پیام فارس

آخرين مطالب

پیگیری برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته داروسازی در شیراز علمي

پیگیری برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته داروسازی در شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس -   سید حسن سراج در جمع اصحاب رسانه معاونت بین الملل دانشگاه را یک معاونت جوان معرفی کرد و افزود: تا چند سال پیش مانند تمام دانشگاه‌های کشور، فعالیت‌های این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در قالب دفتر امور بین الملل انجام می شد، اما با افزایش اهمیت بین المللی سازی مراکز آموزش عالی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دانشگاه های پیشرو در راه اندازی معاونت بین الملل بود.
وی آموزش و پیگیری امور دانشجویان غیر ایرانی، تبلیغات بین المللی دانشگاه، ایجاد سایت دانشگاه به زیان انگلیسی، تولید محتوای انگلیسی، پیگیری روابط بین الملل با سازمان ها و نهادها، پیگیری رتبه بندی های بین المللی و امضای قرارداد و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارج از کشور را از مهمترین وظایف و اقدامات این معاونت برشمرد.
سراج ادامه داد: با وجود اینکه معاونت بین الملل از نظر ساختار کوچک ترین معاونت مجموعه دانشگاه است، اما به عنوان ویترین بین المللی دانشگاه ضمن تعامل با سایر معاونت های دانشگاه، می کوشد تا هدف بین المللی سازی دانشگاه را به صورت عملیاتی پیاده سازی کند.
پیشبرد اهداف گردشگری سلامت در معاونت بین الملل دانشگاه
معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به موضوع گردشگری سلامت به عنوان یکی از محورهای فعالیت این معاونت اظهار کرد: با افزایش اهمیت مبحث گردشگری سلامت طی سال های اخیر، معاونت بین الملل در قسمت تولید محتوا و تبلیغات، همکاری خود را با معاونت درمان آغاز کرده است؛ همچنین به دلیل اهمیت موضوع در استانداری فارس نیز دفتری برای پیگیری امور گردشگری سلامت راه اندازی شده است.
سراج با بیان توانمندی های حوزه سلامت فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دانشگاه های برتر کشور در حوزه گردشگری سلامت خواند و افزود: به ویژه در عرصه خدمات چشم پزشکی، هر ساله به تعداد زیادی از بیماران سایر کشورهای منطقه خدمت رسانی می شود.
جایگاه معتبر علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در منطقه خاورمیانه
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش های انجام شده در برنامه‌سازی آموزشی در دانشگاه اشاره کرد که باعث شده تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خاورمیانه به عنوان یک مرکز معتبر علمی مطرح باشد و از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آسیایی و منطقه خاورمیانه دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه باشند.
به گفته معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر ساله حدود 50 دانشجوی خارجی برای دوره پزشکی در این دانشگاه پذیرش می شوند و در حال حاضر حدود 200 دانشجوی پزشکی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول تحصیل هستند؛ همچنین هفت دانشجوی خارجی در دوره های رزیدنت، فلوشیپ و فوق تخصص نیز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحصیل می کنند و هفت دانشجو نیز در این رشته ها فارغ التحصیل شده اند.
پذیرش 70 دانشجوی خارجی در سال 1400
سراج با بیان اینکه در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش دانشجوی خارجی وجود نداشت، افزود: در سال 1400 حدود 70 دانشجوی خارجی پذیرش شدند که این دانشجویان می توانند نماینده های علمی و فرهنگی برای معرفی شهر شیراز و دانشگاه علوم پزشکی در کشورهای خود باشند.
او نخستین دوره پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مربوط به سال تحصیلی 93-94 اعلام کرد و گفت: تفاوت های فرهنگی، همچنین مسایل مربوط به ویزای دانشجویی، انتقال ارز و تبلیغات و شناساندن دانشگاه ها از جمله چالش های جذب دانشجوی خارجی محسوب می شود، اما با پیگیری برای رفع این موانع در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه به یک برند بین المللی و شناخته شده تبدیل شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه، اهمیت ایجاد زیرساخت های آموزشی، اجرای دوره های مشاهده گری، فعال سازی دوره های کوتاه مدت آموزشی، آموزش یک تکنیک یا مفهوم، ارتباط با نخبگان ایرانی ساکن خارج از کشور، تبادل دانشجوی پزشکی با دانشگاه های خارج از کشور، تبادل استاد و دانشجو تحت قراردادهای بین المللی با خارج از کشور، ارتباط اساتید دانشگاه با اساتید خارجی و تبادلات علمی و انتقال تکنولوژی و علم را از دیگر برنامه های اجرا شده و در حال اجرای این معاونت عنوان کرد که با توجه به سیاست ها، قوانین و مجوزهای کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری و انجام است.
سراج با بیان اینکه بیشترین تقاضا از سوی دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته پزشکی است، پیگیری برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته داروسازی را از دیگر فعالیت ها و برنامه های پیش روی این معاونت برشمرد و افزود: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم تا سال تحصیلی آینده، این هدف محقق شود.
بررسی تجربیات دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حضور در شیراز
وی با اشاره به مصاحبه با دانشجویان خارجی دانشگاه در خصوص تجربیات آنان از زندگی در شیراز، برخورد با مردم و بیماران گفت: این مصاحبه ها حاکی از تجربیات مثبت دانشجویان از حضور در شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و با تحلیل انجام شده از نتایج این مصاحبه ها که با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه انجام می شود، امید است یک پویش فرهنگ سازی و بین المللی سازی در دانشگاه طراحی و اجرا شود.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور اساتید و اعضای هیات علمی توانمند و با تجربه را از مهمترین دلایل موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه های مختلف به ویژه تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه عنوان کرد.
این نشست، صبح امروز، بیست و دوم تیر 1400 در دفتر معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/271604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان