پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز: فرصت اندیشه‌ورزی در دانشگاه ایجاد شود سياسي

امام جمعه شیراز: فرصت اندیشه‌ورزی در دانشگاه ایجاد شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:اساتید باید با دانشجویان جوان همکاری کنند؛ خیلی از جوان‌ها اگر بیاندیشند به نقاط خوب می رسند و نیازی نیست از دیگری مفاهیم به آنها تحمیل شود اما این فرصت اندیشه ورزی را باید در دانشگاه ایجاد کنیم.

آیت الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه در مراسم آیین افتتاحیه اولین رویداد دانشجویی ویژه رتبه های برتر دانشگاه شیراز با عنوان آینده روشن، با اشاره به آیه 257 سوره بقره افزود: خدا یار اهل ایمان است که آنان را از تاریکی های جهل بیرون آورد و به عالم نور برد.
امام جمعه شیراز خطاب به دانشجویان گفت: تلاش می کنیم آینده شما روشن باشد و شما هم تلاش کنید تا آینده کشورتان روشن باشد.این آینده روشن به دست نیروهای جوان اهل علم و دانش رقم خواهد خورد.
دژکام عنوان کرد: معمولا ما در نگاه‌های سطحی حداقل‌های آن چیزی که موجب خوشبختی ما می شود را در نظر می گیریم که اگر باشد آینده روشن است و ممکن است در طول روزگار مقداری از این شاخص های روشن بودن آینده برای ما تغییراتی بکند.
وی بیان داشت: این اتفاقی است که بنده در جامعه می بینم که برای آینده‌ای روشن عموما تلاش می کنند به طور مثال در این ایامی که مدارس حضوری شد دیدیم که پدر و مادرها چگونه برای آینده روشن فرزند خود تلاش می کنند و باید از پدر و مادر تشکر کرد که اینچنین زحمت می کشند و به دنبال آینده روشن فرزند خود هستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این تلاش‌ها که به شکل وسیعی صورت می گیرد اگر یک پشتوانه‌ای از تصور صحیح از آینده روشن کمکش نکند ممکن است احساس خشنودی و رضایت از زندگی در پایان آن نباشد.
وی یادآوری کرد: اساتید باید با دانشجویان جوان همکاری کنند، خیلی از جوان ها اگر بیاندیشند به نقاط خوب می رسند و نیازی نیست از دیگری مفاهیم به آنها تحمیل شود اما این فرصت اندیشه ورزی را باید در دانشگاه ایجاد کنیم.
دژکام گفت:خیلی اوقات دانشجویان ما آنقدر درگیر به مسائل دیگر می شوند که پاسخ درست و دقیقی برای این سوال ‌ندارند که چطور آینده روشن می شود؟
امام جمعه شیراز عنوان داشت: باید بررسی شود که واقعا تصور ‌ما از آینده روشن چیست و بعد کمک دهیم به هم که یک تصور قابل پذیرش داشته باشیم.
وی گفت:در مورد سعادت مندی و اینکه آینده زندگی ما روشن باشد در طول تاریخ فکر شده است، از جمله در کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا. 
دژکام بیان کرد: بهجت و سعادت عنوان یکی از بخش‌های این کتاب است. یعنی امثال ابن سینا و ملاصدرا در این خصوص فکر کرده اند که چگونه انسان سعادت مند می شود؟اگر این‌ همه پشتوانه فلسفی داریم باید مقداری از آن را با دانشجویان نخبه که با رتبه های برتر وارد دانشگاه شده اند به مشارکت بگذاریم.
وی گفت: شاید فکر شما در ادامه تاریخ ابن سینا و امثالهم مطلب قشنگ تری ارائه داد و بشر استفاده خواهد کرد و خود شما نیز بهره مند خواهید شد. تا یک تصور صحیحی از آینده روشن داشته باشیم.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: گاهی برخی از افراد درآمد میلیاردی دارند اما احساس رضایت از زندگی در آنها نمی بینیم، دوستان ممکن است در آخر اینگونه شوید که کارخانه پول سازی برای کسان دیگر شوید اما از زندگی خود لذت نبرید.
وی به طرح پرسش در این زمینه پرداخت و گفت: خوشبختی و آینده روشن کجا رفت؟چطور به دست بیاوریم؟چه کارکنیم از زندگی خود لذت ببریم؟ پرسش هایی است که در طول تاریخ بوده است و امروز به شکل اجتماعی می خواهیم به فکرآینده روشن نسل بعدی که شما هستید باشیم.
او در ادامه افزود: من به عنوان طلبه در این شهر باید چه کار کنم که بچه های نسل بعد ما آینده روشنی داشته باشند؟آیا برای مسئولان استانی این پرسش وجود ندارد که چه کارکنیم این‌ جوانان خوشبخت شوند؟این سوالات هست اما پاسخ های مناسب برای این سوال ‌را به اشتراک افکار بگذاریم.اصرار نداریم بگوییم فقط ما پاسخ را پیدا کرده ایم چون می دانیم شما هم فکرهای قشنگی دارید.
دژکام یادآور شد: بنده چون در طول عمرم در این کشور معلمی کرده‌ام هر بار که می خواهم وارد کلاس شوم با همکاری دانشجویان فهیم افق دیگری از مطالب گشوده شده و استفاده کرده ام.
وی با بیان اینکه‌ تعامل استاد و دانشجو خیلی کار می کند، گفت: الحمدالله جوانان دانشجو و نخبه یک رویکرد دارند که مطالبه گر هستند و ما هم تشویق کردیم که مطالبه گر باشند. مطالبه‌گری باید باشد اما کمک دادن هم باید باشد.
نماینده ولی فقیه با اشاره به آیه " وَتَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی"، از قرآن کریم گفت: دانشجویان و جوانان برای آینده روشن باید به همدیگر کمک بدهند و همفکری کنند.
وی ادامه داد: شرایط می شود بهتر از این باشد اما با کمک جوانان با استعداد و با فکر، این را شروع‌کنیم چون فرصت برای مردم و ملت ما زیاد نیست و تحولاتی که در دنیا اتفاق می افتد اگر به موقع اقدام نکنیم ممکن است عقب افتادگی چند نسلی نصیب ما شود.
برچسب‌ها
لطف الله دژکام دانشجو دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/266468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید