پیام فارس

آخرين مطالب

آموزش و پرورش و نهاد خانواده باید کارخانه انسان سازی باشد اجتماعي

آموزش و پرورش و نهاد خانواده باید کارخانه انسان سازی باشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرگزاری فارس از کوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول خطیب جمعه شهرستان کوار در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته درخطبه اول ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: تقوای الهی در گروه تقویت اعتقاد به امامت و امام زمان است و امام عسکری(ع) آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است.
وی در ادامه با بیان اینکه غیبت امام، سرنوشت و ثمره‌ی اخلاق و رفتار مردم افزود:در مسئله حجت خدا، اینکه امام معصوم غائب بشود و یا ظاهر بشود، جزء سرنوشت و مقدرات است و اینکه مردم قدر امام را بدانند یا ندانند اخلاق است، خدا نعمت امامت را به‌مردم داده، این نعمت را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه مردم اخلاقشان را تغییر بدهند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
یازده امام، خدا برای مردم گذاشت، در امام یازده، مردم اخلاقشان تغییر کرد، خدا هم مقدراتشان را تغییر داد.
انقلاب اسلامی؛ وثیقۀ ظهور
حطیب جمعه کوار با خواندن شعر روزها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند چون رحلت امام در 14 خرداد است، امام با شعر مذکور،‌ از رفتن خود خبر داده است. اما به‌نظر می‌رسد منظور امام، استثناء بودن جریان نیمه خرداد است. نیمه خرداد، ثمرۀ هزار و صدسال غیبت کبری است. غیبت چطور شروع شد؟امام غایب شد تا چه بشود؟
حجت الاسلام گشول توضیح داد: غیبت ایشان برای آشکار شدن قدر و قیمت اوست، خداوند نعمتی را می‌گیرد که مردم قیمت این نعمت را بدانند. انسان در خوف، قیمت امنیت را می‌داند. در مرض، قیمت سلامت را می‌داند. در غیبت هم قیمت امام خود را می‌داند. هزار سال غیبت این اثر را داشت که مردم به‌قیمت امامت و قدر امامت آشنا شوند و برای نایب امام جان بدهند.اولین هدایای خود را دادند و حکم اعدام امام، تبدیل به‌زندان شش‌ماهه شد. از آن زمان، مردم مرتباً شهید دادند.
انتظار فرج یعنی استطاعت در بصیرت و صبر
وی ادامه داد: شهدای پانزده خرداد شهدای راه امام زمان هستند. شهدای «وثیقه ظهور» هستند. حضرت یعقوب(ع) نپذیرفت که بنیامین را در اختیار برادران قرار دهد مگر اینکه وثیقه بدهند؛ خداوند هم به‌ما می‌گوید: یازده امام دادم اما این دوازدهمی را بدون وثیقه نمی‌دهم. حضرت امام، پانزده خرداد را وثیقه اول می‌داند و تاکنون این وثیقه‌گذاری در صبر و بصیرت ادامه پیداکرده است و می‌بینید که انقلاب اسلامی در عالم، روزبه‌روز درخشان‌تر می‌شود؛ همان‌طوری که قبل از طلوع خورشید وقتی سپیده آمد، فضا مرتباً نورانی‌تر می‌شود. ما این سپیده را در نیمه خرداد می‌بینیم.
امام جمعه شهرستان کوار عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، مردم وثیقه صبر دادند و در قبول قطعنامه، وثیقه بصیرت؛ که راهپیمایی عید غدیر پس از پایان جنگ و تجدید بیعت مردم با امام امت در مرداد ماه 1367 جلوه آن شد. باید به‌نسبت بصیرت و صبر توجه داشت، یک ساعت بصیرت، کار 10 سال صبر را می‌کند، یک ساعت بی‌بصیرتی زحمت 10 سال را هدر می‌دهد. جنگ صفین 100 روز طول کشیده قرآن سر نی رفته نیم ساعت طول کشیده، وقتی قرآن سر نی رفت، نیم ساعت بی‌بصیرتی زحمت صدها هزار شهید را هدر داد. ابلیس شش هزار سال عبادت کرده بود، وقتی مامور شد برای سجده بر آدم، بی‌بصیرتی زحمت شش هزار سالش را هدر داد.
یک سخنرانی تاریخی و ماندگار در سازمان ملل
حجت الاسلام گشول گفت: نقطه عطف سخنرانی ریاست جمهوری کشورمان که آن را در زمره نمونه‌های شاخص در این زمینه قرار می‌دهد، آنجایی بود که در مبحث تروریسم بین‌المللی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همواره با آن مبارزه کرده است، تصویری از سردار شهید سلیمانی را به حضار در مجمع عمومی ملل متحد نشان داد.
وی با اشاره به اینکه از زمان شهادت سردار تاکنون بیشتر رسانه‌های غربی حتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کوشیده‌اند تا نام این شهید بزرگوار را به‌طور سازماندهی‌شده‌ای سانسور کنند افزود: این حرکت آقای رئیسی در مجمع عمومی، استفاده هوشمندانه از فرصت به دست آمده بود تا ورای همه محدودیت‌ها، ماهیت اتهامات پیرامون تروریسم را که غرب همواره در تلاش است به ما نسبت دهد، پیش چشم جهانیان بازتعریف و قهرمان واقعی مبارزه جهانی با تروریسم را یادآوری کند.
خطیب جمعه کوار اظهار داشت:حرکت ماندگار و تاریخی آیت‌الله رئیسی در نشان دادن عکس سردار جهانی مقاومت، بسیاری از برنامه‌های بچه‌گانه براندازان مفلوک را خنثی کرد و آنان نتوانستند این سفر را در افکار عمومی جهان به حاشیه ببرند.
جنگ روانی با چاشنی غلیظ آشوب و لایه‌های آن
حجت الاسلام گشول با برشمردن عبرت‌های فتنه اخیر گفت: آشوب و فتنه اخیر که شعله‌های آن هم‌اکنون فرو خفته است، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی با خود به همراه دارد، که اکنون و پس از فرونشستن غبار فتنه باید به‌درستی و بصیرانه دیده شود و هوشمندانه مواجهه گردد.جنگ روانی در میدان یعنی هدایت اعتراضات و گسترش و تبدیل آن به آشوب سراسری که نیازمند سه مولفه‌ی مهم؛ انرژی و سرعت،احساسات و رقّت؛ جسارت و خشونت است.
وی با بیان اینکه در این آشوب‌ها هر یک از سه مولفه‌ی مزبور باید به سرعت شکل بگیرد و به اوج برسد و با کمک و حمایت رسانه‌ها و عوامل داخلی و خارجی در مرحله قبل از آشوب و حین و پس از آن ضریب مضاعف داده شود، ادامه داد: باتوجه به سه مولفه پیش گفته، آشوب‌های اخیر را می‌توان دارای چهار بُعدِ زنانه و جوانانه و خشونت گرایانه و فناورانه! دانست. جالب این که یکی از عناصر جبهه اعتدال که درسال 99 در سودای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بود، با نسخه‌ای شبیه به همین نسخه می‌خواست وارد میدان شود و به‌زعم خود حریف را از میدان به در کند! اکنون گویا معلوم شده است، آن نسخه را چه‌کسانی برای او بسته بودند!
خطیب جمعه کوار سخن رهبر معظم انقلاب که سال‌ها پیش فرمودند را بازگو کرد و گفت: «بنده به‌عنوان مسئول اوّل و مسئول‌ترین آدم در این نظام - که با همه‌ی وجودْ این مسئولیت را احساس می‌کنم - نسبت به مسائل سیاسی کشور هیچ نگرانی ندارم؛... از لحاظ اقتصادی هم، با وجود نابسامانی‌هایی که هست، بنده نگرانی اساسی ندارم، جز این‌که نگرانِ وضعِ طبقه‌ی ضعیفم که باید فکری برایشان بشود؛... می‌مانَد مقوله‌ی فرهنگی.
حجت الاسلام گشول ادامه داد: بنده می‌خواهم عرض کنم که من از مقوله‌ی فرهنگی نگرانم. آن چیزی که بنده را امروز دچار دغدغه می‌کند، مسأله‌ی فرهنگی است.جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حقّ است. در مقابل کسی که از ابزار فرهنگی استفاده می‌کند، ابزار فرهنگی لازم است. امروز یکی از بهترین ابزارهای فرهنگی، نماز جمعه است...»
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و شروع بهار تعلیم و تربیت عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و بهار ایثار و مقاومت و ایستادگی را به خانواده بزرگ آموزش و پرورش و همه ی رزمندگان و بسیجیان و ارتشیان و خانواده های شهیدان و جانبازان و آزادگان تبریک عرض می کنم.
امام جمعه کوار افزود: نهاد مقدس آموزش و پرورش فراگیرترین و پرمخاطب ترین نهاد فرهنگی است و نقش بسیار حساس و اثرگذاری در تعلیم و تربیت نسل نو و شبهه زدایی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد. آموزش و پرورش، خانواده ها و همه ی مراکز آموزشی و تربیتی باید کارخانه ی انسان سازی باشد.
حجت الاسلام گشول با اشاره به حضور پررنگ مردم شهرستان کوار و نقاط دیگر کشور در راهپیمایی ها اظهار داشت: این راهپیمایی ها و تجمع ها آبی بر آتش آشوب و اتمام حجت بود و تلاش های نیروی انتظامی و بسیج و سپاه و اطلاعات قابل تقدیر است. سپاه مواضع تروریست های کوموله و دمکرات و ... را در هم کوبید تا دشمنان بدانند نمی توانند به امنیت کشور ما تعرض و تجاوز کنند.
وی با بیان اینکه در هفته ی دفاع مقدس برنامه های خوبی برگزار شد افزود: شورای اسلامی و شهردار کوار نماد بسیج را در میدان احداث کردند. این کار شایسته مایه ی سپاس است. و همچنین طرح های عمرانی و راه سازی و احداث روشنایی در جاده ها با حضور نماینده و مسئولان شایسته ی قدردانی است.
انتهای پیام/خ

پیام فارس

منبع: فارس
اخبار استان فارس
اخبار کوار
کلیدواژه: بصیرت آموزش و پرورش نهاد های فرهنگی حجت الاسلام گشول حجت الاسلام گشول آموزش و پرورش نیمه خرداد جمعه کوار ی فرهنگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36105628 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/278299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید