پیام فارس

آخرين مطالب

سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر توسعه مقالات

سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر توسعه
  بزرگنمايي:

پیام فارس- سالی که گذشت مملو از رخدادهایی بود که استان فارس را از سایر استان‌های کشور متمایز ساخت، استان فارس با توجه تمامی پتانسیل‌هایی که دارد در کشور منحصر به فرد است و این استان می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش آفرین باشد از این رو می‌توان گفت که این استان در کشور دارای جایگاهی رفیع است.

یکی از مسائل مهمی که در استان فارس باید پیگیری شود مسئله کمبود آب و برطرف شدن مشکلات این بخش است.

تدوین سند راهبردی آب در استان فارس اولویت است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس پیش از این گفته بود که در راستای تحقق آمار مربوط به میزان آب موجود در استان فارس باید سند راهبردی آب استان تدوین شود.

ابراهیم عزیزی در جلسه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بیان کرد: یکی از مولفه‌هایی که در روند صنعتی شدن استان بایستی مورد توجه باشند تهیه آب مورد نیاز واحدهای صنعتی استان است این در حالی است که با توجه به تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در استان فارس در کنار تهیه آب مورد نیاز صنایع از جمله وظایفی است که مدیران و استان بایستی مد نظر قرار دهند.

سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر توسعه

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی که در عقب ماندگی استان بایستی مورد توجه باشد عقب‌ماندگی موجود در حوزه حمل و نقل ریلی است استان فارس با توجه به ویژگی‌هایی که در حوزه حمل و نقل دارد می‌تواند به عنوان چهار راه ریلی کشور معرفی کرد از این رو بایستی عقب ماندگی موجود در این حوزه نیز برطرف گردد تا شاهد بازگشت فارس به جایگاه اصلی خود در سطح کشور باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آزادراه‌ها در سطح استان فارس از جمله مؤلفه‌های حمل و نقل است که بایستی مورد توجه واقع شود و در این حوزه باید اعتبارات لازم به طرح‌های عمرانی جاده استان فارس تخصیص گردد تا شاهد بهبود وضعیت حمل و نقل در سطح استان فارس باشیم.

عزیزی با تاکید بر اینکه روند صنعتی شدن فارس باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: در موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس علاوه بر اینکه دولت باید حمایت‌های لازم را انجام دهد بخش خصوصی نیز باید در این اقدام ورود کرده و در همین راستا مجلس نیز با تصویب قوانین مختلف در تلاش است تا راهکارهای مناسبی برای حمایت از این طرح ملی داشته باشد.

او ادامه داد: توجه به مسائل بهداشتی در موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس باید ملاک عمل باشد و همچنین مسائل زیست محیطی که پس از انتقال آب خلیج فارس به استان فارس ایجاد می‌شود نیز باید مورد توجه برنامه ریزان استان فارس باشد.

به گفته این نمایندگی مجلس آینده اشتغال در استان فارس وابسته به انتقال آب به استان است و اگر این انتقال صورت نگیرد در آینده شاهد تعدیل نیروهای کار از صنایع مختلف خواهیم بود.

این در حالی است که استان فارس علاوه بر برنامه ریزی نیازمند ان است که بودجه مناسبی نیز به فارس تخصیص یابد

رشد 132 درصدی اعتبارات عمرانی فارس

رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس نیز پیش از این گفته بود که سرجمع اعتبارات عمرانی فارس 3 هزار و 542 میلیارد تومان است که رشد 132 درصدی پیدا کرده است.

حسن نوروزی در جلسه شوای توسعه و برنامه ریزی فارس بیان کرد: سرجمع اعتبارات استانی فارس 1,750 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 192 درصد رشد داشته است.

او افزود: این اعتبار شامل 393 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، 493 میلیارد تومان سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی، 138 میلیارد تومان اعتبار موضوع 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 152 میلیارد تومان اعتبار راه روستایی، 333 میلیارد تومان اعتبار آب روستایی و عشایری و 242 میلیارد تومان افزایش اعتبار سرمایه‌ای استان است.

رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با بیان اینکه سهم استان از اعتبارات ملی کشور 4.4 درصد است، گفت: استان فارس 155 طرح ملی و ملی با ویژگی استانی دارد که در مجموع 2,565 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته 45.4 درصد رشد داشته است.

نوروزی با بیان اینکه اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور با مبلغ 900 میلیارد تومان 93 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، عنوان کرد: در بودجه 1400 اعتبارات تملک دارایی‌های استان 16 درصد، اعتبارات 3 درصد درآمد حاصل از فروش نفت و گاز 233 درصد، اعتبارات موضوع 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده 40 درصد، اعتبارات طرح توسعه راه‌های روستایی 900 درصد نسبت به سال 99 افزایش داشته است.

او همچنین با بیان اینکه براساس بند (ط) تبصره 20 قانون بودجه 1400 کل کشور 20 درصد از اعتبارات متوازن‌سازی مناطق کم برخوردار برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی، قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه و ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه در همان مناطق اختصاص می‌یابد، گفت: بنابراین از مبلغ 900 میلیارد تومان ابلاغی فارس 180 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص می‌یابد البته فعلاً به صورت توزیع نشده باقی می‌ماند تا بررسی‌های لازم در مورد این طرح‌ها انجام شود.

او با تاکید بر اینکه اولویت ما با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است اما حداکثر تا 10 درصد اعتبارات استانی برای طرح‌های جدید در نظر گرفته شده که در استان فارس 154 میلیارد تومان می‌شود، خاطرنشان کرد: استان فارس در بودجه 1400 به عنوان استان پایلوت کشوری برای بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد انتخاب شده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس شد

تکلیف استاندار فارس نیز در سال 1400 مشخص شد و محمد هادی ایمانیه در تاریخ هفتم مهر ماه به عنوان استاندار فارس انتخاب شد.

سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر توسعه

ایمانیه پیشتر در استان فارس به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت می‌کرد و اکنون به عنوان استاندار فارس توسط وزیر کشور منصوب شد.

او در دولت سیزدهم یکی از گزینه‌های تصدی وزارت بهداشت نیز بود.

ایمانیه متولد 1341 در شهر شیراز و فوق تخصص گوارش اطفال است.

سند مهندسی فرهنگی فارس رونمایی شد

در سال 1400 سند مهندسی فرهنگی فارس با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران رونمایی شد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان سفر هیئت دولت به فارس، در جریان جلسه شورای اداری استان فارس سند مهندسی فرهنگی فارس را رونمایی کرد.

سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر توسعه

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در این خصوص بیان کرد: شش هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای استان فارس طی سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در نظر گرفته شده است و نشان دهنده آن است که فارس دارای توانمندی‌های است که بی نظیر است.

وی اضافه کرد: این اعتبارات زمانی که وارد استان شد باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد که برطرف کننده نیاز مردم باشد و تقوا در هزینه کرد سرمایه مد نظر باشد.

او ادامه داد: اگر بنا هست تقوا ملاک فعالیت‌های مدیران کلان باشد باید کار فرهنگی را مدنظر قرار داد و تمام تلاش‌ها در استان طی یکسال گذشته در این مسیر قرار گرفت که نقشه فرهنگی استان فارس تدوین گردد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: بیش از دو هزار نفر در طراحی سند مهندسی فرهنگی استان فارس همکاری داشتند و این سند به عنوان نقشه راه مهندسی فرهنگی استان تعیین کننده مسیر حرکت دستگاه‌های استان طی سالیان آینده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/265818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت