پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار جدید شیراز کیست؟ سياسي

شهردار جدید شیراز کیست؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس- محمدحسن اسدی در جلسه شورای اسلامی شهر از سوی اعضای این نهاد و در پایان سال اول فعالیت ششمین دوره پارلمان شهری این کلانشهر بعنوان بیست و چهارمین شهردار شیراز بعد از انقلاب اسلامی انتخاب شد.
اسدی که به گفته خودش 32 سال در سمت های اداری و در شهرداری شیراز خدمت کرده عصر شنبه بعنوان شهردار کلانشهر شیراز انتخاب شد.
هر دو شهرداری که تاکنون از سوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شده از دل اعضای این نهاد بوده است و شورای ششم شاید از این منظر منحصر به فرد باشد که شهردار زاده است.

محمد حسن اسدی کیست؟
اسدی متولد 1345 و دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک است و عضویت در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز ،سرپرستی شهرداری شیراز، معاونت مالی و اقتصادی و همچنین معاونت مالی و اداری شهرداری شیراز، مدیرکل تسهیلات و تامین منابع وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا، معاون پشتیبانی سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شیراز را در کارنامه دارد.
محمد حسن اسدی در انتخابات شورای ششم از فهرست انتخاباتی دوم اصولگرایان با عنوان شورای متخصصین انقلابی و به اختصار "شما" ( با شعار من انقلابی‌ام) به شورای اسلامی شهر شیراز راه یافته بود.
رضا محمدیان و محمد فرخ زاده دیگر اعضای راه یافته از این فهرست به شورای ششم بودند که چندی بعد، فرخ زاده با استعفا از شورا به استانداری فارس رفت.
برخی کارشناسان و فعالان رسانه ای استان فارس ،اسدی را مغز متفکر اقتصادی، پول ساز در مدیریت شهری و مرد شماره دو دوران های طلایی شهرداری شیراز می دانند و حال باید دید که او در جایگاه شماره یک و شهردار جدید شیراز چگونه ظاهر خواهد شد؟

شهردار جدید شیراز کیست؟

نگاهی به فرایند انتخاب شهردار
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در هشتادمین جلسه این نهاد در دوره ششم با هشت رای مثبت محمدحسن اسدی را بعنوان شهردار این کلانشهر انتخاب کردند.
در پی بررسی‌های بعمل آمده شورای ششم شهر شیراز محسن اردکانی و محمدحسن اسدی بعنوان گزینه‌های نهایی برای پست شهردار جدید شیراز انتخاب شده بودند که با اکثریت آرا اسدی برای تصدی این کرسی انتخاب شد.
با حضور 12 عضو شورای شهر شیراز بصورت حضوری و مهدی سلطانی بصورت مجازی در جلسه رو گذشته 12 شهریورماه جاری شورای اسلامی شهر شیراز محمد حسن اسدی هشت رای و محسن اردکانی پنج رای کسب کرد.
در ابتدای این جلسه برای هر کدام از کاندیداها یک ساعت فرصت درنظر گرفته شد که هرکدام از این دو گزینه نهایی در این مدت به ارایه برنامه و پاسخ به سوالات اعضای  شورا پرداختند.

نخستین سخنان شهردار جدید پس از انتخاب
محمد حسن اسدی شامگاه شنبه 12 شهریور 1401 و دقایقی بعد از انتخابش بعنوان شهردار شیراز در جمع خبرنگاران گفت: تمام تلاشش را خواهد کرد که بودجه 15 هزار میلیارد تومانی و حتی بیش از این رقم نیز محقق شود.
شهردار انتخابی شیراز افزود: بدون شک بودجه مصوب سال 1401 شهرداری شیراز محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: از اعتماد اعضای شورای شهر شیراز تشکر می‌کنم و امید است خدمت گذاری لایق برای همه شهروندان شیرازی باشم.
اسدی با اظهار امیدواری از آغاز فصلی تازه در مدیریت شهری کلانشهر شیراز اظهار داشت: تلاش خواهم کرد که تمام وعده هایی که به اعضای شورا و مردم شیراز دادم عمل کنم.

شهردار جدید شیراز کیست؟
محمدحسن اسدی شهردار منتخب شیراز

شیراز فراتر از یک شعار
اسدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شعارش برای ورود به مراحل انتخاب شهردار جدید شیراز چه بوده است؟ گفت: شهر تاریخی و فرهنگی شیراز فراتر از یک شعار است.
وی ادامه داد: شیراز را نمی توان به یک شعار محدود کرد زیرا شیراز باید شهر هوشمند، شهر جهانی، بهشت سرمایه گذاری و ... نام گیرد که امیدوارم این شعارها در دوره جدید به عمل تبدیل شود.
شهردار منتخب شیراز مهمترین هدف خود را رضایت آحاد مردم شیراز ذکر کرد تا در شهری ایمن و آرمانی زندگی کنند.

شهرداری نیاز به واردات نیرو ندارد
اسدی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد مدیریت جدید شهری شیراز درباره ساماندهی نیروی انسانی شهرداری،گفت: شهرداری شیراز به اندازه کافی نیروی انسانی توانمند دارد و نیاز به وارد کردن نیروی جدید از خارج از مجموعه ندارد.

لزوم خروج پادگان‌ها از شیراز
شهردار جدید شیراز در دفاعیات دقایق آخر مانده به رای گیری نهایی برای انتخاب شهردار جدید شیراز، خروج پادگانها از شهر،ساماندهی و مدیریت کمربندی جنوبی شیراز، توجه به موارد فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های این بخش،ارتقای فرهنگ شهروندی ،توسعه عمرانی شهر براساس منابع، ایجاد هماهنگی بین سازمانی،حفظ بیت المال و منافع عمومی، برنامه محوری و تدوین قانون جامع مدیریت بحران شیراز و تهیه بانک مکان‌های بحران‌زا را ازجمله برنامه‌های خود عنوان کرد.
توجه به سرمایه گذاری سالم و بدون رانت، دسته بندی پرونده‌های حقوقی و تقوت بخش حقوقی شهرداری ،ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، شفاف سازی و توجه به هوشمندسازی و توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش بنیان و گسترش خدمات الکترونیکی از دیگر برنامه‌های اسدی عنوان شد.

تأیید حکم شهردار جدید در گروی امضای وزیر کشور
براساس قانون، تایید نهایی حکم شهرداران کلانشهرها توسط وزارت کشور انجام خواهد شد.
13 عضو شورای اسلامی شهر شیراز 22 مرداد سال جاری با استعفای احسان اصنافی شهردار سابق شیراز که ششم شهریور سال 1400 کار خود را آغاز کرده بود، موافقت کردند و سعید مصفا را به عنوان سرپرست این شهرداری برگزیدند. اصنافی شهردار سابق چند روز بعد از تحویل کلید عمارت شهرداری، به مسئولیت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس منصوب شد.

نگاهی به تغییرات شورای ششم شیراز از انتخابات تاکنون
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه 28 خردادماه 1400 برگزار ‌شد.
شورای اسلامی شهر شیراز 13 عضو اصلی و هشت عضو علی البدل دارد که در جریان انتخابات 28 خرداد 1400 به ترتیب محمدتقی تذروی، سید ابراهیم حسینی، مهدی طاهری، غلامعلی ترابی، سید احسان اصنافی، محمدحسن اسدی، علی رضا اسکندری، رضا محمدیان، مهدی نصیری قرقانی، علی اکبر سلطانی، محمد فرخ زاده، مسعود زارعی و افسانه خواست خدایی از فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان منتخبان اصلی انتخاب شدند.
از منتخبان اصلی شورای اسلامی شهر شیراز، محمد حسن اسدی، رضا محمدیان و محمد فرخ زاده از فهرست انتخاباتی با عنوان شورای متخصصین انقلابی و به اختصار "شما" ( با شعار من انقلابی‌ام) به شورای ششم راه یافتند. سایر منتخبان دوره آتی شورای شهر شیراز از فهرست اصلی اصولگرایان و لیست مشترک شورای ائتلاف (شانا) و شورای وحدت نیروهای انقلاب حائز اکثریت آرا شدند.
همچنین، سیده مریم حسینی، محمدرضا هاجری، مصطفی کیانی رحیمی، غلامحسین اسکندری، ابراهیم کمالی دشت ارژنه، محمود رضا طالبان، محمود صفایی  و سعیده قادری نیز هشت عضو علی البدل شورای ششم کلانشهر شیراز هستند.
در این میان،‌ حسینی، کیانی رحیمی، کمالی دشت ارژنه از منتخبان علی‌البدل از لیست اصلی اصولگرایان و هاجری، طالبان، محمود صفایی و سعیده قادری از فهرست انتخاباتی شورای متخصصین انقلابی بودند. نام غلامحسین اسکندری دیگر عضو علی‌البدل در این دو فهرست و دیگر فهرست اصولگرایان با عنوان ایران ما 1400 دیده نشد.

به دنبال تکیه زدن احسان اصنافی از اعضای شورای ششم شیراز بر کرسی شهردار این کلانشهر،  سیده مریم حسینی از منتخبان علی البدل انتخابات به این شورا راه یافت.
همچنین با پذیرش استعفای محمد فرخ زاده از شورای ششم،  محمدرضا هاجری به شورای ششم راه یافت. فرخ زاده در آن زمان با حکم محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به مسئولیت معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری منصوب شد.
بدین ترتیب و با رسمیت یافتن انتخاب شورای شهر شیراز، محمد حسن اسدی نیز از جمع اعضای کنونی شورای ششم خارج می‌شود و به صورت خودکار، زمینه برای ورود منتخب علی البدل بعدی یعنی مصطفی کیانی رحیمی فراهم به نظر می‌رسد.  

بلدیه در انتظار کاربلد
شهرداری شیراز از بدو تاسیس با عنوان بلدیه در سال 1286 اکنون به جایی رسیده که با 12 هزار نفر پرسنل و قریب به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار از برخی تشکیلات بزرگ دولتی ملی، حجیم‌تر است و انتظارات شهروندان کلانشهر به قامت همین نام، وسعت یافته است.
پاسخگویی به انتظارات شهروندان این شهر 2 میلیون نفری و مدیریت و هدایت کلان این مجموعه کار دشواری است و البته هم اینک، محمد حسن اسدی برای تحویل کلید عمارت این شهرداری آماده می‌شود تا برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/276295/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید