پیام فارس

آخرين مطالب

آستان مقدس شاهچراغ (ع) در بن بست دسترسی قرار گرفته است/تغییر ریل نهادینه شود اجتماعي

آستان مقدس شاهچراغ (ع) در بن بست دسترسی قرار گرفته است/تغییر ریل نهادینه شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به مناسبت دهه مبارک فجر، اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز، به همراه جمعی از معاونین، به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، مشرف شدند و ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، با تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کردند.
ابراهیم کلانتری در این نشست ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی گفت: این ایام عید در عید است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اِن شاءالله خداوند بزرگ به لطف و کرم خودش عیدی امت اسلام را فرج آقا امام زمان (عج) قرار دهد.
تولیت حرم مطهر با تشریح شرایط سخت انسان در روز حساب گفت: در روز قیامت آنقدر وضعیت برای انسان بغرنج است که خداوند در قرآن کریم آن را فزع اکبر یعنی بزرگترین ترس و وحشتی که در صحرای محشر همه را فرا می‌گیرد تعبیر می‌کند.
او با طرح این موضوع که آیا در آنجا کسی هست که حال و هوایش بهتر و امنیت داشته باشد، گفت: حضرت امام موسی کاظم علیه السلام می‌فرماید: خداوند در زمین بندگانی دارد که سعی و تلاششان برای رفع مشکلات مردم است و در زمینه رفع نیاز‌های مردم کار می‌کنند. این‌ها افرادی هستند که در روز قیامت از فزع اکبر در امان هستند. همین جمع حاضر، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، اگر خالصانه و مخلصانه در راستای خدمت رسانی و باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم، تلاش کنند و اهتمام داشته باشند، می‌توانند مصداق همین حدیث امام موسی کاظم علیه السلام باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه، انسانی که خادم مردم باشد و سعی و تلاشش در راستای ارائه خدمت و مرتفع کردن حاجتی از حاجات مردم باشد، مایه افتخار است، گفت: در منابع شیعه و اهل سنت، سخنی از از نبی مکرم اسلام (ص) نقل شده است که فرموده اند: بعضی از بندگان خدا در قیامت به سبب برداشتن شاخه‌ی خارى از سر راه مسلمانان وارد بهشت می‌شوند. این عظمت خدمت به خلق الله را می‌رساند و اوج امتیازی است که خداوند به بندگانی که خدمتگزار و گره گشای کار مردم هستند، می‌دهد.
تولیت حرم مطهرحضرت احمدبن موسی (ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند اینجا سومین حرم اهل بیت است، گفت: معظم لَه نمی‌خواستند بگویند که باید اینطور باشد و قصدشان انشای این موضوع نبود، چرا که در گذشته و قبل از فرمایش ایشان، شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بوده است و مقام معظم رهبری در اصل یادآوری کردند که خاطرتان باشد اینجا سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است و عظمت این شهر و بارگاه را متوجه باشید.
او گفت: حقیقتاً در شأن حرم مطهر، آن طور که باید کار نشده است و نهایتاً امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم آستان مقدس که مرکز شهر و قلب تپنده شهر است در بن بست دسترسی قرار گرفته است. شجاعت و رشادت شورا و شهردار شهر شیراز و پشتیبانی بزرگانی همچون اِمام جمعه و استاندار را می‌خواهد که همه دست به دست هم بدهند تا این گره به یاری خدا باز شود و این شدنی است.
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، در توضیح اینکه برای شورای انقلابی مهم این است که ریل انقلابی بگذارد گفت: این نیاز به فکر، مطالعه دقیق، شجاعت، درایت و تدبیر دارد. تعبیر ریل گذاری از منظر روایات، فرمایش نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه می‌باشد که فرمودند: «مَنْ سَنَّ سُنَّهً حَسَنَهً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ اَلْقِیَامَهِ وَ مَنْ سَنَّ سُنَّهً سَیِّئَهً کَانَ عَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ اَلْقِیَامَهِ» هر کس ریل خوب بگذارد هم خودش اَجر این سُنت حسنه را می‌برد و هم کسی که به این سُنت حسنه عمل کند؛ و تا روز قیامت همین است؛ و کسی که ریل کج می‌گذارد گناهش و گناه آدم‌هایی که در آن چاله می‌افتند تا روز قیامت به گردن او هست، بدون این که از گناه خود آن‌ها هم کم شود.
او گفت: خدمت شایسته به زائران و مجاوران حرم مطهر، یکی از مصادیق ریل گذاری درست است. یکی از تحولات اصلی شهر شیراز این است که این تغییر ریل نهادینه شود.
کلانتری با اشاره به اینکه حرم مطهر می‌تواند نقش بسیار کلیدی در فرهنگ سازی اُستان و کشور ایفا کند و این مهم در گرو کمک همه دستگاه‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری است، گفت: بعد از شهادت جمعی از خدام و زائران مظلوم حرم مطهر در حمله تروریستی، این بارگاه منور در سرخط اخبار قرار گرفت و در کل دنیا معرفی شد و مسئولان کشور‌های مختلف از تمام قاره‌های جهان پیام تسلیت فرستادند، که کتاب آن به زودی منتشر و رونمایی می‌شود. برای اولین بار است که اینگونه توجه‌ای در کل دنیا نسبت به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهما السلام شکل گرفت و زوار این بارگاه منور، پس از این حادثه، هم متنوع‌تر و هم کثرت آن‌ها بیشتر شده است. خیلی از برنامه‌های کشوری نیز همچون جشنواره مردمی فیلم عمار و نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، تاکنون در حرم مطهر برگزار شده است واِن شاءالله روند گسترش کمی و کیفی برنامه‌های آستان مقدس، با قدرت ادامه خواهد داشت.
در پایان این دیدار، شهردار شیراز و رئیس و اعضای شورای شهر، با حکم تولیت حرم مطهر، به کسوت خادم افتخاری این بارگاه منور، مفتخر شدند.
باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/299864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از 3 استان جنوبی کشور

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

افزایش 21درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد

حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد

آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟

(ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!

ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز

از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

درمان ورم معده

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود

کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار در کشور

رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست

مبادله بیش از 40 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آیین تقدیر از مقام معلم در مدارس فسا برپا شد

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور