پیام فارس

آخرين مطالب

ارقام نجومی پیامک برخی از بانک‌ها خبرساز شد! اقتصادي

ارقام نجومی پیامک برخی از بانک‌ها خبرساز شد!
  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به چرایی افزایش هزینه کارمزد پیامک تعدادی از بانک‌ها گفت: امسال اپراتورهای تلفن همراه هزینه پیامک‌ها را افزایش زیادی داده اند و به همین دلیل هزینه پیامک بانک ها هم بالا رفته است

زندگی پنهانی زن خیانتکار با مردی غریبه در نهایت به قتل پسر چهارساله‌اش منجر شد.
ارسال پیامک "کارمزد پیامک اطلاع‌رسانی 3 ماهه" یکی از بانک‌ها در روز گذشته به دلیل رقم های بالا و البته متفاوت موجب تعجب مشتریان بانکی شد.​
این بانک با ارسال این پیامک‌ها، کارمزد پیامک اطلاع‌رسانی خدمات خود را در رقم هایی بین 4 تا 100 هزار تومان اعلام کرده است. البته کسب اطلاع تسنیم از بانک رسالت نشان میدهد که این رقم برای مشتریان مختلف این بانک براساس تعداد تراکنش‌های حساب‌شان متفاوت است.
رقم های متفاوت و البته قابل توجه برای کارمزد پیامک ارسالی این بانک آنهم برای سه ماهه اول سال 1402 موجب تعجب تعدادی از مشتریان بانک رسالت شده است.
بانک رسالت در توضیح تأکید دارد: کارمزد خدمات پیامکی بانک قرض الحسنه رسالت بر اساس تعداد تراکنش های فرستاده شده برای هر حساب محاسبه می شود؛ یعنی طبق بخشنامه بانک مرکزی و بر اساس عملکرد حساب مشتری!
بانک مرکزی: بانک ها سودی از پیامک ندارند، زیان هم دارند
خبرنگار تسنیم در همین ارتباط با مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت‌وگو کرد؛ محرمیان در پاسخ به چرایی افزایش هزینه کارمزد پیامک تعدادی از بانک‌ها بخصوص بانک رسالت، گفت: امسال اپراتورهای تلفن همراه هزینه پیامک‌ها را افزایش زیادی داده اند و به همین دلیل هزینه پیامک بانک ها هم بالا رفته است.
او می گوید: بانک مرکزی اعلام کرده بانک ها در کنار هزینه اپراتورها برای هر پیامک باید 30 تومان دریافت کنند؛ عملاً بانک ها سودی از ارسال پیامک ندارند وحتی برخی از بانک ها در این حوزه ضرر هم دارند.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تأکید براینکه علت اصلی افزایش هزینه پیامک بانک‌ها را باید از اپراتورها سوال کرد، گفت: ماه‌هاست در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها هستیم که چرا هزینه پیامک را انقدر زیاد افزایش داده اند ولی هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.
کانون بانک‌های خصوصی: سازمان تنظیم مقررات هزینه پیامک‌ها را بالا برد/ شکایت کردیم
محمدرضا جمشیدی دبیرکانون بانک‌های خصوصی هم در این ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: برای هر پیامک باید 48 تومان به سازمان تنظیم مقررات بپردازیم؛ بعد از رایزنی هایی که انجام دادیم این رقم را به 356 ریال کاهش دادیم ولی طبق بخشنامه بانک مرکزی، باید در کنار این رقم برای هر پیامک 30 تومان هم پرداخت کنیم.
او می گوید: در همین ارتباط شکایتی را به سازمان پدافند غیرعامل ارسال کردیم؛ آنها هم نامه ای به تنظیم مقررات ارسال کرده اند که رقم در نظر گرفته شده برای پیامک ها خیلی بالاست. ولی با این وجود هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است.
طبق اعلام جمشیدی، برخی بانک‌ها در حوزه هزینه پیامک، سلیقه ای عمل کرده و رقم های در نظر گرفته شده برای کارمزد پیامک را کم یا زیاد می کنند. اما با توجه به رقم های اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات، حتی کارمزد 100 هزار تومانی هم کم است و کفاف هزینه های اعلامی این سازمان را نمیدهد.
به گزارش تسنیم، تعرفه هزینه پیامک بانکی در سال 1402 ، افزایش نداشته و همان تعرفه اعلامی از سوی بانک مرکزی است که 30 تومان، به اضافه هزینه پیامک اپراتورهای مختلف تلفن همراه است. این هزینه، کارمزد خدمات بانکی، برای اطلاع رسانی به مشتریان، در خصوص موجودی حساب آن ها، با پیامک، پس از هر واریز و برداشت، می باشد.
بنابراین تعرفه ارسال پیامک بانکی، توسط بانک، 30 تومان است و هزینه پیامک نیز، بسته به اپراتور تلفن همراه، متفاوت می باشد، بدین ترتیب که هزینه هر یک عدد پیامک اپراتور همراه اول، برای خطوط دائمی، 8.9 و برای خطوط اعتباری، 10.6 تومان می باشد و در خصوص اپراتور ایرانسل، برای خطوط دائمی داخل ایران، 9.9 و برای خطوط اعتباری، 11.6 تومان است.
مبلغ هزینه هر پیامک بانکی، با احتساب 30 تومان، تعرفه بانک و هزینه پیامک هر اپراتور، بدین صورت خواهد بود که هزینه پیامک بانکی، در پیامک های یک صفحه ای، برای مشتریان دارای خط دائمی و اعتباری همراه اول، به ترتیب، 38.9 و 40.6 تومان است و این هزینه، برای مشتریان دارای خط دائمی و اعتباری ایرانسل، به ترتیب، 39.9 و 41.6 تومان خواهد بود.
با این حال شهریورماه سال گذشته برخی بانکها اعلام کردند که با وجود افزایش هزینه اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه این خدمات و همچنین برای عادلانه کردن هزینه های مربوط به پیامک، بهتر است که هزینه آنها براساس تراکنش های هر فرد محاسبه شود.
بر این اساس فردی که تراکنش کمتری دارد هزینه ای پایین تر از آبونمان سالانه می پردازد و افرادی که تراکنش های بالاتری دارند، هزینه بیشتری برای این خدمات خواهند پرداخت.
البته عملکرد بانک ها و تعیین هزینه اشتراک توسط آنها مانند ماهیت و نوع خدماتشان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال برخی از بانک ها برای صرفه جویی در هزینه ها و تعیین حق اشتراک پایین تر برای ارائه این خدمات، از ارسال پیامک برای تراکنش های خود صرف نظر کرده یا برای ارسال پیامک برای تراکنش های پایین 30هزارتومان، هزینه‌ای مضاف بر حق اشتراک را طلب می کردند.
منبع: etemadonline.i

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/765011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عوامل موثر در بروز بیماری کولیت روده

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

شهادت 256 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

احتضار در انتظار جوامع بدور از فریضه امر به معروف و نهی از منکر

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد + تصاویر

پلاکارد اخراج افغان‌ها از روستای «دهنو» فارس

طبق اعلام آبفای شیراز مشکل قطعی آب صدرا به زودی مرتفع می‌شود

ظلم و ستم زمینه ساز سقوط جوامع بشری است

آواها و نواهای هنرمندان و اقوام کشور، عاشورایی شد

تغییر ساعت فعالیت نانوایی‌های شیراز به دلیل گرمای هوا

افزایش دمای هوا تمام مسابقات فوتبال و فوتسال فارس را تعطیل کرد

گزارش خبرنگار مهر از حال و هوای مراسم افتتاحیه المپیک

وضعیت ادارات استان فارس در هفته آینده مشخص شد

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

یک راهکار درمانی برای لطیف کردن کیسه صفرا

ظریف: شما مردم بزرگ در این انتخابات، ایران را پس گرفتید

اوقات شرعی شنبه ششم مرداد

گزارش خبرنگار مهر از محل برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک

صدور مجوز صنایع تبدیلی نیازمند وحدت رویه است

غار شگفت‌انگیز «زکریا» در خطر نابودی!

رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون‌های مالیاتی بدون اطاله انجام شود

ساعت فعالیت نانوایی های شیراز به دلیل گرمای هوا تغییر کرد

گرما تمام مسابقات فوتبال و فوتسال فارس را تعطیل کرد

ساعت فعالیت نانوایی‌های شیراز به مدت 2 روز تغییر کرد

آب زیاد می خورم اما عطشم رفع نمیشه!

اموزش تصویری ماساژ کتف و گردن

کالای بنجل چینی و طرح شی برای انقلاب اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار 6 مرداد 1403

آب درمانی در منزل

بانک مرکزی جزئیات فروش ارز اربعین 1403 را اعلام شد

تحلیلی از رانت در منظر اقتصاد سیاسی

پیگیری وعده 14 ساله طرح نوسازی بافت فرسوده

انتقال مقبره شهید والامقام جواد رضایی به روستای سیریزجان + تصاویر و فیلم

علی نام آور شهید دانش آموز گراش در دفاع مقدس

ترامپ چگونه تله انتخاباتی مرگباری برای خود گذاشت؟

شایع ترین عوارض گره های تیروئیدی

قطعی برق و ضرر بنگاه‌های اقتصادی؛ نیروگاه بوشهر برق زیر فشار گرمای تابستان