پیام فارس

آخرين مطالب

فارس همچنان داغدار هجرت شهدای خدمت است +فیلم اجتماعي

فارس همچنان داغدار هجرت شهدای خدمت است +فیلم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - هشت روز از حادثه تلخ و ناگوار شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیات همراه می‌‌گذرد و مردم دیار فارس همچنان در بهت و حزن و اندوه این حادثه غم‌بار به سر می‌برند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ بود که خبر سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در رسانه‌ها و فضای مجازی مخابره شد و انتشار یافت؛ همه در شوک بودند! از همان ابتدای انتشار خبر سانحه تمام نیروها و تیم‌های امدادی اعم از سپاه، ارتش، بسیج، مردم و اهالی منطقه در محل احتمالی سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور یافته و کار جست‌وجو را آغاز کردند، گرچه مسیر صعب العبور و شرایط جوی حاکم بر آن منطقه که با بارش باران و مه همراه بود، کار برای عملیات جست‌و‌جو و یافتن بالگرد را سخت، دشوار و طولانی‌تر کرده بود.
به محض مخابره رسمی این خبر در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها، یک ایران دل نگرانِ رئیس جمهور و هیات همراهش شد؛ مردم دلسوز و قدرشناس با حضور در حرم‌های مطهر حضرت رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ص)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه و مساجد ملتمسانه و با چشمانی اشکبار دست به دعا برای سلامتی رئیس جمهور خدمتگذار و مردمی خود شدند.
ثانیه‌ها، دقایق و ساعت‌هایی که به اندازه یک عمر سپری شدند و هوا رفته رفته تاریک شد و هنوز خبری از بالگرد رئیس جمهور محبوب و مردمی نبود. بُغض سنگینی گلویمان را می‌فشرد و چشم‌هایمان خیره به زیرنویس صفحه تلویزیونی شبکه خبر و اعلام آخرین وضعیت از زبان گزارشگر خبرنگار صداوسیما بود. دل‌شوره و شب تلخی را میلیون‌ها ایرانی سپری کردند.
صبح‌گاه روز دوشنبه 31 اردیبهشت‌ اعلام خبر ناگوار شهادت رئیس‌جمهور مجاهد و خستگی‌ناپذیرمان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور ایران، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه پس از ساعت‌ها انتظار و دل‌نگرانی؛ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد و داغدار کرد.
مردم دل‌شکسته سومین حرم اهل بیت علیه السلام در ایران اسلامی با پوشیدن لباس مشکی به سوگ و عزای رئیس جمهور شهید خود نشستند و برای شهید‌جمهور محبوب و انقلابی‌شان گریستند. سراسر شیراز و حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رنگ‌وبوی عزا و ماتم گرفت و سیاهپوش شد.

پیام فارس

مردم ولایتمدار استان فارس و شهیدپرور شیراز تا ابد قدردان و مدیون تلاش‌های خادم الرضا؛ شهید جمهورشان و ادامه دهنده و پیرو این شهید خدمتگذار خواهند بود؛ عهدی که مردم شیراز در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم آن را به زبان آوردند. 
یک شهروند شیرازی که بغض سنگین راه گلویش را بسته بود و به سختی سخن می‌گفت، به خبرنگار تسنیم گفت: همه زندگیمان رفت، شهید رئیسی خادم امام رضا(ع) و خادم مردم بود، حالا بدون ایشان چه‌کار کنیم؟! 
وی ادامه داد: حس غریبی دارم؛ تا حالا دلمان اینقدر خون نشده بود؛ دلمان آرام نمی‌گیرد، زیرا او سید محرومان بود. انگاری پدر و برادرمان را از دست داده‌ایم. خیلی سخت است؛ ایشان رئیس جمهوری بود که پشتکار و همت داشت و خود را شبانه‌روز وقف مردم کرد تا از آلام و رنج‌های آنها بکاهد.

پیام فارس

زائری که برای زیارت به حرم مطهر حضرت شاهچراغ آمده بود، بیان کرد: شهید رئیسی به معنای واقعی جهادگر و گره‌گشای کار مردم بود؛ او پشت میزنشین نبود و همیشه به نقاط محروم و دورافتاده سفر می‌کرد تا از نزدیک به مشکلات مردم این ملت رسیدگی کند. او خالصانه و جانانه کار می‌کرد. عزیز بزرگی را از دست دادیم و در کلام نمی‌گنجد چه بگویم، فقط می‌دانم صادقانه تلاش و خدمت کرد.
خادم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از ارادت قلبی‌اش به رئیس جمهور سخن گفت:" قلبی و صیمانه او را دوست داشتم؛ روح ملکوتی رئیسی به خدا و شهداء پیوست. او به مردم و مستضعفان خدمت کرد و مزد و اجر خود را از خداوند متعال دریافت کرد."

پیام فارس

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی و هیأت همراه، گفت: با شهادت جمعی از مردان خدا؛ آیت‌الله رئیسی؛ رئیس جمهور شهید، خادم الرضا (ع) و خادم ملت و جمعی از همراهان فرهیخته و برگزیده امت اسلام، داغ سنگینی بر دلت این امت نشست.
حجت الاسلام ابراهیم کلانتری ادامه داد: روزانه افراد مختلفی از دنیا رفته یا به شهادت می‌رسند، چرا این مصیبت بزرگ است؟ زیرا در این حادثه غم‌بار، انسان‌هایی را از دست دادیم که در عصر خود، الگو و نمونه بودند؛ مؤمنان نمونه بودند. پیدا کردن این نمونه‌ها کار ساده‌ای نیست. هر کسی در درجه‌ای از ایمان قرار دارد، اما انسانی که بتواند به جایگاهی برسد که الگو و نمونه شود، همان چیزی است که قرآن، هم در مورد حضرت ابراهیم (ع)، و هم در مورد نبی مکرم اسلام (ص) فرموده است.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با بیان اینکه اولین ویژگی که زیربنای همه ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی است، تقواست، گفت: تقوا، ویژگی اتصال مستمر انسان، به خداوند بزرگ است. یعنی انسانی که در او، ریا، عُجب، کِبر، تکبر و غرور دیده نمی‌شود. اینها مسأله کوچکی نیست و درجه بالایی از ایمان است.
حجت الاسلام ابراهیم کلانتری گفت: انسانی که آن‌قدر در مراحل بندگی خداوند رشد کرده است که جایگاه و پُست و مقام نمی‌تواند تغییری در او ایجاد کند، یاد خدا اجازه نمی‌دهد که انسان، خود یا پست و مقام و این دنیا را ببیند. کسانی‌که آیت الله رئیسی را دیده‌اند، متوجه شده‌اند که رفتار ایشان در بیست سال گذشته تاکنون که در بالاترین مقام اجرایی کشور اسلامی ایران قرار داشت، تفاوتی نمی‌کرد. این ویژگی بارزی بود. ایشان اهل تکبر، ریا و دورویی نبود. جای تعجب است که چگونه پُست و مقام نتوانسته است در این انسان بزرگ، هیچ تغییری ایجاد کند. رقبا در مناظره‌های انتخاباتی، هجمه‌های سنگینی به ایشان وارد کردند، اما ایشان در پاسخ فقط فرمودند، «اتَّقُوا اللَّهَ»، «از خدا بترسید».
کلانتری ادامه داد: بسیاری از مخاطبان در مقابل رسانه، از این همه اهانت و تهمت، عصبانی و برافروخته می‌شدند، اما ایشان در کمال آرامش برخورد می‌کرد و با تذکر قرآنی «اتَّقُوا اللَّهَ» پاسخ می‌داد. اگر تقوا باشد، اثری از تهمت، غرور، تکبر، مقام‌پرستی و دنیا پرستی نیست. تقوای الهی یعنی انسان، در هر لحظه از زندگی خود، خدا را حاضر و ناظر بر خود بداند.
وی دومین صفت بارز شهید آیت الله رئیسی را صداقت ایشان دانست و گفت: ویژگی دوم ایشان، که برآمده از همان ویژگی اول است، صداقت و صادق‌الوعد بودن است. نام دولت خود را صادق‌الوعد گذاشتند. صادق بودن با مردم، انقلاب و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و با رهبر معظم انقلاب اسلامی که خود را سرباز رهبر می‌دانست، از خصوصیات ایشان بود. اینها مصادیق صادق‌الوعد بودن است.

پیام فارس

تولیت حرم مطهر گفت: آیت الله رئیسی تا آخرین لحظه عمر خود، بر اساس همین پیمان‌ها حرکت کرد و به معنای واقعی کلمه صداقت داشت.
وی، به تشرف رئیس جمهور فقید، در 22 مهر 1400 به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، اشاره کرد و گفت: در اولین سفر استانی به شیراز، بر اساس خواست ایشان، در حرم اسکان داشتند، شهید عزیز، به غذایی که برای ایشان تدارک دیده شده بود اعتراض کردند که «چرا دو رقم غذا آماده شده؟ باید یک رقم غذا باشد.» مسئولی که در چنین جایگاهی، هزاران مسأله بزرگ و مشغولیت‌های مختلف، تمام ذهن او را اشغال کرده است، ممکن است چنین مسأله‌ای را فراموش کند، اما انسان صادق آن را فراموش نمی‌کند.
تولیت حرم مطهر گفت: صداقت یعنی ظاهر و باطن یکی باشد. این همان پیمانی است که با خدا بسته است. در جمهوری اسلامی، هر مسئولی پیمان ساده زیستی را بسته است، حتی اگر به زبان جاری نکند. خبرنگار فرانسوی، گزارشی از یک وعده ناهار حضرت امام (ره) در نوفل لوشاتو تهیه کرده بود. در این گزارش آمده بود که؛ سفره کوچکی پهن شد. غذای آن آبگوشت و چند تکه نان بود. (غذای همه ایرانیان و حتی مستضعفان)، حضرت امام (ره) از دفتر کارشان برای صرف غذا تشریف آورده و همراه با خانواده خود که متشکل از همسر و فرزندان و عروس و نوه‌هایشان بود، بر سر سفره نشستند. خبرنگار مدت زمان نشستن و غذا خوردن حضرت امام (ره) کنار سفره را ضبط کرده بود که به هفت دقیقه و پنجاه ثانیه می‌رسید. پس از طی این مدت، ایشان، مجدد به دفتر کارشان برگشتند. این خبرنگار فرانسوی می‌گوید، ناهار ایشان را که دیدم، یادم آمد که دو سال قبل، یک گزارش از ناهار رهبر کاتولیک‌های جهان، پاپ ژان پل دوم تهیه کرده بودم. در توصیف ناهار رهبر کاتولیک آمده بود؛ میزی که چیده شده بود، دوازده متر، در دو و نیم متر بود. انواع و اقسام غذا‌هایی که در ایتالیا وجود داشت، روی میز چیده شد. آقای پاپ به تنهایی برای صرف غذا بر سر میز حاضر شد و مدت زمان صرف غذای او، یک ساعت و پنجاه دقیقه شد! خبرنگار فرانسوی می‌گوید، پس از آن، تمام غذا‌های باقیمانده به زباله‌دان رفت. تفاوت رهبران از کجا تا به کجاست. رئیس جمهور ما نیز به دو رقم غذا اعتراض کرد و درخواست فقط یک رقم غذا داشت. این همان تقوا، صداقت و راستی است.
کلانتری با بیان اینکه خستگی‌ناپذیری و خدمت به خلق خدا، که از عبادات بزرگ است، دیگر ویژگی شهید جمهور بود، گفت: روایتی در منابع شیعه و سنی نقل شده است که، روزی حضرت موسی (ع) از خداوند سؤال کرد، «لَو کُنتَ عَبداً ما تَصنَعُ لِرَبّک»، خدیا اگر تو هم مثل ما بنده بودی، برای خدای خودت چه می‌کردی؟ در این سؤال، حضرت موسی (ع) می‌خواست اولویت اول خدا را به‌عنوان بنده بداند و دنبال رهنمود است. پاسخی که دریافت کرد چنین بود: «لو کُنتُ عبداً لَخَدِمتُ العِبادَ»، اگر من بنده بودم، به بندگان خدا خدمت می‌کردم. این روایت بیانگر عظمت خدمت به خلق خداست. بنده اى به سبب برداشتن شاخه خارى از سر راه مسلمانان به بهشت رفت. اگر کسی کمر همت ببندد و به یک امت نود میلیونی خدمت کند، چه می‌شود؟ اگر کسی کمر همت ببندد و نه تنها دل امت نود میلیونی را شاد کند، بلکه با تلاش‌های خود، دل امت اسلام را شاد کند، عمل او دارای چه عظمتی است؟ شهید آیت الله رئیسی می‌فرمود: «من خادم الرضا (ع) هستم.» ایشان، این جمله را حتی پس از ریاست جمهوری بیان می‌کرد. او به خدمت در جوار اهل‌بیت (ع) افتخار می‌کرد.
وی با اشاره به خدمات گسترده رئیس‌جمهور شهید، در عرصه‌های مختلف گفت: ایشان خدمت‌های عظیمی انجام داد و گره‌های زیادی را باز کرد. با انسان‌های نابینا و کوردلی که روز روشن را در چشم دیگران تار می‌کنند، کاری نداریم. در مدت دوسال و اندی که از خدمت ایشان گذشته است، بیش از دو و نیم میلیون مسکن ساخته شده یا در حال ساخت است. همان کسانی‌که مانع ساخته شدن مسکن شدند، دائم نوای ناامیدی و عدم توفیق سر می‌دهند. کارشکنی و ایجاد ناامیدی می‌کنند. از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی و دولت ایشان، امیدآفرینی و امیدواری بود. اینها خواسته‌های مقام معظم رهبری است که دل‌های مردم را ناامید نکنید، روز روشن را در چشم مردم سیاه نکنید.
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های بارز ایشان، دوری از حاشیه‌ها و عدم حاشیه‌سازی برای کشور بود، گفت: این همه ظلم، تخریب، تهمت و فحاشی به شخص ایشان صورت می‌گرفت، حتی حاضر به دفاع از خود نبود. ایشان فرمود می‌دانم که نظر مقام معظم رهبری این است که به این حاشیه‌ها وارد نشویم تا مردم ناراحت نشوند، لذا پاسخی نمی‌دهم. این عمل، اوج ولایت‌مداری است. انسانی که حتی اگر احساس می‌کرد نظر رهبری چیست، آن را انجام می‌داد و می‌گفت من طلبه‌ای بیش نیستم و مطیع رهبرم. بخشی از پیام مقام معظم رهبری بسیار آموزنده است، ایشان می‌فرماید: «همه‌ مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار، چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.» این شهادت ولیّ خدا در عصر ما، در مورد یک رئیس جمهور است.
وی، دشمن‌ستیزی را دیگر خصوصیت بارز شهید آیت الله رئیسی دانست و گفت: در عرف بین‌المللی، هرگونه حرکات و سکناتی دارای معناست. یک مسئول در عرف جهانی تمام حرکاتش دارای معناست. ایشان دو بار در مجمع سازمان ملل به ایراد سخن پرداختند. کار بزرگ ایشان در این جلسه، بالا بردن و بوسیدن قرآن بود، که با این کار، کل جهان اسلام را تسخیر کرد. در دنیا، دو میلیارد مسلمان وجود دارد که سخنان رهبران خود را در این سازمان دیده بودند، اما تنها رئیس جمهوری که در آن تریبون، که صد‌ها شبکه جهانی به‌صورت زنده در حال انعکاس آن بوده، و میلیون‌ها نفر شاهد آن هستند، قرآن را روی سر می‌گذارد، شهید آیت الله رئیسی بود. این امر، شامل صد‌ها پیام است. تصویر شهید سلیمانی را بالا می‌برد. همان تصویری که در فضای مجازیِ تحت سلطه استکبار، اجازه نشر آن وجود ندارد و در هر کجا باشد، حذف می‌شود. خداوند به یک رئیس جمهورِ متقیِ خالصِ ولایت‌مدار قدرت می‌دهد، که علی‌رغم میل همه قدرت‌های جهان، این تصویر را در بالاترین تریبون جهان، بالا می‌برد و آن را به مردم نشان داده و صدور فرمان ترور بزرگ‌ترین سردار، توسط رئیس جمهور آمریکا را اعلام می‌کند. این همان فرصت‌شناسی است.
کلانتری تصریح کرد: اگر آن ویژگی‌ها را با این ویژگی دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی کنار هم قرار دهیم مصداق آیه شریه 29 سوره مبارکه فتح است؛ ما خلاف این مورد را نیز مشاهده کردیم که فردی در پست‌های بالای حکومتی، هنگام صحبت با مردم، به تخریب و توهین و فحاشی می‌پردازد و هنگام مواجهه با دشمنان، لبخند می‌زند. این، بر خلاف دستورات قرآن و باب میل حاکمان فاسد عمل کردن است. اما آیت الله رئیسی، مطابق دستور قرآن «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» عمل می‌کند.
وی گفت: در مدت زمان شهادت تا قبل از تدفین ایشان، بیش از صد هیأت دولتی و دستگاه‌های بین‌المللی برای ادای احترام و عرض تسلیت به ایران آمدند. برخی از این رؤسای جمهور که به ایران آمدند، پس از پیروزی انقلاب سابقه نداشته است که به ایران آمده باشند. مردان خدا، این‌گونه دل‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. این همان وعده الهی است که در خصوص شهید آیت الله رئیسی صدق کرد. عشق به آیت الله رئیسی باعث شد که از کشور‌های دور برای ادای احترام به ایران بیایند. برخی با دیدن این فضا خواستند که عقب نباشند و این فضای عزت را درک کرده و کسب وجهه کنند. شهید دکتر آیت الله رئیسی، یک رئیس جمهورِ تراز انقلاب اسلامی بود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در پایان به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: با انتخابات حساس و زودهنگام ریاست جمهوری، در یک موقعیت حساس مواجهیم. خداوند یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را به همه نشان داد. به برکت خدمت‌های خالصانه شهید رئیسی عزیز، همه مردم، ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز را درک کردند. همین الگو را در مقابل چشم‌مان قرار می‌دهیم تا در انتخاباتی که به زودی، مکلف به شرکت در آن هستیم، چنین الگویی را مد نظر داشته باشیم.
انتهای پیام/424

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/817248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عبدالکریمی: هر کاندیدایی بگوید با آمدن من مسائل کشور حل می‌شود شارلاتان سیاسی است

خرید برق صرفه‌جویی شده کشاورزان به 4 برابر قیمت

بازار خودرو در سراشیبی؛ ریزش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی

چرخش جدید در خلیج فارس/ چرا منامه محتاطانه به تهران نزدیک می‌شود؟

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

آیا ماءالشعیر سنگ کلیه را از بین میبرد؟

تورهای لوکس جنوب آسیا

اقامه نماز عید قربان در سوریه

افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی عطرآباد اردکان

برخورد قانونی با متخلفان مالیاتی

وصول 173هزار میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده در فارس

دعوت علمای اهل تسنن بخش رخ تربت حیدریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

هر یک رای تیری است به سینه دشمنان اسلام

در انتخابات حضور قوی و حداکثری داشته باشیم

ادعای بزرگ درباره وضعیت زندگی شخصی قالیباف در ایران اسلامی

اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فارس

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره 100 در امور مالیاتی تا 15 مرداد/وصول 173هزار میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده در فارس

از پخت 110 هزار پرس غذای گرم تا توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شهروندان شیرازی

مشرق: اصلاح طلبان تغییر تاکتیک داده اند

رژیم غذایی مضر در زمان زردی نوزاد

پلاک طلای آبشده زربد با پک منحصر به فرد گلدن ارت ( خانی )

درآمد عربستان از حج تمتع

شرایط دریافت وام سهام عدالت 1403 اعلام شد

استاندار فارس رئیس ستاد عالی بازیهای هندبال  نوجوانان آسیا شد

ایست قلبی بدون هیچ علامتی

رانندگان تاکسی های برقی جدید چه می گویند؟

چرا قبض گاز مصرفی صنایع 3 هزار میلیارد تومان زیاد شد؟

اصفهان، فاتح مسابقات بدمینتون کارگران کشور شد

پیکر پدر سرداران شهید جوانمردی در شیراز تشییع شد

شعله های سرکش آتش در دل جنگل‌های رستم فارس فروکش کرد

نماز عید قربان در شهرهای مختلف شیعه و سنی نشین کرمانشاه اقامه شد

جایگاه‌های عرضه و ذبح بهداشتی دام در شیراز

سرمربی کره ای تیم ملی بعد از کسب سهمیه: تیروکمان در ایران محبوب نیست

پیام عید قربان پذیرش بندگی خدا و پاگذاشتن روی تعلقات دنیوی است

هشتم تیرماه صحنه حماسی بزرگ برای تقویت پایه‌های نظام اسلامی است

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

با مصرف این نوع لبنیات لاغر بمانید

اولین یادواره شهدای مهندس در شیراز به روایت تصویر

کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری جهت بهسازی جاده کیان‌آباد

آب میوه‌ای که ویروس‌های معده را از بین می‌برد

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران

در گذشت پدر سرداران شهید در شیراز

نمره قبولی سرطلایی استقلال به نکونام

یک کشته در تصادف جاده رامجرد به درودزن

دعوت امام جمعه اهل سنت مسجدالنبی بجنورد به شرکت در انتخابات

اقامه نماز عید قربان در تمام نقاط فارس

دعوت امام جمعه اهل سنت باغلق راز و جرگلان به شرکت در انتخابات

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند