پیام فارس

آخرين مطالب

مدیریت شهری می‌تواند از مسیر سرمایه‌گذاری گام موثری را در تحقق شعار سال بردارد اجتماعي

مدیریت شهری می‌تواند از مسیر سرمایه‌گذاری گام موثری را در تحقق شعار سال بردارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیریت شهری، می‌تواند از مسیر سرمایه‌گذاری گام‌های موثری را در تحقق شعار سال به عنوان نهاد پیشران در توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز بردارد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با سه نطق و دوازده دستور کار امروز _یکشنبه، ششم خرداد_ برگزار شد و علیرضا اسکندری در در نطق پیش از دستور اظهار کرد: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت، این تعبیری بود که مقام معظم رهبری درباره رئیس جمهور شهید مطرح کردند و تعبیری که به درستی بر اهمیت خدمت بر مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری بار دیگر بیان شد.
وی افزود: با گذشت یک هفته از شهادت رئیس جمهور و تیم همراه، همگان تلاش می‌کنند تا از ویژگی این رئیس جمهور شهید صحبت کنند یا اقداماتی برای ثبت خدمات و نام شهید انجام دهند تا شهادت و شهید به عنوان هویت اصلی جمهوری اسلامی ایران فراموش نشود و در کنار این مهم باید این نکته را به خودمان گوشزد کنیم که در راه خدمتگزاری به مردم و انقلاب با تاسی گرفتن از این شهیدان و سایر شهیدان والا مقام اقدامات ماندگار برجای گذاشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز یکی از نهادهایی است که ظرفیت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را دارد، شعاری که به مانند سال اخیر با توجه به وضعیت خاص کشور حول محور اقتصاد است که با آینده‌نگری مقام معظم رهبری سر لوحه کار کشور قرار گرفته و اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدان توجه داشته باشند می‌توان بر موانع موجود فائق آمد.
اسکندری خاطر نشان کرد: در آخرین نشست آسیب‌شناسی روند سرمایه‌گذاری در شهر شیراز در بهمن ماه سال گذشته بدان پرداخته شد، انتظار است شهرداری شیراز نسبت به ارائه برنامه جامع اقتصادی در خصوص تحقق شعار سال و استفاده از حداکثر توان مدیریت شهری در این امر اقدام کند، ظرفیتی که مدیریت شهری، می‌تواند از مسیر سرمایه‌گذاری گام‌های مؤثری را در تحقق شعار سال به عنوان نهاد پیشران در توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز بردارد.
وی تاکید کرد: شهرداری شیراز مأموریت ویژه را به تمام مناطق و سازمان‌های تحت پوشش خود در خصوص امر سرمایه‌گذاری ابلاغ و شاهد حاکم شدن ادبیات فنی سرمایه گذاری در بدنه مدیریت شهری باشیم.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: انتظاری که کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری از مدیریت شهری دارد، استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی در پروژه‌های مختلف شهرداری و بهره مندی از ظرفیت بی‌بدیل مشارکت شهروندان یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است.
اسکندری افزود: نقش شهرداری برای ورود شرکت‌های تأمین سرمایه، فراهم کردن زیرساخت‌ها است که در همین راستا تلاش‌ها برای آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان پس از اخذ مجوزات لازم و قانونی در تیر ماه سال جاری است تا بتوان از این ظرفیت نیز برای ساختن شهری در خور شهروندان فهیم شهر شیراز استفاده کرد.
سابقه جبهه بسیجیان به ازا هر ماه یک درصد جانبازی تلقی شود در ادامه این جلسه محمد تقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در مجلس طرح سابقه جبهه بسیجیان به ازای هر ماه یک درصد جانبازی را ارائه کنند.
وی افزود: هر چند فقدان رئیس جمهور مردمی، ضایعه‌ای دردناک و خسارت بار است اما وجود تسکین دهنده و ارزشمند مقام معظم رهبری پیوند مستحکم و عمیق میان امام و امت بوده و تدبیر هوشمندانه ایشان همچون تکیه گاهی اطمینان بخش برای کشور در برابر تلاطمات است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این بار نیز همانند گذشته با صلابت و سلامت از چنین شرایطی عبور کند.
تذروی تصریح کرد: سانحه پیش آمده اخیر با تمامی تلخی‌هایش دارای پیام‌ها و درس‌هایی برای مسئولان و مدیران کشوری بود که از مهم‌ترین آن می‌توان به خدمت و مدیریت اسلامی شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و همچنین اخلاق مداری وفای به عهد ایشان را می‌بایست سرلوحه کار قرار داد و از توهین، تحقیر، تمسخر و تخریب یکدیگر برای رسیدن به منصب و مقاصد خود بپرهیزیم.
وی ادامه داد: اگر چه این حادثه غم و اندوهی جان سوز بود اما مردم در سراسر ایران اسلامی علی رغم همه سختی‌ها، گرفتاری‌ها، با حضور پرشور خود حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و دنیا شاهد آن بود و وجدان‌های بیدار به شکوه آن اعتراف کردند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: از همین روی در سال آخر دور ششم شورا همکاران خودم را به استمرار تلاش‌های مجدانه به دور از حواشی دعوت می‌کنم تا موجبات رضایت الهی و شهروندان هرچه بیشتر فراهم شود.
تذروی در پایان ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد ماه روز فتح خرمشهر، روز استقامت و پایداری ملت شریف ایران اسلامی، شجاعت و شهامت فرماندهان، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دلاور اسلام، پیشنهاد داد؛ با توجه به اینکه تعداد بیش از پنجاه و دو هزار نفر در طول هشت سال دفاع مقدس از بسیجیان عرصه جهاد و شهادت از شهر شیراز به جبهه اعزام شدند و برخی به لطف پروردگار مجروح نگردیده و سابقه خدمت ایشان ده‌ها ماه و بیشتر است، لازم است به منظور قدردانی از ایشان نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه کنند که هر ماه سابقه جبهه آنان معادل یک درصد جانبازی تلقی شده و ایشان نیز به مقام پر افتخار جانبازی نائل شوند.
ارائه یک فرآیند جامع برای از بین بردن موانع دسترسی به خدمات اساسی برای گروه‌های کم برخوردار در ادامه این جلسه سیده مریم حسینی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در تلاشیم تا با ارائه یک فرآیند جامع با هدف از بین بردن موانع دسترسی به منابع فرصت‌ها و خدمات اساسی در جوامع شهری که به ویژه برای گروه‌های کم برخوردار و حاشیه‌نشین اجرا شود.
وی افزود: رئیسی شهید شد، اما یک گنجینه پر از درس برای ملت به یادگار گذاشت؛ او یادمان داد نباید خسته شویم، یادمان داد از خود بگذریم یادمان داد اصلاً نگذاریم کار به تعارض منافع بکشد که حالا بعد ما بمانیم و انتخاب یکی از آن منافع یادمان داد چگونه سیاسی باشیم برای قدرت و ثروت یقه پاره نکنیم، یادمان داد صادق باشیم خالص باشیم، اما از همه مهم‌تر اینکه یادمان داد دعوا نکنیم؛ حرف آخرش این بود که به خاطر خاطر وفاق، به خاطر وحدت کلمه و یکپارچگی از حقمان بگذریم سکوت کنیم که حرم آسیب نبیند چشممان را ببندیم که مردم به نظام و مسئولینش بدبین نشوند، نشنویم تا نکند دشمن شاد شویم، سخت است، اما او توانست.
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: رهرو بودن تنها به کلام نیست، در عمل باید رهروی کرد، به نمایندگی از کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر بلکه، از طرف تمامی اعضای شورا اعلام می‌کنم با تلاش در مسیر رفع محرومیت از قشر ضعیف جامعه یاد و نام و خاطر سید محرومان و شهدای خدمت را گرامی داشته و راسخ‌تر از قبل در رفع محرومیت در تلاش خواهیم بود به دنبال ارائه چشم‌اندازی جامع و عملی نسبت به چالش‌های محرومیت در شهر و نشان دادن مسیرهای ممکن بر محرومیت‌زدایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در زمینه‌های شهر هستیم، فرآیند جامع که با هدف از بین بردن موانع دسترسی به منابع فرصت‌ها و خدمات اساسی در جوامع شهری که به‌ویژه برای گروه‌های کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین اجرا شود.
حسینی ادامه داد: این رویکرد که در راستای تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی گام بر می‌دارد، در مسیر برابری فرصت‌ها و احترام به همه اقشار جامعه ما را یاری می‌کند تا پایگاه اجتماعی و فرهنگی شهر تقویت شود.
وی خاطر نشان کرد: در این مقطع زمانی ارتباط بسیار خوب شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها منجر به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی به منظور زدودن غبار محرومیت از برخی محلات شهر شده که یکی از اهداف این قرارگاه مرمت منازل محرومان نیازمند به بازسازی دارد که با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر و قرار گاه احمد ابن موسی موارد بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد و بر اساس یک مصوبه، منویات امامین انقلاب که مسئولان باید همیشه به مردم خدمت کنند و بیشترین تلاش را برای رفع محرومیت‌ها و ایجاد عدالت انجام دهند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه شورای شهر شهرداری و سپاه فجر و با بکارگیری نیروهای جهادی اقدام به شناسایی منازل محرومین کنند. این در حالی است که در سال گذشته حدود 500 خانه شناسایی و بازسازی و مرمت شد و در سال جاری این نوید را می‌دهیم که بتوانیم تا پایان سال بیش از 1000 واحد دیگر در دستور کار قرار دهیم، اما این کار سختی‌های خاص خود را دارد، به‌ویژه در نبود مدیریت واحد شهری و نیاز مناطق به سایر خدمات از جمله آب برق و گاز بهداشت و بیمارستان که نیازمند همکاری همه‌جانبه سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برای این همت ملی و جهادی هستیم.
کد خبر 757341

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/817297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت خواب کافی در ناباروری

کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد

برنامه‌های دهه ولایت و امامت فارس اعلام شد

ضرورت تمرکز بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شیراز/ دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هستیم

برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادگران فارس در قادرآباد

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

عبدالکریمی: هر کاندیدایی بگوید با آمدن من مسائل کشور حل می‌شود شارلاتان سیاسی است

خرید برق صرفه‌جویی شده کشاورزان به 4 برابر قیمت

بازار خودرو در سراشیبی؛ ریزش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی

چرخش جدید در خلیج فارس/ چرا منامه محتاطانه به تهران نزدیک می‌شود؟

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

آیا ماءالشعیر سنگ کلیه را از بین میبرد؟

تورهای لوکس جنوب آسیا

اقامه نماز عید قربان در سوریه

افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی عطرآباد اردکان

برخورد قانونی با متخلفان مالیاتی

وصول 173هزار میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده در فارس

دعوت علمای اهل تسنن بخش رخ تربت حیدریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

هر یک رای تیری است به سینه دشمنان اسلام

در انتخابات حضور قوی و حداکثری داشته باشیم

ادعای بزرگ درباره وضعیت زندگی شخصی قالیباف در ایران اسلامی

اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فارس

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره 100 در امور مالیاتی تا 15 مرداد/وصول 173هزار میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده در فارس

از پخت 110 هزار پرس غذای گرم تا توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شهروندان شیرازی

مشرق: اصلاح طلبان تغییر تاکتیک داده اند

رژیم غذایی مضر در زمان زردی نوزاد

پلاک طلای آبشده زربد با پک منحصر به فرد گلدن ارت ( خانی )

درآمد عربستان از حج تمتع

شرایط دریافت وام سهام عدالت 1403 اعلام شد

استاندار فارس رئیس ستاد عالی بازیهای هندبال  نوجوانان آسیا شد

ایست قلبی بدون هیچ علامتی

رانندگان تاکسی های برقی جدید چه می گویند؟

چرا قبض گاز مصرفی صنایع 3 هزار میلیارد تومان زیاد شد؟

اصفهان، فاتح مسابقات بدمینتون کارگران کشور شد

پیکر پدر سرداران شهید جوانمردی در شیراز تشییع شد

شعله های سرکش آتش در دل جنگل‌های رستم فارس فروکش کرد

نماز عید قربان در شهرهای مختلف شیعه و سنی نشین کرمانشاه اقامه شد

جایگاه‌های عرضه و ذبح بهداشتی دام در شیراز

سرمربی کره ای تیم ملی بعد از کسب سهمیه: تیروکمان در ایران محبوب نیست

پیام عید قربان پذیرش بندگی خدا و پاگذاشتن روی تعلقات دنیوی است

هشتم تیرماه صحنه حماسی بزرگ برای تقویت پایه‌های نظام اسلامی است

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

با مصرف این نوع لبنیات لاغر بمانید

اولین یادواره شهدای مهندس در شیراز به روایت تصویر

کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری جهت بهسازی جاده کیان‌آباد

آب میوه‌ای که ویروس‌های معده را از بین می‌برد

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران