پیام فارس

آخرين مطالب

افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان شهر شیراز اجتماعي

افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان شهر شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس - فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان شهر شیراز امروز با حضور استاندار و به مناسبت روز جهانی معلولان افتتاح شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، استاندار فارس همزمان با روز معلولین در مراسم افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان با اشاره به وعده رئیس جمهور در جلسه دو روز گذشته، اظهار داشت: همه سازمان‌ها و ارگان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند وظیفه دارند از سهمیه 3 درصدی نیرو‌های بکار گرفته شده معلولین بهره‌مند شوند و حق تفسیر به رأی ندارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: مدیران کل استان باید بعد از تأکید رئیس جمهور هر گونه نیروی کاری که بکار می‌گیرند اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و یا پیمانی باید 3 درصد از آن‌ها از میان معلولین باشد. چرا که ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که توانخواهان توانایی جسمی کامل برای کار ندارند. 
ایمانیه در ادامه به مسکن توانخواهان اشاره کرد و افزود: این موضوع را با جدیت به‌دنبال خواهیم کرد. این در حالی است که برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در جهش ملی مسکن کار به شکل جدی‌تر انجام خواهد شد. 
استاندار فارس یادآور شد: در سطح شهر شیراز محل عبور و مرور توانخواهان مناسب سازی نشده است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای این موضوع داده شده است و امید است در این خصوص شهر شیراز به عنوان کلانشهر نمونه در این زمینه عمل کند. 
ایمانیه با بیان اینکه این اقدام یک شبه امکان پذیر نخواهد بود، گفت: این تقاضا را داریم که در خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود این موضوع رعایت و در نظر گرفته شود. 
موضوع حمل و نقل توانخواهان از دیگر مباحثی بود که استاندار فارس در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: در این خصوص باتوجه به اعلام شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توانخواهان اختصاص یابد. 
فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان افتتاح شد
در ادامه این مراسم شهردار کلانشهر شیراز در مراسم افتتاحیه فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان بیان کرد: امروز به یمن وجود عزیزان توانخواه افتتاح و کلنگ زنی 40 پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری زیست محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر 2325 میلیارد ریال صورت گرفت.
محمد حسن اسدی به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: این پروژه‌ها شامل سالن مطالعه و کتابخانه با اعتباری بالغ بر 133 میلیارد ریال در راستای افزایش سرانه فرهنگی در شرق شیراز در منطقه یازده کلنگ زنی شد و در منطقه هفت نیز تعداد 11 پروژه عمرانی به ارزش 284 میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری رسید. 
وی اظهار کرد: طی دو ماهه گذشته توانستیم با حمایت‌های شورای اسلامی شهر شیراز و نیرو‌های خدوم شهرداری 146 پروژه به ارزش به 9 هزار و‌383 میلیارد تومان به سرانجام برسانیم که این اقدام نشان از دّین مدیریت شهری و شورای شهر شیراز است. 
شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن 26 آذر ماه روز حمل و نقل عملیات کلنگ زنی و اجرای فاز 2 خط دو مترو آغاز خواهد شد، گفت: در این فاز، عملیات کلنگ زنی ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه میدان کلبه انجام می‌شود و طی رایزنی صورت گرفته با پیمانکار پروژه عملیات اجرایی این پروژه ظرف مدت 30 ماه انجام خواهد شد. 
اسدی همچنین با بیان اینکه امروز در مناطق 2،3،4،6 و 7 پروژه‌هایی به بهره برداری و یا کلنگ زنی شد، اضافه کرد: در این راستا بوستان پرستو به مساحت 2.4 هکتار با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال افتتاح شد و عملیات کلنگ زنی اجرای جمع آوری آب‌های سطحی در برخی از معابر این منطقه صورت گرفت. 
شهردار کلانشهر شیراز یادآور شد: در مجاورت فرهنگسرای یاران باتوجه به قرار گیری یک بوستان، فضای ویژه برای توانخواهان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان مناسب سازی شده است که یکی از استاندارد‌ترین فضا‌هایی است که توانخواهان می‌توانند از آن استفاده کنند.
جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به مبارک بودن افتتاح فرهنگسرای توانخواهان در روز جهانی معلولین گفت: امید است اولین فرهنگسرای معلولان، آخرین فرهنگسرا نباشد و در طول عمر شورا شاهد افتتاح فرهنگسرا‌های دیگر باشیم. 
مهدی طاهری با بیان اینکه جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند، افزود: مدیریت یک جامعه یعنی تمام بخش‌ها را مد نظر قرار دهیم و برای خدمات رسانی به آن‌ها برنامه ریزی و اقدام جهادی انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به مصوبه آیین نامه مناسب سازی معابر و ایجاد دبیرخانه ثابت اشاره کرد و افزود: در این راستا بایستی برنامه ریزی برای شهر وسیع شیراز که این مسیر را بپیماید، انجام شود.
طاهری عنوان کرد :در تلاشیم تا در شورای ششم تا 80 درصد مناسب سازی محقق شود. از سوی دیگر بایستی نهضت مناسب سازی معابر برای جامعه معلولان در نظر گرفته شود و این روز برای شهر شیراز دور نیست.
انتهای پیام/424/ن

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/283193/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید