پیام فارس

آخرين مطالب

روز حیات اسلام بنیاد شهید و امور ایثارگران

روز حیات اسلام
  بزرگنمايي:

پیام فارس - دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

حضرت امام خمینی رحمه الله، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز «حیات اسلام» نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. 
روز قدس را امام خمینی رحمه الله بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، «غافل نمانند». این «فریاد بیدار باش» امام عاشقان، شلاقی بود بر «ذهن های خفته» ملت اسلام، تا از «خواب عمیق غفلت» بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند. اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است و به تعبیر اخیر مقام عظمای ولایت احتمالا در روز قدس در کشورهای غیر اسلامی نیز راهپیمایی خواهیم داشت. 
چه دقیق امام امت فرمود که: 
«روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.» از این فرمایش درس می گیریم که قدس و فلسطین نمادی برجسته از ایستادگی و مقاومت مظلومین در برابر ظالمین است. 
بی شک روز قدس امسال، باشکوه ترین و پرجمعیت ترین راهپیمایی های دفاع از آرمان فلسطین در طول ادوار مختلف برگزاری آن خواهد شد. تمام جهانیان دیدند که چطور حرامیان اسرائیلی در مدت حدود 6 ماه، 33 هزار نفر را به خاک و خون کشیدند. نمی توانستند ببینند که در ماجرای طوفان الاقصی یک گروه مقاومت چنان ضربات سختی بر هیمنه ی پوشالی شان وارد سازد که آبرو و حیثیت خودساخته شان بر باد رود. سری ترین دستگاه های امنیتی و پیشرفته ترین تجهیزات آنان به سخره گرفته شود.
براستی که نتوانستند درنده خویی و بدسرشتی خود را پوشانده نگاه دارند و انتقام چنین شکست سنگینی را از مردم عادی و زن و بچه ها گرفتند. آنان با نسل کشی در غزه به زعم خود پیروز می شوند اما نمی دانند که دچار باتلاقی شده اند که هر گونه کنش یا عدم کنش شان به شکست منتهی خواهد شد. دست آخر برای آنکه خود را از باتلاق دچار شده رهایی دهند تا بلکه زمین بازی تغییر کند در اقدامی بی سابقه به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند که جواب آن را خواهند گرفتند.
رژیمی که روزی با رویای فرمانروایی از نیل تا فرات و با اهداف راهبردی متعددی در منطقه ایجاد شده بود، امروز نه تنها پیشروی نداشته بلکه روز به روز منفور تر و روز به روز زبون تر گشته است. اجماعی فرامنطقه ای علیه خود ایجاد کرده است. سرمایه انسانی و ظرفیت های مردمی ایجاد شده برای مقابله با این رژیم منحوس از جمله امیدها، نقاط مثبت و رویش های این دوران است.
نبرد، نبرد اراده هاست. هرچند اگر بتوانند با ظهور و بروزها و نمودهای رسانه ای خود را زنده نشان دهند. اما قطعا مرده و یا نزدیک به موت هستند. وقتی به اراده ها توجه کنید، خواهید فهمید که استکبارِ امروز دیگر اراده دیروز را ندارد که هر تصمیمی که می گرفت آن را محقق می ساخت. استکبار امروز بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در واقع روی دیگر سکه ی نبرد اراده ها، نبرد روایت هاست. با وجود آنکه دچار افول جدی در ساحت اراده هستند اما در نبرد روایت ها، با روایت سازی های دروغین چند صباحی خود را توانمند نشان می دهند که این نیز بگذرد و وجدان های خفته بیدار خواهند شد.
ماجرای فلسطین و اسرائیل، بزرگ ترین درس ها و تذکرات را برای انسان های دوره ی معاصر داشته است. آنانکه سوای از هر رنگ و نژاد و مذهبی توانایی تشخیص و تمییز ظالم و مظلوم را پیدا می کنند. 
روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است. 
بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «باید روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیله القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.»
یاد و خاطره همه شهدای آرمان عظیم فلسطین را گرامی می داریم و با نیت رهایی اش در راهپیمایی جهانی و دشمن شکن قدس شرکت خواهیم کرد. «ای قدس به تو از جان سلام».

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/805115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

از توقیف بیش از 600 کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی

استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

جهان: یک سال به انتخابات، اصلاح طلبان در فکر ریاست جمهوری هستند

ابعاد فاجعه بار بافت فرسوده تهران

سیگنال قطر برای حماس، اسرائیل و آمریکا

خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است

پاسخ روزنامه شهرداری تهران به شبهات قرارداد چین

هم‌میهن گزارش داد: توقیف‌های پولساز خودروها

پایان رفاقت؟

عادی‌سازی ریاض و تل آویو در ایستگاه پایانی؟

مصیبتی دیگر برای مستاجران؛ قیمت کارتن موز باورنکردنی شد

هشدار هواشناسی برای کشاورزان فارس

تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟

طنزپردازان با مهر از گل آقای ایران می گویند

چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟

مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر

نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم/ با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم

مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

نیتسح یهودا؛ عقب‌نشینی آمریکا از اجرای نمایش تحریم علیه اسرائیل

تحصن دانشگاه کلمبیا؛ ساعت صفر نزدیک است؟

درمان کمردرد بدون عمل جراحی

تست تشخیص دیسک کمر در منزل

جابه‌جایی بودجه برخی دستگاه‌های دولتی

پیش بینی بورس برای فردا

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

نکونام: با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم

نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!

راز ازدواج پنهانی یک مرد با برق گرفتگی برملا شد

حمله مرگبار افراد ناشناس به یک مسجد در افغانستان

با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید

اخطار به صاحبان خانه‌های خالی برای پرداخت مالیات

حال مستاجران بهتر می‌شود؟

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

ادامه واردات گوشت قرمز تا به ثبات رسیدن بازار

مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست

معاون رسانه ای وزیر ارشاد با مهر از کاستی های حوزه طنز می گوید

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود

90 هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند

تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟

جنجال نظرات مهدی نصیری

رکوردشکنی 80 ساله تورم

رفت و برگشت ادامه دارد

ارزش واقعی دستمزد در پایین‌ترین سطح سه سال گذشته

بیماری که با افسردگی مرتبط است

این گیاه معده شما را قوی می‌کند