پیام فارس

آخرين مطالب

اولین خطبه جایگزین آل هاشم در نماز جمعه تبریز /امام جمعه شیراز: در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک انتخاب خوب داشته باشیم اجتماعي

اولین خطبه جایگزین آل هاشم در نماز جمعه تبریز /امام جمعه شیراز: در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک انتخاب خوب داشته باشیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ تبریز، اظهار کرد: اگر شهدا نبودند هیچ‌گاه جامعه‌ی اسلامی به وجود نمی‌آمد، اقتدار مستمر حکومت انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه‌ی دفاع شهدا از این نظام بوده است.
بنا بر گزارش ایسنا، وی با اشاره به سانحه‌ی تلخ بالگرد حامل رئیس جمهور ادامه داد: سانحه‌ی ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی مردم ایران و به خصوص آذربایجان شرقی را داغدار کرده است.
وی افزود: شهادت آیت‌الله رییسی نشان داد که وی تا آخرین نفس به وعده‌های خود عمل کرد، مردم شریف ایران نیز سید محرومان را باشکوه بدرقه کردند.
امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: آیت‌الله رئیسی خستگی نمی‌شناخت و نیش و طعنه‌ی هیچ کسی مانع خدمت وی به مردم نمی‌شد، وی در این سه سال خدمت خود بیش از 50 دیدار استانی داشته است.
وی در خصوص شهید آیت‌الله آل هاشم اظهار کرد: امام جمعه‌ی تبریز، سیدی محبوب که در قلب همه جای داشت، او پدر معنوی این استان بود و با هر کسی به زبان خودش صحبت می‌کرد.
مطهری اصل خاطرنشان کرد: شهید آل هاشم تمام فضائل شخصیتی را داشت نائل شدن وی به فیض شهادت یادش را در دل‌های مردم این جامعه ابدی کرد.
وی تاکید کرد: شهادت این عزیزان را به تمام مردم شریف ایران، خانواده و بستگان این شهدا تسلیت می‌گویم و امیدوارم جایگاه ابدیشان بهشت جاودان باشد.
امام جمعه موقت تبریز عنوان کرد: هدف خلقت انسان‌ها این است که در مسیر بندگی معبود قدم بردارند، خدواند در قرآن به بنای حاکمیت بر مبنای اسلام دستور داده است.
وی بیان کرد: از تمامی دستگاه‌های دولتی استان که در برگزاری هرچه باشکوه مراسم تشییع و ترحیم پیکر شهدای خدمت تلاش کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

پیام فارس

همه باید ادامه دهندگان راه شهدای خدمت باشیم آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای این ضایعه دردناک به عنوان کشتیبان انقلاب اسلامی آرامش دادند که در مسیر حرکت امت اسلامی و کشور هیچ وقفه‌ای رخ نخواهد داد.
بنابر گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تحقق این وعده رهبر معظم انقلاب دو جهت دارد، یکی اینکه ملت عظیم‌الشان مانند همیشه و محکم پای کار انقلاب، اسلام، نظام اسلامی، اهداف رهبری و اهداف نظام ایستاده باشند و آنچه که وظیفه ملت است را به درستی انجام دهند.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: ما امروز در نخستین نماز جمعه بعد از شهادت آیت الله رییسی می‌خواهیم به محضر رهبر معظم انقلاب بگوییم که پیام این تشییع همان بود که شما فرمودید و ما هم به عنوان نماینده‌ای از همه ملت امروز با صدای بلند پیمان می‌بندیم و پای عهدمان می‌ایستیم که برای اهداف نظام جمهوری اسلامی تا پای جان برای هر کاری که وظیفه دینی، الهی و انقلابی ماست محکم ایستاده‌ایم.
آیت الله دژکام گفت: یک ستون دیگر این کار که باید شکل بگیرد اینکه در این مدت مختصر باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تمام خدمتگزاران درون دولت اعم از مدیران، مسئولان و همه مسئولان و مجموعه‌های دیگر نظام مانند قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، همه باید محکم ادامه راه رییس جمهور شهید برای تحقق اهداف پیش رو پیش روند.
وی ادامه داد: مدیران باید همانند رییس جمهوری که در حال خدمت شهید شد، محکم بایستند و کار نیمه تمام بر زمین مانده را به اتمام برسانند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: الان فرصت شکوه و شکایت نیست، کشور پس از شهادت رییس جمهور به اندازه کافی دچار آسیب شده و باید اختلافات و گلایه‌ها را کنار بگذاریم و همه دست در دست هم در این مسیر پیش رویم.
آیت الله دژکام افزود: همه دست به دست هم این مسیر را پیش خواهیم برد و دعا می‌کنیم که خداوند به قلوب همه مردم الهام کند که در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک انتخاب خوب داشته باشند و یک گزینه قوی و توانمند برای ادامه مسیر خدمت انتخاب شود.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم آنچه را که وظیفه ما است را با مدیریت یک رییس جمهور قوی و ادامه دهنده مسیر شهید رییسی انجام دهیم.

پیام فارس

شهادت «آیت الله رییسی» حین خدمت بسیاری از خفتگان را بیدار کرد آیت الله رسول فلاحتی در نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر به دستان توانمند رزمندگان اسلام در تاریخ ایران ماندگار شد، این روز معروف به روز ایثار و مقاومت است.
آنگونه که مهر روایت کرده، آیت الله فلاحتی به نامگذاری چهارم خرداد با عنوان مقاومت و پایداری اشاره کرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های مستکبر غربی و آمریکا، طاغوت ایران را در مشت خود گرفته بود و سرنوشت اقتصادی سیاسی و فرهنگی ایران را رقم می‌زدند اما بعد از مواجهه با انقلاب اسلامی، مقاومت و استقلال ایرانیان دستشان از استعمار ایران کوتاه شد و اقدام به توطئه‌هایی علیه ایران اسلامی کرده اما ملت بصیر و همیشه حاضر مردم در صحنه‌ها برنامه‌های شوم آنان علیه ملت ایران را بر هم زدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آغاز دور مجلس جدید از هفتم خرداد گفت: امیدواریم در دوره جدید که خیلی‌ها با روحیه جدید وارد شده‌اند گره گشایی بر پایه اصول را پیش رو قرار داده و خدمت به ملت ایران اسلامی را سرلوحه خود بدانند.
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه عزت شهدا برکات بزرگی در نگاه توحیدی دارد اگرچه فقدان آنها برای جامعه دارای خسارت‌هایی است، افزود: برای شهید رئیسی صلاح و رضایت مردم که حاکی بر رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت از این رو، آزردگی هایش از ناسپاسی و طعن برخی از بدخواهان مانع تلاش شبانه روزی او برای تلاش و اصلاح نمی‌شد.
فلاحتی با بیان اینکه شهید بهشتی مانند یک ملت برای ملت ما بود بنابراین باید گفت شهید رئیسی هم یک ملت بود برای ملت ایران اسلامی، گفت: دیدن سادگی منزل والده شهید رئیسی گواه نگاه توحیدی این شهید والامقام است لذا باید تاکید کرد که او یک ملت بود برای ملت ما.
وی با تاکید بر اینکه ایمان و عمل صالح منجر به محبوبیت دل‌ها می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های شهید رئیسی در دو سال و ١٠ ماه فعالیت‌های مؤثر و زیرساختی بود که در ادوار مختلف صورت نگرفته بود.
به گفته فلاحتی شهید رئیسی عالمی مجاهد و مردمی، خادم الرضا (ع) و دارای زندگی شهیدانه و فداکارانه، عزیز و تلاشگری بی وقفه به مردم ایران، انقلاب و اسلام و همچنین خستگی ناپذیر بوده و خداوند نیز او را انتخاب کرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید رئیسی در دوره‌ای مسئولیت پذیرفت که ایران در شرایط سخت حاصل از ایجاد چاله‌های گذشته قرار داشت، افزود: شهادت شهید رئیسی در مسیر خدمت بسیاری از خفتگان را بیدار کرد و ملت‌ها و دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی واکنش نشان داده و صحنه بی نظیری را در تاریخ ایران رقم زد.
وی با اشاره به رونمایی S5 حزب الله لبنان گفت: بنای رژیم منحوس صهیونیستی بعد از غزه، نسل کشی در لبنان بود که با رونمایی موشک S5 پاسخ مناسبی به آنان داده شده است.
به گفته فلاحتی اگرچه رژیم منحوس صهیونیستی در تلاش برای ایجاد التهاب در لبنان بوده و نتانیاهو در مصاحبه‌ای اعلام کرده لبنان را به عصر حجر بر می‌گردانند اما این رونمایی پاسخ قطعی به این رژیم کودک کش است، که اگر غلطی از او سر بزند پاسخ قاطعی از جانب حزب الله لبنان دریافت خواهد کرد.
27215
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910966

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/816827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاد انتخاباتی پزشکیان در شیراز

مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برای حل مشکل راه آهن متروکه قم

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

ثبت نام سپرده گذاری خرد اتباع در استان فارس

مردان حدود نیمی از جمعیت کشور و نیروی مولد در جامعه تشکیل می‌دهند

طنین دعای عرفه در سومین حرم اهل‌بیت + تصاویر

چند سوال از دکتر پزشکیان

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

طنین نوای روح‌بخش دعای عرفه در سراسر استان فارس پیچید

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

خودزنی به سبک اصولگرایان

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

خبر جدید از مالیات طلا

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت

رای سبز قاضی استهبان برای متخلف محیط زیست

درخشش رئیس آموزشکده فنی کشاورزی فسا در کشور

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 27 خرداد

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

هر فرد باید چه دوزی از ویتامین D را مصرف کند؟

افزایش 37 درصدی قیمت دام در آستانه عید قربان

فوری : فروش همستر کمبت در صرافی تبدیل با بهترین قیمت

طنین دعای پرفیض عرفه در شهر کریمه اهل بیت/ مسجد مقدس جمکران میزبان عزاداران مسلم بن عقیل(ع)

طنین دعای پرفیض عرفه در شهر کریمه اهل بیت/ مسجدجمکران میزبان عزاداران مسلم بن عقیل(ع)

اوقات شرعی فردا 28 خرداد در شیراز

قرآئت دعای عرفه در حرم حضرت معصومه (س)

مراسم معنوی قرائت دعای عرفه در شاهچراغ شیراز برگزار شد

ضد رانت

عباس عبدی: مردم متدین بیش از دیگران از این اوضاع عصبانی‌اند

آیا مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد؟

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

تأثیر داروهای سنتی روی عطش کاذب

سعید جلیلی در جمع تولیدکنندگان برتر

گزارش اوجی از تازه‌ترین قراردادهای امضاشده در وزارت نفت

فیلم|طنین دعای عرفه مؤمنان شیرازی در آستان احمدی شاهچراغ (ع)

عید قربان، عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی

بهره برداری پنج طرح عمرانی در بندرعباس

طنین دعای پرفیض عرفه در شهر کریمه اهل بیت(ع)

ویدیو/ طنین نوای عرفه در حرم مطهر رضوی و حرم کریمه اهل بیت(ع)

اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله دژکام در حرم شاهچراغ