پیام فارس

آخرين مطالب

برقراری امنیت پایدار در خلیج فارس را مدیون حضور سپاه هستیم سياسي

برقراری امنیت پایدار در خلیج فارس را مدیون حضور سپاه هستیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار فتح الهی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در 12 تیر 1367 و پرواز 655 (پرواز بی فرود) که بر روی آب های خلیج فارس در مقابل جزیره هنگام برگزار شد، اظهار داشت: امروز شرایط کشور و منطقه نسبت به 34 سال پیش تغییر پیدا کرده است.
وی توضیح داد: 34 سال پیش آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس حضور جدی داشتند و در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کردند، عذرخواهی هم نکردند و از فرمانده ناوی که این هواپیما را ساقط کرده بود، قدردانی هم کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: امروز و بعد از گذشت 34 سال از آن فاجعه تلخ برای ملت ایران شرایطی در منطقه وجود دارد که ما به لطف، تلاش و زحمات پاسداران انقلاب اسلامی در نیروی دریایی سپاه و سبزپوشان با غیرت نظام جمهوری اسلامی اقتدار و امنیت ما برقرار است.
فتح الهی ادامه داد: امروز آمریکایی ها برای آنکه از این منطقه عبور کنند باید از پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند و گاهی به زبان فارسی التماس کنند که اجازه رفت و آمد در منطقه را داشته باشند که این اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

پیام فارس

وی اظهار داشت: آمریکایی ها در این سال ها مشکل اقتصادی، بحث هسته ای و حقوق بشر را بهانه کردند، مشکل آمریکاییها با ملت ایران الگوی موفقی است که نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورهای اسلامی ارایه کرده است.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: با همه فشارهای که آمریکایی ها در این 44 سال به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند و به رغم همه جنایت ها، تزویرها، جنگ های مستقیم و غیر مستقیم و تحریم های مختلف نتوانستند حرکتی که نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری انجام شده را متوقف کنند نه اینکه توانسته اند متوقف کنند بلکه ما روز به روز توانسته ایم موفق تر در این شرایط حرکت و الگوی موفق تری را به دنیا معرفی کنیم.
وی با طرح این سوال که چرا امروز آمریکاییها نگران این موفقیت هستند و چرا به هر بهانه ای که شده عزیزترین و گرامی ترین فرزندان این نظام مثل سردار سلیمانی ها، دانشمندان، نیروهای جوان و نیروهای توانمند نظامی ما را به شهادت می رسانند و آنها را در ظاهر حذف می کنند، گفت: نگرانی آنها از حرکت رو به رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
فتح الهی توضیح داد: امروز الگوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فرا منطقه قابل ارایه و قابل دفاع است و نگرانی آمریکاییها و دشمنان نظام اسلامی از این است که این هم تمام شدنی نیست.

پیام فارس

وی یادآور شد: این دعوا و اختلافی که ما با آمریکاییها و نظام سلطه داریم که پرچم دار آن ایالات متحده آمریکا است، فقط ان شاء الله به دست مبارک حضرت ولی عصر(عج) باید به سرانجام برسد و گرنه این پایانی ندارد هر چند که دولت و نظام در تلاش است که با مذاکرات و هر شکلی که بتوانند فشارها را که بر مردم وجود دارد کم کنند اما خیلی امیدوار نیستیم به اینکه آمریکاییها با ما کنار بیایند و از مواضع خود کوتاه بیایند.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: اگر قرار باشد که آنها کوتاه بیایند شاید شرط اصلی آن این باشد که ما از اعتقادات و ارزش هایی که به خاطر تحقق آنها انقلاب و از آنان دفاع کردیم باید کنار بگذاریم.
وی گفت: در این 44 ساله انقلاب و مقام معظم رهبری که رهبری این جریان را بر عهده داشته اند و نه مردم ما به رغم همه فشارهایی که تحمل کردند و فشارهای اقتصادی که بر مردم وجود دارد واقعا تاب آوری مردم کشورمان در مقابل تحریم ها بی نظیر و کم نظیر است و حاصل پایبندی به ارزش های اسلامی - ایرانی است.
فتح الهی با اشاره به اینکه جریان های معاند و مخالف نظام هم در حال تلاش و فعالیت برای ضربه زده به نظام اسلامی هستند، افزود: همچنان بلندگوهای تبلیغاتی جریان های معاند در جهت بزرگ نمایی مسایل و مشکلات کشور در حال حرکت و تبلیغات است.
وی با بیان اینکه مردم در 44 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، گفت: مردم در موقعیت های مختلف موضع گیری های درستی که باید انجام می دادند، انجام دادند و آن بخشی که وظیفه ما و بر گردن مسوولین در کشور است را کوتاهی کردیم و باید تلاش کنیم تا نواقص را برطرف کنیم و ان شاء الله وعده حق محقق خواهد شد و در نهایت پیروزی با جریان حق علیه باطل است.

پیام فارس

در آیین گرامیداشت شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در 12 تیر 1367 و پرواز 655 (پرواز بی فرود) که بر روی آب های خلیج فارس در مقابل جزیره هنگام برگزار شد، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم، سردار هاشمی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان قشم، روحانیون، شیوخ اهل سنت، مسوولان و مدیران سازمان منطقه آزاد، جانبازان دفاع مقدس و مردم شهیدپرور جزایر قشم و هنگام حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم با ذکر صلوات، سلام جمعی بر امام حسین (ع)، سردادن شعار مرگ بر آمریکا، اجرای سرود سلام بر فرمانده و نثار گل به دریا یاد و خاطره 298 شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و از مقام والای آنان تجلیل کردند.
در پایان این مراسم در فضای معنوی پرچم متبرک گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اهتزاز در بلندترین نقطه جزیره هنگام به یاد شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمایی مسافری جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر 1367 و به منظور قدردانی از تلاش صیادان هنگامی در جمع آوری ابدان شهدای این حمله تروریستی از سوی ارتش آمریکا در اختیار امام جمعه این جزیره قرار گرفت.
دوازدهم تیرماه یادآور یکی از تلخ‌ ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و مردم ایران و در عین حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت مستکبر آمریکا است.
این واقعه تاسف بار، حمله موشکی ناو جنگی این کشور در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ جنایتی تلخ که در 12 تیرماه سال 1367 روی داد و منجر به شهادت 298 مسافر و خدمه این پرواز شد و این امر در دنیا همانند یک لکه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.
«راجرز کوپر» فرمانده ناو وینسنس ساعت 10 صبح روز یکشنبه 12 تیرماه 1367 در آبراه بین‌ المللی خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که اصابت این موشک ها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌ دفاع هواپیما را که در کریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.
شهدای این سانحه که در میان آنان کودکان شیرخوار تا زنان و مردان و زوج های جوان مهمان یک ساعته پرنده آهنین بودند، درحالی که با هزار امید رسیدن به مقصد را انتظار می‌کشیدند، خونشان با این حمله بی‌ رحمانه، امواج متلاطم آب های نیلگون و فیروزه ای خلیج فارس را رنگین کرد.
هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی ایران درسال 67 در حالیکه با شماره پرواز 655 از بندرعباس عازم دبی بود هفت دقیقه بعد از پرواز توسط دو فروند موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکا مستقر در خلیج فارس سرنگون شد.
برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد قشم ارتش آمریکا افشار فتح الهی حقوق بشر آمریکایی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/270660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها