پیام فارس

آخرين مطالب

مروری کوتاه بر کارنامه دولت سیزدهم در استان فارس مقالات

مروری کوتاه بر کارنامه دولت سیزدهم در استان فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس- یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است. 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از 1400 بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این‌حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس 

در این گزارش به دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعیدر استان فارس خواهیم پرداخت و با نگاهی به کارنامه دولت سیزدهم در استان به ارزیابی وضعیت کنونی این استان می‌پردازیم.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، انتصاب‌ها در دولت و دستگاه‌های اجرایی آغاز شد و هیات دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه هفتم مهرماه 1400، به استاندار منتخب فارس رأی اعتماد داد و سکان مدیریت این استان پهناور را به دست محمد هادی ایمانیه سپرد. محمدهادی ایمانیه نیز پس از تصدی مسئولیت استانداری فارس، اقدامات خود را برای تحقق شعارهای دولت مردمی آغاز کرد تا حلقه تکمیلی بر تلاش دولت سیزدهم برای از میان برداشتن موانع و مشکلات فراروی مردم باشد.‌ تلاش‌هایی که بازخورد و نتایج بخشی از آن در هفته دولت به ظهور و بروز رسید.

شتاب‌بخشی توسعه فارس در سفر استانی دولت 

دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود 22 مهرماه 1400 به استان فارس سفر کرد و این استان، این فرصت را یافت که در نخستین سفرهای استانی، مسیر توسعه خود را ریل گذاری کند و شتاب بخشد. این سفر در مجموع 133 مصوبه داشت. 

استاندار فارس گفت: مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به فارس بر اساس جدول زمانی و برنامه ریزی انجام شده در حال پیشرفت و اجرا است.

محمد هادی ایمانیه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، در تشریح دستاوردهای سفر 22 مهرماه سال گذشته آیت الله رئیسی به فارس افزود: این سفر در ابتدا 114 مصوبه داشت که با تایید وزرای مربوطه و سازمان برنامه و بودجه و افزوده شدن 19 متمم به 133 مصوبه رسید.
وی، ارزش این مصوبات را هفت هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: علاوه بر اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی اولیه و مستقیم این پروژه‌ها که نقش اهرمی داشت و تحرکات خوبی را در استان در بخش های مختلف ایجاد کرد، بیش از 20 هزار تومان نیز ارزش سایر مصوباتی است که بتدریج اجرا خواهد شد و حدود 20 هزار میلیارد تومان هم ارزش تسهیلاتی است که در اختیار صنایع، معادن، کشاورزی و خدمات گذاشته می شود.
او اظهار داشت: بر اساس آخرین رصدی که در جریان سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به فارس (24 خرداد 1401) انجام دادیم اکثر مصوبات سفر طبق برنامه و در مسیر خودش در حال پیشرفت است مسیر پیش بینی شده را طی می کنند.
استاندار فارس افزود: از مجموع 133 مصوبه حدود 20 مصوبه مشکلات اجرایی داشت که در جریان سفر معاون اجرایی رئیس جمهور تقریبا تمام این 20 مصوبه تعیین تکلیف شد و مسیر خود را طی خواهد کرد. 

رهاوردهای سال نخست 

در پایان سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، استاندار فارس روز چهارشنبه 2شهریورماه 1401 همزمان با هفته دولت اعلام کرد که 7٨٢ پروژه با اعتباری بالغ بر ١٠ هزار میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود و همچنین شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعددی در حوزه های مختلف به ارزش حدود پنج هزار و 200 میلیارد تومان خواهیم بود. به گفته ایمانیه این پروژه‌ها شامل 68 پروژه در بحث فضاهای آموزشی و مراکز فرهنگی و هنری، 45 پروژه در حوزه بهداشت و درمان، 34 پروژه در برق، نیروگاه و خطوط انتقال، 112 پروژه عمران شهری و روستایی شهرداری‌ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن، 129 پروژه در مسکن شهری و روستایی، 31 پروژه در امور ورزشی، 177 پروژه عمرانی، خدماتی، رفاهی، زیربنایی و 114 پروژه در طرح‌های تولیدی، اشتغالزایی بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات است. بدین ترتیب در هفته دولت امسال شاهد به ثمر نشستن بخش عمده‌ای از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در استان فارس بودیم. این در حالی است که استان پهناور فارس در ماه نخست شروع فعالیت دولت سیزدهم با چالش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف روبه رو بود.

ویژگی متفاوت طرح‌های هفته دولت در فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد: طرح های مختلف عمرانی در بخش های گوناگون و در هفته دولت امسال در این استان مورد بهره برداری قرار گرفت که طرحهای ناقص در این افتتاح ها جایی ندارند.
اسماعیل محبی پور اظهار داشت: استاندار فارس همواره تاکید دارد که هیچ پروژه نیمه تمام و ناقص نباید افتتاح شود و فرمانداران باید در این راستا هوشیار باشند و روبانی که در یک پروژه عمرانی قیچی می شود باید به مثابه پایان و تکمیل نهایی آن باشد و این طرح به طور 100 درصد عملیات اجرایی آن انجام گرفته باشد.
محبی پور یادآور شد:همه این پروژه های عمرانی و اقدام ها و تحولات در حالی است که دولت همچنان با سخت ترین شرایط و تحریم ها و بدهی های انباشت شده از گذشته دست و پنجه نرم می کند.

کارنامه دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد

در حوزه اقتصاد، استان فارس هم مانند سایر استان‌های کشور با شرایط ویژه و مشکلات رو به رو بود. در طول این سال‌ها بسیاری از گروه‌های جامعه به گروه‌های حاشیه‌ای تبدیل شده بودند و با وجود اینکه فعالیت اقتصادی در مناطق مختلف استان در جریان بود اما آن طور که باید شاهد توسعه استان در این بخش نبودیم. بنابراین دولت سیزدهم برای بهتر شدن وضعیت کشور ثبات در اقتصاد کلان، حرکت در مسیر عدالت فراگیر و راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل یا تعطیل را در دستورکار قرار دارد. این سیاست‌ها در استان فارس با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی در بخش اقتصاد دنبال شد. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از رویکردهای مهم استانداری فارس برای تحقق اهداف اقتصادی دولت بود که تشکیل این کارگروه موجبات راه‌اندازی و احیای واحدهای راکد صنعتی را فراهم کرد.

احیای 230 واحد تولیدی 

محسن ربانی‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان فارس پس از یک سال تلاش دولت سیزدهم به ایرنا گفت: حدود یکسال قبل، از چهار هزار واحد صنعتی در استان فارس حدود 670 واحد راکد بودند که 230 واحد از این مجموع در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت. وی همچنین به اقدامات انجام شده برای اعطای تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: به تعداد 16هزار و 411 فقره پرونده تشکیل شده و 819 میلیارد تومان اعتبارات مصوب به این امر اختصاص داده شده است.

جذب سرمایه‌گذار خارجی 

بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس هم که جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از مهمترین راهکارها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی می‌داند به بیان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان فارس پرداخت و گفت: طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم و با وجود تحریم‌های بین‌المللی، 11 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 171 میلیون دلار در استان جذب شده که این سرمایه‌گذاری‌ها توسط سرمایه گذارانی از کشورهای انگلستان، آلمان، مالزی، امارات متحده عربی و افغانستان و در حوزه‌های انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان، صنعتی، ساختمانی، کشاورزی و دامی انجام شده است.

حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم اعلام کرد: اخیرا 35 طرح صنعتی و معدنی با اشتغال زایی بیش از 900 نفر به بهره برداری رسید که این طرح‌ها کمک‌ شایانی به رونق تولید و توسعه استان فارس می‌کنند.

پیگیری امور عمرانی در استان فارس 

بسیاری از مناطق استان فارس به دلیل محرومیت‌های بسیاری که در حوزه عمرانی داشته و دارند مورد توجه همه دولت‌ها بودند اما در دولت سیزدهم توجه به امور عمرانی استان بیشتر شد به همین جهت بسیاری از پروژه‌های که راکد و غیرفعال بودند فعال شدند و حمایت‌ از مناطق محروم در اولویت‌ مسئولان استانی قرار گرفت.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر ضرورت توجه به محرومیت‌های عمرانی استان فارس تأکید کرد و گفت: اخیرا حدود 728 پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مسکن با ارزش حدود 10 هزار میلیارد تومان در هفته دولت سال 1401 افتتاح شد.

علیرضا راستیار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم در این باره اظهار کرد: با توجه به سیاست دولت مردمی سیزدهم بر توجه به مناطق محروم، این اداره کل نیز اولویت نخست خود را توسعه راه‌های روستایی و محرومیت زدایی از روستاها در این حوزه قرار داده است. به گفته راستیار هم‌اینک در 156 روستای استان با افزون بر 6 هزار و 190 خانوار به طول 680 کیلومتر راه فاقد آسفالت وجود دارد. وی ادامه داد: از مجموع این 680 کیلومتر، هم اینک قرارداد آسفالت حدود 200 کیلومتر تا پایان سال جاری منعقد شده است. راستیار اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی که انجام داده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم باقیمانده روستاهای بالای 20 خانوار فاقد راه آسفالته نیز از راه آسفالت مطلوب بهره مند خواهند شد.

مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس نیز به دستاوردهای بخش کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه در هفته دولت امسال 198 طرح و پروژه مرتبط با حوزه کشاورزی افتتاح شد، گفت: بیش از 370میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها انجام شده و این پروژه‌ها می‌تواند حدود 43هزار اشتغالزایی ایجاد کند. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس یکی از مهمترین طرح‌ها را اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و افتتاح آن در سطح 942هکتار از اراضی کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: بدون شک این سامانه‌های نوین آبیاری می‌تواند اثرگذاری مطلوب در بهره‌وری از آب و مصرف بهینه آب داشته باشد.  وی با اشاره به اینکه بحث گلخانه‌ها یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی است که در دستورکار قرار دارد، افزود: استان فارس با خشکسالی‌های بسیاری مواجه است که می‌طلبد به سمت برنامه‌هایی برای آب‌اندازی در واحدهای تولیدی حرکت کنیم و مصرف آب را در واحد سطح کاهش دهیم.

دستاوردهای حوزه سلامت فارس؛ از ایجاد 504 تخت بیمارستانی تا مصاف با کرونا 

برای هر جامعه و دولتی حفظ سلامت و درمان افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر جامعه‌ای سالم و تندرست نباشد نیروی مولد نخواهد داشت و جامعه‌ای که نیروی مولد نداشته باشد، با مشکلات بسیاری مواجه است. با توجه به شیوع کرونا و گسترش این بیماری یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم فارس در امان ماندن از این بیماری بود. لذا کنترل و مدیریت این بیماری در حوزه سلامت در اولویت مسئولان فارس در دولت سیزدهم قرار گرفت. به گونه‌ای که پس از روی کار آمدن این دولت شاهد کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری بودیم.سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم که مهم‌ترین رویکرد مجموعه سلامت استان در امر خدمت رسانی را توسعه متوازن خدمات این حوزه در مناطق مختلف استان می‌داند در تشریح دستاوردهای درمانی، بهداشتی و سلامت غذایی و دارویی فارس ایجاد تخت‌های جدید بیمارستانی و مصاف فعالان عرصه سلامت با کرونا را از مهمترین اقدامات حوزه سلامت در استان فارس د قلمداد کرد. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس یکی از چالش های مهم حوزه سلامت را در عرصه ارائه خدمات درمانی برشمرد و افزود: در همین راستا طی یک سال گذشته تلاش شده تا با راه اندازی مراکز درمانی جدید در استان فارس، 504 تخت بیمارستانی جدید راه اندازی شود و راه اندازی پنج دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس برای بیمارستان های نمازی، شهید رجایی، حضرت علی اصغر (ع)، آنکولوژی امیر شیراز و حضرت ولیعصر(عج) اقلید؛ در کنار تجهیز بیمارستان های حضرت امام علی (ع) کازرون، مرکز جامع بهداشت و درمان فورگ داراب، شهدای سلامت بنیاد برکت نی ریز، مرکز قلب آباده، بخش های مراقبت های ویژه اطفال بیمارستان های داراب، لامرد، فیروزآباد و نوسازی پنج اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر چمران و تجهیز 10 تخت ICU مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، گام دیگری در این راستا بوده است.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اعلام کرد: تکمیل 21 پروژه بهداشتی شامل مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در سطح استان فارس با مبلغ 54 میلیارد تومان هزینه طی یک سال گذشته از مهمترین اقدامات این معاونت در راستای تقویت شبکه بهداشتی دانشگاه است که بخشی از آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به اقدامات دولت برای تسهیل فرآیندهای تولید دارو اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت غذا و دارو در طی ماه های اخیر تسهیل فرآیندهای مربوط به تولیدکنندگان مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی است که بخش قابل توجهی از خدمات دولت سیزدهم در استان فارس بشمار می آید.

بهره‌برداری از 53هزار مترمربع فضای ورزشی 

از دیگر راهکارها برای حفظ سلامتی جامعه، ترویج و گسترش فرهنگ ورزش کردن در بین اقشار مختلف است که‌ برای تسریع در تحقق این امر، توسعه زیرساخت‌های ورزشی ضروری است. دکتر حیدر صفر پور مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص توسعه این زیرساخت‌ها در استان فارس اظهار کرد: با افتتاح 30 پروژه ورزشی حدود 53 هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس و با اعتبار609 میلیارد ریال در هفته دولت اضافه خواهد شد. وی افزود: تمام پروژه‌هایی که در فارس به بهره برداری می رسند کاملا تکمیل شده هستند و بنا داریم تمام طرح های ورزشی را به صورت کامل افتتاح کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند بلافاصله استفاده کنند و دیگر دغدغه تکمیل شدن را نداشته باشند.

کارنامه دیپلماسی انرژی دولت و متوقف کردن خاموشی‌ها 

برق، آب و گاز از مهمترین نیازهای روزمره و دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شوند به‌گونه‌ای که بروز مشکل در هر یک از این بخش‌ها می‌تواند زندگی آنها را مختل کند. همچنان که قطعی مکرر برق در تابستان سال گذشته مشکلات بسیاری را برای شهروندان شیراز و حتی صنعتگران فارس ایجاد کرد. هرچند برنامه‌ای برای ساعات خاموشی مناطق مختلف شهر شیراز در شبانه‌روز اعلام شد اما این خاموشی‌های پی در پی موجی از نارضایتی‌ها را در پی‌داشت. 

محمدرضا سلاحی مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز در این باره گفت: سال گذشته با خاموشی‌های بسیاری مواجه بودیم و شهروندان گلایه بسیاری داشتند اما امسال با همراهی شهروندان در بخش خانگی، صنعت، کشاورزی و اداری موفق شدیم به صورت کامل از خاموشی پرهیز کنیم. به گفته سلاحی امسال بخش صنعت توانست 17 درصد و بخش کشاورزی 10 درصد رشد مصرف داشته باشد و در بخش خانگی با همراهی مردم رشد مصرف متوقف شد.

سیاووش بدری‌ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس نیز به اقدامات دولت در عرصه سدسازی اشاره کرد و گفت: 9 سد با قابلیت ذخیره سه میلیارد مترمکعب آب در این استان در حال بهره برداری است و تامین آب شرب و کشاورزی در مناطق مختلف را انجام می دهند. او اجرای طرح های توسعه آب و خاک در فارس را بخشی از خدمات دولت و نوید بخش خدمت بی‌منت قلمداد کرد.

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا فارس هم اجرای 39 طرح آبررسانی را بخشی از خدمات دولت سیزدهم در این استان دانست و گفت: در سالی که گذشت با وجود تداوم خشکسالی های سنواتی، کم آبی و بعضا بی آبی در برخی نقاط استان، تلاش شده است تا با مداومت در عمل و کار مضاعف در 116 شهر و بیش از 4200 روستای استان فارس مشکلات و نیازمندی های بخش های آب و فاضلاب را رصد و در جهت رفع نیازمندی های مرتبط برنامه ریزی و اقدامات لازم را بعمل آوریم که آمارها نشانگر توفیق های قابل توجه در این زمینه می باشد.

علی‌اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت گاز فارس نیز با اعتقاد به اینکه صنایع مهمترین اولویت شرکت گاز محسوب می‌شود، گفت:درصدد هستیم تا سال 1402 تمامی صنایع استان فارس را از گاز بهره‌مند کنیم. وی همچنین اعلام کرد: در هفته دولت در حدود 2هزار و 374میلیاردتومان سرمایه‌گذاری در استان فارس داشتیم و پروژه‌های ما در 2شهر، 84 روستا و 350 صنعت افتتاح شد.

تقویت اعتبارات فرهنگی و گسترش عدالت اجتماعی و یاری رساندن به محرومان

بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که بیش از 80 درصد مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، ریشه فرهنگی و یا اجتماعی دارد و این مسئله باعث شده مقوله فرهنگ نسبت به اقتصاد از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. آنها معتقدند که فرهنگ به عنوان زیرساخت سایر عرصه‌هاست بنابراین بررسی و ‌شناسایی مشکلات و معضلات موجود در این حوزه امری ضروری و حیاتی است. این در حالیست که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم مردمی کردن فرهنگ و تحقق عدالت فرهنگی  در دستورکار قرار گرفت و بر همین اساس در استان فارس نیز حرکت‌ها و تکاپوی بسیاری برای تقویت جریان‌های فرهنگی شکل گرفت. 

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای دولت سیزدهم و در اولین دیدار رهبر معظم انقلاب با دولتمردان، ایشان راهبردی متفاوت و فرهنگ محور برای دولت تعیین کردند و پس از تاکید ویژه بر مردم‌داری دولتمردان، تحول انقلابی در ساختارهای فرهنگ را مورد تاکید قرار دادند. به گفته قانعی باز طراحی مفهومی از تمرکززدایی در عرصه فرهنگ موجب شد منابع اعتباری و مالی این اداره‌کل در مقطع کنونی بیش از 50 درصد مستقیم به دیگر شهرستان‌های استان (غیر از مرکز استان) اختصاص یابد.

محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس هم غالب فعالیت‌های بهزیستی فارس را با هدف گسترش عدالت اجتماعی و یاری رساندن به محرومان دانست و گفت: افزون بر 140 هزار نفر افراد دارای معلولیت از بهزیستی فارس خدمات دریافت می‌کنند چراکه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی محرومین اولویت‌های بهزیستی و بخشی از خدمات دولت است که در فارس نمود عینی دارد.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه 93درصد از معلمان فارس مشمول طرح رتبه‌بندی شده‌اند، در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند در حال حاضر به سه مرحله استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تقسیم و 26 گام استانی، 9گام منطقه‌ای و 7 گام مدرسه‌ای در آن دیده شده است.

بدین ترتیب هفته دولت که در سال 1401 از روز دوم شهریورماه با شعار «دولتِ مردم» آغاز شده بود با کارنامه‌ای که از نظر برخی صاحب‌نظران قابل دفاع به نظر می‌رسد پایان یافت اما این پایان می‌تواند شروع فصل جدیدی برای دولتمردان باشد که با ارزیابی عملکرد خود و بهره‌گیری از تجربیاتی که در طول این مدت کسب کردند برای سه سال پیش رو برنامه‌ریزی منسجم‌تری داشته باشند. برنامه‌ای که در نهایت به تحقق تمامی قول‌ها و شعارهای این دولت مردمی بینجامد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/275853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

اجرای 80 برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان

اجرای 500 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

فروردین خاموش مسکن تهران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

اختصاص 17 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

تالار حافظ شیراز میزبان200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

شیراز میزبان 200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی

توهم «جامعه مدنی» از سر آمریکا و جهان پرید

خواص و مضرات دانه چیا را بخوانید