پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استاندار فارس:امکان حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی فراهم است سياسي

معاون استاندار فارس:امکان حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی فراهم است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش ایرنا؛دکتر اسماعیل محبی‌پور یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در نی‌ریز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌مان به خیر و صلاح و آرامش برسد باید مقام دختران را تکریم و به داشتن دختران‌مان افتخار کنیم که با طلوع خورشید اسلام دیگر شاهد تبعیضاتی که در گذشته وجود داشت و تفاوتی که بین زن و مرد قائل می‌شدند نیستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: زن اگر اعتماد به نفس داشته باشد و آموزه‌های اخلاقی، دینی و تربیتی صحیح را مدنظر قرار دهد می‌تواند به مقام بزرگ فرشته خویی برسد.
محبی‌پور ادامه داد: خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، لذا کلام زیبا، مکان زیبا، منظره زیبا، اخلاق و عمل زیبا مورد توجه خداوند متعال است.
او یادآور شد: بدون شک زن و مقام زن یکی از زیبایی‌های خلقت در صورت و سیرت است. زنی که به واسطه بودنش جامعه بشری به انسجام و یکپارچگی نزدیک می‌شود و به واسطه ارتباط معنوی و قلبی که با همسر و فرزندانش برقرار می‌کند می‌تواند آنها را در مسیر سعادت حرکت بدهد.
وی با بیان اینکه شخصیت والایی چون امام خمینی(ره) به نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه اهمیت فراوانی داده است، گفت: بی‌دلیل نیست اگر عنوان می‌کنند که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. همچنان که حضرت زهرا(س) پرورش دهنده امامان معصومی بود که مسیر هدایت را برای ما مشخص کردند.
معاون استاندار فارس بیان کرد: جای بسی خوشحالی است که در شهرستان نی‌ریز مجموعه‌ای مانند بیت الاحزان وجود دارد که کارش پرورش قرآن‌پژوهان و دختران امروز و مادران آینده است.
وی عنوان داشت: گرامیداشت مقام زن و دختر برای ابلاغ این پیام است که اگر ما می‌خواهیم جامعه‌مان به خیر و صلاح و آرامش برسد باید مقام دختران را تکریم و به داشتن دختران‌مان افتخار کنیم که الحمدلله با طلوع خورشید اسلام و ظهور خورشید انقلاب اسلامی دیگر شاهد تبعیضاتی که در گذشته وجود داشت و تفاوتی که بین زن و مرد قائل می‌شدند نیستیم.
محبی‌پور یادآور شد: نقش مهم زن در جامعه ما زمانی که مکمل نقش مادری می‌شود اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. زن مایه آرامش و زمینه‌ساز تربیت نسل‌های آینده است. لذا زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند. 
معاون استاندار فارس اظهار کرد: متأسفانه امروز صداهایی از برخی از حنجره‌ها برای ناامیدی زنان در جامعه بلند می‌شود که اهدافی از جمله ایجاد مشکل در آموزه‌های دینی و از بین بردن قدرت مولد انرژی در جامعه را دنبال می‌کنند.
وی گفت: متأسفانه برخی قصد دارند زنانی را که می‌توانند با روحیه بخشی به همسر و تربیت نسل‌های آینده موفقیت جامعه را تضمین کنند در معرض آسیب‌های مختلف قرار دهند هرچند با وجود تمام این مقاصد شوم ما شاهد نقش پررنگ زنان و دختران در عرصه‌های مختلف هستیم.
محبی‌پور عنوان کرد: امروز در شهرستان نی‌ریز نجابت زنان همراه با تدین و اعتماد به نفس‌شان کاملا تجلی پیدا کرده است و قطعا وضعیت همه بانوان در این شهرستان به همین‌گونه است. 
وی ادامه داد: بدون تردید ارتباط نزدیک با خانواده‌ها و زنان خانواده برای ترویج فرهنگ اسلام ناب مهمترین مأموریت دانش‌پژوهان در بیت‌الاحزان به شمار می‌رود که این امر تربیت، شادی و نشاط، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد. در حقیقت با بها دادن به مقام زن بیش از پیش می‌توانیم این امر مهم را به تظاهر بکشانیم و در مسیر تربیت نسل‌های آینده موفق باشیم.
محبی‌پور اضافه کرد: نسل‌های آینده مسیر دشواری را در پیش رو دارند. مسیری را که ما با زحمت بسیار به اینجا رسانده‌ایم. امروز ایران از نظر استقلال عمل، آزادی و آزاداندیشی در جهان سرفراز است و علی رغم تمام تنگناها و مشکلاتی که برای نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده است، اما مسیری را که طی کرده‌ایم مسیری کاملا قابل دفاع و امیدوارکننده برای آینده است.
این مقام مسئول گفت: نگاه ما اگر در تربیت نسل و پرورش خانواده نگاهی معنوی باشد، صد در صد به معنویت مدنظرمان خواهیم رسید و امیدواریم که در این دنیا نیز نتایج تربیت صحیح را به دست آوریم.
وی با اعتقاد به اینکه پشت سر هر مرد موفقی یک زن دلسوز، همراه و همکار ایستاده، افزود: اکثر بزرگان عنوان می‌کنند که آرزوهای اصلی را با دعای خیر مادران به دست آورده‌اند و این نوع نگاه به نقش مادران، جایگاه آنها را بیش از پیش آشکار می‌کند.
محبی‌پور گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای مادرش احترام بسیاری قائل بود و شهدایی که به والاترین مقام‌های معنوی رسیده‌اند هم معتقدند برات شهادت را با رضایت مادران و همراهی همسرانشان به دست آورده‌اند.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: بدون شک موفقیت‌های هر فرد ناشی از پشتیبانی، همراهی و دعای خیر خانواده است و مردانی که در مسیر معنویت و مادیات موفق شوند این موفقیت را مدیون زحمات خانواده و صبر و تحمل همسرانشان در خانواده هستند. انشالله شاهد باشیم نسل آینده هم به افزایش و تربیت نسل توجه بیش از پیش داشته باشد و جامعه را در مسیر خیر و صلاح قرار دهد.
شهرستان نی‌ریز در فاصله 216کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
برچسب‌ها روز دختر نی ریز شیراز استانداری فارس فارس
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/268974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت