پیام فارس

آخرين مطالب

سران کشورهای اسلامی به روزه سکوت خود پایان دهند اجتماعي

سران کشورهای اسلامی به روزه سکوت خود پایان دهند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: امروز غیرت و تعصب اسلامی کجا رفته است، این شرمساری بزرگی برای امت است، ضروری است همه امت اسلامی به حمایت از فلسطینی ها نیروهای خود را گسیل کنند.
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه امروز مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به وضعیت ناراحت کننده ای که در سرزمین های اشغالی حاکم است، اظهار کرد: امروز درد و رنج عظیمی جامعه اسلامی را فرا گرفته است، از سران کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان تقاضا داریم برای نجات فلسطینی ها اقدام عملی انجام دهند.
به گفته وی؛ فلسطینی ها امروز از فرط گرسنگی و تشنگی فریاد مظلوم خواهی سر می دهند در حالی که بسیاری از آنها حافظ و قاری قرآن هستند.
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با یادآوری اینکه یهودیان 75 سال قبل از برای نجات از چنگال نازی ها به فلسطین آمدند، گفت: این یهودیان ابتدا با خواهش و تمنا آمده و در فلسطین سکونت کردند، ولی با حمایت استعمار انگلیس مسلح شده و سرزمین فلسطین را غصب کردند.
وی افزود: وقتی امروز به نوامیس مسلمانان در فلسطین تجاوز می شود، رسول اکرم (ص) فرموده: «کسی که صدای کمک خواهی مسلمانی را بشنود و کمک نکند مسلمان نیست»، آنهایی که در اغتشاشات سال گذشته شعار زن، زندگی و آزادی سر می دادند امروز کجا هستند در قبال جنایات صهیونیست ها در غزه صدایشان در نمی آید مشخص می شود که هدفشان چیز دیگری بوده است.
آخوند قزل در پایان خاطر نشان کرد: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای مغفرت انسان ها قرار داده است تا با انجام عبودیت خداوند به مقامات بالایی دست یابند.
روزها و شب های ماه رمضان فرصت طلایی برای مؤمنان است
امام جمعه اهل سنت نگین شهر، گفت: روزها و شب های ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای مؤمنان و روزه داران است، روزهای پایانی ماه رمضان زمان مغفرت و رهایی از گناه و معصیت است زمان بخشیده شدن و مشمول عفو و گذشت الهی قرار گرفتن است.
آخوند «ابوبکر خوجملی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای نگین شهر، اظهار کرد: پس با عبادت، ذکر و نیایش بیشتر به درگاه خداوند سعی کنیم از جمله رستگاران و سعادتمندان شویم.
به گفته وی؛ ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و همچنین ماه استجابت دعا و نیایش پروردگار عالم است.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اعلام اینکه ماه رمضان ماه تقرب و نزدیک شدن به رحمت و مغفرت الهی است، تصریح کرد:
ماهی است که در آن حاجات و طلب روزه داران و مؤمنان در درگاه الهی پذیرفته می‌ شود.
وی افزود: برای افرادی که روزها را با روزه و شب ها را به عبادت و بندگی سپری می‌کنند و دعای آنان در هر زمان و مکان مستجاب است.
به گفته وی؛ وقت سحر، زمان افطار، هنگام مصیبت و بیماری، در مسافرت ‌و میان اذان و اقامه نماز اوقاتی است که دعا در آن لحظات مستجاب می‌ شود.
مسجدالاقصی قبله گاه نخست مسلمانان است
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: مسجدالاقصی قبله گاه نخست مسلمانان قبل از مسجدالحرام بوده است.
آخوند «مدد آقا هوشمند» در خطبه های امروز نماز جمعه مصلای شهر اینچه برون با توجه به نزدیکی روز جهانی قدس و دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: این مکان مقدس توسط رژیم صهیونسیتی در محاصره قرار گرفته و این رژیم در این ایام و در چند ماه گذشته با حمله وحشیانه به غزه، جنایات بزرگی در غزه مرتکب شده است.
به گفته وی؛ هر روز شاهد حملات گسترده این رژیم در آن نقطه هستیم، جامعه جهانی خصوصا مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت عملی کرده و جلوی این وحشی‌ گری آنان را بگیرند و با وحدت و انسجام خود قدس را هرچه زودتر آزاد کنند.
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با عرض تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، تصریح کرد: حضرت علی (ع) در دین، ایمان و شجاعت جایگاه بالایی دارد.
وی افزود: آن حضرت یار و یاور صدیق و وفادار اسلام و پیامبر (ص) بوده و به برکت وجود آن حضرت اسلام و مسلمین ارج و ارزش یافتند.
آخوند هوشمند با اذعان بر اهمیت همه پرسی و انتخابات در کشور، ابراز کرد: در 12 فروردین 1358 مردم کشورمان با حضور در پای صندوق های رأی و با 98 درصد آرا، رأی آری به نظام جمهوری اسلامی داده و آن را تثبیت کردند.
وی با اشاره به روز 13 فروردین به عنوان روز طبیعت، اظهار کرد: طبیعت امانت ماست در حفظ و حراست آن بکوشیم ودر این روز خصوصا در این ایام مبارک در استفاده از طبیعت موارد دینی و شرعی را رعایت کرده و سالم به آیندگان تحویل دهیم.
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با تأکید بر اهمیت شب های قدر در دین مبین اسلام، خاطر نشان کرد: خدا متعال در کلام و کتاب آسمانی خود شب قدر را بهتر از هزار ماه دانسته است، با شب زنده داری و با تلاوت قرآن، ذکر و تسبیح از برکات و رحمت این شب ها بهره مند شویم.
روز قدس روز انزجار از رژیم صهیونیستی است
امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا، گفت: روز جهانی قدس روز انزجار و بیزاری از رژیم صهیونیستی و جنایات آنها در فلسطین است.
آخوند «عبدالحی میرزاعلی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع مصلحی شهر آق قلا با اشاره به فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جمعه آینده با شرکت میلیونی مردم در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس جنایات رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.
به گفته وی؛ مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و به ویژه مردم شهرستان آق قلا با شرکت گسترده در این روز یکبار دیگر با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و آرمان های آنها تجدید میثاق می کنند.
امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا با اذعان بر فضائل ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در این ماه راز و نیاز، عبادت خداوند متعال به خوبی از سوی مومنان روزه دار انجام شود.
وی افزود: ضروری است مردم دیندار آداب ماه مبارک و آداب روزه داری در این ماه را رعایت کرده و از روزه خواری در ملأ عام خودداری کنند.
پیامبر اسلام (ص) برای حضرت علی (ع) بشارت بهشت داد
خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر، گفت: یکی از 10 نفری که پیامبر اسلام (ص) برایشان بشارت بهشت داده بود حضرت علی (ع) بود.
آخوند «جمال الدین نظرنژاد» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع محله قارقی سیمین شهر با اشاره به فضائل حضرت علی (ع)، اظهار کرد: حضرت علی (ع) پسر ابی طالب از صمیم قلب پیامبر اسلام (ص) را دوست داشت و کنیه ابوتراب را برای خودش بسیار می پسندید.
به گفته وی؛ ابن ملجم مرادی در شب 19 رمضان در مسجد کوفه بر فرق آن حضرت شمشیر زد و در 21 رمضان به شهادت رسید.
خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر با بیان اینکه کسی که به آمدن رمضان خوشحال شود بعد از مرگش خداوند آتش دوزخ را برایش حرام می گرداند، گفت: رسول اکرم (ص) فرموده است: «دهه اول ماه رمضان رحمت است، دهه دوم مغفرت و دهه آخر آن رهایی از آتش دوزخ است».
وی ادامه داد: لازم است برای انجام احکام الهی با جدی کوشش و تلاش کنیم که نزد خداوند نزدیکترین افراد باتقواترین آنها است.
مسلمانان لباس خوشبوی دیانت بر تن کنند
خطیب جمعه اهل سنت شهر بندر ترکمن، گفت: ضروری است فرد مسلمان همیشه در زندگی لباس دیانت بر تن کرده و آنرا هرگز خارج نکند.
آخوند «اسماعیل سبحانی» در نماز جمعه امروز مسجد جامع قبا بندر ترکمن با اشاره به نقش دینداری در کسب سعادت ابدی برای انسان ها، اظهار کرد: مسلمانی که لباس دینی پوشیده لازم است آنرا با آمدن به نزد علما و روحانیون با عطر دانایی و معرفت خوشبو کند.
به گفته وی؛ تمسک به قرآن کریم به انسان ها روشنگری و درایت لازم را عنایت می کند.
خطیب جمعه اهل سنت شهر بندر ترکمن با تأکید بر اجر و ثواب بی پایان شب های قدر در نزد پروردگار، تصریح کرد: در شب قدر که نص قرآن کریم در سوره مبارکه «قدر» است همه اش همراه با درود، سلامتی و دعا است و فرشتگان و به ویژه جبرئیل روح الامین از آسمان به زمین آمده و به مردم و مؤمنان سلام می دهند.
وی افزود: لازم است در این شب بزرگ به گناه و معصیت دچار نشویم تا شرمنده خداوند و فرشتگان که در نزدیکی ما هستند نشویم.
به گفته وی؛ اگر در شب های قدر مهمانی به منزل می آید با سلام و خوشرویی از آنها پذیرایی کرده و آنها را نیز به راز و نیاز و عبودیت خداوند دعوت کنیم.
آخوند سبحانی رسول اکرم (ص) را الگوی همه انسان ها دانست و گفت: ختمی مرتبت (ص) که عقل کل، انسان شریف و الگوی ما است همه کارهایش با برنامه است، آن حضرت در 10 شب آخر رمضان به جد به شب زنده داری و عبادت می پرداخت که بقیه روزهای رمضان به اندازه آن نبود.
به گفته وی؛ اعتکاف نشستن در مساجد در ماه رمضان، احیا یکی از سنت های پیامبر اسلام (ص) است، لازم است انسان مسلمان علاوه بر اینکه در این ماه عزیز خودش به عبادت مشغول شود همه خانواده اش را هم به عبودیت خداوند دعوت کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/803985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

مسمومیت 29 پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما

یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی

دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس

بازگشت احمد شهریاری به استقلال

بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس

هوای فارس، بارانی می‌شود

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

ظرفیت های فارس، چشم 32 هیات تجاری خارجی را گرفت

بازدید شبانه خبرنگاران از خط 2 مترو شیراز

آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست

اوقات شرعی فردا دهم اردیبهشت در شیراز

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟

111 فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز

سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

کمک 3 میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

کمک 3 میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 9 اردیبهشت

پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس

اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!

خطیر در استقلال ماندنی شد

اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!

تصاویر| گل و گلاب میمند

مسمومیت 29 پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

ویدئویی که شعله تظاهرات در اسرائیل را افروخته‌تر ساخت

هراس تل‌آویو از صدور حکم جلب بین‌المللی برای نتانیاهو

پاسخ کارشناسان به دولت: انتقاد، حق و وظیفه رسانه حرفه‌ای است

مدیرمسئول همشهری نوشت: اگر این صحنه‌ها در ایران بود

مهاجری: رئیسی پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که یک بخشدار هم می‌تواند افتتاحش کند

اعتماد به نفس کجاست؟

جنگ پنهان برای یک کرسی عیان!

دلیل جالب خوردن مهر توسط مادران باردار!

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

مدت زمان مناسب برای تست پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم