پیام فارس

آخرين مطالب

تخصیص امتیازات ویژه رفاهی به دانشجویانی که ازدواج و فرزندآوری کنند گفتگو

تخصیص امتیازات ویژه رفاهی به دانشجویانی که ازدواج و فرزندآوری کنند
  بزرگنمايي:

 پیام فارس-دکتر محمدحسین انباردار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس ضمن پاسخگویی به پرسش های مطرح شده، به تبیین سیاست ها و برنامه های این معاونت پرداخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به پرسشی در ارتباط با برنامه های فرهنگی و تربیتی این معاونت در ارتباط با رسته کارکنان و اساتید، توضیح داد: برنامه های فرهنگی و تربیتی معاونت فرهنگی و دانشجویی شامل دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده های آنان می شود و این معاونت تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه های تربیتی، پرورشی، حرفه آموزی و رشد فرهنگی این گروه ها به کار بسته است، اما دانشجویان به دلیل شرایط ویژه سنی و اجتماعی و تاثیراتی که بر روند آینده جامعه دارند، در مرکز توجه این معاونت بوده و با تمرکز بیشتری در این حوزه اقدام می شود.

محوریت دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی

او ادامه داد: در همین راستا تمامی برنامه ریزی های فرهنگی، صنفی، پرورشی و تشکیلاتی در مقاطع کوتاه، میان و بلند مدت با حضور و مشاوره مستقیم دانشجویان منتخب و نماینده سایر دانشجویان، به شکل دانشجو محور برنامه ریزی و اجرایی می شود، به عنوان مثال بیست و سومین دوره از «مهرواره رویش» امسال به همت خود دانشجویان برنامه ریزی و اجرا می شود.

او حیطه فعالیت های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را تدوین و پیاده سازی برنامه های تربیتی و پرورشی در قالب برنامه های فرهنگی دانست و با بیان اینکه نظارت بر رفتار، پوشش و برخورد کارکنان و اساتید بر عهده واحدهای نظارتی و سایر معاونت های مربوطه است، افزود: به زودی شاهد احیای مجدد طرح اعتباربخشی فرهنگی موسوم به «شافی» در مراکز درمانی دولتی و خصوصی هستیم که پوشش استاندارد، رفتار و برخورد اسلامی، از مهمترین نکات امتیاز بخشی در آن محسوب می شود.

دکتر انباردار با بیان اینکه فلسفه و ماهیت فعالیت دانشگاه ها مرتبط با حضور دانشجویان است، گفت: تمامی سیاست های ابلاغی بالادستی که از سوی وزارت بهداشت و سایر دستگاه های اجرایی ارجاع می شود، در کارگروه های تخصصی و با حضور کارشناسان خبره بررسی، بومی سازی، به روز آوری شده و سپس ابلاغ و اجرا می شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود تحقق کثرت گرایی به دور از اعمال سلیقه را محور برنامه های این معاونت برشمرد که تلاش می شود در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

تلاش برای تحقق هدف جوانی جمعیت در معاونت فرهنگی و دانشجویی

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز چنانچه ظرف یک دهه پیش رو نتوانیم مشکل پیری و منفی شدن رشد جمعیت را برطرف کنیم، شاهد خسارات جبران ناپذیری در سطح اقتصاد کلان و سایر ابعاد اجتماعی و حتی امنیت ملی کشور خواهیم بود.

دکتر انباردار با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود 35 درصد از کل اسکان دانشجویان متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امتیازات ویژه رفاهی، تسهیلاتی، اسکان، مشاوره، تاسیس مهدکودک، توسعه خوابگاه های متاهلان و مواردی از این دست به دانشجویانی که اقدام به ازدواج و فرزندآوری کرده باشند تعلق می گیرد.

او همچنین به موضوع امکانات رفاهی و کیفیت غذای دانشجویان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی نخستین آشپزخانه تمام صنعتی در میان تمامی دانشگاه های کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ماهیانه 130 هزار پرس غذای دانشجویی در وعده های نهار و شام، با مواد اولیه خریداری شده از مراکز معتبر و مواد درجه یک موجود در بازار در این دانشگاه تهیه، طبخ و توزیع می شود که بیشترین آمار در کشور را به خود اختصاص داده است.

ایاب و ذهاب روزانه بیش از 800 سرویس دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش برای تسهیل در رفت و آمد دانشجویان را نیز دیگر محور فعالیت های این معاونت برشمرد و گفت: بر اساس آمار مستند، با ایاب و ذهاب روزانه بیش از 800 سرویس دانشجویی در این دانشگاه، بیش از 10 هزار دانشجو در مسیرهای خوابگاهی، دانشکده ها و مراکز بهداشتی و درمانی جابه جا می شوند.

دکتر انباردار اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته در زمینه های مرتبط با مدیریت امور فرهنگی، شاهد تحولات بزرگی همچون تغییر در ساختار اداری و نیز احیاء خانه های فرهنگ بوده ایم که به زودی تاثیرات این تحولات و سیاستگذاری های دانشجو محور را شاهد هستیم.

افتخارآفرینی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت های مدیریت تربیت بدنی را دیگر محور اقدامات این معاونت برشمرد و افزود: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرافتخارترین مدیریت تربیت بدنی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده که در چهار بخش دانشجویی، کارکنان، اساتید و خانواده های آنان، در مسیر توسعه سرانه فضاهای ورزشی و نیز پر کردن اوقات فراغت گروه هدف گام برداشته است.

دکتر انباردار همچنین به مرکز مشاوره این معاونت به عنوان یکی از مهمترین بخش های فعال در موضوع سلامت روان دانشجویان اشاره کرد که به ویژه در دوران کرونا با ظرافتی کارشناسانه، به مدیریت چالش های دانشجویان پرداخته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مرکز طبی دانشجویان را یکی دیگر از واحدهای فعال در زمینه رسیدگی های اولیه درمانی و نیز ارجاع دانشجویان به سطوح بالاتر معرفی کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های این معاونت را دارای ویژگی های «آینده نگر»، «انعطاف پذیر» و «قابل به روز رسانی» برشمرد که در قالب شرع و قانون و با توجه به شرایط فعلی کشور در حال کارشناسی و اجرا است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد فضای مطلوب رفاهی؛توسعه کمی و کیفی نهادهای دانشجویی فعال در امور سیاسی، فرهنگی و علمی؛ کثرت گرایی و پرهیز از اعمال سلیقه در پرداختن به تشکل های دانشجویی؛اشتغال آفرینی و اجرای سیاست های کلان ملی در چارچوب قانون و شرع را اولویت این معاونت قلمداد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/272173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید