پیام فارس

آخرين مطالب

ادارات کم‌کار در امور جوانان فارس، تذکر گرفتند گفتگو

ادارات کم‌کار در امور جوانان فارس، تذکر گرفتند
  بزرگنمايي:

پیام فارس- محمد مهدی سرفراز شکوهی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار افزود: استاندار فارس در دولت سیزدهم، اجرایی شدن مصوبه های ستاد امور جوانان استان را پیگیری می‌کند. 

وی جلسات این ستاد استانی را در هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها موثر خواند و گفت: حتی برخی از اعضای ستاد اعلام کردند که ما نمی دانستیم چه وظیفه ای در قبال جوانان داریم اما هم اینک، وظایف مشخص شده است. 

رسانه‌ها از حق جوانان دفاع کنند 

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه تمام دستگاه های عضو ستاد سامان دهی جوانان موظف به حل مشکلات جوانان هستند، اعلام کرد: از رسانه ها می خواهیم از حق جوانان دفاع کنند و مطالبه گر باشند. 

وی گفت: شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور طبق مصوبه ای  تمام دستگاه های دولتی را موظف و تاکید کرده اند که امکانات رفاهی و تفریحی خود را با کمترین هزینه و بیشترین تخفیف در اختیارسازمان های مردم نهاد و جوانان قرار دهند.

 وی با بیان اینکه از اداره های دولتی انتظار داریم اعتباراتی  که برای حل مشکل مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان تخصیص داده شده، استفاده کنند، بیان داشت: این سه مقوله مهم نیاز جوانان است و هر دستگاهی که در این زمینه خوب کار کنند تشویق خواهند شد و هر مسئولی هم که بخواهد کم کاری کند به مردم و استاندارفارس معرفی خواهیم کرد چرا که استاندار با جدیت به دنبال حل مشکل جوانان است.  

معطل شدن سازمان های مردم نهاد جوان  پشت در اداره ها یک درد است

شکوهی ادامه داد: این درد است برای سازمان مردم نهادی که برای گرفتن یک سالن 45 روز پشت در مسئولی معطل باشد و آنگاه نامه اش را گم کنند در حالی که مصوبه دولت مردمی است که سالن و امکانات دیگر را در اختیار جوانان قرار دهند و برای مطالبه به حق جوانان هم با هیچ شخصی تعارف نداریم.   

 او تاکید کرد: در تمام کشورهای پیشرفته اکثر کارها را به سازمان مردم نهاد می سپارند اما در شیراز سمن ها به ویژَه در حوزه آسیب های اجتماعی لنگ گرفتن سالن هستند در حالی که  همکاری با جوانان وظیقه تمام اداره و سازمان ها ی عضو ستاد جوانان از جمله شهرداری ها، صمت، کار و امور اجتماعی، ارشاد اسلامی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دیگران است. 

ادارات کم‌کار در امور جوانان فارس، تذکر گرفتند
شکوهی : معطل ماندن سمن‌ها پشت در اداره ها یک درد است 

از ایده جوانان استقبال می کنیم

وی با بیان اینکه از هر ایده ای که جوانان داشته باشند استقبال می کنیم، گفت: کار حوزه جوانان اجرایی و مالی نیست اما وظیفه داریم برای رفع مشکل جوانان پیگیری کنیم و با تمام توان و به طور شبانه روزی در خدمت آنها خواهیم بود و از حقوق آنها دفاع خواهیم کرد.

فارس استان برتر در تمام حوزه های جوانان

شکوهی در ادامه سخنانش به عمکرد حوزه جوانان طی 6 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت اتفاق های بسیار خوبی در حوزه جوانان رخ داده است که می توان به استان فارس که به عنوان استان معین در حوزه شبکه ملی نیکوکاری جوان انتخاب شده و 14 استان زیر نظرما هستند، اشاره کرد.

وی اظهارداشت: فارس در  حوزه امورجوانان از جمله ستاد سامان دهی، برگزاری کارگاه های  مهارت افزایی، ارتباط با مدیر کل  و رفع مشکلات سازمان های مردم نهاد در صدر کشور قرار دارد و برنامه ها تحقق صد در صدی داشته است.

181 سمن فعال وجود دارد  

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان ادامه داد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و حراست هم اینک 181 سازمان فعال و دارای پروانه در فارس فعال هستند که پیش از اینکه مسئولیت این حوزه را بر عهده بگیرم 158 سازمان فعال بود و طی این مدت روند به رشدی داشته ایم ضمن اینکه اعتبارات خوبی هم برای انها با همکاری حوزه  مشارکت ها جذب شده است.

 وی گفت: تاکنون با حضور حدود 95  نفر جوان  سه جلسه با استاندار برگزار کردیم و سازمان های مردم نهاد مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند و دستور داد که اداره های تحت پوشش مشکلات جوانان را بر طرف کنند که این امر بی نظیر است و هر دو هفته یکبارهم جهت گزارش با استاندار ملاقات داریم.

 شکوهی افزود: تمام تشکل ها از جمله باشگاه های ورزشی، گروه های جهادی، پایگاه های مقاومت بسیج ، انجمن اسلامی دانشگاه ها، سمن های سایر اداره های  و هر تشکلی که در آن جوان حضور دارد مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشته اند تا دغدغه های انها بر طرف شود و به ما هم دستور دادند تا پیگیرباشیم.

200 خبرنگار جوان برای گرفتن وام معرفی شدند

وی گفت: برای نخستین بار 200 خبرنگار جوان را جهت گرفتن وام به استاندار معرفی کردیم و قول مساعد دادند که وام آنها پرداخت شودکه این امر هم اتفاق بسیار خوبی است چرا که بر این باور هستیم خبرنگاران می توانند در جهت اعتلای رشد جوانان همکاری موثری داشته باشند.

شکوهی تاکید کرد: هرجوانی که مشکلی داشته باشد حمایت می کنیم و تمام قد پای آنها ایستاده ایم و در حوزه معاونت فرهنگی به روی همه جوانان در دولت مردمی باز است.

وی به دغدغه های  فرهنگی درحوزه ورزش اشاره کرد کرد و گفت: برای نخستین بار  جشنواره رسم جوانمردی در شیراز برگزار کردیم و در کشور نمونه شدیم و فارس جز گزینه های میزبانی جشنواره در سطح ملی است و در جام پرچم هم باحضور پنج هزار تیم بیشترین تیم را در کشور داشتیم که  معاون وزیر ورزش و جوانان این امر را  تایید کرد.

شکوهی بیان داشت: برای نخستین بار رابط فرهنگی برای هیات ها در نظر گرفتیم و شورای فرهنگی اداره کل با رویکرد کاملا فرهنگی در جهت رفع مشکلات فرهنگی ورزش هستند و مصوبه شورا هم لازم اجراست ضمن اینکه  هر چقدر کار فرهنگی از یک جبهه مشخص پیش برود در تحقق آن موفق خواهیم بود.

وی گفت: همچنین ستاد سامان دهی امور جوانان شهرستان ها با ریاست فرماندار شکل گرفته است و تاکنون به چندین شهرستان سر زده ایم و در جلسات ستاد ساماندهی شرکت کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/276165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید