پیام فارس

آخرين مطالب

نپذیرفتن ذلت و ایستادگی پیام اصلی عاشورا/ امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است فرهنگي

نپذیرفتن ذلت و ایستادگی پیام اصلی عاشورا/ امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به جهان بشریت است، گفتند: محبت به اهل بیت (ع) در سینه اهل سنت موج می زند و شهادت امام حسین (ع) همچون داغی مشترک بر قلوب آن ها سنگینی می کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا نپذیرفتن ذلت بود، گفتند: باید از ‏فرهنگ عاشورا درس وفاداری، ایثار، آزادگی، حق طلبی و عدالت را آموخت و برای پیشرفت و پیروزی از آن ‏الگو گرفت.

ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) پایان ندارد
مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهل سنت در ایام محرم سوگوار هستند، گفت: امام حسین متعلق به جهان بشریت است، محبت به رسول و اولیای خدا از بنیان­های اعتقادی و عملی اهل سنت است.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و شخصیت ایشان را نمی توان در میان مرزهای ایران یا مرزهای شیعه یا سُنی محدود کرد، ادامه داد: در ماه محرم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان داده، و از برگزاری مراسم بزم و شادی خودداری می کنند، به تلاوت قرآن پرداخته و در خطبه های نماز به اهمیت این ماه و تبیین نقش این امام همام می پردازند.
این عالم اهل سنت افزود: قیام امام حسین(ع) در واقعه تاریخی عاشورا منجر به بیداری و عزت دین اسلام شد.
وی تاکید کرد: در واقع اگر امام حسین(ع) به کربلا نمی رفت، آبرویی برای دین اسلام باقی نمی ماند، ایشان در مقابل ظلم سر خم نکرد و در برابر ظلم وفساد ایستادگی کرد.
رسولی زاده اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) به همگان درس عزت، آزادی، آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی آموخت؛ باید به برای الگوگیری از این سیره و منش به تبیین فرهنگ والای عاشورا بپردازیم.
این خطیب جمعه با اشاره به اینکه ارادت قلبی اهل سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) برهمگان آشکار است، گفت: هدف از قیام ایشان دفاع از دین اسلام و برپایی نماز و فریضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود، باید این مهم را سرلوحه کار خود کرده و در برابر دشمن تن به ذلت ندهیم.
امر به معروف و نهی از منکر امروز، امر به وحدت و نهی از تفرقه است
مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: مدرسه فکری و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که به همه جهانیان درس های زیادی آموخته و از این راه و منش سید الشهدا، امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.
وی افزود: محرم ماه یادآوری دفاع ازکیان شریعت محمدی درمیدان کربلا است، امام حسین(ع) محبوب پیامبر(ص) است به طوری که فرمودند "حسن (ع) وحسین (ع) سرداران اهل بهشت هستند حسین ازمن و من ازحسینم"، تمامی بزرگان نسبت به ایشان محبت دارند ومحبت به حسین (ع ) نشان ایمان می دانند.
حسن زهی تصریح کرد: حسین(ع) مایه افتخار صحابه وفقهای مدینه وبصره وجمیع اصحاب پیامبر می باشند.
امام جمعه اهل سنت اظهار کرد: تمامی مجاهدین دوران های متعدد بشری به حسین (ع) افتخار ورزیده و ایشان را رهبر آزادگی می دانند که سر داد اما دست به یزید نداد.
وی افزود: در عصر حاضر باید با رسانه های ملی وتریبون فرهنگ والامقام حسینی را به نسل بعدی بیاموزیم و با پیروی از راه ومنش حسین(ع) ارادت خویش به مقام آن حضرت راعملا نشان بدهیم وفقط شعار بدون عمل به سیره آن حضرت کفایت ومدعا نمی کند.
حسن زهی بیان کرد: درعصر کنونی فرهنگ آن حضرت همچنان نو و جدید است چون روزهای اول شهادتش واین اسطوره هرگز کهنه نخواهد شد.
امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است
مولوی عبداله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امام حسین (ع) الگوی تمام آزادگان و ظلم ستیزان جهان است؛ کسی که برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام جان خود و خانواده اش را نثار حق کرد.
وی افزود: واقعه مهمی که در ماه محرم شاهد آن هستیم و ماه محرم را مزین می دارد، رشادت و شجاعت حضرت امام حسین علیه السلام است که آن حضرت در بدو جوانی و از بدو تولدش گویا برای همه ی ما آفریده شده بود.
مولوی حسن زهی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در واقع محور و نوعی انسجام ملی در بین تمام مسلمانان از هر نوع مکتب و هر نوع گرایش های اعتقادی که ما در پیش داریم،ایجاد فرمودند.
وی تصریح کرد: حضرت حسین علیه السلام متعلق به تمام بشریت و بالاخص تمامی مسلمانان جهان است، بی شک او منادی آزادی در آفاق و ابهت اسلامی است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون گفت: حضرت حسین علیه السلام مایه افتخار برای تمامی آزادگان و تمام مظلومان جهان بوده و است و همه مردم ارادت دیرینه و ارادت خاصی نسبت به ذات آن حضرت دارند.
وی با اشاره به ارادت علمای اهل سنت به امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: هیچ عالمی اهل سنت نبوده و نیست که به امام حسین علیه السلام افتخار نکند و حتی خلفای صحابه در صدر اسلام و جمیع صحابه اعم از صحابیونی که جنگ های بدر و حنین و جنگ های احد شرکت داشتند نسبت به حضرت حسین علیه السلام محبت و الفت خاصی داشتند.
مولوی حسن زهی افزود: بی شک همه ی علمای اهل سنت این ائمه ی گرانقدر و حضرت حسین علیه السلام را برحق استوار می دانستند و اهل سنت هیچ نوع خدشه ای بر ذات سیدناالحسین و شهدای اهل بیت و شهدای کربلا را روا نمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همیشه نظریه اهل سنت بر این منوال است که حضرت حسین علیه السلام بر حق بوده و نبرد ایشان در میدان کربلا از حقانیت ویژه ای برخوردار و هر کسی در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر بلند کرد و با او جنگید بی شک اهل باطل و حق با حضرت حسین علیه السلام بوده است.
امام جمعه اهل سنت هامون تصریح کرد: علمای اهل سنت، همیشه مظلومیت امام حسین علیه السلام را به طور تحریری و گفتاری در همه جا اعلام کردند و اعلام داشتند و هرگز نسبت به حضرت حسین علیه السلام کوچکترین بی احترامی را نگذاشتند که کسی گفته باشد.
وی ادامه داد: حسین(ع) یک شخصیت فرامرزی و واقعه کربلا یک واقعه فرامرزی است، نمی توان آن را در میان مرزهای ایران یا مرزهای شیعه یا سُنی محدود کرد، حضرت حسین(ع) شخصیتی متعلق به بشریت است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از نکات خیلی مهم این است که امام حسین (ع) در دفاع از دین اسلام و دین جد بزرگوارش حرکت کردند و اهل بیت خویش را در مسیر عاشورا با خود همراه کردند و هم خودش و هم خانواده اش را در این دین فدا کردند و این بزرگترین درس برای ماست.
مولوی حسن زهی عنوان کرد: امروز این وظیفه ماست که با بیان واقعه عاشورا و فداکاری های امام حسین، بتوانیم آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم و نسل خوبی برای آینده اسلام تربیت کنیم و باید با روش های مختلف با قلم، گفتار با بیان اخلاقیات ایشان نسل جوان را آگاهی ببخشیم و فلسفه ی حضرت حسین علیه السلام را که یک فلسفه مشترک بین تمام مسلمانان و بلکه مشترک بین تمام انسان ها است را بازگو کرده و مردم را بیشتر از پیش شیفته ی شخصیت و حرکت جهادی حضرت حسین علیه السلام سازیم.
وی افزود: حسین با یاران اندک و با ایمان خود، حرکت کرد و در میدان جنگ حق و باطل استوارماند و دستور پروردگارش را که فرمود: «و قاتلوهم حتی لا تکونَ فتنهٌ و یکونَ الدین کلُّه للّه، در برابر چشمانش قرار دارد.
امام جمعه اهل سنت هامون تاکید کرد: واقعا محور و اصل آزادگی در دفاع از اسلام شخصیت دیگری جز امام حسین(ع) را نمی بینم و حرمتی که حضرت حسین علیه السلام برای اسلام قائل بودند به طوری که قبل از آن پیامبر خودشان با کلمات مطهر خودشان می فرمایند که"حسین منی و انا من حسینی" و این یعنی حضرت حسین علیه السلام که فرزند رسول خداست هم متعلق به همه مذاهب است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/273222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید