پیام فارس

آخرين مطالب

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است اجتماعي

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.
وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج‌ فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج‌ فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.
عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است.
امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش 2 قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین 8 تا 11 آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.
وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیس علی دلواری 12 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.
صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرا برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر
حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی هم با اشاره به تدوین برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌ها همراه با برپایی موکب‌های مردمی ساعت 17 و 30 دقیقه از میدان المپیک به طرف میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر به همت ستاد مردمی برگزار می‌شود.
دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرا طرح نور اضافه کرد: 25 فروردین ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی پر تلاش انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.
وی خواستار مشارکت گسترده همه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد و گفت: خانواده‌های بوشهری در این راهپیمایی حمایت خود را از طرح نور فراجا اعلام و از خدمات مأموران تلاشگر انتظامی تقدیر می‌کنند.
حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه همایش روز ملی خلیج فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر شد، اظهار داشت: در این همایش بین‌المللی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد.
اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عربی، روسی، چینی، آلمانی، آمریکایی همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر پوشش دادند که آثار مهمی در جهان در پی‌داشت.
وی با بیان اینکه خبرنگاران داخلی و خارجی از آثار مهم مقاومت در بوشهر بازدید کردند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بازدید از برخی آثار، دیدگاه آنان نسبت به مقاومت مردم بوشهر در برابر کشورهای استعمارگر و استکبار جهانی روشن شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در بازدید خبرنگاران کشورهای مختلف و رسانه‌های داخلی اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده و در جهان آشکار شد.
انتهای پیام/190/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/811938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افشاگری «واشنگتن پست» از پشت‌پرده سرکوب تظاهرات دانشگاه کلمبیا

نتیجه حمایت از وزیر

از معلم مشهدی تا معلم افعی تهران

ایران هنوز سیستم هشدار سیل ندارد

تاثیر برخی عفونت ها بر عفونت های رحمی

تأثیر مستقیم غذا بر مغز انسان

تولید سالانه بیش از 100 میلیون نشای شناسنامه دار در بیضا

بزرگترین جنایت قرن حاضر، در غزه و سرزمین های اشغالی در حال رقم خوردن است

آذربایجان‌غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است

افشای نقش سرمایه‌داران آمریکایی در سرکوب تظاهرات دانشگاه کلمبیا

ژنرال بازنشسته اسرائیلی: امکان نابودی حماس وجود ندارد

کارگران بی‌شناسنامه؛ چرا سهم کارگران غیررسمی در اقتصاد ایران رو به افزایش است؟

رژیم غذایی واقعی کودکان چاق

چرا مردم بیش از بیکاری از تورم متنفر هستند؟

محاسبه قیمت مسکن هنوز با دلار 40 هزار تومانی

شرایط ثبت‌نام خودروهای برقی اعلام شد

پیگیری روند اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان زرین دشت

اوقات شرعی فردا یکشنبه سی ام اردیبهشت

از «ژنرال فرانکو» تا «نتانیاهو» و «جنگ غزه»: شباهت تاریخ اسپانیا به اکنونِ فلسطین

تأثیر میزان خواب در وزن کودکان

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

چرا واردات خودرو همچنان با مشکل روبرو است؟

محسن زنگنه: دولت باید پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

تاثیر مدل اقتصادی ماهاتیر محمد بر برنامه هفتم توسعه کشور

معاون وزیر نفت: تعداد کالاهای ممنوعه برای واردات به 250 قلم رسید

معاینه رایگان 500 بیمار حسن آباد جرقویه

آب شیرین کن ها چه بلایی بر سر خلیج فارس می آورند؟ | شیرین سازی روزانه 6.5 میلیون مترمکعب آب خلیج فارس توسط 4 کشور

زمین‌لرزه در «اهل» فارس

هر دم از این باغ بری می‌رسد

لزوم تصفیه کامل در فوتبال ایران

متهمان ردیف اول تراژدی مشهد

اگر هوس این خوراکی‌ها را می‌کنید یعنی به این بیماری‌ها دچار هستید

حذف وعده غذایی کودکان چاق !!

دریافت نات‌کوین رایگان در آبان‌تتر (فرصت محدود)

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر: صنف طلا دلال ندارد

توقف روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

شهرداری پول اضافه از مردم گرفته است؟

سود 500 میلیونی در خرید کامیون فورس بهمن دیزل

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 29 اردیبهشت

جام زرین خشایارشا تا سه ماه آینده در موزه تخت جمشید می ماند

آغاز ساخت خانه‌های بهداشت در روستا‌های وراوی

راه‌اندازی خط راه آهن سنندج به مشهد پیگیری می‌شود

حضور استاندار یزد در تمرین تیم چادرملوی اردکان

نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

صرفا با اتکا به طرح‌های توسعه‌ای نمی‌توانیم پاسخگوی تقاضای آب باشیم

قربانیان خانه‌سازی در «مسیل»

اعتماد گزارش داد: حجاب سیاسی یا حجاب شرعی؟

برطرف کردن تیک عصبی

مشاوره ازدواج برای این افراد رایگان است

زنگ خطر فدرال رزرو برای روند صعودی طلای جهانی