پیام فارس

آخرين مطالب

ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال 1402 اجتماعي

ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال 1402
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز در صحن علنی شورای اسلامی این کلان‌شهر به تشریح فعالیت‌های مدیریت شهری در سال 1402 پرداخت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در یک‌صد وپنجاه‌ودومین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تشریح اقدامات شهرداری شیراز طی یک سال گذشته، اظهار کرد: عملیات اجرایی 658 پروژه با ارزش بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان طی سال 1402 آغاز یا به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: سال 1402 بالغ بر 390 پروژه عمرانی به ارزش ریالی 25 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی 268 پروژه با اعتباری افزون بر 55 هزار میلیارد تومان آغاز شد.
شهردار شیراز ادامه داد: هم‌زمان با دومین سفر هیئت دولت به استان فارس نیز 62 پروژه با رویکردهای حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از 21 هزار و 700 میلیارد تومان در مهرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید یا کلنگ عملیات اجرایی آنها به زمین زده شد.
اسدی تصریح کرد: کلنگ‌زنی خط 4 مترو، کلنگ‌زنی خط ارتباطی خطوط 1 و 4، افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز، افتتاح پروژه‌های زیست محیطی محل پردازش و دفع پسماندهای برمشور، افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ، نوسازی خودروهای حمل‌ونقل عمومی، رونمایی از آب نما هوشمند، اجرا و اتمام لوله‌گذاری محور دروازه قرآن، افتتاح برخی از باغات مهربانو، تعریض پل سلمان فارسی و آغاز عملیات اجرایی سالن‌های سرپوشیده ورزشی از جمله این پروژه‌ها بود که با حضور وزیر کشور در حاشیه سفر دوم دولت سیزدهم به استان فارس و شهر شیراز افتتاح شدند یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی ادامه داد: اسفند سال گذشته نیز عملیات اجرایی 348 پروژه با ارزش بیش از 44 هزار و 676 میلیارد تومان با حضور وزیر کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد که ایستگاه و کراس اوور دولت خط 2 مترو، ایستگاه رحمت خط 2 مترو، پل شماره 3 تقاطع نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) تکمیل تونل غربی فاز اول خط 2 مترو و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مناطق 2، 3، 4، 5، 8، 9 و 10 در شمار این پروژه‌ها بود.
شهردار شیراز خاطر نشان کرد: سال گذشته علاوه بر جهش عمرانی، شاهد آغاز جهش آسفالت در معابر و کوچه‌های خاکی مناطق مختلف شهرداری بودیم.
اسدی همچنین لوله‌گذاری آب‌های سطحی در سال 1402 را از شاخص‌ترین اقدامات مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: 51 کیلومتر لوله‌گذاری در دروازه قرآن، شهیدان یغمور و سایر نقاط شهر انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های بزرگ با نوبت‌های چندگانه و شبانه‌روزی و تحویل پیش از موعد پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه تعریض پل سلمان فارسی و دور برگردان شهید چمران اشاره کرد.
شهردار شیراز همچنین اعلام کرد که طی سال گذشته هشت هزار و 588 میلیارد تومان از مطالبه پیمانکاران پرداخت شده است.
اسدی اضافه کرد: چهار هزار میلیارد تومان از تسهیلات و اوراق مشارکت نیز تسویه شده است، همچنین 250 هزار مترمربع از پلاک‌های مورد مسیر پروژه‌های عمرانی تملک شده است.
وی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز در سال 1402 افزود: برگزاری دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز و انعقاد هفت تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری با اعتبار 140 هزار میلیارد ریال، برگزاری چهارمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی «آسیب‌شناسی، رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با محوریت تنوع‌بخشی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با تاکید بر فرصت‌های مولد، برگزاری پنجمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی «آسیب‌شناسی، رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با موضوع سازوکارهای افزایش مشارکت مردمی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جذب سرمایه‌های خرد از مهمترین اقدامات اجرایی این حوزه بود.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: سال گذشته و در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یک فرهنگسرا و سرای محله افتتاح و یک فرهنگسرا کلنگ‌زنی شد، همچنین یک مکان ورزشی روباز و رو بسته بهره‌برداری و 25 پروژه کلنگ‌زنی شد.
اسدی ادامه داد: سه باغ خانواده و باغ بانوان نیز در سال گذشته افتتاح و عملیات اجرایی یک باغ دیگر آغاز شد.
به گفته وی، معادل سه درصد از بودجه عمرانی، سه درصد از کل اعتبارات عمرانی شهرداری نیز به امر محرومیت‌زدایی و تدوین سند محرومیت‌زدایی جهت 40 محله هدف شهر و همچنین مسجد محوری اختصاص داده شد.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های بزرگ با نوبت‌های چندگانه و شبانه‌روزی و تحویل پیش از موعد پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه تعریض پل سلمان فارسی و دور برگردان شهید چمران اشاره کرد.
شهردار شیراز همچنین اضافه کرد: سال گذشته و در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یک فرهنگسرا و سرای محله افتتاح و یک فرهنگسرا کلنگ زنی شد، همچنین یک مکان ورزشی روباز و رو بسته بهره‌برداری و 25 پروژه کلنگ‌زنی شد.
اسدی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری در سال 1402 افزود: برپایی 30 موکب و پذیرایی از 150 هزار نفر از شهروندان، برگزاری 106 جشن مناسبتی در نقاط مختلف شهر، برگزاری جشن غدیر با حضور 25 هزار نفر از شهروندان در ورزشگاه حافظیه، برگزاری 80 موکب در سطح شهر در ماه‌های محرم و صفر، اجرای برنامه افطاری ساده با پذیرایی از روزه‌داران و توزیع حدود 150 هزار وعده افطاری، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، آئین افتتاح مدرسه هنر، دهه فجر، جشن روزه اولی‌ها و برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه از جمله برنامه‌های برگزار شده در سال گذشته بود.
وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از یک ایستگاه آتش‌نشانی، نوسازی ایستگاه‌ها و تجهیز ایستگاه‌های در حال ساخت ادامه داد: سال گذشته در بخش بهداشت محیط شهری نیز خاک‌برداری و عایق‌بندی سلول شماره 5 دفن پسماند عادی و سلول شماره 3 دفع پسماند عفونی و ذخیره‌سازی روان آب بیوکمپوست انجام شده است و همچنین عملیات اجرایی درمانگاه محل دفن بهداشتی پسماند، دیوار پیرامون سلول دفن پسماند عفونی، احداث مجتمع آموزش شهروندی و خط سوم تفکیک صنعتی پسماندهای عادی آغاز شد.
شهردار شیراز تصریح کرد: سال گذشته 12 بوستان افتتاح و 9 بوستان در دستور احداث قرار گرفت و 33 پروژه نورپردازی شهری، یک پروژه آب‌نمای هوشمند، 155 مورد المان حجمی و مناسبتی، 1814 مورد بهسازی تابلو تصاویر شهدا و 94 مورد ساخت تابلو تصاویر شهدا انجام شد.
اسدی، راه‌اندازی پروانه دو مرحله‌ای، اجرای سیستمی توافقنامه‌ها با امضای الکترونیک، تصویب ضوابط بافت‌های فرسوده، صدور پروانه 724 واحدی در بافت فرسوده، کاهش مدت زمان صدور پروانه از 62 روز در موافقت اصولی‌های اینترنتی به 45 روز، کاهش مدت زمان صدور پروانه از 179 روز در پروانه‌های اینترنتی به 59 روز در پروانه شهرسازی و پاسخگویی به تعداد 26034 پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی به صورت شهروند سپاری و بدون حضور ارباب رجوع را بخشی از اقدامات شاخص معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز برشمرد.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز خاطر نشان کرد: خرید 123 دستگاه اتوبوس درون‌شهری، نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی، خرید 45 دستگاه ون، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری، هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی از مهمترین این اقدامات بوده است.
شهردار شیراز تاکید کرد: تدوین سند محرومیت دزایی جهت 40 محله هدف در فاز اول و همچنین تدوین سند جهت تعداد 112 محله در فاز دوم، تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز و تهیه دستورالعمل اجرایی آن، اجرای بالغ بر 171 پروژه و یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در راستای محرومیت‌زدایی از سطح شهر و تدوین برنامه 5 ساله 1400-1404 شهرداری با 63 راهبرد 152 کلان پروژه و 986 پروژه را از مهمترین برنامه‌های بخش برنامه و بودجه عنوان کرد.
تقدیر وزیر کشور از شهرداری شیراز به عنوان شهرداری برتر در حوزه نگهداری بهینه، مدیریت و بهره‌برداری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، انتخاب شهرداری شیراز به عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان شهرهای مهم جهان، رتبه برگزیده در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت، انتخاب سازه کراس اوور خط 2 متروی شیراز به عنوان یکی از سه پروژه برتر دنیا، کسب عنوان نایب قهرمانی آتش نشانان شهرداری شیراز در مسابقات عملیاتی ورزشی کشور نیز از جمله موفقیت‌های کسب شده توسط شهرداری شیراز در سال 1402 بود که شهردار شیراز به آن اشاره کرد.
اسدی اضافه کرد: شهرداری شیراز طی یکسال اخیر موفق به کسب کرسی در هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی برای دومین بار متوالی شد.
وی همچنین رونمایی از سردیس سعدی در پارک دوستی بین‌المللی نانجینگ، برگزاری رویداد فرهنگی نمایشگاه جاذبه‌های شیراز با همکاری سفارت ایران در سئول کره جنوبی، حضور در جلسات کارگروه تدوین استراتژی متروپلیس، دیدار با وزیر تجارت عمان و پیگیری خواهر خواندگی شیراز-مسقط را نیز از موفقیت‌های این مجموعه در حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل ذکر کرد.
شهردار شیراز اظهار کرد: در راستای امیدآفرینی و ارتباط با مردم نیز بسته پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان تعریف شد، همچنین اجرای نهضت پاسخگویی مدیریت شهری شیراز، برگزاری تورهای بازدید شهروندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، یاوران شورا و اقشار مختلف مردم از پروژه‌های عمرانی، برگزاری سلسله نشست‌های خبری روایت امید، حضور شهرداری شیراز در نمایشگاه ملی شهر ایران، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و حضور مسئولان شهرداری در شبکه‌های ملی و استانی توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
اسدی با بیان اینکه شاهد رشد جهش چشمگیری در تبلیغات شهری با رویکرد اطلاع‌رسانی بوده‌ایم، تعداد برنامه‌های تولیدشده شهرداری در صداوسیما را اعلام و اضافه کرد: با همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، 200 برنامه رادیویی و 229 برنامه تلویزیونی طی سال 1402 تولید شده است.
شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی، پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگراه 55 متری حافظ و تقاطعات مربوطه، تقاطع غیر همسطح نواب صفوی، زیرگذر زیرگذر گویم، ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، تونل ملل، پل و مسیر زندگی، باغ موزه هنر، سد تنگ سرخ، مجتمع خدمات آموزشی شهرداری، تقاطع غیرهم‌سطح رحمت-قائم، پروژه شهید استوار و تقاطعات مربوطه، اجرای عملیات خط 4 قطار شهری، اجرای عملیات فاز دوم خط 2 مترو، اجرای عملیات لینک ارتباطی خط 1 به 4 قطار شهری، آمفی تئاتر روباز و میادین شهری، دهکده گردشگری باغات و تملک باغات قصردشت، ورزشگاه‌های روباز، پروژه زندیه، تعریض بلوار دکتر شریعتی، عملیات اجرای سالن مطالعه و کتابخانه شهرداری را از مهمترین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز در سال‌جاری برشمرد.
کد خبر 751128

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/812220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شرکت گاز مازندران از سازمان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

نشست فرمانده مرکز بسیج بنیاد شهید کشور با خادمین شهدای کرمانشاه

شاعران متعهد در احیای آثار اهل بیت (ع) همواره اثرگذار بوده‌اند

ورود خودروهای آفرود به پارک ملی لار ممنوع شد

اتهام جنجالی ترامپ علیه بایدن

قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی آلیش بانوان کشور

نیویورک تایمز : عربستان و آمریکا در یک قدمی توافق بزرگ قرار دارند

پرده‌برداری از سیمای بن‌ سلمان هسته‌ای

دلار وارد کانال 56 هزار تومان شد

افشاگری «واشنگتن پست» از پشت‌پرده سرکوب تظاهرات دانشگاه کلمبیا

نتیجه حمایت از وزیر

از معلم مشهدی تا معلم افعی تهران

ایران هنوز سیستم هشدار سیل ندارد

تاثیر برخی عفونت ها بر عفونت های رحمی

تأثیر مستقیم غذا بر مغز انسان

تولید سالانه بیش از 100 میلیون نشای شناسنامه دار در بیضا

بزرگترین جنایت قرن حاضر، در غزه و سرزمین های اشغالی در حال رقم خوردن است

آذربایجان‌غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است

افشای نقش سرمایه‌داران آمریکایی در سرکوب تظاهرات دانشگاه کلمبیا

ژنرال بازنشسته اسرائیلی: امکان نابودی حماس وجود ندارد

کارگران بی‌شناسنامه؛ چرا سهم کارگران غیررسمی در اقتصاد ایران رو به افزایش است؟

رژیم غذایی واقعی کودکان چاق

چرا مردم بیش از بیکاری از تورم متنفر هستند؟

محاسبه قیمت مسکن هنوز با دلار 40 هزار تومانی

شرایط ثبت‌نام خودروهای برقی اعلام شد

پیگیری روند اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان زرین دشت

اوقات شرعی فردا یکشنبه سی ام اردیبهشت

از «ژنرال فرانکو» تا «نتانیاهو» و «جنگ غزه»: شباهت تاریخ اسپانیا به اکنونِ فلسطین

تأثیر میزان خواب در وزن کودکان

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

چرا واردات خودرو همچنان با مشکل روبرو است؟

محسن زنگنه: دولت باید پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

تاثیر مدل اقتصادی ماهاتیر محمد بر برنامه هفتم توسعه کشور

معاون وزیر نفت: تعداد کالاهای ممنوعه برای واردات به 250 قلم رسید

معاینه رایگان 500 بیمار حسن آباد جرقویه

آب شیرین کن ها چه بلایی بر سر خلیج فارس می آورند؟ | شیرین سازی روزانه 6.5 میلیون مترمکعب آب خلیج فارس توسط 4 کشور

زمین‌لرزه در «اهل» فارس

هر دم از این باغ بری می‌رسد

لزوم تصفیه کامل در فوتبال ایران

متهمان ردیف اول تراژدی مشهد

اگر هوس این خوراکی‌ها را می‌کنید یعنی به این بیماری‌ها دچار هستید

حذف وعده غذایی کودکان چاق !!

دریافت نات‌کوین رایگان در آبان‌تتر (فرصت محدود)

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر: صنف طلا دلال ندارد

توقف روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

شهرداری پول اضافه از مردم گرفته است؟

سود 500 میلیونی در خرید کامیون فورس بهمن دیزل

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 29 اردیبهشت

جام زرین خشایارشا تا سه ماه آینده در موزه تخت جمشید می ماند

آغاز ساخت خانه‌های بهداشت در روستا‌های وراوی