پیام فارس

آخرين مطالب

فارس آمادگی پشتیبانی و پذیرایی از گردشگران جام جهانی را دارد اقتصادي

فارس آمادگی پشتیبانی و پذیرایی از گردشگران جام جهانی را دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- محمد فرخ‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان فارس در طول سال آمادگی کاملی برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی داشته و دارد؛ در حال حاضر هم تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در شهر شیراز از اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید می‌کنند.

حضور پررنگ گردشگران در استان فارس با وجود بازگشایی مدارس 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: با اینکه مدارس آغاز شده است‌ اما با توجه به آب و هوای بسیار خوب شیراز در مهر، آبان و آذر، شاهد حضور گردشگران در این کلانشهر هستیم؛ تمام اماکن گردشگری شیراز باز است و این اماکن در حال ارائه خدمات به گردشگران هستند. هتل‌ها نیز پذیرش مسافر را دارند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای ورود به کشور عراق از مرزهای زمینی نیاز به اخذ روادید نیست، گفت: وزیر کشور عراق با حذف روادید سفر زمینی موافقت کرده است. لذا زائران و گردشگران عراقی به راحتی می‌توانند از مرزهای رسمی کشور تردد کنند.

وی ، با بیان اینکه تقویم گردشگری در استان فارس در حال تدوین است، گفت:در حال آماده‌سازی تقویم "روزهای گردشگری استان فارس" با هدف معرفی شهرستان های مختلف فارس و جذب گردشگر داخلی و خارجی هستیم.

وی بیان کرد: در شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای با قدمت زیاد ویزای فرودگاهی صادر می‌شود و از تمام دنیا به جز سه کشور می‌توانند در فرودگاه شیراز ویزا بگیرند و دیگر نیازی نیست که گردشگران برای دریافت ویزا در صف وزارتخانه‌های مختلف معطل شوند.

فرخ‌زاده بر اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه‌ها با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: رویداد گردهمایی کنگره علمی اساتید و دانشمندان حوزه پیوند عضو در شیراز و صدرا و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و زیارت از مهمترین رویدادهایی است که باعث رونق گردشگری در فارس می‌شود.

لزوم بهره گیری از فرصت جام‌جهانی قطر برای رونق گردشگری در شیراز 

وی در رابطه با تمهیدات و اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری شیراز در جام‌جهانی در قطر گفت:شیراز یکی از شهرهایی است که به عنوان مقصد گردشگران در جام جهانی قطر انتخاب شده است؛ آژانس‌های مسافرتی از قبل تورهای مختلفی را از کشورهای مختلف هماهنگ کردند که این تورها قبل، بعد و یا حین برگزاری مسابقات به شیراز سفر خواهند کرد و سپس به کشور قطر و یا کشور مقصد خودشان بازمی‌گردند.

معاون استاندار فارس افزود: فرودگاه شیراز هم این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد و تجار در تلاش هستند تا با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: خوشبختانه شرایط مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد شده است و باید تلاش ویژه‌ای برای برگزاری رویدادهای متفاوت با هدف ایجاد رونق گردشگری انجام شود.

تدوین تقویم گردشگری استان فارس

فرخ‌زاده به تقویم گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت: در حال تعامل با 37 شهرستان استان فارس هستیم تا روزی را به عنوان روز هر شهرستان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: اکثر گردشگران برای انتخاب مقصد گردشگری ملاحظات اقلیمی را مورد توجه قرار می‌دهند. لذا ما نیز در حال آماده‌سازی تقویم "روزهای گردشگری استان فارس" با هدف معرفی شهرستان های مختلف فارس و جذب گردشگر داخلی و خارجی هستیم تا روزی را از سال که هر شهرستان بهترین وضعیت آب و هوایی را داشته باشد و در فصلی باشد که امکان ارائه خدمات و محصولات را داشته باشد به عنوان روز هر شهرستان معرفی کنیم و به مطرح کردن جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها بپردازیم.

فرخ‌زاده بیان داشت: در روزی که به عنوان روز هر شهرستان ثبت می‌شود برنامه‌هایی با توجه به ظرفیت‌های آن شهرستان‌ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز 5فروردین به عنوان روز داراب در تقویم ملی ثبت شده است، گفت: به عنوان مثال در تقویم روزی را با نام روز شهر میمند در نظر می‌گیریم که این روز با توجه به ظرفیت این شهر در فصل گلاب‌گیری مشخص خواهد شد و روز زرقان را هم به معرفی حلوای زرقان اختصاص خواهیم داد.

لزوم تعامل مسئولان میراث فرهنگی با رسانه

فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اعتقاد به اینکه رسانه پیوند جداناشدنی با گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد، گفت: فعالان عرصه رسانه در خط مقدم تمام تلاش خود را برای معرفی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود برای رسیدن به شرایط بهتر به کار گرفته‌اند. لذا ضروری است که مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  به عنوان متولی مباحث گردشگری تعامل و همکاری لازم را با رسانه‌ها داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اعتقاد به اینکه مسئولان میراث فرهنگی باید پاسخگوی حاکمیت، رسانه، مردم و گردشگران باشند، اظهار داشت: مدیرکل میراث فرهنگی و معاونین این اداره کل باید فعالیت و تعامل موثری یا حوزه رسانه داشته باشند و آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردها را اعلام کنند.

جام جهانی فوتبال 2022 بیست و دومین دوره چهارساله مسابقات جهانی قهرمانی فوتبال است که توسط تیم‌های ملی بزرگسالان اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود.‌جام جهانی فوتبال 2022 قرار است از 20 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (29 آبان الی 27 آذر 1401) در کشور قطر برگزار شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/281809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید