مردم فارس بیش از 2 میلیون تماس تلفنی با پلیس داشتند
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - ایسنا/فارس معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در 8 ماهه سال جاری، 2 میلیون و 451 هزار و 285 تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 برقرار شده است.
محمد عبادینژاد امروز، 8 آذرماه با اعلام این خبر گفت: سامانه تلفنی 110 با هدف خدمترسانی سریعتر و بهتر، ارتقای امنیت و کسب رضایت مردم راهاندازی شده است و میطلبد شهروندان با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات، خود را در تامین امنیت شریک سازند.
وی افزود: با توجه به افزایش روزمره تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 و تنوع و فراوانی مأموریتهای فراجا، مأموریتهای پلیس در این حوزه به بخشهای فوریتی و غیرفوریتی تقسیم میشود.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس بیان کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت و موارد این چنینی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقتهای مربوط به زمان گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد و مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند، از وقایع غیر فوریتی محسوب میشوند.
عبادینژاد گفت: شهروندان با توجه به این موضوع و فراوانی مأموریتهای پلیس، از تماسهای غیر ضروری و یا ایجاد مزاحمت و مشغول کردن تلفن 110 خودداری کنند تا مأموران انتظامی بتوانند در اسرع وقت مأموریتهای فوریتی را انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در 8 ماهه سال جاری، 2 میلیون و 451 هزار و 285 تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 برقرار شده است که از این تعداد، حدود 40 درصد عملیاتی شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مابقی تماسهای برقرار شده با مرکز فوریتهای پلیسی 110 در این بازده زمانی، راهنمایی وارشاد و یا مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بوده است.
عبادینژاد از فعالیت سامانه پیامکی 11071 برای ارتباط افراد ناشنوا و سخت گویش با مرکز فوریتهای 110 در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پیامکی در راستای ارائه خدمات انتظامی به افراد ناشنوا و سخت گویش راهاندازی شده و آماده ارائه خدمات انتظامی به این افراد است.
وی افزود: در این رابطه شهروندانی که نیاز به حضور پلیس و امدادخواهی داشته باشند ولی امکان برقراری تماس و مکالمه برای آنها مقدور نباشد، میتوانند با ارسال موضوع مورد نظر و آدرس خود به سامانه پیامکی 11071 از پلیس کمک خواسته و کاربران 110 نیز با جدیت و تلاش مضاعفی برای رسیدگی به نیازهای این امدادخواهان عزیز عمل خواهند کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاعرسانی پلیس فارس، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان فهیم و قانونمدار با پلیس، گفت: مرکز فوریتهای پلیسی 110 برای دریافت نیازهای پلیسی و همکاری اطلاعاتی مردم به صورت شبانهروزی آماده است.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹:۳۲
-
۸ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/767568/