف غش کنم! با قاطعیت می‌گویم 95 درصد از داورهای ما بسیار شریف و سالم‌ترین هستند، اما آن 5 درصد در تمام اقشار هم وجود دارد. مشکل اساسی سالم بودن یا نبودن نیست مثلا در اسپانیا 20 شهر وجود دارد که هوادارانش مختص همان تیم هستند، اما در کشور ما مثلا در کرمان طرفدار تیم شهر خودشان هستند اما همان‌ها هم یا پرسپولیسی هستند یا استقلالی!
* موافق موضع‌گیری استقلالی‌ها علیه پرسپولیس هستید؟
نه، اعتقاد من بر اساس اسناد و ادله بیشترین ضربه داوری برای استقلال بوده، اما من علی لطیفی که مسوولیتی در تیم ندارم، می‌توانم درباره آن صحبت کنم، اما باور دارم در استقلال از کادر فنی تا بازیکنانش نباید به این شکل پیش بروند! قبل از این بازی سرنوشت استقلال دست خودش بود به‌رغم فراز و نشیب‌های زیاد در این فصل که الان هم می‌توانند به صدر برسند. درباره نکونام این را هم بگویم باید قبل از انتهای فصل قراردادش را تمدید کنند. به یک دلیل می‌گویم که مربیان زیادی مثل فکری و منصوریان بودند که به دلیل اینکه فرصت زیادی نداشتند، سوختند. جز یک مورد‌!
* کدام مورد؟
در دهه هشتاد مدیرعامل وقت آقای قریب سه فصل به قلعه‌نویی فرصت داد که اگر فرصتی داده نمی‌شد الان یقین بدانید قلعه‌نویی نامی وجود نداشت! اما بعد از آن از مرفاوی تا بقیه که از جنس استقلال بودند این فرصت به آنها داده نشد. من صدالبته به نوع فوتبال تیم نکونام نقد دارم، اما با توجه به نتایجی که گرفته در این فصل حتی اگر قهرمان هم نشوند با او تمدید کنند. این سبک بازی در فولاد و نساجی فوق‌العاده بود، اما نوع فوتبال در تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید فرق کند.
* به نظر شما کدام تیم قهرمان می‌شود؟
اگر دلی بگویم و به عنوان یک هوادار می‌گویم، اما آن بلاهایی که سر سپاهان آمد و پشت‌پرده چه کار کرده بودند، کار ندارم اما اگر آن مسائل نبود قطعا سپاهان قهرمان می‌شد و حالا به عنوان کارشناس بخواهم نظر بدهم شانس کاملا برابری بین پرسپولیس و استقلال است. استقلال هنوز چیزی از دست نداده است، چون به لحاظ دو رقیبی که دو تیم پیش رو دارند استقلال شرایط بهتری دارد، اما بازیکنان باتجربه بیشتری در پرسپولیس هستند و تحمل بیشتری در لیگ فرسایشی ما دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/817445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ازدواج بر اساس مزاج عروس و داماد

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

پیش بینی بورس سه شنبه 29 خرداد 1403

سود میلیاردی یوفا از یورو 2024

وزیر نفت از امضا 2 میلیارد دلار قرارداد نفتی خبر داد

مردم چه انتظار اقتصادی از دولت جدید دارند؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 خرداد 1403

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کازرون از کندی ساخت مسکن گلایه‌مند هستند

پیست موتورسواری اردکان نیازمند توسعه متناسب

فارن پالیسی: چرا طرح آتش بس بایدن در غزه شکست خواهد خورد؟

زنگ خطر سلامت قلب به صدا در آمد

نارضایتی خاندوزی از سیاست‌های ارزی

بازی تلگرامی جایگزین معامله دلاری!

مناظره‌ها، کلید گشودن قفل مشارکت

15 تیر آخرین مهلت دریافت پایان‌کار مسکن مهر منطقه پردیسان

آخرین مهلت دریافت پایان‌کار مسکن مهر پردیسان تا 15 تیر

بازدید رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور از روند اجرای نهضت ملی مسکن در کازرون

مشارکت" تنها راه توسعه جزیره کیش است

آیا «تغییر رنگ» نشانه فساد گوشت یا مرغ است؟

قیمت انواع میوه و سبزی امروز 28 خرداد 1403

توزیع قربانی های عید بندگی بین نیازمندان

بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس بر پا می شود

از توقیف لندکروز 70 میلیارد ریالی تا پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش در فارس

برنده جایزه اول فستیوال های جهانی، سفیر طبیعت و محیط زیست کیش شد.

تاثیر آب سرد و ترشی در کاهش قوای جنسی

حفظ ارزش پول و راهکارهای کارآمد برای محافظت از سرمایه

پدر سرداران شهید «جوانمردی» در شیراز به فرزندان شهیدش پیوست

همایش تبیین انتخابات با حضور علمای اهل سنت

شهرستان ارسنجان آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محدودیت در ارتباطات جهانی، مهم‌ترین چالش امروز ایران است

گیاهان دارویی موثر در باروری و چندقلوزایی

قیمت روز تخم‌مرغ 28 خرداد 1403

ضرورت تمرکز بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شیراز

آیین کتابت قرآن کریم در شهر نی‌ریز

60 برنامه فرهنگی طی دهه امامت و ولایت در سروستان برگزار می‌شود

پروژه های سرمایه گذاری زمینه ساز توسعه پایدار شهری است

30 پاسخ «عصر ایران» به 30 دلیل مخالفان شرکت در انتخابات

روند کاهشی نرخ اخزا ادامه دارد

اسارت 640 کودک فلسطینی در کرانه باختری/ بازداشت کودک هفت ساله

اسارت 640 کودک فلسطینی از هفتم اکتبر/ بازداشت کودک هفت ساله

عید قربان امسال مردم غزه خود را قربانی قبله اول مسلمین کردند

اسارت 640 کودک فلسطینی در کرانه باختری

اسارت 640 کودک فلسطینی از هفتم اکتبر

انتخابات فرصتی فراهم کرده تا دوباره جامعه قدرت خود را نشان دهد

انتصاب استاندار فارس به عنوان رئیس ستاد عالی بازی‌های هندبال نوجوانان آسیا

معجزه پنیرمایه در درمان ناباروری

رجب‌زاده: فجر باید جایگزین مس رفسنجان شود

پارکینگ یا بیمارستانی دیگر در دل باغات قصردشت

شعله‌های سرکش آتش در دل جنگل‌های رستم فارس فروکش کرد

استاندار فارس رئیس ستاد عالی بازی‌های هندبال نوجوانان آسیا شد