پیام فارس

آخرين مطالب

جذب هدفمند دانشجو در دانشگاه آزاد سياسي

جذب هدفمند دانشجو در دانشگاه آزاد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- محمدجواد عسکری در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تربیت منابع انسانی کارآمد و نیروهای فناور، اهمیت به کارگیری ظرفیت‌های مراکز علمی و تحقیقاتی در توسعه هدفمند بخش کشاورزی را یادآوری و عنوان کرد: تربیت منابع انسانی در حرفه‌های مرتبط با بخش کشاورزی و دامپروری باید به شکل مناسبی در بستر آموزش و پرورش و وزارت علوم و یا سایر مراکز علمی پیاده‌سازی شود.

به نقل از دفتر نماینده مردم در مجلس، عسکری، آموزش و پژوهش در مراکز علمی را یک فرآیند تحصیلی تعریف شده دانست و افزود: هنرستان‌های کشاورزی در هدایت تحصیلی افراد بر پایه علم و تجربه نقش‌آفرین و یک الگوی موفق در نظام آموزشی ما هستند اما نیازمندیم از ابتدا تا مراحل پایانی تحصیل به ویژه با ساماندهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برای ورود به فضای حرفه‌ای کار آماده کنیم.

او بیان کرد: فراهم کردن زمینه حضور اساتید و دانشجویان در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای اساسی در نظام آموزشی محسوب می‌شود که لازم است نسبت به فرآیند آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شود.

عسکری با اشاره به ضرورت پذیرش هدفمند دانشجویان در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی و دامپروری، اظهار کرد: ترمیم افت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی با جذب هدفمند دانشجویان امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با اهمیت امنیت غذایی در ایران و جهان تاکید کرد و گفت: فرصت‌های مرتبط با امنیت غذایی با ایجاد شرایط لازم برای تحقق اهداف تولید در کشور فراهم است اما نیازمند تعریف نقشه راه هستیم.

او در رابطه با چالش‌های اخیر مرتبط با امنیت غذایی، عنوان کرد: بروز فاجعه تامین غذا هم اکنون در مجلات معتبر علمی اقتصادی دنیا هشدار داده می‌شود چراکه مناقشات بین‌المللی که اخیراً در روسیه و اوکراین در حال اتفاق است حتی بر آمریکا و اروپا هم تاثیر گذاشته است؛ بنابراین امنیت غذایی یک کلیدواژه‌ در ادبیات سیاسی‌امنیتی در حوزه بین‌الملل محسوب می‌شود.

عسکری نسبت به انجام پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی و دامپروری در کشور تاکید کرد و در این باره گفت: 13000 هیات علمی در سازمان تات، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که اگر می‌توانستیم هر ساله تعداد خاصی از پروژه‌های تاثیرگذار را مرحله اجرا و بهره‌برداری برسانیم قطعا ما شاهد تحول بودیم‌.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات را نفی نمی‌کنیم اما اگر روند بدین صورت باشد قطعاً با چالش مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: برخی از دانشجویان تفاوت گندم و جو را نمی‌دانند که در این راستا با توجه به شعار سال جاری مبنی بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین لازم است تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بر دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و دامپروری متمرکز کنیم.

عسکری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم منابع آب و خاک در کشور، خاطرنشان کرد: حدود نیم 2.2 میلیون هکتار زمین کلاس یک در کشور داریم که با مشخص کردن حوزه ماموریتی دانشگاه آزاد و تعریف روش‌های نوین به‌زراعی و به‌نژادی می‌توانیم ضریب افزایش تولید محصول در واحد سطح را افزایش دهیم تا از واردات برخی از محصولات کشاورزی بی‌نیاز و خودکفا شویم.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در بخش مربوط به صحبت‌های خود به اهمیت تربیت منابع انسانی کارآمد در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بحران کشاورزی آینده مربوط به آب نیست بلکه مربوط به منابع انسانی است.

او گفت: ما در بخش کشاورزی نیازمند کارشناس ارشد حرفه‌ای هستیم که لازم است سیاست‌ها و راهکارهای تربیت نیروی انسانی فناور نیز تعریف شود.

طهرانچی اضافه کرد: آموزش و پژوهش از یک سو و تشکیل کنسرسیوم و مراکز علمی و فناوری از سویی دیگر در حوزه امنیت غذایی بر اساس طرح آمایش ملی در دستور کار جدی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

او با اشاره به طرح جدید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغالزایی بخش کشاورزی و کمک به نظام تولید در کشور، گفت: تحول در حوزه تصمیم‌گیری نیازمند ارائه برنامه‌های اجرایی است که اخیرا به دنبال طرح ایجاد گلخانه‌های صد متری با هدف اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در سراسر کشور هستیم‌.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت‌ها و منابع در اختیار این مجموعه، اعلام داشت: بیش از 6000 هیات علمی و 4000 هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی در حال ارائه خدمات به دانشجویان هستند که با اجرایی شدن طرح بهره‌وری و فعال کردن منابع سعی در پیشرفت این دانشگاه داریم.

طهرانچی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به پول نفت متصل نیست، افزود: برای ارتقاء و کارآمدی بهتر این دانشگاه نیازمند تلاش بیشتر منطبق با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته هستیم که انتظار داریم با بکارگیری ظرفیت‌ هیات علمی این دانشگاه در تربیت نیروی فناور و مهارپایه که باید هدف تمامی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باشد، نقش‌آفرینی کنیم.

او خاطرنشان کرد: چراغ خطر نیروهای انسانی کارآمد و حرفه‌ای به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری روشن شده است و اگر به آن توجه نشود در دهه آتی حتماً با چالش مواجه خواهیم شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/275273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید