پیام فارس

آخرين مطالب

استقرار 16 استارتاپ در پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس علمي

استقرار 16 استارتاپ در پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس- دکتر مظاهر بابایی شنبه یکم مردادماه در شورای فناوری پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه فارس که با حضور اعضای جدید برگزار شد، بیان کرد: بیش از ٤٠ درخواست از سوی تیم و شرکت‌ها استارتاپی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که با ١٦ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.

او ادامه داد: این شورا متشکل از پارک علم و فناوری فارس، معاونت زیارتی استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان در سال ٩٩ طی تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دو فراخون اعلام شد و صاحبان ایده در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم اعلام آمادگی کردند.

بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان و این پارک وجود دارد، بعضی از این تیم‌ها از قبل فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

او همچنین ابراز امیداوری کرد که با ظرفیتی که این پارک در استان ایجاد کرده شاهد اتفاقات خوبی باشیم، چرا که فارس دارای قدمت تاریخی، مذهبی و باستانی است و بیش از ٧٠ صنایع دستی دارد که می‌تواند در راستای اقتصاد فرهنگی و خودکفایی در این حوزه پتانسیل‌های خوبی ایجاد کند. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این پارک ظرفیت‌های خوبی برای پر کردن فضایی که ناشی از حاکمیت خشکسالی در فارس و مشکلات ناشی از اشتغالزایی است، دارد، وجه تمایز شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پارک فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی نسبت به دیگر پارک‌ها را وجود زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

بابایی، با توجه به ظرفیت‌های لازم در فارس برای ارتقای ظرفیت اشتغالزایی، خواستار ورود همه متولیان امر در این باره در راستای تحقق شعار سال شد.

او همچنین خواستار راه‌اندازی یک کارخانه نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی و صادرات این صنایع به خارج از کشور با توجه به ارزش افزوده‌ بالایی که این حوزه دارد، شد.

او عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان درخواست‌هایی در ١٢ زمینه‌ای که پارک فعال است داشته‌اند که صنایع دستی، دیجیتال مارکتینگ، موسیقی درمانی، مشاوره‌های کسب و کار و تولید محتوا از بیشترین آنها بوده است.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی فارس، تلاش شده که شرکت‌ها و تیم‌هایی انتخاب شوند که شرایط خلاق بودن و نوآور بودن را داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز فضای مجازی و رسانه با وجود این پارک و پرورش تیم‌های قوی و تولید محتوا و ایجاد بازی‌های بومی قابل رفع است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین حوزه مد و پوشاک را از دیگر ظرفیت‌های موجود در این پارک با رویکرد پوشش ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی برگزار می‌شود

دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به بررسی ٤٠ ایده و استارتاپ در این جلسه، از موافقت با استقرار ١٦ استارتاپ در پارک شعبه فارس خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استانی مقرر شد بررسی اولیه انجام و بر حسب نیازهایی که در فارس وجود دارد، ماموریت‌هایی برای این شعبه از پارک پیش بینی شود.

او همچنین از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی توسط مجموعه جهاددانشگاهی و پارک استان با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس خبر داد و گفت: احتمالا این جشنواره در نیمه دوم امسال اجرایی شود.

نبیونی عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم تنوع رشته‌ای زیادی دارند، بیشتر استارتاپ‌های پذیرفته شده‌ در حوزه صنایع دستی، موسیقی، کسب و کارهای دیجیتال و انیمیشن فعالیت می‌کنند.

فعالیت‌های جهاددانشگاهی موجب افتخار مجامع علمی است

دکتر حبیب دانش منش، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از مسئولیت‌هایی که اخیرا به عهده مراکز و سازمان‌های علمی قرار داده شده، حضور در مبحث کارآفرینی و اشتغال فارغ‌التحصیلان است که با ایجاد مراکز رشد و نوآوری در جوار مراکز آموزش عالی، این مهم شکل گرفته است.

او اضافه کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک مرجع علمی در کنار مراکز آموزشی در سطح کشور قرار گرفته که بسیاری از فعالیت‌های آن موجب افتخار مجامع علمی به ویژه در بحث ایجاد پارک فناوری‌های نرم صنایع خلاق و فرهنگی است. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس ادامه داد: وجود این پارک در استان بی‌نظیر است، چرا که وجود یک پارک تخصصی در حوزه هنر و فرهنگ همواره در فارس لازم بود که آن را به فال نیک می‌گیریم.

دانش‌منش ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های این پارک بتواند نقش فارس را بیش از گذشته نمایان کند و تیم‌های فعال در این حوزه استارپ‌هایی تشکیل دهند که حوزه فرهنگ هم در این باره در فارس فعال شود.

او تصریح کرد: نیازمند شناخت نیازها برای ورود بیشتر پارک در حوزه‌های تخصصی راستای توسعه بیشتر فارس هستیم.

کارآفرینی و اشتغالزایی بدون توجه به نیازها امکان پذیر نیست

سید اسماعیل مسعودی، مدیر مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز نیز بیان کرد: مباحث حوزه دانش بنیان سالهاست از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری دنبال می‌شود و دانشگاه شیراز نیز چندین سال است که وارد این حوزه شده و مراکز مختلفی را تاسیس کرده و تیم‌ها و شرکت‌های مختلفی هم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

او اضافه کرد: رشته‌های متنوع دانش بنیان از کشاورزی تا فنی و مهندسی و علوم انسانی درگیر این مبحث هستند.

مدیر مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز تاکید کرد: پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در حوزه فرهنگ با شاخص باید وارد حوزه اکو سیستم نوآوری شود؛ ابتدا اینکه ایده پردازیها ناظر به نیازهای کاربردی جامعه باشد که یکی از واسطه‌هایی که می‌تواند این نیازهای کاربردی را شناسایی و عملیاتی کند، مدل‌های درآمدی اقتصادی است.

او تصریح کرد: کارآفرینی و اشتغالزایی بدون توجه به نیازها عملا امکان پذیر نیست.

مسعودی مولفه دوم را هویت سازی عنوان کرد و گفت: هویت اصلی جامعه در حوزه فرهنگ و علوم انسانی شکل می‌گیرد، بنابراین یکی از شاخص‌ها و ماموریت‌هایی که مراکز نوآوری، پارک و مراکز رشد باید در مدنظر قرار گیرد این است که علاوه بر نیازهای کاربردی و مدل‌های درآمدی و نزدیک کردن طرح‌ها به بازار، باید المان‌های هویتی را هم پوشش دهند.

او ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این پارک و دیگر مراکز موجود با تشریک مساعی؛ اشتغالزایی، کارآفرینی و کاربردی کردن طرح‌ها در این مراکز ارتقا یابند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/272410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید