پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار در حال انجام است سياسي

مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار در حال انجام است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار در حال انجام است، گفت: با انجام این مطالعات چگونگی جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد که در حوضه آبگیر سد شهید سلیمانی قرار دارند بررسی می شود.

مهندس عطا الله زمانی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان شهرستان کوار افزود: بنیاد مسکن دراین زمینه مسوولیت خود را به بهترین نحو انجام خواهد داد ، لازم است همه سازمان های مسوول در این عرصه به میدان آیند تا جابجایی و اسکان روستاییان به بهترین نحو انجام گیرد .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین منابع مالی برای جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد را در اولویت دانست و گفت : امید است با مشارکت و همراهی نمایندگان فارس در مجلس منابع مالی و اعتباری برای این اقدام تامین گردد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه به برخی از اقدامات موثر در توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان کوار و در استان فارس را برشمرد و گفت : بنیاد ، مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر را برعهده دارد، بنیاد مسکن در حدود 115 شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد و شهرستان کوار نیز از این خدمات برخوردار بوده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.
مهندس زمانی همچنین با بیان اینکه 376 هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون 250 هزار واحد که معادل 66 درصد واحدهای مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود 500 میلیارد تومان وام به آنها پرداخت شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح تامین مسکن نیز نسبت به پیگیری امور اقدام می‌نماید ، پیگیری تامین و مدیریت تسهیلات بانکی ، پیگیری تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن ، طراحی سامانه آباد بمنظور فرآیند ثبت نام و تسهیل پیگیری‌های متقاضیان ، مدیریت طراحی و ساخت از جمله این اقدامات است . در شهرستان کوار نیز 6 هزار و 789 متقاضی ثبت نام اولیه را انجام دادند و برای 1370 متقاضی تشکیل پرونده انجام گرفت و 744 متقاضی تایید نهایی شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، تهیه و اجرای طرح هادی را هم از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان برشمرد و گفت:هدف از اجرای طرح هادی روستائی، ایجاد زمینه ی توسعه و عمران روستاها، توزیع عادلانه امکانات، هدایت بافت کالبدی روستاها و ایجاد شرایط لازم جهت بهبود ساخت و ساز مسکن در روستا و نهایتاً زمینه سازی بهزیستی روستائیان عزیز می باشد ، بنیاد مسکن شهرستان کوار براساس وظایف مندرج در ماده 7 اساسنامه قانونی بنیادمسکن انقلاب اسلامی تا پایان سال 1400نسبت به تهیه طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان اقدام کرده است . همچنین نقشه برداری 16 روستا جهت بازنگری طرح هادی روستایی با اعتبارمبلغ 1550 میلیون ریال در دستور کار این بنیاد قرار گرفت.
عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن گفت: باید منابع مالی کافی برای بحث اراضی و جابجایی دو روستای موجود در منطقه به منظور برای تکمیل سد شهید سلیمانی تأمین شود؛ همچنین باید تصمیم گیری مدیریتی خاصی انجام گیرد.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به موضوع فنی سد شهید سلیمانی ورود کنیم تا عملیات اجرایی آن تسریع شود. نیاز است پیمان دوم که مربوط به عملیات تکمیل سد است هر چه زودتر اجرایی شود.
کوار در فاصله 52کیلومتری جنوب از شیراز قرار دارد.
نظارت بر حسن اجرای طرح های مسکن ملی در فارس سختگیرانه و بدون اغماض است
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین در نشستی با حضور مجتبی زور بخش رییس سازمان نظام مهندسی فارس نیز نظارت بر حسن اجرای طرح های مسکن ملی در فارس را سختگیرانه و بدون اغماض دانست و اظهار داشت : از همه ظرفیت های قانونی برای نظارت بهینه و حسن انجام کار در طرح های مسکن ملی در این استان بهره گیری شده است.
زمانی با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار داشت : این حادثه برآیند بی توجهی به اصول فنی ساختمان است که شماری از هم میهنان ما را داغدار کرد و زیان های جبران ناپذیر بر جای گذاشت ، بنیاد مسکن استان فارس این موضوع را به عنوان یک اصل مطرح کرده که هیچگاه حسن انجام کار و اجرای بهینه ساختمان منطبق با اصول فنی را فدای سرعت نکند و دراین عرصه با قاطعیت گزارشهای ناظران را بررسی می کند.
مهندس زمانی ، اجرای نهضت ملی مسکن در استان فارس را فرصتی برای خانه دار شدن طیف وسیعی از جمعیت این استان دانست و با بیان اینکه اجرای این طرح متقاضی محور است گفت : مهندسان توانمند و باتجربه در قالب تیم‌های نظارتی متشکل مهندس معمار مهندس سازه مهندس تاسیسات و دیگر افراد متخصص ئدر طرح های مسکن ملی حضور دارند و نظارت می کنند و ضمن بازدید از روند اجرای پروژه‌ها، نواقص احتمالی را اطلاع می دهند و هیچ اغماضی در این عرصه پذیرفته نیست.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد : رعایت مقررات ملی ساختمان برای ایمنی، بهداشت، سلامت، صرفه اقتصادی و مصرف بهینه انرژی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آورده شده و رعایت مباحث 22 گانه آن برای تمام دست اندرکاران ساختمان ضروری است.
وی خواستار مشارکت و همراهی بیشتر شهرداری ها در صدور پروانه های ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن شد و افزود: مشارکت دراین عرصه برداشتن قدم های موثر برای پیشبرد طرح در زمان و موعد مقرر است ، متقاضیان نهضت ملی مسکن در فارس و در شهرهای جنوبی این استان استقبال شایان توجه کردند و طرح در شهرهایی که بنیاد مسکن متولی کار است با دقت و حساسیت در حال اجرا است .
مدیر کل بنیاد مسکن فارس در این جلسه با بیان اینکه از سال 1382 تاکنون 5 هزار و 290 واحد از مجموعه واحدهای مسکن محرومین در شهرهای مختلف فارس ساخته شده است، اظهار داشت: امسال نیز 1211 واحد مسکن محرومین در 7 شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و غیره فعال شده است. همه این طرح ها تحت نظارت دقیق کارشناسان و ناظران قرار دارد .
مهندس زمان در مورد طرح نهضت ملی مسکن اضافه کرد : این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در 122 شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون 119 شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در 105 شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.
وی با بیان اینکه در مجموع 174 هزار و 417 متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون 51 هزار و 25 متقاضی پالایش شده است اما در این بین تنها 14 هزار و 196 متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند، افزود: در تمامی شهرستان‌ها بین یک تا 4 دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم اما از بین 51 هزار متقاضی پالایش شده تنها 14 هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.
مهندس زمانی با بیان اینکه تاکنون برای 5 هزار و 515 واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، اظهار داشت: 5 هزار و 219 متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به 1200 واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.
مجتبی زور بخش رییس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این نشست حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت و اظهار داشت : لازم و ضروری است موارد مشابه این ساختمان در سراسر کشور شناسایی شوند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. دستگاه های اجرایی ، سرمایه گذاران و مالکان ساختمان باید بپذیرند که خدمات مهندسی و بویژه حضور مهندسان ناظر و سازندگان ذیصلاح و تمکین به گزارش ها و ایرادهای فنی ساختمان امری ضروری و در راستای صیانت از جان و مال هموطنان است. 
زور بخش اضافه کرد : آنچه مسلم است بی توجهی به اصول فنی و ساختار خدمات مهندسی در اجرای پروژه این فاجعه را رقم زد و این حادثه نیز همچون حادثه پلاسکو، درسی مکرر، برای التزام به رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواهد بود.
رییس سازمان نظام مهندسی فارس تاکید کرد : مهندسان ناظر موظفند طرح تایید شده از سوی شهرداری و بازبین شده از سوی سازمان نظام مهندسی را نظارت کنند تا ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان ساخته شود.
او گفت: نظارت عالیه بر ساختمان سازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است که از پروژه‌های درحال اجرا بازدید می‌کند و چنانچه تخلفی مشاهده شود، تخلف مهندس ناظر به شورای انتظامی گزارش می‌شود.
برچسب‌ها
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهضت ملی مسکن شیراز کوار فارس
پروندهٔ خبری
الزامات ساخت مسکن و تحقق برنامه‌ های دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/268093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید